در کافه‌خبر مطرح شد: چرا در مذاکرات هسته‌ای، یکی از زنان برجسته‌ ما نرود با خانم اشتون مذاکره کند؟

دبیرکل جامعه اسلامی زنان از این که چرا یک زن برای مذاکرات با اشتون فرستاده نشد انتقاد کرده و می‌گوید: از دولت بعدی توقع می‌رود برای انتخاب وزرای زن شجاعت نشان دهد و به آنها اعتماد کند.

مریم صدرالادبایی، فهیمه حسن‌میری: عملکرد دولت‌های نهم و دهم در حوزه زنان چگونه بود؟ در طول این هشت سال زن‌ها توانستند موقعیت بهتری در جامعه پیدا کنند یا نوع رویکرد، اتفاقات و تصمیمات دولت احمدی‌نژاد آنها را از همان جایگاه‌ها و دستاوردهای قبلی هم دورتر کرد؟ در دولت بعد باید منتظر چه اتفاقاتی بود و چه مطالباتی هست که زنان از رییس‌جمهور بعدی دارند؟ برای بررسی این مسائل، با سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های پنجم و ششم و رئیس اتحادیه زنان کارگر و همچنین معصومه رضایی نظری، دبیر کل جامعه اسلامی زنان در کافه خبر گفت‌وگو کردیم.

به نظر شما اتفاقاتی که در دولت‌های نهم و دهم در حوزه زنان افتاد، وضعیت زنان را بهتر کرد یا باعث درجا زدن و حتی عقبگرد در جایگاه و موقعیت آنها شد؟

جلودارزاده: عملکرد هشت ساله دولت آقای احمدی‌نژاد، عملکرد متفاوتی بوده است که وقتی به عمق آن نگاه می‌کنیم یک تفکر واحد بر آن حاکم بوده است. این عملکرد را از روی رویکردها و کارکرد آن می‌توان بررسی کرد. ایشان در بدو فعالیت‌هایشان در دولت دوم یک وزیر زن را به کار گرفت و فکر کردیم شاید در این دوره فرصت خوبی برای مشارکت سیاسی اجتماعی زن‌ها فراهم شود؛ اما متاسفانه بعد دیدیم عملکرد دستگاه‌های زنان که با ریاست جمهوری همکاری داشتند عملکرد مثبتی نبود و فهمیدیم این دولت زن را فقط در راستای مسائل خانوادگی موثر می‌داند و می‌خواهد آنها را به سمت خانه‌نشینی هدایت کند نه این که از استعدادهایشان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی استفاده کند.

منظورتان کدام عملکردهاست؟

جلودارزاده: برنامه‌هایی مثل دورکاری، بازنشسته کردن زن‌ها یا در نظر گرفتن مرخصی‌های زیاد این را به ذهن می‌رساند که این سیاست وجود داشته که زن‌ها به تدریج از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حذف شوند. لایحه حمایت از خانواده هم که از طرف دولت به مجلس فرستاده شد و بسیار جنجال به پا کرد و خوشبختانه به آن شکل به تصویب نرسید، به مردان اجازه می‌داد فقط با اجازه دادگاه بتوانند مجددا ازدواج کنند و این نشانه دیگری از تفکری بود که در این دولت وجود داشت. وقتی برنامه پنج ساله دوم که حاصل چهار سال اول عملکرد این دولت بوده است را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که قضیه ریشه‌دارتر بوده و زن‌ها از بیشتر شوراهای عالی که تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند حذف شدند، زنانی هم که در کابینه بودند به نظر می‌رسد تحت فشار قرار داشته‌اند و نتوانسته‌اند کار زیادی انجام دهند. دیدیم که خانم وزیر به خاطر بیان یک واقعیت به این شکل حذف شد و افراد دیگری هم که در بخش امور زنان فعال بودند بعد از سال‌ها فقط توانستند یک قدرت اجرایی ناکافی به دست بیاورند مثل ستاد ملی زن و خانواده که دبیرخانه آن درون معاونت امور زنان است، آن هم معاونتی که تازه بعد از هشت سال به این نقطه رسیده و به معاونت تبدیل شده است. مجموعه اینها نشان می‌دهد زن‌ها از عرصه‌های سیاستگذاری که همان شوراهای عالی است حذف شده‌اند و همچنین با توجه به این که می‌توان گفت انتخابات دستاورد دولت‌ها هستند، در مجلس شورای اسلامی هم دیدیم تعداد نمایندگان زن کم است و آنها هم فعالیت خاصی در عرصه زنان نداشته‌اند. بنابراین علاوه بر عرصه سیاستگذاری که زنان حذف شدند، در قانونگذاری و برنامه‌ریزی هم شاهد این موضوع بودیم. یا یک مورد دیگر این که بعد از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ستادی در استان‌ها تشکیل می‌شود برای این که بودجه را به صورت استانی تقسیم کند، بالاخره بودجه استانی بسیاری از بخش‌هایش به مسائل عمومی در منطقه برمی‌گردد و می‌بینیم در این تقسیم‌ هیچ زنی حضور ندارد. در مرحله اجرا هم با تشویق‌هایی که نسبت به ماندن زن‌ها در خانواده صورت گرفته، شاهد حذف شدن هرچه بیشتر آنها از اجتماع هستیم.


رضایی: زنان و دختران هم بخشی از این جامعه هستند. مشکلاتی که به طور کلی برای افراد جامعه در این سال‌ها پیش آمده شامل آنها هم شده است و چه بسا مشکلات بیشتر. با باورهای غلطی که الان به جامعه القا شده، زن‌ها بزرگترین آسیب‌دیدگان به حساب می‌آیند. نگاه متحجرانه‌ای که به زن‌ها وجود داشته و مشکلاتی که در باور خود آنها بر اثر این نگاه به وجود آمده یکی از مهمترین مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. می‌توان به صراحت گفت جایگاه زن‌ها در این هشت سال به عقب برگردانده شده است.


از لحاظ اقتصاد و آموزش وضعیت زنان در این سال‌ها به چه سمتی رفته است؟

رضایی: از لحاظ اقتصادی هم آنها وضعیت خوبی نداشته‌اند و بزرگترین صدمات را دیده‌اند؛ چه زن‌هایی که خودشان سرپرستی خانوار را به عهده دارند و چه آنهایی که همسرشان شاغل است با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده و روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.


جلودارزاده: در عرصه آموزش اتفاق بسیار ناخوشایند تفکیک جنسیتی و تبعیض جنسیتی پیش آمد که باز هم نشان‌دهنده همان تفکر دولت بود که به مرحله اجرا درآمد. اینها هم مواردی است که باید در دولت بعدی پاک و اصلاح شود. در مورد اقتصاد هم همانطور که خانم رضایی اشاره کردند، مشکلاتی که در زمینه اقتصادی به وجود آمد زن‌ها را هم درگیر کرد. خطاهای جبران‌ناپذیری که اتفاق افتاد شامل حال آنها هم شد. وقتی سازمان برنامه منحل شد هیچ نظارت و برنامه‌ریزی وجود نداشت در نتیجه دیدیم انقدر واردات زیاد شد که پایه‌های اشتغال را سست کرد. از طرف دیگر وقتی بیکاری زیاد می‌شود و متناسب با تقاضاهای موجود، اشتغال ایجاد نمی‌شود، زنان هستند که برای پیدا کردن شغل با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. وقتی هم به اصطلاح خواستند برای آنها کارآفرینی کنند، مساله صنایع دستی یا مشاغل خانگی مطرح شد که کارشناسی نشده است. من بررسی کرده‌ام که زنی که قالی ببافد و خودش سرمایه‌گذار نباشد، در طول یک سال پولی که از آن عایدش می‌شود به قدری ناچیز است که کفاف حداقل‌های زندگی او را هم نمی‌دهد.


شما به دورکاری و افزایش مرخصی زایمان اشاره کردید. یعنی به نظر شما تمام اتفاقاتی هم که به زعم دولتی‌ها و مرکز امور زنان و خانواده، نقاط مثبت کارنامه دولت احمدی‌نژاد به حساب می‌آید هم اتفاقاتی است که سودی برای زنان نداشته و حتی ممکن است به ضرر آنها تمام شود؟

جلودارزاده: مهم این است که این اتفاق‌ها در چه سیستم فکری اتفاق بیفتد. گاهی واقعا هدف این است که از نیروی کار و شایستگی‌های زنان استفاده شود و این مزایا هم در نظر گرفته می‌شود، اما گاهی با یک پمپاژ عذاب وجدان به ذهن زن این کارها انجام می‌شود که باعث می‌شود نتیجه دیگری حاصل شود. برای زنی که فرزندان کوچک داشته باشد این اقدامات، می‌تواند کمک کننده باشد اما مهم این است که اجباری و عمومی نباشد و به اختیار خود فرد گذاشته شود که از آنها استفاده کند یا نکند.


رضایی: در واقع اینجا مهم این است که آیا نیت این قانونگذاری‌ها این بوده که زنان راحت‌تر بتوانند مشارکت خانوادگی و اجتماعی داشته باشند یا این هم وسیله‌ای است برای دور کردن بیشتر آنها از محیط‌های اجتماعی و فعالیت‌های بیرون از خانه.


جلودارزاده: مادری که فقط در خانه بماند، امکان رشد خود و در نتیجه فرزندانش را از دست می‌دهد. می‌بینیم مادرانی که تحصیلکرده هستند، فرزندان بهتری را تربیت می‌کنند. اگر یکی از آیتم‌های رشد را دخیل بودن در مسائل اجتماعی و ایفای نقش در جامعه بدانیم، دیدیم که در تفکر مسئولان چنین چیزی وجود نداشت و در عمل هم خواسته خودشان را اجرایی کردند.


رضایی: این دولت یک عده از زنان را بازنشسته و خرید خدمت کرد، یک عده‌ از آنها را شامل دورکاری کرد و برای بقیه و مخصوصا زنان نخبه هر از گاهی مساله‌ای را رو کرد که بنشینند به این فکر کنند که این گره‌ای که باز شده را چطور باز کنند. همه زنانی که می‌توانستند در جایگاه‌هایی قرار بگیرند و کارهای مفید انجام دهند، مشغول فکر کردن به این می‌شدند که حالا این سنگ جدیدی که دولت جلوی پایشان گذاشته را چطور باید از سر راه بردارند.

معصومه رضایی


پس به نظر شما مشکلاتی که پیش آمده ناشی از نگاه‌های بسته‌ای بوده که به مشارکت زنان وجود داشته؛ تفکری که به قول شما می‌خواهد زن را خانه‌نشین کند و اجازه ندهد حتی مطالبات خودش را مطرح کند.

رضایی: بر اساس آیات قرآنی، خداوند انسان را خلق کرده که خلیفه او در روی زمین باشد. هیچ فرقی بین زن و مرد در کلیه امور وجود ندارد و مشارکت اجتماعی زنان با توجه به همین آیات می‌تواند صورت بگیرد. خداوند این حق را به زنها داده و حالا چه کسی می‌خواهد این حق را از آنها بگیرد؟ حکومتی که داعیه‌دار این است که می‌خواهد اسلام را به جهان معرفی کند، وظیفه‌اش این است که وسایل رفاهی ملتش را فراهم کند، امنیت را برای آنها به ارمغان بیاورد و به ملتش آزادی بدهد. حالا دولت باید فکر کند که چه امکانات رفاهی را در اختیار زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه قرار دهد که هم بتوانند به وظایف مادری رسیدگی کنند و هم در اجتماع و اشتغال به جایگاه‌های مد نظرشان دست پیدا کنند نه این که صرفا آنها را در یکی از این موارد خلاصه کند.


جلودارزاده: خاصیت انسان این است که به رشد و کمال برسد. درباره زنها هم همینطور است. امروز عرصه خانواده، عرصه محدودی شده و زن به دلیل ارتباطاتی که از طریق رسانه پیدا می‌کند، با محیط‌ها و فضاهای دیگر آشنا می‌شود که می‌خواهد آنها را بشناسد. این حق فهمیدن، یاد گرفتن و مشارکت داشتن مانند مادری، حق اوست. اگر بخواهید از دستیابی انسان‌ها به حقوشان جلوگیری کنید، تبعات دیگری به دنبال دارد. اگر این حق در داخل کشور به آنها داده شود، در درون این مشارکت برایشان اتفاق می‌افتد نه این که جذب فضاهای بیرون و محیط‌هایی شوند که صرفا جذابیت ظاهری دارد. الان ببینید چه میزانی از زن‌ها فیلم‌های ماهواره‌ای را نگاه می‌کنند و جذب آنها شده‌اند؟ این به دلیل این است که صدا و سیمای ما نتوانسته از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و با فیلم‌های غیرجذاب، محدود و تکراری نتوانسته مفاهیم امروز جامعه را برای آنها به نمایش دربیاورد و به دنبال تفکرات خودشان بوده‌اند. حتی یک خانم فیلمساز به من می‌گفت به ما توصیه شده فیلم‌هایی بسازیم که چندهمسری را تشویق و ترویج می‌کند.


در میزگردی هم که ما راجع به آسیب‌های اجتماعی داشتیم، جامعه‌شناس‌ها تاکید کردند که اگر در جامعه تبعیض وجود نداشته باشد و زن‌ها بتوانند جایگاه خودشان را پیدا کنند، از بسیاری آسیب‌های اجتماعی مثل بد حجابی جلوگیری می‌شود. به نظر شما مشارکت زنان در امور اجتماعی چقدر می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی کم کند؟

جلودارزاده: من زمانی مسئول امور تربیتی دبیرستان‌های تهران بودم. همراه با عده‌ای از مربی‌ها رفتیم پیش علامه محمدتقی جعفری و گفتیم ریشه ناهنجاری‌هایی و به خصوص بی توجهی به حجاب که دختران به آنها رو می‌آورند چیست؟ ایشان جواب دادند اگر شخصیت واقعی آنها و امکان رشد به آنها داده شود این مشکل حل می‌شود. زن موجودی است مثل مرد، روح زن و مرد ندارد، اگر به او به چشم یک شهروند درجه دو نگاه نشود و حقوق برابر داشته باشد، عضوی از جامعه می‌شود و مقررات آن را هم اجرا می‌کند.


رضایی: ما در سیاست‌های فرهنگی مانند سیاست‌های اقتصادی و سایر موارد اشتباه عمل کرده‌ایم. چرا استفاده از رنگ را برای دختران و زنان ممنوع کردیم و باعث شدیم آنها نسبت به دین تفکر منفی پیدا کنند؟ امروزه می‌بینیم که نگاه جنسی به زن قوت زیادی گرفته در حالی که زن در اجتماع انسان است و باید صرفا به چشم انسان به او نگاه شود نه یک سوژه جنسی. اگر سلیقه‌گرایی و تحجرگرایی نبود این مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به میزانی که امروز هست وجود نداشت. مشکل از اینجا هم ناشی می‌شود که ما فقط به دخترانمان گفته‌ایم عفاف و حجاب داشته باش در حالی که عفاف و حجاب باید برای تمام افراد باشد. ضمن این که باید اجازه دهیم افراد خودشان انتخاب کنند نه این که انقدر آنها را با زور به انجام کاری وادار کنیم که بعد از آن رویگردان شوند.

 

سهیلا جلودارزاده


 برگردیم به بحث عملکرد دولت، شما اقدامات دستگاه‌هایی که قرار بود به نفع زنان کار کنند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جلودارزاده: در این زمینه باید بگویم به نظر می‌رسد حتی از زن‌هایی که همکار و همراه دولت بودند استفاده ابزاری می‌شد و گاهی در مقابل هم قرار می‌گرفتند و کارهایشان نتیجه مثبتی نداشت. مثلا می‌دیدیم که شورای فرهنگی اجتماعی زنان، مرکز امور زنان و نمایندگان مجلس نمی‌توانستند به تعاملی برسند که مشکلی از مشکلات زنان حل شود.


 نظرتان راجع به معاونت شدن مرکز امور زنان و خانواده چیست؟ آن را نمی‌توان اتفاق مثبتی قلمداد کرد؟

جلودارزاده: در چارت تشکیلاتی توافقنامه‌ای که بین آقای الهام و خانم مجتهدزاده برای معاونت امور زنان امضا شده بود، دیدم در شرح وظایف این نهاد حتی وظایف نظارتی قوی نیست که برود رصد کند ببیند از بودجه سال 92 چه مقدار برای مسائل عمومی زنان مصرف می‌شود یا چه مقدار برای اشتغال زنان هزینه می‌شود. این درست است که می‌گویند زن و مرد نداریم اما به اجرا که می‌رسد می‌بینیم همه امکانات به مردها اختصاص پیدا می‌کند. همین امکانات شهری را هم که ببینید، با بودجه‌های عمومی ساخته شده‌اند ولی زنان چقدر از آنها سهم دارند؟ از امکانات ساده‌ای مثل استفاده از یک استخر گرفته تا امکانات بیشتر.


 با توجه به این که می‌گویید این معاونت هم نمی‌تواند موثر واقع شود، فکر می‌کنید تاسیس وزارتخانه زنان می‌تواند این مشکلات را حل کند و به عنوان یک نهاد قدرتمند مشکلات موجود زنان را کاهش دهد؟

جلودارزاده: من با توجه به مطالعاتی که داشته‌ام و عملکردهای تشکل‌های مختلف زنان را در دولت دیده‌ام، به نظرم لازم است که این وزارتخانه ایجاد شود. وزارتخانه‌ای با قدرت اجرایی که برنامه‌ای از نوع نظارتی و همکاری با سایر وزارتخانه‌ها هم داشته باشد. تا وقتی مجموعه سیاستگذاران، قانونگذاران، برنامه‌ریزان و مجریان به آن باور و اجماع کلی که آقای روحانی در برنامه‌هایشان بوده درباره حقوق برابر زن و مرد نرسند و این مساله اجرایی نشود، باید چنین نهادی وجود داشته باشد.


رضایی: من هم با وزارتخانه زنان موافقم به دلیل ساختاری که در حکومت و دولت پیدا می‌کند و امکاناتی که در اختیار می‌گیرد. ضمن این که همانطور که اشاره شد باید فرصت برای حضور زنان در شوراهای سیاستگذاری فراهم شود. به اعتقاد من باید در هر وزارتخانه‌ای یک معاونت امور زنان داشته باشیم که به مسائل زنان بپردازد؛ در وزارت اقتصاد، دارایی، صنایع، سایر وزارتخانه‌ها و به ویژه در وزارت خارجه. به دلیل نخبگانی که در خارج از کشور داریم، مسائل زنانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، پراکندگی جمعیتی که در خارج از کشور داریم و مسائل دیپلماسی که از طریق زنان می‌تواند رونق پیدا کند در وزارت خارجه مهمتر از هر جاست که معاونت امور زنان داشته باشیم.


جلودارزاده: این امکان‌پذیر نیست که ساختار کشور را زنانه و مردانه کنیم. این اصلا عاقلانه نیست و مانند تفکیک جنسیتی دانشگاه‌هاست که با آن مخالفیم. قرار نیست بگوییم یک دولت مخصوص زنان وجود داشته باشد و یک دولت مخصوص مردها. وزارتخانه زنان این امکان را می‌دهد که به عنوان یک لابی‌گر و یک صاحب قدرت متوازن با سایر وزارتخانه‌ها در هیات دولت حضور داشته باشد و بتواند تفاهمنامه‌های جدی امضا کند. با تشکیل وزارتخانه زنان نشان می‌دهد دولت نگاه جدی به مساله زنان دارد و می‌خواهد مشکلاتشان حل شود.


اما عده‌ای معتقدند با ایجاد یک وزارتخانه برای زنان، دستگاه‌های دیگر از انجام وظایفی که در این راه باید انجام دهند شانه خالی می‌کنند و تمام امور به عهده این وزارتخانه می‌افتد.

رضایی: برای همین است که تاکید می‌کنم علاوه بر وزارتخانه زنان، در تمام شوراهای عالی و در تمام وزارتخانه‌ها باید جایی برای حضور زنان باز شود. اینها می‌تواند تکمیل‌کننده همدیگر باشند.


جلودارزاده: با هر قضیه‌ای می‌توان چند نوع برخورد داشت. یک وقتی هست که وزیر زن گذاشته می‌شود اما زن‌ها را از جامعه حذف می‌کنند و گاهی دفتر کوچکی به نام دفتر امور زنان هست که به اندازه یک وزارتخانه کار می‌کند، مانند زمانی که خانم شهلا حبیبی مسئولیت آن را به عهده داشتند. اگر وزارتخانه‌ای تاسیس شود با قدرت سایر وزارتخانه‌ها که این قضیه را دنبال کند که سهم زنان از قدرت به آنها داده شود و سهمشان از مسئولیت و مشارکت اجتماعی مشخص شود و زمینه‌سازی‌های درست انجام شود کار بسیار مثبتی است. الان دختران و زنان ما آینده‌ای پیش رویشان نمی‌بینند و اینطور نیست که به روشنی مسیر پیش رویشان برایشان متصور باشد. ما الان به وزارت زنان برای این که این بسترها ساخته شود و فرهنگ ارتقا پیدا کند و در تفکر زنان امنیت و آرامش خاطر به وجود بیاید نیاز داریم چون شکل‌های دیگر تجربه شده و فایده‌ای نداشته است.


کاری که دولت بعد باید برای بهبود وضعیت زنان انجام دهد چیست؟ چه اولویت‌هایی را دولت آقای روحانی باید مد نظر قرار دهد؟

جلودارزاده: یک کاری که الان انجام شده این است که کارگروهی تشکیل شده و برنامه پنج ساله پنجم را در تمام سطوح بازنگری کرده است. هر جایی لازم بوده که زن‌ها حضور داشته باشند، در بخش‌های سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، قانونگذاری و اجرا بازنگری شده و اصلاحیه برنامه پنج ساله پنجم الان به صورت یک لایحه آماده است که سریعا با شکل گرفتن دولت این اصلاحیه به مجلس برود. هنوز دو سال از برنامه پنجم مانده و اگر سریع این کار انجام شود حداقل در این دو سال منابع عمومی و ملی که در ستاد استانداری‌ها باید تقسیم شود برای زنان هم سهمشان مشخص می‌شود و پروژه‌هایی که می‌تواند سهم زنان باشد و به رفاه عمومی یا کارآفرینی‌شان کمک کند، به اجرا درمی‌آید. یک اتفاق دیگر هم که به آن اشاره شد و لازم است اتفاق بیفتد این است که در شوراهای عالی مانند شورای عالی اشتغال، شورای عالی کار، پول و اعتبار و شوراهای دیگر زنان ضور داشته باشند و بتوانند از الان برای برنامه ششم خیز مناسب را بردارند. اطلاع داشتن لازمه برنامه‌ریزی است. اگر می‌بینیم این دوره هم برنامه‌های زنان از مشاغل خانگی و عفاف و حجاب فراتر نرفت، به این دلیل بود که اطلاع نداشتند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و به همین کارها بسنده کردند.


رضایی: من هم عضو کمیته‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بودم که خانم جلودارزاده به آن اشاره کردند و زیر نظر کارگروه زنان تشکیل شد. در آنجا این قانون برنامه پنج ساله مورد بازنگری قرار گرفت و نظرات جامع و خوبی در این کمیته‌ها داده شد که امیدواریم به تصویب مجلس برسد و اجرایی شود. اما می‌خواهم این را هم بگویم که مهمترین کار برای آقای روحانی این است که دور بزنند برگردند سر جای اول، باید به جایی برگردیم که هشت سال پیش بودیم و دوباره مسیر را از آنجا شروع کنیم. در این صورت است که می‌توانیم بگوییم هر روز یک گام برداشته‌ایم، رفتن در چالش‌های موجود به جز گرفتاری و دست و پا بستن برای دولت آینده چیزی نخواهد داشت و چهار سال وقت ایشان را می‌گیرد.


جلودارزاده: هرجایی که یک حد و حدود بشری در دولت نهم و دهم ساخته شده، باید آنها را با حد و حدودی که خداوند قرار داده جایگزین کرد. وقتی حضرت امام می‌گویند زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند، این گفته جنبه الزامی برای مسئولان پیدا می‌کند و چطور آنها می‌خواهند زنان را از این مشارکت در امور جدا کنند؟


پیش‌بینی و خواسته شما درباره حضور زنان در کابینه و داشتن وزیر زن در دولت بعدی چیست؟

رضایی: به شدت امیدواریم که وزیر زن داشته باشیم چون ایشان وعده داده‌اند که موانع حضور زنان در مسندهای مختلف را برطرف کرده و رفع تبعیض می‌کنند. من در این باره می‌خواهم یک گذر تاریخی داشته باشم به گذشته خودمان. زمانی که آقای هاشمی، خانم حبیبی را به عنوان اولین مشاور زن رییس جمهور انتخاب کردند، خانم حبیبی طرحی نو در انداخت و چیزی را که وجود نداشت ابداع کرد و هنوز این مراکز نتوانسته‌اند به قدرت آن مرکز برسند. مهم این است که ما به مسائل زنان با نگاه مجزایی از مسائل مردان نگاه نکنیم و نگوییم اگر بخواهیم یک مسئولیت را به زنان بسپاریم، حتما باید تجربه آن کار را داشته باشد، مسلم است که وقتی چنین فرصتی در اختیار آنها قرار داده نشده نتوانسته‌اند توانایی‌هایشان را نشان دهند. همانطور که ممکن است یک مرد را به عنوان وزیر انتخاب کنند که قبلا سابقه مدیریتی نداشته باشد اما به او اعتماد می‌کنند، این شجاعت را برای انتخاب یک زن هم داشته باشند. ما زنان فرهیخته و توانمند زیادی داریم، زنانی با توانایی بالقوه داریم که می‌توانند بالفعل شوند و زنانی با توانایی‌های بالفعل داریم که سال‌هاست کنار گذاشته شده‌اند و می‌توان آنها را دوباره وارد عرصه کرد.


جلودارزاده: امیدواری ما این است که حضور زنان در کابینه، از دولت قبل کمتر که نباشد هیچ، بیشتر هم باشد. حضور در کابینه مساله‌ای است که رقابت شدیدی برای آن وجود دارد و مخصوصا این که در هشت سال گذشته برای زنان توقف وجود داشته است. این که چقدر زن‌ها می‌توانند در این رقابت سخت پیروز شوند و به کابینه راه پیدا کنند بستگی به میزان تحقق وعده‌های دولت و همچنین این دارد که چقدر الان این توانایی وجود دارد که آقای روحانی به وعده‌هایش عمل کند. برای ما امروز نجات کشور از هر چیزی مهمتر است و دوست داریم کشور نجات پیدا کند، ولی این را هم می‌دانیم که اگر از همه سرمایه‌های اجتماعی بحق و درست استفاده نشود، به نجات کشور نخواهیم رسید. هیچ مصلحتی بالاتر از حقیقت نیست و مصلحت نباید جای حقیقت را بگیرد. اگر حق زنان در مشارکت کشور ادا شود و این باور وجود داشته باشد و دولت آن را عملی کند، آرامش به جامعه برمی‌گردد. پنجاه درصد افراد جامعه زنان هستند و اگر دولت بتواند آنها را هم با خود همراه کند می‌تواند به راحتی از مشکلات عبور کند.


رضایی: ما زنان برجسته و توانمندی در تمام عرصه‌ها داریم. من حتی انتقاد کردم از این که چرا در مذاکرات هسته‌ای، به جای آقای جلیلی، یکی از زنان برجسته‌ ما نرود با خانم اشتون مذاکره کند؟ چرا به بحث اتوبوس و دانشگاه که می‌رسد زنانه و مردانه‌شان می‌کنیم اما در بحث مذاکرات یکی از زنان توانمند را نفرستادیم با یک خانم مذاکره کند؟ آیا در انسانیت زن و مرد از هم جدا هستند که مردان را جزو رجل سیاسی محسوب می‌کنند و می‌توانند رییس‌جمهور شوند و کارهای مهم انجام دهند و زنان نمی‌توانند این مسئولیت را داشته باشند؟


اگر این دیدگاه وجود داشته باشد که در تمام عرصه‌ها باید از حضور زنان استفاده شود. چرا روی مذاکره با خانم اشتون تاکید دارید؟

رضایی: به این دلیل که این فرصت خوبی بود که بتوانیم با حضور یک زن توانمند در این مذاکرات، در عرصه بین‌المللی تاثیر مثبتی بر جا بگذاریم و به دنیا بگوییم زنان تحصیلکرده و توانمند بسیاری داریم اما از آن غافل شدیم. من سوابق سیاسی و تحصیلی خانم اشتون را مطالعه کرده‌ام. ایشان چیزی از کمترین زنان سیاسی ما بیشتر ندارد اما مشکل اینجاست که در کشور ما از زنان در جایگاه‌های که می‌توانند موثر باشند استفاده نمی‌شود و به پست‌های کلیدی و مهم که می‌رسد فقط آنها را در اختیار مردها قرار می‌دهند.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 323
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    بهتر است زنان در کارهایی که متناسب با شأن آنان است مشارکت نمایند
    • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      ترسیدن مذاکره کننده با اشتون ازدواج کنه !!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      واقعا! احتمالا این فکر مشعشع زاییده ی پیامک ها و کامنت های جلیلی-اشتونی انتخابات هست!
    • بدیع الزمان EU ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      واقعا مشکل ما اینه که طرف مذاکره کننده مرد باشد یا زن ...کوته فکری هم حدی داره....
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      62 75
      مگر مذاکره کننده از خودش حرف می زنه یا تصمیم میگیره . اون فرد فقط رساننده پیام مقامات عالی ایرانی به گوش خارجی هاست . اتفاقا خیلی هم خوب است که یک خانم وارد این مذاکرات شود. همین کار (بر فرض محال که تحقق یابد) چقدر در دیدگاه طرف مقابل مذاکرات و کلا جامعه جهانی نسبت به ما تاثیر مثبت می گذارد.
    • محمد IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      32 48
      اگر مذاکره کننده ارشد زن باشد خیال ما هم راحت تر است .حرف و حدیثی هم پیش نمی آید
    • محمد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      29 14
      داريم همچين شخصي رو اصن ؟ توي آقايان هم حتي چنين گزينه اي نيست كه بره همه كار هارو راست و ريس كنه و خودشونو به خودشون گره بزنه و برگرده . چه برسه به زنان كه هنوز از لحاظ فرهنگي نتونستن با مشاغل خاصي ارتباط برقرار كنن.
    • آناهیتا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      29 35
      بدبختانه زنان در کشور ما یه مشکل بزرگی دارند به نام خانواده! هر زمان صحبت از این میشه که زنی از استعداد خود در زمینه ای بهره ای ببرد یا بدنبال علایق خود باشد عده ای این خانواده را علم میکنند که اگر زن بیرون از خانه فعالیت و مشغله ای داشته باشد خانواده و شوهر و بچه ال میشود و بل میشود! خوب با این حساب حق دارند بعضی از دختران تحصیلکرده و زنان شاغل که علاقه ای به ازدواج نشان نمیدهند و تا حد امکان آنرا به تاخیر می اندازند تا تحصیل و کارشان را به حد تثبیت شده ای برسانند. متاسفانه ما هنوز یاد نگرفته ایم که برای زن حق یک انسان کامل را متصور باشیم. مثل یک انسان به او حق بدهیم که بدنبال علایق و استعدادش برود و وی را محصور و محکوم به تر و خشک کردن افراد دیگر منزل نکنیم.
    • افسانه CH ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      3 8
      خانم آناهیتا عزیز زن در اسلام جایگاه بسیار رفیع و بالایی داره و در خونواده ایرانی با فرهنگ اسلامی هیچ کس با کارکردن خانم ها در خارج منزل مشکلی نداره البته به شرط رعایت حجاب وعفاف کامل نه تنها مشکلی نداره بلکه پدیده مبارکی نیز هست چه اشکال داره اون خانم هایی که در خانه مشکل کار کردن در بیرون را دارن احتمالا مشکل از خودشونه ...
    • پاسخ به افسانه A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      14 3
      من این نظر را نوشتم ولی نمی دانم چرا نمایش داده نشد؟ وقتی زن بخواهد تنها با حجاب همه چیز را توجیه کند و برود در اجتماع جای مرد را بگیرد ، تکلیف مرد چیست؟ مرد که نه می تواند زایش کند و نه می تواند بچه شیر دهد و نه می تواند رول عاطفی مادر برای فرزند بازی کند؟ کار زن برای کمک خرج خوبه اما وقتی مردانگی را از مرد بگیره و وقتی مرد جایگاهشو از دست بده ، یعنی خانواده جایگاهش از دست رفته ، زن هر چه قدر هم در اسلام مقام والایی داشته باشه مرد هم داره و قوام زن معرفی شده و رهبری برای خانواده ، با این استدلال ها کم کم جای زن و مرد در خانواده عوض میشود. زنان واقعا باید در مواقع ضروری و حد امکان در داخل خانه درآمد زایی کنند چون این وظیفه مرد هست ، و وظیفه زن چیز دیگریست و کم نیست.
  • مهدی IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    برای اینکه غربی ها زن هاشون زن نیستن، گرگ هستن!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      بي تربيت
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      83 27
      عزیزم زهای خارجی واقعآ قانع و اهل زندگی هستن . برعکس دخترهای ایرانی که بسیار پر افاده ، پر توقع ، حسود و اهل چشم و هم چشمی هستن و پدر مرد بدبخت رو در میارن .
    • یک زن IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      30 23
      متاسفم .شما بهتره وارد جامعه نشی با این طرز فکر!
    • بی نام EU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      57 8
      گرگ نیستن اونقدر آزادی دارن که میتونن سیاستمدارای مرد ما رو (جلیلی)چند سال سر بدوانند.
    • سعید DE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      6 27
      بی تربیت خودتی
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      7 3
      درست بود میگفتین زنانگی ندارند , آره به خاطر اینکه به دلیل خیلی از مشاغل سنگین و پرمسئولیت با تشدید هورمونهای مردانه , حالت مردانه می گیرند که اصلا مطلوب نیست.
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    جان مادرتون بی خیال شین میشینن در مورد همه چی حرف میزنن به غیر از مسئله ای هسته ای
    • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      یا خدا. مردها که این همه ادعاشون میشه هیچ کاری نکردن وای به حال اینکه زنها بخوان برن که همه جا هم بهشون امر و نهی کردن؛ زن باید ال باشه بل باشه متین باشه سنگین باشه رنگین باشه وووو هزاران باشه نباشه های دیگه.
  • دکتر IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    بهتر این است که خانمها به وظیفه اصلی خود که خانه داریست بپردازند و سیاست را بگذارند برای اقایان
    • شين A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      اين وظايف اصلي را كه تعريف كرده !!!؟ قانون گزار ِ مرد !!؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      77 33
      مشکل اینجاست تا الان که سیاست دست آقایون بوده نتیجه جذااااابی داشته! یعنی اگه یک زن تا حالا نصف این خرابکاری هارو کرده بود اعدامش می کردن
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      21 37
      وظیفه اصلی رو پیغمبر مشخص کردند ... هرچند یه عده خودشون رو اعلم از پیغمبر میدونن و پاک تر از حضرت فاطمه ...
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      39 27
      همین سیاست را به شما واگذار کرده ایم که مملکت را به این روز انداخته اید؟همه می دانند که زنان وارد هر کاری شوند به بهترین نحو ممکن آن را انجام می دهند.
    • مرد A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      43 18
      با اين طرز فکر شما يه سوال ازت داشتم; چه خبر از طالبان؟
    • آناهیتا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      31 23
      شما خانومتو بفرست خونه ولی کاری به بقیه خانومای جامعه نداشته باش. انقدر متنفرم از مردایی که با کمال پررویی برای بقیه امر و نهی میکنن. هر موقع تو این کشور امکان ترقی برای خانومها وجود داشته باشه به مذاکره هم میرسن اما همه جای دنیا پیشرفت در طی سالیان بدست اومده ولی شوربختانه در طول سالهایی که دنیا به پیش می تاخته در کشور ما صدای افکار قرون وسطایی بلندتر بوده و هست.
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      25 15
      من كارى به مذاكرات ندارم ولى وقت ان رسيده كه مفهوم رجل سياسى بازبينى شودودر كشور اسلامى امنيت را براى بانوان فراهم سازيم نه اينكه انها را مثلا از رفتن به ميادين منع كنيم تا اقايان باخيال راحت ناسزا برزبان برانند!
    • پاسخ به بی نام دوم A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      15 4
      در طول تاریخ هم دو بار زنان به طور جدی در سیاست نقش داشتند ، یکی مهد اولیا و دیگری ترکان خاتون که هر دو دلاور مردان ایران را کشتند و مملکت را به نابودی کشاندند ، هر دو هم مشخص هست چکار کردند ، مردان هم خیلی هم کارا هستند و لطف کنید انقدر برای خودتان که زن هستید پپسی باز نکنید.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      12 3
      قانونگذار مرد بهتر بود یا سربازی را از پسران می گرفت و به دختران هم میداد و نیز نفقه و مهریه را نیز ، تا وظایفتونو درست تعریف کنه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    زنان با کدام سابقه مدیریتی در سطح بین المللی میخان توی این مسله مهم برن مذاکره کنن مگه بچه بازیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام US ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      آقای محترم، مادر شما، خواهر شما و احیانا همسر شما "بچه" هستند!! تاسف برای این تربیت :(
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      بچه بازي ؟ مي بينم كه لحن رئيس جمهور در همه ي عوام تاثير گذاشته !
