۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۳

ایسنا نوشت:

دادگاهی در سوئیس با صدور حکمی از ورود دایی رئیس‌جمهوری سوریه و فرزندش به خاک این کشور ممانعت و تاکید کرد، اموال این افراد در سوئیس بلوکه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دادگاهی در سوئیس روز سه‌شنبه اعلام کرد: محمد مخلوف، دایی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و حافظ مخلوف، فرزند وی حق ورود به خاک سوئیس را ندارند و دارایی‌های آنها در این کشور بلوکه می‌شود.

این دادگاه دلیل صدور حکم مذکور را این گونه اعلام کرد که دایی و پسر دایی اسد جزو افرادی هستند که مقام‌های سوئیسی در سال 2011 آنها را تحریم کردند.

این دادگاه همچنین اعلام کرد: حافظ مخلوف در اقدامات علیه مخالفان نظام سوریه نقش فعال داشته و پدرش (دایی بشار اسد) نیز از بزرگترین حامیان نظام سوریه به شمار می‌رود.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: دایی و پسر دایی اسد در صورت نرسیدن به نتیجه‌ای در خصوص دادخواست‌شان به دادگاه فدرال سوئیس می‌توانند به دادگاه حقوق بشر اروپا مراجعه کنند.

پیشتر مخلوف 80 ساله به همراه پسر 41 ساله‌اش دادخواستی را به دادگاه فدرال سوئیس ارائه کردند که این دادخواست با مخافت مقام‌های دادگاه سوئیس روبه‌رو شد.

پیش از درج نام مخلوف و فرزندش در فهرست افرادی که سوئیس آنها را در سوریه تحریم کرده مخلوف تلاشی برای برداشتن مبلغ 10 میلیون دلار از حساب بانکی‌اش در یکی از بانک‌های ژنو کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا و نیز شماری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا و سوئیس تحریم‌هایی را علیه نظام سوریه اعمال کردند که این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر چهره‌های نظام سوریه و بلوکه شدن اموال شماری از شخصیت‌های نظام این کشور است.

خانواده مخلوف نیز به دلیل ارتباط مالی با نظام سوریه شامل تحریم‌های مذکور شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298047

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    7 0
    فکر کردم علی دایی رو میگه