خبر غرق شدن ۶ نفر در دریای خزر که همگی از یک اردو بودند، باعث ناراحتی و اظهار تاسف مخاطبان خبرآنلاین شد.

یکی از مخاطبان دراین باره نوشته است: خیلی ناراحت شدم واقعا متاسفم وآرزوی صبر برای خانواده هاشون دارم مخصوصا مادرانشان. کاش مراقبت بیشتری میشد.

و همچنین: خدایا چرا جایی که میتونه آرامش و لبخند رو به مردم هدیه بدهد،به خاطر نبودن امکانات درست برای تفریح ،اینقدر میتونه خطر ساز باشه؟چرا مسئولان برنامه ای ندارند؟دل آدم به درد می آد.

اما جدای از اظهار ناراحتی و تاسف، نظرات دیگری هم وجود داشت: والدین گرامی ! بیایید در یک اقدام هماهنگ و خودجوش !!! دیگر فرزندانمان را به اردوهای این چنینی نفرستیم . ظاهراً هیچ مسئولی دلش به حال فرزندان و آیندگان این کشور نمی سوزه . تا کی باید شاهد از دست دادن فرزندانمان در اردوهای مختلف باشیم.

و همچنین: بدی ماجرا اینه که یه نفر داشته غرق میشده و 5 -6 نفر دیگه هم به کام مرگ کشیده شدن . این یعنی نجات غریق اونجا نبوده یا خیلی دیر رسیده. در استرالیا تمام ساحل های مجاز نجات غریق متبحر دارن که خیلی هم سختگیر هستن با اینحال یه سری استخرهایی هم دارن که به استخرهای اقیانوسی معروفه و در ساحل ساخته شده و خیلی از جوونترها یا بچه ها از اونا استفاده میکنن تا به فن شنا بیشتر آشنا بشن. خیلی هم پر زرق و برق نیست و اکثرا دیواره هاش سنگی هست و با آب اقیانوس پر میشه. ما هم در ایران میتونیم با توجه به شرایط و اقلیم و ساحل خودمون یه چیزهایی شبیه این استخرها راه بندازیم.

مخاطبی هم یک حادثه دیگر را روایت کرده است: انجام دادن تفریحات تو ایران واقعا استاندارد نیست همین 1 ماه پیش پسر داییم لب ساحل سوار پاراسل شد طرف نتونست کنترلش کنه از ارتفاع 12 متری زدش زمین بند خدا تازه شانس اورد 2 تا مهره کمرش خورد شد پلاتین براش کار گذاشتن تا 3 ماه دیگه هم باید تو رختخواب باشه.

تعدادی از کاربران هم از خطرناک بودن دریای خزر نوشته اند: من خودم بچه چالوسم یادم نیست آخرین بار کی رفتم تو دریا اونم قسمت جلوش با این که شنا گر هستم توروبخدا تو دریا جلو نرید دریا استخر و رودخانه نیست ماهرترین شناگرها تو این دریا غرق شدند شناگرهایی که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده بود و آخرین کلام هیچ فرقی بین قسمت ساحل و جلوی دریا نیست اگر میخواهید دریا برید دم ساحل باشید.

و همچنین: سیستم ساحلی دریای خزر از زمان پیشروی آب دریا در سالهای نه چندان دور کاملاً تغییر کرده و به دلیل وجود عوارض طبیعی و مصنوعی در ساحال قدیم که الان در آب وجود دارد خیلی خطرناک است .باید مناطق برای شنا مشخص باشد چه دارای طرح و چه خارج طرح .ونکته دیگر که برمی گردد به آموزشها و مهارتهای فردی که افراد باید در این زمینه اینگونه مسائل را دست کم نگیرند.و نکته آخر اینکه معمولا از ساحل برای آفتاب گرفتن و شن داخ آن بیشتر استفاده می شود نه شنا آن هم تا تا فاصله های دور از ساحل.