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      80 12
      یعنی از جلیلی بهتر نیستن؟ می خوام بدونم جلیلی چه کار مثبتی در این زمینه کرده؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      14 49
      لااقل جليلي جلوي تعليق فعاليتهاي هسته اي را گرفته.
    • بی نام EU ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      15 1
      به قیمت نابودی اقتصاد کسانی دیگه هم بلد بودند اما نمیخواستند مردم به این روز بیفتن
    • بهاره A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      6 10
      مگر وقتی انقلاب شد یا پهلوی جای قاجار رو گرفت احدی سابقه مدریتی و حکومتی داشت؟ توانایی فکری و قدرت عمل باشد این سابقه بدست خواهد آمد.
    • به بهاره خانم A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      7 3
      آخه مردان دارای قدرت تفکر بالاتری هستند و برای همین در لیست بهترین شطرنج بازان نوجوان جهان و نیز المپیادهای فیزیک و ریاضی و ... در سطح نوجوانان ، همیشه بالای 97 درصد آنان پسر هستند بعد شما میگی شکست دادین ؟ البته در امور علمی فکری میگم و نه غیر فکری و البته به زنان بر نخورد چون زن همین گونه اش زیباست . برابری زن و مرد معنی نداره ، مردان هوش منطقی بالاتر ی دارند و زنان هوش عاطفی بالاتر ، واین دو با هم تضاد دارد و قشنگی زن به هوش منطقی نیست به همون هوش و درک عاطفیشه
  • كارمند A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    70 5
    هر گردي گردو نيست ونيز گفته اند: ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است
  • مسعود A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    میشه یکی از این زن های شاخص کشور رو نام ببرین؟ تو کشوری که حتی یه وزیر زن هم نداره، چیجوری میشه واسه این جور مسائل یه زنو بفرستن.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      10 4
      خانوم رضایی دیگه!
    • بی نام NL ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      14 11
      خانم دکیر ابتکار مسلط به دو زبان انگلیسی و قزانسه و استاد دانشگاه و فعال حوزه زنان با سابقه مدیریتی طولانی
  • سحر IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    شما مگه اجازه دادید زنان ایرانی همپای زنان در غرب برجسته بشن که الان ازشون انتظار این کار دارید ! زنان ما از یه حدی توانایی شون بالاتر می ره یا طردشون می کنید یا زندانی !
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      یاد حرف حضرت علی افتادم که فرمودند؛ من و فاطمه کار ها را بین خود تقسیم کردیم کارهای داخل خانه با اوست و خارج خانه با من، کجا دیدید حضرت رسول حضرت خدیجه را برای مذاکره با کشور های همسایه بفرسته، البته از امکانات همسرش استفاده کرد اما از خود حضرت خدیجه ام استفاده کرد؟ آقا ما دینمون اسلامی ها کمی مراعات کنید،
    • سعید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      19 31
      الان این های که به بی نام منفی دادن مسلمان نیستن یا حرف های حضرت علی و حضرت رسول رو قبول ندارن؟! دلیل شون چیه بگن منم بدونم منفی بودم یا مثبت!!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      44 6
      بی نام دوم این چه حرفیه واقعا حضرت زینب نقشی در کربلا نداشت؟ ایا سیاستمدارانه از حقوق دیگران دفاع نکرد او بود که با سخرانی های اتشین باعث زنده ماندن قیام شد و برای اشنا شدن با نقش حضرت فاطمه در امور سیاسی شما رو به خوندن کتاب فاطمه فاطمه است دکتر شریعتی دعوت می کنم
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      20 22
      بی نام سوم فکر میکنم بهتره یه تحقیق درباره شرایطی که موجب حضور حضرت فاطمه و حضرت زینب علیهما السلام در این مناقشات سیاسی شد داشته باشید. کسی منکر فعالیت های اجتماعی زنان نمیشه ولی به شرط اینکه وظیفه و حق مادریش تو این وسط از بین نره.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      17 36
      اگر شما مطالعه کتاب یاد شده را میکردید قبل از این که سریع بخواید کامنتی رو داده باشید متوجه میشدید که در زمانی که حضرت علی بودن حضرت فاطمه بود که به خلافت اعتراض کرد بله اون زمان اصحاب بودن حضرت علی بودن ولی حضرت فاطمه با گفت و گو با اصحاب و مناظره با اونها باور های غلط رو به چالش کشیدن البته قصد ما قیاس با بزرگان نیست بلکه بیان دیدگاه ازاد منشانه اسلام در مورد زنان به عنوان یک انسانه خواهش میکنم قبل از هر پاسخی مطالعه ای در مورد زندگی حضرت فاطمه س داشته باشید این جا جای کل کل و دعوا نیست بگذارید اسلام حقیقی به زندگی ما روشنی بده نه این که زیر سایه ی تعصب استعداد ها حروم بشه
    • میلاد حمیدی در پاسخ به بینام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      15 19
      حضورشان تنهادرموقع ضرورت بودودایم العمرنبوداست.ایشان درخانه مینشستند وبه جز یکی دو مورد برای دفاع از حضرت علی ع و ماجرای فدک خطبه نداشته اند. موارد دیگر در خانه حضرت بوده است که من فکر می کنم اکنون همه زنان ما در موارد مربوط به زندگیشان در امور زندگی و مرتبط با شوهر همینطور عمل میکنند.بعدهم شرایط ایشان متفاوت ازدیگران بود. ایشان هم همسر علی ع بود و هم دختر پیامبرص و خانه شان کانون آمد و شد بود و خیلی موارد برایشان ایجاب می کرد.ایشان در کتاب بحارالانوار هم داریم که فرمود زنی خوشبخت است که جز شوهرش کسی او را نبیند وجز شوهرش کسی او را نبیند. کجا فاطمه زهراس زنان را به بیرون رفتن ازخانه وکارهای جنگی وسیاسی وجدل برای پست ومقام تشویق کردند؟ چرابه دستهای پینه بسته وخانه داریشان اشاره نمیکند؟
    • میلاد حمیدی به بینام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      13 17
      چرا نطر قبلی رو نشان نداید؟ خبر آنلاین منصف تر از این حرفهاست. من نوشته بودم بینام مغلطه کرده. حضور حضرت زهرا س در موارد خاص بوده و اینکه ایشون با اصحاب در ارتباط بودند ایجاب می کرده چون هم دختر پیامبر ص بودند و هم همسر علی ع. و با بقیه زنان فرق دارند و نمی شود برای زنان دیگر در این زمینه ها نسخه مشابه پیچید بعلاوه در کتاب بحارالانوار آمده حضرت زهرا فرمودند زن خوشبخت کسی است که مردی را جز شوهرش نبیند و جز شوهرش کسی او را نبیند. ایشان هیچ کجا زنان را برای گرفتن پست و مقام تشویق نکردند و خود هم به سراغ آن نرفتند. حضورشان در ماجرای فدک و دفاع از علی ع در باب ضرورت می گنجید و دایمی نبود. متاسفانه همسر داری و خانه داری و دست های پینه بسته حضرت زهرا س و مطیع بودن از شوهر هیچ اشاره ای نمی شود.!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      5 7
      برجستگی به این نیست که هر پست و مقامی که مرد داشته باشه زن هم داشته باشه ، زن و مرد تفاوتهای اساسی دارند و اگر این تفاوت نادیده گرفته بشه خانواده و جامعه و ... همگی صدمه می بینن
    • زن A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 2
      ارزش زن به این پست ها نیست و حضرت زهرا هم هیچگاه خواهان این نبودند که پست سیاسی داشته باشند و اصولا ان موقع سیاست به فرم امروز نبود.حضرت زهرا هیچ گاه خواهان آمدن در بین مردان نبود و در حد امکان در محیط مختلط حاضر نمیشد و اگر اختلاط جایز بود پیامبر حتی موقع نماز هم زنان و مردان را جدا نمی کرد.مرد تکیه گاه زن طبق قرآن است و تکیه گاه بودن برتری میخواد و زنان نمی بایست به علت غرور مانند شیطان این را نادیده بگیرند.تکیه کردن زن به مرد ، هم زن را محبوب می کند و هم مرد را عاشق و جوانمرد. این مهم نیست آقای شریعتی در مورد حضرت زهرا چه فرموده چون اگر حضرت زهرا مثل بسیاری از زنان امروز فکر می کرد نمی توانست امامان بزرگواری را تربیت کند و زینب هم مسئولیت زنان و بچه را داشت آن هم در جنگ و نه پست سیاسی
  • میلاد حمیدی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    امروز این افراد پیشنهاد می کنند چون مسئول مذاکره اتحادیه اروپا یک زن است ما نیز زنی را در این پست بگماریم. و فردا نیز اگر یک بچه،یک دیوانه و یا یک حیوان از طرف آنها به این پست گمارده شود، یقینا پیشنهاد این عوام سیاسی پیروی کورکورانه و دادن این پست به موجودی مشابه آنها خواهد بود.
    • شين A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      87 56
      جناب حميدي كي گفته جايگاه شايسته ي زن داخل خانه است !؟ فقط جان ِ من اسلام را قاطي اعتقادات متحجرانه تان نكنيد !
    • بانو A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      51 32
      چرا قياس مع الفارق مي كني مرد مومن !!!؟
    • سوسن A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      52 39
      واقعا برای سطح درک و فهم شما از انسان و انسانیت متاسفم که زنان و کودکان را در ردیف موجودی غیر از انسان مطرح می کنید . تا حالا مردان کشور را اداره کردند و نتیجه درخشان مذاکرات و سیاستشون هم که نیازی به تعریف ندارد روشنتر از خورشید باز هم توی خواب برتری مرد از زن زندگی کنید.......
    • سید A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      22 20
      با نظرتان موافیم آقای حمیدی. کاملا صحیح است. اینها رویکردشان فمینیستی است.
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    90 20
    خانم اشتون نتیجه یک جوشش استعداد میباشدو در اثر اثبات یک قابلیت به این درجه رسیده نه سلیقه
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      36 25
      اکثر خانومهایی که دم از سهمیه و حقوق زن میزنند از ناتوان ترین زنان هستند / چون قشر توانای زنان خود به حقوق خود میرسند و نیاز به بوق کرنا ندارند / در دوران دانشگاه دخترانی که واقعا کار بلد بودند همیشه کار خودشون رو خودشون میکردند و غر هم نمیزدند / اما آنهایی که ناتوان بودند داد حقوق زن بلند کرده بودند / بعد از دانشگاه نیز دخترانی که توانا بودند همچون پسران توانا در جاهای خوب استخدام شدند / اما باز قشر ناتوان زنان فریاد "زن مظلوم" سر دادند ... این را بدانید که اگر کسی در حد توانایی خانوم اشتون یا مارگارت تاچر در ایران بود خودش راه خود را میافت ... بزرگان منتظر سهمیه ورود نمیشوند ... در آخر بیاید یکبار هم که شده مشکلات مردان و زنان را لیست کنید ... بینید حاضرید جای ما مردان باشید
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      18 15
      شما آقایان هم وظابف تان را لیست کنید آبا شما مردان حاضرید حقوق و وظایف تان را با زنان عوض کنید؟
  • بی نام EU ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    59 26
    چنان با حرارت تیتر زده در کافه خبر مطرح شد انگار مثلا یه شش ماهه در کافه خبر در حال انجام ازمایش بودند الان فهمیدن که باید زنها بروند مذاکره خانم محترم خودت رو با اشتون مقایسه نکن تو چند تا کتاب توی زندگیت خوندی؟چند تا زبان دنیا رو بلدی؟ از مذاکره چه میدونی؟ ای داد بیداد الان همه شون میان میگن شما ضد زن هستید و... شما ها فقط توی اتوبوس نرسیده به ایستگاه تقاضای توقف اتوبوس را نفرمایید که برای بچه ها بداموزی بشه دیگه جامعه چیزی ازتون نمیخاد.
    • علی A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      4 10
      انسان محترم شما چه شناختی از بیشمار زن فرهیخته ایران داری؟ شما چه شناختی از خانوم اشتون داری؟ چه نکته خارق العاده ای ایشون داره که یک زن ایرانی نداره؟ خانوم رضایی دکتری علوم سیاسی دارند. از قبل از انقلاب فعالیت سیاسی دارند. از بعد از جنگ فعال بودند در زمینه حقوق زنان. و به زبان آلمانی مسلط هستند. ضمنن ایشون نگفتند که خودشون برن برای مذاکره...
    • لیلا به علی A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      7 4
      آقای علی دنیای ما زنان با شما فرق داره ، زن همه لذتش به قهرمان داشتن و تکیه کردن به اوست و نه قهرمان بودن و تکیه گاه بودن ، این معیارهای غلط را شما در سر زنان کردید چون فکر می کنید زن هم مثل خودتان است. حضرت علی می فرماید زن گل است نه قهرمان ، من نمی دانم برخی چطور با بی شرمی می گویند حضرت فاطمه می جنگیده و ... اونم با وجود این حدیث از امام علی؟ ، ایشان در جوانی به شهادت رسیدند و بچه دار بودند و وظیفه بچه داری را نیز به نحو احسنت انجام دادند و امام نیز با دیدن ایشان آرامش می گرفتند، ایشان فمنیست رادیکال نبودند که بروند جنگ تن به تن کنند و چنین موجودی ارامش بخش امام نیست،اگر راست می گویید که ایشان می جنگیدند پس چرا زنان را به جبهه نمی فرستادید؟ تازه جنگ تن به تن هم نبود.
  • حمید A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    87 14
    حالا شما اول سعی کنید یک سفیر زن از ایران به یه کشوری معرفی بشه، بعد برید سراغ مذاکره کننده ارشد هسته‌ای
  • مهدی A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    78 21
    شرایط زنان در کشور های مدرن و غربی با کشور های جهان سومی مثل ایران تحت هیچ شرایطی با هم قابل قیاس نیستند . البته در اینکه در کشور ما شیر زنانی چون دکتر دستجردی بودند که نه تنها توانایی اداره یک وزارت خانه را به نحو احسن ، بلکه توانایی اداره کشور در مقام رئیس جمهوری را هم دارند . . اما متاسفانه نگاه به زن و حضور ان در صحنه معمولا با عینک بد بینی همراه بود ه است .
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    56 38
    نكنين اين كارو ها! ميرن غيبت اينو اونو ميكنن! :دي
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    72 26
    عجیبه که در مورد یک مسئله بسیار حساس ملی موارد جنسیتی مطرح میشه. شاید ایشون اختلافات درونی جامعه زینب رو یادشون رفته. تجربه واقعی اینه که خانم ها خیلی سخت با هم کنار میان، معمولا مذاکرات میان خانم ها حتی در جایی که منافع مشترک وجود داره به سختی ممکنه موفقیت آمیز باشه.
  • يك زن A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    65 47
    بايد از خودمان شروع كنيم ؛ به مرداني كه با داشتن حقوق ِ بالاتر به خود اجازه ي هر اظهار نظري را مي دهند ، اميدي نيست !
    • يك مرد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      68 51
      من يك مرد هستم اما حق با شماست! زن ها خيلي بهتر دقيقتر و با وجدان كاري بيشتري كار ميكنن! و موفقترند!
    • با نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      20 12
      تو مرد نیستی یا اگه هستی کاملا معلومه زن ذلیلی
    • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      9 4
      زنان هم در طول تاریخ فجایع زیادی را آفریدند ، پس بهتر است زنان را بت نکنید و انان را نپرستید ژ.
    • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      9 7
      همین مردان جان خود را فدا کردند و روی مین ها رفتند و سربازی ها رفتند و خدمت ها کردند که شما بگی به انها امیدی نیست.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    81 19
    واقعاً جاي تاسف داره كه در كشور ما در قرن 21 و بعد از 34 سال كه از انقلاب مي گذره هنوز نگاه جنسيتي وجود داره.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    26 69
    در ایران زن ها حق رئیس جمهور شدن که ندارند. حداقل این وظیفه را میتوان به آن ها سپرد
    • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      57 36
      حداقل!!!؟ داري در مورد نصف ِ جامعه حرف مي زني كه مولد آن نيمه ي ديگر است !
    • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      11 5
      چقدر وظیفه شناس شدید؟ پس سربازی و ... چی ؟ در جنگ چقدر زن شهید شدند و جنگیدند؟ اون موقع حس وظیفه شناسیتون کجا رفته بود ، برای ادارچی و کارگر شهرداری شدن و ... چی ؟ فقط برای وزیر و رییس جمهوری و ... وظیفه شناس هستید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    92 10
    ای بابا ! مذاکره رو هم می خواید زنونه مردونه کنید ؟! زن ومرد نداره که !
  • علیرضا US ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    77 73
    وااای، وقتی آدم این کامنت های ضدزن رو میخونه مو به تنش سیخ میشه که تو چه کشورِ ضدِزنی داریم زندگی میکنیم. بابا اینها هم عین خودمونن، آدم اند. چی شده که فکر کردید ماها چون مردیم سریم!! برای اینکه اونها هم به جایگاه شایستشون برسن باید از یه جاشروع کنن دیگه. با این تفکرات نصف جمعیت جامعه باید پا در هوا بمونن. ان اکرمکم عندالله اتقاکم.
    • میلاد حمیدی A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      91 71
      کی گفته جایگاه شایسته زنان مدیریت و بیرون از خانه است؟ چه کسی جایگاه شایسته زن را برای شما اینگونه تعریف کرده!؟ دو روز نیان خونه روز سوم از بوی گند کسی دیگه طرفتون هم نمیاد! خیال میکنی راحته؟ تازه زنهایی که شوهراشون سیاسی و یا مدیر های کلان هستند هم زندگی سختی دارنو نمیتونن تحمل کنن! بعد آخه چطور مرد میتونه تحمل کنه مثلا زنش یک هفته، یک ماه یا مدتی خانه نیاید!؟ واقعا اینطور آدمها معدودن و میری زندگیشون رو نگاه میکنی آدمهای خاصی هستند! خبر آنلاین هم دیگه شورش را در آورده! دو تا کامنت درست و حسابی میدیم اینها کاسه کوزه هاشون رو جمع کنن نشون نمیدید! بخدا اگر یکی از این ها بتونن مقابل منطق و عدالت(نه برابری) بایستند! به اصطلاح مدافعان حقوق زن بگویید عدالت آری تساوی خیر...
    • شين A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      70 68
      جناب حميدي كي گفته جايگاه شايسته ي زن داخل خانه است !؟ فقط جان ِ من اسلام را قاطي اعتقادات متحجرانه تان نكنيد !
    • فاطمه US ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      74 53
      جناب آقای میلاد حمیدی، اونوقت چه کسی‌ عدالت رو برای شما اینگونه تعریف کرده؟؟!!! عدالت اینه که چون شما اگر ۲-۳ روز زن تو خونه نباشه بوی گندتون در میاد، اونوقت زن بشینه تو خونه؟!!! فکر نمی‌کنین یه راهکار هم اینه که شما آموزش بهداشت شخصی‌ ببینین. جدا این واسم سواله ها!
    • میلاد حمیدی A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      68 88
      خانم شین عقل می گوید که خودش از منابع دین است. عقل می گوید زن در خانه بماند بهتر است. هنر زن در تربیت مردانی است که بروند و حماسه بیافرینند. مادران شهدا ، حضور زن تنها در باب ضرورت می گنجد. کما اینکه حضور حضرت فاطمه و حضرت زینب دایمی نبود. در محدوده ای از زمان بود و در باب ضرورت. جایی که کاری از مردان بر نمی آمد. اگر جایی مردان نتوانند کاری را بکنند و اینکار تنها به دست زنان ساخته باشد باید زنان وارد شوند.زنی مقتدر تر از زهراس داریم ؟در شرایطی كه پیامبر اسلام ص و حضرت علی در مدینه حضور نداشتند و باید شهر مدینه را در غیبت پیامبر كسی اداره می‌كرد، هرگز مدیریت را به ایشان نسپردند اما در جایی كه وظیفه حضرت زهرا سلام الله علیها ایجاب می‌كرد، برای مقابله با ارتجاع در دفاع از علی و ماجرای فدک آمدند
    • م.رستگار US ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      64 61
      آقای حمیدی، یه چیزایی انگار قاطی‌ شده براتون. ما باید ببینیم اگر پیامبر اکرم و امام علی‌ِ عزیز و حضرت زهرا در این قرن، در این جغرافیا، در این شرایط جهانی‌ زندگی‌ میکردند چه عملی‌ انجام می‌دادن. شما انگار کلا عنصر تاریخ و تغییر رو لحاظ نمی‌کنین. اسلام دین پویاییست، لطفا با تفسیرِ سلفی تیشه به ریشش نزنین.
