گل‌های خشک شده امیلی دیکینسون دیجیتالی شد

مهر به نقل از اسلیت گزارش داد: کتاب گل‌های خشک شده امیلی دیکینسون، شاعر مشهور آمریکایی دیجیتالی شده است.

کتاب گل‌های خشک شده دیکینسون که توسط کتابخانه‌ هاتون ‌هاروارد نگهداری می‌شود، دیجیتالی شده است. می‌توان با اسم گل‌ها کتاب را جستجو کرد. در هر صفحه خواننده می‌تواند روی گزینه «دیدن متن» هم کلیک کند تا بتواند لیبل‌های توصیفی دیکینسون درباره هر گل را بخواند.

این مجموعه زمانی گردآوری شد که دیکینسون یک دانش آموز 14 ساله در آکادمی آمهرست بود. این کتابچه شامل 65 صفحه از 400 گیاه است.

دیکینسون در آینده تبدیل به یک باغچه‌بان کامل شد و گل‌های خشک شده را نیز نگه داشت و البته تاریخ طبیعی و گلکاری هم موضوع‌های مهمی برای شعرهایش بودند. «گل مه»، «زنبور عسل»، «همانطور که بچه‌ها به مهمانان شب به خیر می‌گویند» و «مرگ و زندگی» فقط چند مثال از شعرهای دیکینسون هستند که درباره گل‌ها سروده شده‌اند. نسخه دیجیتالی همچنین جاهایی که دیکینسون نام گل‌ها را اشتباه نوشته بود، تصحیح می‌کند که البته این خیلی غیرطبیعی نبود، او فقط 14 سال داشت.

امیلی الیزابت دیکینسون شاعر آمریکایی قرن نوزدهم میلادی در سال ۱۸۳۰ در شهر امهرست در ایالت ماساچوست آمریکا زاده شد و دختر یک وکیل سرشناس آن ایالت بود.

او بیشتر خلوت‌گزیده بود و زندگی در انزوا را ترجیح می‌داد. در دوران جوانی هفت سال در آکادمی امهرست درس خواند و مدت کوتاهی را نیز در یک مدرسه مذهبی گذراند.

از آنجا که دیکینسون یک شاعر پرکار اما درونگرا بود کمتر از 10 شعر از قریب به هزار و 800 شعر او در زمان حیاتش به چاپ رسید. آثاری نیز که در زمان حیاتش به چاپ رسیدند اغلب به صورت قابل توجهی توسط ناشران دچار تغییر می‌گشتند تا مطابق با معیارهای متعارف شعری وقت شوند.

وی در سال ۱۸۸۶ در همان شهر و همان خانه در گذشت.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =