۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹

ایسنا نوشت:

 به دنبال انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرودگاه المزه دمشق 12 تن کشته و شماری زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره به نقل از شبکه خبری شام اعلام کرد: در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرودگاه المزه در دمشق، پایتخت سوریه 12 تن کشته شدند.

بنا به گزارش شاهدان عینی، این دو انفجار مراکز ایست‌ بازرسی وابسته به لشگر چهارم ارتش سوریه را در ورودی فرودگاه نظامی المزه هدف قرار داده بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است نیز در خصوص این انفجار گزارش داد، خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز ایست بازرسی واقع در مسیر فرودگاه المزه منفجر شد که در پی آن 10 تن از نیروهای نظام اسد کشته و زخمی شدند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که فرودگاه المزه یکی از فرودگاه‌هایی است که در درجه اول برای مسوولان نظام سوریه و افسران ارتش استفاده می‌شود و این فرودگاه توسط لشگر چهارم ارتش که از قوی‌ترین لشگرهای نظامی سوریه به شمار می‌آید، حفاظت می‌شود.

شبکه الاخباریه، تلویزیون رسمی سوریه، نیز اعلام کرد: انفجار مذکور در حقیقت تلاش برای هدف قرار دادن فرودگاه نظامی المزه بود و نیروهای نظام سوریه بلافاصله پس از انفجار راه‌های اصلی منتهی به فرودگاه المزه را بستند.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره اعلام کرد که نیروهای نظام اسد در شهرک‌های بنش، سرمین و التمامه با گروه‌های مسلح به شدت درگیر شدند.

همچنین در ادلب نیروهای نظام سوریه پس از حضور نیروهای ارتش آزاد در یکی از مراکز ایست‌ نظامی با نیروهای ارتش آزاد به شدت درگیر شدند که بنا به گزارش شبکه الجزیره حضور نیروهای نظام سوریه در این محل و درگیری شدید آنها با ارتش آزاد یکی از بزرگترین تجمعات نیروهای ارتش سوریه بود.

منابع محلی سوریه نیز اعلام کردند که درگیری‌های پراکنده‌ای میان ارتش آزاد و ارتش سوریه در شماری از مناطق دمشق رخ داد که در پی آن در برخی از مناطق دمشق به دلیل حملات توپخانه‌ای آتش‌ سوزی‌هایی رخ داد.

در دیر الزور نیز دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به گروه دولت اسلامی عراق و جبهه النصره یک حسینیه شیعیان سوری را ویران کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =