رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تغییر پیک ترافیک عصر و کاهش ترافیک صبح در ماه رمضان خبر داد.

سردار حسین رحیمی ‌،‌ با اشاره به اینکه پیک ترافیک عصرگاهی در پایتخت از ساعت 16 تا 21 بود گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان از اذان مغرب تا حدود یک ساعت و نیم بعد با کاهش بار ترافیک مواجهیم به شکلی که پیک ترافیک را از ساعت 19:30 تا 21 و 22:30 تا 24 داریم.
وی تاکید کرد: پیک دوم ترافیک شامگاهی که از ساعت 22:30 تا 24 است و با توجه به افزایش ترددهای درون شهری طی روزهای گذشته، سنگین اما روان بوده است.
رییس پلیس راهور تهران از افزایش یک شیفت به فعالیت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساعت 21:30 تا 1:30 بامداد خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح اذان تا اذان و باز بودن بسیاری از صنوف پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به جهت روانسازی بار ترافیک، شیفت بامداد را تقویت کرده و بدین ترتیب تلاش می‌کنیم تا ترافیک این ساعات روان باشد.
وی به ترافیک صبحگاهی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد بار ترافیک صبحگاهی با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها با کاهش مواجه بوده است.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه ساعت پایانی طرح زوج و فرد همزمان با ماه مبارک رمضان یک ساعت کاهش یافته است گفت: بررسی‌های پلیس طی چند روز گذشته نشان می‌دهد این کاهش یک ساعته بسیار موثر بوده است.
وی به تخلفات رانندگی اشاره کرد گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تخلفات رانندگی در تهران کاهش یافته و در عین حال ما نیز به همکاران خود توصیه‌ کرده‌ایم تا حد ممکن از برخوردهای سلبی و جریمه خودداری کرده و به ارشاد و راهنمایی رانندگان بپردازند.
رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: علیرغم این امر در صورتی که رانندگان مرتکب تخلفاتی همچون سد معبر شوند، قطعا پلیس به جهت رفاه حال سایر رانندگان نسبت به برخورد با متخلفان و انتقال خودروی آنها به پارکینگ اقدام کنند.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهانی EU ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    17 89
    هر چی تهرانی ها رو جریمه کنند باز کمه بخدا بس که خلاف می کنند امید است مبلغ جریمه به شدت افزایش یابد
    • اصفهانى موقتى ساكن تهران A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      34 5
      با شما كمى مخالفم. مشاهدات من از ٥سال رانندگى در تهران از مجموع ١٨ سال رانندگى، به من ثابت كرده كه گرچه به نسبت كشورهاى پيشرفته، فرهنگ رانندگى درستى نداريم، اما نسبت راننده هاى خوب(يعنى اقليت) به راننده هاى بد(اكثريت) در تهران بهتر از شهرهاى ديگر كشور است. آن هم شايد به دليل تمرين بيشتر باشد.
    • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      33 4
      شما اگر طبیبی درد خود دوا کن چیکار به تهرانیا داری؟
    • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      5 1
      البته اصفهان هم همين مشكل را داره. به نظرم بايد جريمه ها افزايش پيدا كنه و مقدار زير ميزي كمتر بشه.
  • حمید IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    بهتر از لفظ ساکن تهران بجای تهرانی استفاده کنید چراکه 90درصد ساکنان تهران، تهرانی نیستند و اگر جمعیت شهر تهران منحصر به ساکنان بومیش بود الان نه ترافیکی در کار بود و نه الودگی . یک شهر کوچک و اروم
  • تهرانی ها IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 0
    باز ما باید مثل پارسال با این شهرستانی ها و فرهنگ رانندگیشون تو خبر انلاین کل کل کنیم. بابا هرچی رانندگی درب و داغون میمبنیم معلوم میشه ....
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    11 0
    والا شهرستانا كه وحشتناك رانندگي ميكنن ! همه انگار عجله دارن ! پشت چراغ قرمز هم هر چند ثانيه يكي در ميره!
  • یک راهکار برای کم کردن ترافیک همت و رسالت IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 0
    یک راهکار برای کم کردن ترافیک همت و رسالت: قبل از رمضان مبارک ساعت باز شدن صدر 16 بود حالا با تغییر ساعت کار ادارات باز هم در همان ساعت باز میشود و این سبب میشود کسانی که قبل از رمضان از صدر عبور میکردند به همت و رسالت سرازیر شوند . اگر صدر 15 باز شود شاهد کاهش ترافیک در همت و رسالت خواهیم بود
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    10 0
    من در شهرهای مختلف ایران هم رانندگی کردم و هم رانندگی اشون رو دیدم. باید اعتراف کنم رانندگی در شهرستان ها افتضاحه.. نمیگم در تهران خیلی خوبه اما واقعا بهتر از شهرهای دیگه است...