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات به این خبر ، این خبر و این خبر مراجعه کنید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا ترابی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    11 26
    من از طرف همه ي بيت الرضايی ها به آسيب ديدگان اين حادثه ی تلخ را تسليت عرض ميكنم" اين جوانان همه متعلق به هيات بيت الرضا(شاخه ی نور و معرفت-كبوتران حرم رضوی-گروه شيخ حسن كرد ميهن)هستند. تسليت به خانواده های قربانيان ممنون از پوشش خبری خبر آنلاين
  • راميار IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    24 2
    من توصيه اي دوستانه به همه نور و معرفتي ها دارم" ترو به خدا در كاري كه علم اون رو نداريد از جمله همين اردو مداخله نكنيد" جا داشت آقاي شيخ حسن كرد ميهن"رييس اين موسسه" از مردم ايران يك عذر خواهي خشك و خالي ميكرد و به خانواده هاي اين عزيزان يك تسليتي ميگفتند... اين ضايعه تلخ رو به همه ي كاركنان خبرآنلاين و مردم ايران تسليت ميگويم.
  • koorosh A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    23 5
    آخه مگه بچه هیئتی ها هم دریا میرن شنا میکنن؟جل الخالق با عقل جور در نمیاد....
  • حمید A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 8
    من هم از طرف همه پرسنل محبان الرضا به خانواده های داغدیده تسلیت میگم امیدوارم دیگه انجور اردوها کلا جمه بشه
  • مهدی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    5 1
    من از روز دوشنبه در نور بودم از روز سه شنبه دریا طوفانی شد واگر از بومیان همان محل سوال میکردند انها می دانستند وارد شدن به دریا مساوی با غرق شدن انهاست تا کی باید این سهل انگاریها راشاهد بود وکسی جوابگو نباشد!!!
  • مل مل A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 0
    عقل سلیم میگه موقع شنا بخصوص در اردوها از مربی وتجهیزات کامل استفاده شود
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 1
    متاسفیم ازاین واقعه تلخ وتسلیت به خانواده های داغ دیده ومتاسفیم برای مسئولین بی کفایت این مجموعه کبوتران مدعی کارفرهنگی هستند حتی مسئولیت کشته شدگان رو به عهد نگرفتن وماجرارو کتمان میکنن
  • احمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    8 0
    باید منصفانه با این قضیه برخورد کنیم. دریا طوفانی بوده و اونها هم در ساحل غیرمجاز شنا کردن، پس انتظار نجات غریق داشتن در اون وضعیت بیجا است. ما هرسال به نوشهر میریم و اونجا پلاژ شهرداری با نجات غریق و امکانات مهیا است و حتی ورودی هم نداره و رایگانه. خود من چندین بار دیدم کسانی به تذکرات ناجیان گوش ندادن و زیاد جلو رفتن و داشتن غرق میشدن ولی ناجی اونها رو نجات داده. بی احتیاطی و بی مبالاتی خودمون رو نباید گردن بقیه بندازیم. وقتی دریا طوفانیه هیچ آدم عاقلی برای شنا واردش نمیشه، حتی اگه شناگر ماهر باشه.
  • لاله US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 3
    عقل سليم ميگه بچه هامون رو توو هيچ اردويي نفرستيم
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 1
    اگروالدین این کودکان شکایت کنند میتوانند خاطیان رامجازات کنند درغیرت این صورت مدعی العموم وظیفه دارد وارد شده ووظیفه خودراانجام دهد تامرهم کوچکی باشد بردل خانواده داغداران
  • بي نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    2 0
    اين اتفاقات دفعه أولي نيست كه توي اين جور أردو ها ميفته، يا دتون هست دختراي مدرسه أي رو كه براي أردوبردن بارك شهر غرق شدن معلومه كسي مسئوليت اين اتفاقات قبول نمي كنه بخاطر أين كه مسئولي نداره