ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در کشورمان به صراحت در قانون مجازات اسلامی تاکید شده است.

مطابق این قانون چنانچه فردی اقدام به نوشیدن مشروبات الکلی کند به 80 ضربه شلاق محکوم می‌شود. در این قانون تاکید شده اگر فردی دو بار به علت نوشیدن مشروبات الکلی شلاق بخورد در مرتبه سوم به اعدام محکوم می‌شود، اما با این وجود قاچاقچیان سالانه بین 60 تا 80 میلیون لیتر مشروبات الکلی به کشور وارد می‌کنند که این اعداد و ارقام جدای از مشروبات دست ساز و تولیدات زیر پله‌ای است که گفته می‌شود مصرف آنها خطر مرگ را برای مصرف‌کننده در پی خواهد داشت.
اما چرا مصرف مشروبات الکی در کشور افزایش یافته و این موضوع چه خطراتی را در پی دارد.برای پاسخ به این موضوع میزگردی را با حضور فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، عندلیبیان دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در وزارت کشور و سعید صفاتیان، مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می کنیم.
شما هم می توانید سوالات خود را در قالب کامنت با ما در میان بگذارید.
23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروس A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    هر موردی که در قانون (بدون کارشناسی)ممنوع شده توجه مردم بیشتر به سمت آن جلب شده و هنوز هم برای قانون گزاران و مجریان قانون درس عبرت نشده
    • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      نخیر. این حرف شما اشتباهه و مثال نقض هم زیاد داره. تو کشور ما استفاده از سلاح گرم ممنوع هست آیا توجهی بهش جلب شده؟ نه! تو آمریکا سلاح گرم آزاده آیا نتیجه مثبت بوده؟ نه! چون کافیه به حوادثی که تو آمریکا رخ می ده توجه کنی. از این دست موارد زیاد هست. مشکل مصرف مشروبات الکلی از چند جهت قابل بررسی هست که من دو تاش رو می گم: 1- شبکه های ماهواره ای و فیلم هایی که ازش پخش میشه که توش مدام مصرف مشروبات الکلی رو ترویج می دن. 2- عدم توجیه جوونا با ادله علمی و اسلامی که مصرف این مشروبات چه ضررهایی داره.
    • پیمان A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      این فرمایش شما هم که نوعی نظر غیر کارشناسی است. این همه آمار تکان دههنده کشورهای غربی را در مورد عواقب استفاده از مشروبات الکلی ندیده اید. امارهایی از قبیل زیر گرفتن عابر توسط راننده مست، ضرب و جرح های خیابانی و خشونت های خانگی تنها نمونه های ناچیزی از عواقب استف5اده از مشروبات الکلی است.
    • سینا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      تو این مملکت اگه امار واقعی جرم و حمل سلاح رو ثبت کنن اونوقت میفهمی کدوم کشور امارش بالاتره ! واسه هر کدوم از ما پیش اومده یکی از اعضای خانوادمون رو خف کرده باشن و زورگیری کرده باشن این یعنی فاجعه
    • علی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      85 12
      کمی با شما موافقم ولی ایا مواد مخدر هم ترویج داده شده که این همه مصرف میشه؟خیر مشکل جای دیگس
    • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      54 3
      جتاب بی نام. اولا که مثالتون مع الفارق هست. خود مثالتون حرفتون رو نقض میکنه. توی ایران فروش اسلحه مثل آمریکا آزاد نیست که ما بتونیم از نظر آماری ببینیم آیا اگر فروشش آزاد بود مردم به سمتش میرفتن یا خیر. همین الان تعداد کشته های خیابانی با سلاح سرد که به وفور پیدا میشه، بسیار زیاده. پیدا کردن اسلحه برای یک فرد تو جامعه ایران تقریبا غیر ممکنه پس نمیتونیم بگیم مردم نرفتن سمتش. ولی خریدن مشروب حتی برای یک نوجوان هم امکان پذیر. میتونید یه سر به مهمونیهای تولد بچه های مدرسه ای بزنید ببینید حقیقت چیه. توی همین چند سال اخیر چند نفر در اثر خرید و سودجویی واردکنندگان مشروبات، جانشون رو از دست دادن یا کور شدند؟ صورت مسئله رو پاک نکنیم. این رو واگذار کنیم به خود شخص تا خودش تصمیم بگیره بخوره یا نخوره.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      152 7
      بي نام خان به جرات ميشه كفت ميزان تعرض با اسلحه در كشور ما بيشتر از امريكاست. اون مردي كه سه تا دخترشو با كلاش كشت فكر ميكني اكه تو امريكا بود صداوسيما جيكار مي كرد؟؟
    • بی نام EU ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      51 6
      همون آمار سلاح هم اگه شفاف اعلام بشه و درصد بگیری میبینی با این همه بگیر و ببند فاصله ای با آمریکا نداریم!
    • نهال IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      39 3
      جناب بی نام دو موردی که در مورد بررسی مصرف مشروبات گفتین به نظرم عملا بی نتیجه هست چون ماهواره که دیگه الان اقایون نهایت سختگیری رو در موردش دارن و در مورد ادله علمی و اسلامی هم مردم خودشون رو با کشورهای پیشرفته مقایسه کنن که مشروبات ازاد هست و حتی کشورهایی اسلامی مثه ترکیه...
    • بی نام US ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      54 0
      دوستان یه جوری نظر میدن که من واقن تعجب می کنم، مثلن زیر گرفتن عابر رو مثال میارن، تو همه ی کشور های دنیا همه چی حداقل قرار بوده اصولی بهش نگاه کرده بشه ، مثلن قوانین سفت و سختی تو برای رانندگی در مستی دارند ، مثلن اگر یه بطری مشروب تو ماشین ( به شرط باز بودن) ببینند، احتمال داره حتی گواهینامه رو باطل کنند ، اگه پلمبش باز شده باشه فرض رو میذارن که میخواد استفاده کنه و بدون توهین و البته مسئول این کار نه ایست های بازرسی و جوانان 14 ساله با ژسه تو خیابون! و خیلی هم کارخونه های بزرگی هستند که میسازن و هیچ کدومشون حداقل کور نمی کنه ولی متاسفانه اینجا همه چی مجبوری قاچاق،دست ساز وارد میشه و جوونای مردم به دلیل نا آشنا بودن و آموزش ندیدن طرفش میرن و کور میشن یا کشته میشن متاسفانه با کالاهای تقلبی
    • بی نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      42 1
      بيائيد راجع به مشكلات كشور خودمان صحبت كنيم با آمريكا چكار داريم -هركسي رو تو قبر خودش مي ذارند باشه؟
    • بی نام اولی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      3 27
      یکی از دوستان گفتن که این مثال من قیاس مع الفارق هست. اگر یه بار نظر اولی و جواب من رو بخونین متوجه مرتبط بودن دو تا نظر به هم می شید. توی نظر اولی گفته می شه که ممنوعیت باعث جلب توجه میشه. من خواستم این قضیه رو تو کشورمون با یه کشور دیگه مقایسه کنم. باز هم می گم از این موارد زیاد هست و من یکیش رو گفتم. در مورد اینکه گفتن مصرف این مشروبات داره زیاد میشه که من هم قبول دارم. مشکل سر همون دو موردی هست که گفتم + ضعف مسئولین فرهنگی که نمی تونن برخی از جوونا رو از مضرات اون آگاه کنن. چه با ادله و چه با کار فرهنگی در حالی که تو ماهواره چه تو فیلم ها و چه تو شبکه های سرگرمی دارن خیلی نرم این قضیه رو رواج می دن.
    • بی نام اولی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      3 22
      دوست دیگه ای می گن مصرف سلاح گرم تو ایران بیشتره. این طور نیست. چیزی که شما می گی میشه ناهنجاری که می تونه دلایل اقتصادی، بیکاری و ... باشه که وجود داره ولی نه خیلی زیاد و نه به اندازه مصرف مشروبات الکلی و نه به اندازه کشورهایی که این مسائل توش آزاد هست. از خیلی از مردم تو کشور ما بپرسی قبول دارن سلاح گرم مضر هست. اما متأسفانه این قضیه تو بحث مشروبات الکلی وجود نداره و نظرات متفاوت هست. کاربر دیگه ای می گن که ماهواره رو مسئولین ممنوع کردن ولی باید گفت که این ممنوعیت کارساز نبوده و همچنان درصد استفاده از ماهواره زیاد هست.
    • بی نام اولی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      4 29
      در مورد مقایسه با کشورهای پیشرفته باید گفت تو این کشورها گوشت خوک و مشتقاتش هم آزاد هست اما چرا تو کشورمون اقبال نیست چون مردم بیماری های زیادی که گوشت این حیوان ایجاد می کنه و کلیپ هایی که از این مورد تو اینترنت میشه پیدا کرد (زبان اصلی) آگاهن و چون مضراتش رو می دونن سمتش نمی رن. اگه این آگاهی در مورد مشروبات الکلی به مردم داده بشه و مردم ازش آگاه بشن کمتر سمتش می رن.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      24 4
      گوشت خوک چه ربطی به مشروب و مواد مخدر دارد. ان کسی که مشروب می خورد کاری به حرام بودنش ندارد. عادت ندارد همانطور که گوشت شترمرغ و صدف و مارچوبه هم نمی خورد. مشروب می خورد برای اینکه پدرش، دوستانش و... خورده اند و گزارشش را به او داده اند. ضمنا بین جوانان هم نوعی کلاس گذاشتن است. در فرهنگ غربی مشروب به تنها مضمون نیست بلکه درحد متعادل حز آداب و رسوم رسمی است پس بهتر است مقابسه را کنار بگذاریم و مشکل ابران را حل کنیم
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      17 0
      عجب بی نام تو بی نامی شده! همه ی بی نام ها دسته جمعی دارن به هم میپرن!
  • بی نام RS ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    یکی از دلایل این است که به جای پرداختن به این موضوع و بررسی راهکارهای جلوگیری از گسترش و اعتیاد به آن کلا همیشه انکار شده و صورت مساله پاک شده
  • شاهرخ IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    دوتا سوال داشتم اول اینکه حدوده ۳۰ ساله دارن جلو ورود مشروبات الکلی را می گیرن ولی فایده نداشت و بهتر نیست ورودش رو آزاد کنیم ولی حداقل نزاریم جوانامون اینجوری نابود بشن و سوال دوم چرا باید یکسیو بخاطر مشروب اعدام کنند. خیلی غیر منطقی هستش
    • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      به خاطر حمل بیشتر از یه حدی شاید ولی به خاطر خوردن که اعدام نمی کنن
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      شما چیزی از احکام خدا نمیدونی نظر نده ضمنا دولت نظارت محکم نداره گناه حکم خدا نیست
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      221 5
      شیشه کراک هرویین تریاک برنج وهزار کوفت وزهرمار را ریخته اند در جامعه وجوانان مردم را بدبخت کرده اند وانوقت تمام هم و غم خودراگذاشته اند بر روی مشروب که مضراتش بسیار کمتر از مواد مخدر است.یکی از اقایان علما به مردم توضیح بدهند که چرا تریاک حرام نیست؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      32 2
      شاهرخ جان اگه آزادبشه دوستان قاچاقچی چی کارکنند. من هم موافقم باید بطور محدوددرکشورعرضه بشه وگرنه خیلی از افراد بطرق مختلف باقیمت های بالاتهیه میکنند فقط نتیجه اش سود برای قاچاقچیان و خطرات برای جوانانی است که ممکنه هرچی رو جای مشروبات الکلی بنوشند. سالها جلوی ماهواره روگرفتن نتیجه اش چی شد. بنظرم مشروبات الکلی سبک باید آزادبشه وبطورکنترل شده اراپه بشه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    ابد اینم تقصیر ماهواره است.
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    به نظر من مشروبات الکلی خیلی بهتر از مواد مخدر صنعتیه چون یه مشروب خوار رو راحت تر میشه درمان کرد تا یه معتادو
    • بی نام CY ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      46 43
      استفاده از مشروبات الکلی بیماری نیست. دائم الخمری یا همان اعتیاد به الکل حتما بیماری است و سعی در مهار آن در هر کشوری هستند. آنچه در کشور ما مثل تمام دنیا وجود دارد، نوشیدن آن است که چون در ایران قانون منع کرده شرب خمر را، امروز مسئله بحث ما است. پس بحث اعتیاد به الکل مثل هر اعتیادی دیگری بسیار ناراحت کننده است اما نوشیدن الکل بحث جدیدی نیست بلکه از قبل اتقلاب و شاید همیشه در ایران بوده و هنوز هم هست. باید دید به قول دوستمان در کامنت پایین تر که محدودیت فروش بهتر است و یا این ممنوعیت که 35 سال اعمال شده. همین بحث در مورد حجاب و روابط و بسیاری دیگر از موارد است.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    متاسفانه استفاده از مشروبات الکلی در قشر جوان دختر و پسر رایج و عادی شده است.
