معترضات ترکیه با وجود صرف نظر کردن رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور از اجرای طرح نوسازی در پارک استانبول، از تخلیه این مکان خودداری کردند.

به گزارش خبرآنلاین،گروه «همبستگی تقسیم که نماینده معترضان ضددولتی ترکیه به شمار می رود، پس از بحث های طولانی با معترضان مستقر در پارک گزی در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به بی عدالتی های موجود درکشور، به مقاومت خود ادامه می دهیم.

خودداری معترضان از ترک پارک گزی استانبول حاکی از احتمال تشدید تنش ها پس از دو هفته ناآرامی های ضددولتی در این کشور است.

پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضانی که جمعه شب نزدیک پارلمان این کشور موانع خیابانی ایجاد کردند به شلیک گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متوسل شد.

درگیری پلیس آنکارا با معترضان در خیابانی که نزدیک سفارت آمریکا نیز قرار دارد بامداد شنبه و چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دولت  رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از نمایندگان معترضان خواست تا صدها معترض دیگر را برای ترک پارک گزی متقاعد کنند.

این تازه ترین رویارویی بین مقامات ترکیه و معترضان بر سر نحوه واکنش دولت به تحصنی است که بیش از دو هفته از زمان برپایی آن در پارک استانبول می گذرد.

خبر دیگر اینکه یک مرد 26 ساله ترکیه ای که در تظاهرات ضد دولتی روزهای اخیر در این کشور زخمی شده بود روز جمعه درگذشت.

اتحادیه پزشکان ترکیه اعلام کرد: اِتهم ساریسولوک (Ethem Sarisuluk)  به علت ضربه وارد شده به ناحیه سر بیش از ده روز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

با مرگ این تظاهرکننده تعداد تظاهرکنندگانی که در درگیری های اخیر در ترکیه کشته شدند به چهار نفر رسید.

 تصاویری که مشاهده می کنید خبرگزاری رویترز به طور مستقیم از پارک گزی استانبول مخابره کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =