نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از شهروندان خواست در ماه رمضان تمامی کسانی که عذری دارند از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأعام خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

در این اطلاعیه آمده است:
نیروی انتظامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه رحمت، برکت و آموزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می نماید و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبول طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز دارد.
معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می‌شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند و لکن نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه دار نکاتی را جهت هرچه با شکوه‌تر شدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می رساند.
1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، لکن باید تمامی کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نموده و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.
2. متصدیان هتل‌ها، مهمان پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمت نمایند.
3. سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.
4. امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط مأموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.
5. نیروی انتظامی در نزدیکی افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد نمود با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم عزیز و روزه داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا تفاضا می‌کنیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات نموده و در این امر نیروی انتظامی را یاری نمایند.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    5 25
    سلام چند خوردی چرب و شیرین از طعام امتحان کن چند روزی در صیام
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    32 4
    خودت ميكي اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، اونوقت ميكي باید تمامی کسانی که حتي عذری هم دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری كنن؟! اين برخلاف حرف خود اسلام كه روزه رو واجب كرده نيست؟!
    • مقدم EU ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      7 11
      اتفاقا نیروی انتظامی کاملا درست میگه ...کافیه در ماه رمضان به یکی از کشورهای عربی تشریف ببرید ببینید مردم چقدر احترام می گذارند. حتی خارجی ها از مشاهده رفتار و توجه مسلمانان مواظب رفتارشان هستند . بنده چند سالی دبی بوده ام خود مردم به این ماه مبارک احترام میگذارند. متاسفانه مردم ما کمترین احترام را میگذارند . روز روشن تظاهر به روزه خواری میکنند ..سیگار می کشند .. با اینکارها شان خودمان را تضعیف میکنیم . البته در همین دبی هم پلیس به همه هشدار میده .
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    7 1
    از اینکه چیزایی رو که نمیدونستیم بهمون گفتین مچکریم...
  • میلاد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    3 1
    پس مسافر ها چکار کنند؟ رستوران ها که بسته توی فضای باز هم که خوردن ممنوع. یهو بگین برید بمیرید.