    • آرش CY ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      110 4
      متاسفانه قوانین مدنی با جامعه هم خوان نیست.
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    خدا به انسان قدرت تقکر و تعقل داده و قرآن فرموده در هرکاری به عقلتون رجوع کنید...الان هر کسی هم که مشروب می خوره به عقلش رجوع کرده...
    • محمد A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      18 44
      با تیکه اول حرفت موافقم تیکه دوم رو اشتباه گفتی، اونی که مشروب استفاده میکنه عقل نداره...
  • شهروند A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    باید ممنوعیت برداشته و محدودیت اعمال بشه
    • آرش CY ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      125 6
      حرف شما بسیار درست است عزیز شهروند.
  • بهنام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    31 1
    بنظرم نبود تفریح یکی از مهمم ترین دلایل مصرف مشروب!و ازون جایی که ما ایرانی ها رو اگه از چیزی محروم کنن بیشتر ترغیب میشیم به استفادش مث فیلتر کردن سایتا(فیس بوک) ووو
  • سینا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    98 4
    لطفا این سوالات رو بپرسید چرا زمان رسیدن به مواد و پیدا کردنش در ایران کمتر از 5 دقیقه هست ولی مشروبات الکلی حتی قلابی که جان مصرف کننده رو بخطر میندازه حداقل زمان مورد نیاز چند ساعته ؟ اگر روزی مشروبات الکلی آزاد بشه چند درصد از مردم جونشون رو بخطر نمیندازن با اتانول و سراغ مواد مخدر نمیرن ؟ ترکیه هم مملکت اسلامی داره و این موضوع حل شده هست مغازه هایی به اسم حلال مارکت وجود داره که مشروبات الکلی ندارند چرا ما نباید مشکل رو از ریشه حل کنیم ؟
  • مجید A2 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    77 3
    چوبی که به تن مردم میخوره درد نداره
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    الانسان حریص علی ما منع.....
  • محسن A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    23 41
    مصرف مشروبات الکلی در کشور بسیار رایجه به تازگی مصرف برای افراد زیر 18 سالم خیلی رایج شده من متاسفانه برخورد داشتم با این مسئله.
  • واقع بین DE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    53 6
    گویند مرا که دوزخی باشد مست قولیست خلاف دل در آن نتوان بست گر عاشق و میخواره بدوزخ باشند فردا بینی بهشت همچون کف دست
  • مالک اشتر A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    34 23
    اصل بد نیکونگردد چونکه بنیادش بداست !! یه فایده ازش بگن ماهم بخوریم!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    25 6
    کسی که تمایل به مصرف مشروبات الکلی داشته باشد از زیر سنگ هم که باشه پیدا می کنه و استفاده می کنه . حل این دست مسائل همیشه ۱- با آگاه سازی افراد از مضرات و صدمات مشروبات الکلی به بدن و ۲- ایجاد جوی آرام در زندگی افراد حاصل می شود . زیرا مشکلات و درگیریهای ذهنی می تواند در فردی با گرایشات مصرف الکل یا مواد مخدر تشدید گردد .
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    28 0
    متاسفانه مسولین مربوطه همیشه نگاه پادگانی به این گونه مسائل دارند در بستر سازی و فرهنگ سازی همیشه دانش باعث بینش می شود و آن باعث تغییر و فرهنگ می شود که این کار باید از پایین به بالا صورت بگیرد ولی مسولین از بالا با اعمال قدرت سعی در فرهنگ سازی دارند ولی اگر تاثیری داشته باشد موقت است و درصورت نبود زور کار انجام نمی شود انشا الله که ساختار سازی انجام گیردد و مسولین دقت کنند به این موضوع
  • بی نام GB ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    29 55
    استفاده از مشروبات الکلی برای قشر وسیعی از افراد به یک هنجار تبدیل شده
  • دلال مرکزی EU ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    91 3
    این حجم واردات مشروبات الکلی ، امکان ندارد توسط افراد عادی صورت بگیرد، اگر آزاد شود دیگر قیمت نوجومی و بعد سود نجومی برای برخی ارگ...ها نخواد داشت. پس بهتر ممنوع باشد . ولی ازقدیم گفتن عرق خور سرشو بالا میگیره و معتاد سرشو پایین، پس حتما" بهتره که کل جامعه سرشونو پایین بگیرن!
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      6 0
      درود بر شرفت مرد..... حرف همه را تو زدی.....
  • بابک IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    77 6
    فقط برای خنده بیشتر
  • امین IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    33 2
    چون همه چی با زور حل نمی شه! باید مکانهایی وجود داشته باشه که کسانی که مشروب مصرف می کنن اونجا برن و در عین حال قانون محدودیتهاشو تعیین کنه!این راه حل هرچند بی عیب نیست ولی باعث می شه افراد از خوردن مشروب تو محیط خانوادگی و جلو زن و بچه خودداری کنن!
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      7 1
      اقا آمین مشروب با تریاک فرق داره اتفاقا وقتی خانواده هاو دوستان جمع میشوند مشروب رو تقننی می خورند. اینکه شما می فرمایید برای مواد مخدر در کشورهایی مثل هلند اجرا می شود.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      5 1
      امین خان یه جوری حرف می زنی انگار فقط مردا مشروب می خورن یا شاید بالای 50 سال هستی و با دنیای جوانان ناآشنا.
  • احسان IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    64 1
    دلیلش اینه که ممنوع بوده !!
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    44 1
    آقا اصرار زورمدارانه بر نهی یک موصوع یا امر به انجام یک موضوع نتیجه اش همین است. مساله تاسف بارتر از این مساله گریز نسل جدید از دین است چون همان گونه که گفته شده اصرار زورمدارنه باعث واکنشهای مخالف می گرددو نتیجه دین گریزی هم مشروبخواری و لاابالی گیری و بسیاری دیگر از ناهنجاری های اجتماعی است که دامان این مملکت را گرفته است.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      4 1
      متاسفانه با توجه به پدیده فرزند سالاری که در جامعه ایران از حد متعارف خارج شده است دین گریزی جوانان خانواده هایشان را هم تحت تاثیر قرار داده است و خانواده ها عملا در روش زندگی جوانان نقشی ندارند.
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    12 1
    کم کم وارد دوره ای میشیم که باید به اصولی که داریم بازنگری بشه.مثلا مشروبات الکلی را آزاد کنیم و در قبالش فرهنگ سازی بشه.شاید افراطیون مقاومت کنند در مقابل این حرف اما جلوی خاسته ها و امیال ملت نمیشه برای همیشه ایستادگی کرد.
  • بیژن A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 1
    دقیقا چون ممنوعه مصرفشم بالاست هر چیو محدود کنن نتیجه عکس میده اگه اطلاع رسانی هم باشه که چه مضراتی دارن حتی آزاد هم باشه مصرف نصف این میشه
    • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      9 3
      الان قلیون آزاده و همه هم از مضراتش آگاه هستن. آیا مصرفش کم شده؟؟
  • بي نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    29 3
    واقعا كه كسي رو كه ٣بار بگيرن. اعدام يعني چي؟با اين قانون هر روز وضع بدتر ميشه ميگي نه نگاه كن
  • بچه مثبت IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    70 1
    ممنوعیت؟! ممنوعیت مالِ ما بچه مثبت‌هاست... برای مردم ممنوعیت کِلاس میاره... :)) ممنوعیت :))
  • سودابه EU ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    27 0
    خانه از پای بست ویران است !
  • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    3 7
    پایه و اساس بسیاری از مشکلات اموز ما مسایل فرهنگی است . تقلید کور کور انه از دلایل عمده افزایش مصرف مشروبات الکلی در کشور است . چند جوان ایرونی هست که بدونه استفاده از الکل اونهم در این مقیاس الان در کشورهای غربی کنار گذاشته شده ! افزایش اگاهی بهترین راه پیش گیری میتونه باشه !
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    10 1
    وقتی مردم سرگرمی و تفریح و شادی ندارن به نظر شما چیکار کنن با این اوصاف می تونید با اعدام جمعیت رو نصف کنید
  • ع A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    36 7
    ماادرصورتی میتونیم با الکل مقابله کنیم که جایگزین مناسبی برای آن داشته باشیم مکانها و زمانهای مناسبی برای برگزاری جشنهای عمومی تا شادی و سرخوشی سالم و کنترل شده ای شاید راه حل مناسبی باشد
    • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      32 1
      البته اجرای این مواردی که شما گفتین بسیار عالی هست اما توجه بفرمایین که کشورهایی که تمام این جشنها و سرخوشی ها و.... رو دارن باز هم خیلی از مردمش نتونستن از خیر این نوشیدنی بگذرن...
  • sprinter IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    80 7
    لطفا نظر بدین مصرف الکل در حد مجاز خطرناکتره یا مصرف نوشابه و دلستر
    • امید EU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      13 3
      مصرف الکل خطرناکه زیرا در صورت قطع، سندرم ترک ایجاد می کند. منظور من الکلی شدن است. مصرف مداوم الکل خطرناک و ترک آن از نظر وضعیت روانی و جسمی تقریبا غیر ممکن است. البته مصرف بی رویه نوشابه های قندی هم مضر است و به علت کافئین موجود در آن ممکن است اعتیاد آور باشد، اما قابل مقایسه با الکل نیست. برای همه زنان و مردان سرزمینم کمال و رهایی را آرزومندم.
  • من IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    11 28
    مردم دیگه یواش یواش دارن خدا رو هم فراموش میکنن این رو از همین نظرات میشه فهمید هی
  • nam IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    23 3
    لا اکراه فی الدین .... مشکل جونای ما بیکاری و نبود امکانات تفریحی هستش تا اونا رو ازبین نبریم همینه به قول دکتر شریعتی: ما این طرف دنیا عرق میریزیم و وضعمان این است و انها ان طرف دنیا عرق میخورند و وضعشان ان نمیدانم تفاوت در نوع خوردن است یا ریختن
  • مهدی A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    19 1
    من با خوب یا بدش کاری ندارم اما اعتقاد دارم انسان آزاد و قدرت انتخاب داره مسئولین باید طوری برنامه ریزی کنند که جوان خودش به عدم مصرف تمایل پیدا کنه نه با زور
  • بی نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    15 3
    چون هرچی رو ممنوع کنی ایرانیا بیشتر سمتش می رن.
  • بی نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    35 0
    اعدام!!!!!!!!!!!! کاش برای دزدی و اختلاس و غارت بیت امال هم اینقدر قوانین سفت و سخت داشتیم!
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    16 0
    سلام :بنظر بنده بدلیل نداشتن تفریحات سالم و کم هزینه و نداشتن خوشی اکثر جوانان رو به مصرف الکل می آورند. ضمنا آمار قتل و غارت و ...... بر اثر استعمال مواد مخدر خیلی بیشتر از استفاده از مشروبات الکلی است که به راحتی می توان آنرا در همه جا پیدا کرد؟؟!!!!!چرا بر خورد با قاچاقچیان مواد مخدر صحیح انجام نمی شود ؟؟؟اگر برخورد قاطع می شود پس چرا به وفور در جامعه پیداست. آیا ضرر مواد مخدر بیشتر است یا مشروبات الکلی؟؟!!
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      9 1
      کاملا موافقم و با اینحال ما هنوز داریم دست و پا میزنیم که خانمها میتوانند بروند استادیوم یا نه !!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    15 1
    تجربه ثابت كرده هرچيزي كه ممنوع شده باعث شده جوانان بيشتر به دنبال آن بروند. در اين زمينه بيشتر بايد فرهنگسازي شود.
  • مهدی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    23 6
    بهتر جلوی واردات رو ازاد کنن چون وقتی مشروب جلوی جون باشه هیچ وقت الوده مواد مخدر نمیشه و یه الکلی شدن بهتر از معتاد شدن هست
  • mhd IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 0
    این دقیقا به خاطر همون ممنوعیته..
  • سحر IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    22 4
    یک مقدار شعور ملت را جدی بگیرید و همه چیز رو به زور به خورد ملت ندید متوجه میشید که چه نتایجی می تونه در بر داشته باشه شما مصرفش را آزاد کن بعد رو همون یه محدودیتهایی بزار مثل خیلی از کشورها مطمئن باشید آمار مصرفش خیلی منطقی تر میشه این همه مسمویت و مرگ هم بخاطر استفاده از نوشیدنی های غیر استاندار نخواهیم داشت !
    • آرش CY ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      10 1
      انشالله که جدی می گیرند. مشکل تطبیق مبانی دینی با واقعیتهای اجتماعی است. همین مورد که گفتی نشان دهنده این است که در کشور تقاضا هست و به قولی زیاد هم شده و ممنوعیت کارساز نبوده. همین زنگ خطر شاید دید قانونی در کشور را کمی تعدیل کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    9 3
    آموزش های دینی نامناسب و فشارهای بیجا به کودکان و نوجوانان در مدارس از علل عمده بی توجهی آنان به مسائل فقهی و دینی در بزرگسالی است .نسل گذسته که در خانواده ها آموزش دینی گرفته اند هم بیشتر نماز می خوانند و روزه می گیرند و هم کمتر مشروب می خورند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    8 0
    در مقام مقایسه حقیقی و آماری علمی هم مصرف مشروبات در کشور ما بیشتره و هم هر بزهکاری دیگر...چرا؟
  • حميد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    15 0
    يک جوان بايد ارضاع بشه به زبا ساده بايد تخليه بشه بايد شاد باشه در اروپا بلوغ جنسي براي پسرها 16ساله اما در ايران 25 ساله يکه جوان بايد شاد باشه اين را با مواد يا مشروب بوجود مياره وخودش ارضاع ميکنه متاسفانه دونبال راهکار باشيد .ممکنه توضحيح بديد چرا يک جوان به سمت مواد يا مشروب ميره دليلشو لطفا بگيد ما نبايد خانوادها آگا کنيم يا اطلاع رساني تا اينکه فقط حرف بزنيم .
  • بی نام CY ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    18 1
    در یک کامنتی که چا÷ نشد نوشتم که اولا مشروب در ایران پدیده جدیدی نیست بلکه نه فقط از قبل از انقلاب که اگر تاریخ را بخوانید همیشه بوده و منع حکومتی نداشته. پس جدید نیست که در این یکی دو دهه بخواهیم دنبال آن بگردیم. دوما با الکلی و دائم الخمر کردن بخشی از مردم و دنیای غیر ایران جز وقت تلف کردن کاری نکردید. بعضی دوستان نظراتی می دهند که انگار در اروپای 500 میلیونی یا آمریکای 300 میلیونی همه بیمارند و الکلی! نوشیدن مشروب از همان ابتدای انقلاب هم بوده و امروز هم هست. عرض کردم که در مورد حجاب هم همیگونه برخورد وجود داشنه اما نتیجه ایی حاصل نشده! تا نگرش عوض نشود همین رویه خواهد بود. گرچه کارهای شعاری در ایران ریشه دارد. امیدوارم این چاپ شود!
  • بینام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    9 0
    توی دبیرستان ما، مهر ماه 91 دو سه نفر رو اخراج کردن واسه مصرف مشروبات الکلی،از بچه های سال دوم دبیرستان
  • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    15 3
    سوالى دارم، اگر قانونى اجتماعى در كشوري وضع بشه كه بخش قابل توجهي از اقشار مختلف اون جامعه با اون قانون مشكل دارن، ايراد از مردمه يا از قانون؟
  • 44 IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 1
    فقط یه چیزی میگم : سلاح گرم در همه دنیا آزاد نیست بجز معدودی مثل آمریکا اما مشروبات الکلی تقریبا در تمام کشور ها آزاد است حتی در کشور های اسلامی که فقط نوشیدنش در ملاء عام ممنوع است که این قانون حتی در آمریکا اجرا می شود. حالا سوال اینجاست که آیا همه دنیا اشتباه میکنند ؟؟؟