    • میلاد حمیدی A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      71 67
      خانم فاطمه گرامی فقط خواستم بگم حضور زن تو خانواده ضروری تر است تا بیرون خانواده. شما خیلی متعصبانه نطر می دید و آدم رو متهم می کنید. ببنید خواهر گرامی، شما شرایط جنگ را تصور کن! یا یک شرکت و یا یک تیم فوتبال را. هر کسی سر جای خودش است. اگر همه بروند و مسئولیت یکسانی برایشان تعریف شود پست دیگر خالی می ماند. اگر برای زن و مرد مسئولیت یکسان تعریف شود یک مسئولیت دیگر رها می شود و خلا ایجاد می گردد. اکر در جنگ همه بروند خط مقدم چه کسی غذای زرمندگان را تهیه کند؟ در تاریخ دلیل اینکه زنان نرفته اند کار مردانه انجام دهند این نبوده که نمی توانسته اند. زن هم می تواند کار مردانه بکند ولی به چه قیمتی؟ انجام کارهای پراسترس ومردانه سبب افزایش هورمو های مردانه بی طراوتی اش می شود. بچه به حضور مادر نیازدارد
    • میلاد حمیدی A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      55 50
      رستگار گرامی اگر بخواهید این گونه تعریف کنید و اگر گذشتگان ما می خواستند مثل شما فکر کند با شعار پویایی دین امروز دیگر چیزی از اسلام باقی نمانده بود. دین اسلام و دستورات آن و سنت پیامبر و امامان و طریق آنها فرا زمانی است. چرا هیچ پیامبر و امامی زن نشد؟ چون زن مسئولیتش این بود که پیامبر را تربیت کند و متولد کند. خداوند نمی خواهد که مسئولیت های مردانه به زنان محول شود. اسلام دین فطری است و فطرت انسانها ثابت است. پویایی مربوط به مسائل جدید الوقوع است. مثلا اینترنت! باید احکامی برای آن وضع شود. فقه پویاست. و الا دین یکیست. شما دارید خاط مبحث می کنید. طابان و سلفی ها را آمریکاا و اسرائیل بوجود آوردند تا بهانه ای ایجاد شود تا باورهای عمیق دینی را با کارهای آنها با انگ زدن از بین ببرند.لطفانشاندهید
    • شين A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      44 55
      جناب حميدي !؟ عقل مي گويد !؟ عقل تعريف دارد برادر من و اين چيزهايي كه شما گفتي هيچ كدام عاقلانه نبود ! واقعا جسارت بيش از اين كه شما زهرا(س) را مقطعي مي دانيد آن هم من باب رفع نياز مردانه !!!!!؟ واقعا جا دارد تشكر كنم !!!
    • شين A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      45 57
      جناب حميدي دقيقا گذشتگان ما خيلي فكر نكردند كه الان ما اينجاييم كه بايد در اين عصر با دهان باز ، چنين عقايد متحجرانه اي را بخوانيم !
    • میلاد حمیدی به شین و همه A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      64 40
      آیا کار حضرت زهرا س برای رفع نیاز مردانه بود؟ برای دفاع از ولایت و خانواده بود! نمیدانم عزیزان به جای جواب دادن چرا مغالطه می کنند؟!!! خانم شین اگر گذشتگان اشتباه فکر می کردند اکنون ما نبودیم که حتی اینجا نظر بتوانیم بدهیم. امروز ما یک نظام اسلامی داریم،ولی فقیه داریم. این همه شهید داریم که دشمن از شنیدن نامشان تنش لزرید و می لزرد. ما بو علی سینا و دانشندان بزرگ را داریم. که مایه افتخارند. اگر حرف شما درست بود این ملت انقلاب نمی کرند. اگر حرف شما درست بود اکنون خانواده در کشور ما هم مانند غرب و سلفی ها و طالبانی ها ویران و نابود شده بود. همین خانواده بود که ایران را ایران نگه داشت. که امروزه با همین دسیسه ها غرب می خواهد نابودش کند تا نباشد. زنان در غرب فقط بازیچه و مترسکند. اصلا کلیدی نیستن
    • كاترين اشتون A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      51 51
      خب خدا رو شكر ما از آقاي حميدي ياد گرفتيم كه زنان در خارجه بازيچه اند و در ايران با همه حقوق نداشته شان ، بازيگردان !!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      60 50
      جناب حمیدی! شما راست میگی داداش! ولی یه حقیقتی رو بهت باید بگم اونم اینه که یه چندصد سالی دیر به دنیا اومدی. البته مقصر نیستیا اتفاق میفته دیگه کاریشم نمیشه کرد :)
    • میلاد حمیدی به کاترین اشتون IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      75 40
      ما مردان حاضریم تمام حقوقی را که داریم به زنان بدهیم در ازایش مخارجمان را بدهند.مسئولیت مخارج خانواده و خانه داری با ما نباشد. سربازی هم زنان بروند. یک تضمینی بنام مهریه هم داشته باشیم. 70 درصد دانشگاه ها را هم بگیریم. 13 شرط در عقدنامه برای طلاق گرفتنمان باشد. هر اتفاقی هم در زندگی افتاد یکجا بیندازیم گردن شما! مدام هم داد بزنیم حقوقمان تضییع شد و هر روز جیغ جیغ کنان مردان را بدبخت تر و مفلوک تر کنیم. آخ که چی میشد! بابا جان دودستی تمام حقوقی که ما مردان داریم دودستی تقدیم شما. فقط مسئولیت های ما را هم به شکل قانون برایتان تصویب کنند ما دیگر از این دنیا هیچ نمی خواهیم!همین قدر می دانم هر چه به زنان بدهند خواسته هایشان تمامی ندارد و متوقع تر می شوند. میخواهم کتابی بنویسم تحتعنوان فاطمه نیست
    • كاترين اشتون به ميلاد حميدي A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      39 45
      يك روز نمي توانيد در اين شرايط زندگي كنيد ! با زن مانند يك ابزار دارد رفتار مي شود ، هيچ حق قانوني و غير قانوني ندارد . حق حضانت فرزند و سفر و طلاق و محل زندگي و تحصيل اش دست ِ مرد است . مهريه دارد !؟ هاه ! براي گرفتن مهريه آنقدر بايد پله هاي دادگاه خانواده را بالا و پايين كني كه آخر بگويي نخواستم و ناگفته نماند كه اولش هم بايد مبلغ چشمگيري به حساب دادگاه مردانه بريزي تا اصلا حق داشته باشي بگويي مي خواهم اش ! كدام مردي اين حق را به همسرش مي دهد كه مهريه اش را طلب كند و باز با او زندگي كند !؟ عندالمطالبه !!!؟ نيست ! قانون گزار مرد است و قوانين مردانه . به جرم مادري مي سوزيم و مي سازيم و هزار قايليت و انديشه و پتانسيل را در اين وانفساي مردانه سر مي بريم !
    • میلاد حمیدی به کاترین اشتون A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      18 23
      هولوکاست فمنیستی به این می گویند! شما ببین مرد بیچاره دارد و نمی دهد! مهریه رو فاکتور بگیر بقیه چی؟ حضانت هم اینطورها که شما می گویی نیست. زیادی دارید سیاهنمایی می کنید. یک زن خوب که به شوهرش خوب تکیه می کند و وظایفش را درست انجام می دهد و تمکین می کند نگران حق و حقوقی که شما می گویید نخواهد بود و به اسلام تسلیم خواهد شد
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      11 17
      من نمی دونم ، تا حرف قدرت و پست زنان میاد به دروغ میرن زندگی حضرت فاطمه و زینب را جعل میکنن ، بابا اگه راست میگید چرا فقط نام این 2 زن در تاریخ اسلام هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر اسلام دینی بود که در ان زن پا به پای مرد بود چرا فقط حضرت فاطمه ، تا میگی فلان میگن حضرت فاطمه؟؟؟؟؟؟ ، زنان مثل مردان تمایل شدید به جاودانگی نامشان در تاریخ ندارند و با توجه به حیا و ... که حسن هست براشون خوب نیست پا به پای مردان باشند ، حضرت فاطمه یک نفر بود ، بقیه؟؟؟؟؟؟، زن جایگاه کمی ندارد که بخواهد پا به پای مردان باشه!! نمونه اش هم حضرت مریم هست که علیرغم تقوی بالا و ارتباط با فرشتگان خود پیامبر نشد و پسری علیرغم تجرد به وی داده شد ، این الگوست. تاز در مورد همون حضرت فاطمه هم توسط فمنیستهای اسلامی تا شده جعل صورت گرفته
    • به شین A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      10 3
      عزیزم رنسانس چند صد سال هست رخ داده و اروپا چند صد سال پیشرفته هست اما زنان حدود سه دهه است که در کنار مردان در اجتماع اند ، پس پیشرفت ربطی به فمنیسم نداره و گذشتگان هم اگر میخواستند فمنیستی زندگی کنند پیشرفتی حاصل نمیشد ، چون همین مشکلاتی که الان گریبان جوامع را به خاطر فمنیسم گرفته ، طی چند صد سال غرب را نابود میکرد ، مثل سوئد که اگر در طی اسن 30 سال مهاجر نمیگرفت نسلشون منقرض می شد.
  • سید اصغر A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    41 47
    سرکار خانم دکتر الهه کولایی نماینده شجاع سابق مجلس.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    16 11
    نظردرستی نیست. البته به قابلیت بخشی ازبانوان هم نمیتوان بی توجه بود ولی درمذاکرات بیش ازهرچیز تواناییهای تخصصی ودانش مطرح است بنابراین صرف زن بودن دلیل صلاحیت مذاکره یا عدم صلاحیت نیست . باید خانم جلودارزاده بانوی توانمندی رااگر می شناسند که درریزه کاریهای مذاکرات بین المللی و مسایل هسته ای نظر دارد پیشنهاددهند........من که چنین شخصی را نمیشناسم
  • ورود آقایان ممنوع IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    33 37
    بعنوان یه مرد باید اعتراف کنم که زنان و دختر باید در مذاکرات اتمی به جای مردها شرکت کنند بخاطر اینکه ما مردها این همه میریم دانشگاه رشته های مربوط به انرژی اتمی می خونیم بعد چندین سال درس خوندن تازه میگم یه چیزای از انرژی هسته ای بلدیم ااااامممممممما زنان انقدر باهوشن که یه دختر خانم دبیرستانی تو زیرزمین خونشون انرژی هسته ای کشف می کنه به نظر من انرژی هسته ای حق زنان است .
    • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      28 3
      تازه بزرگي كارش در اين بوده كه بعد از اينكه انرژي هسته اي كشف شد اين دختر دبيرستاني دوباره كشفش كرد! تازه تو زيرزمين نبوده و تو آشپزخونه شون بوده!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      28 0
      احمدي نژاد بياد تحويل بگيره يعني !
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    46 28
    مگه اجازه پیشرفت به زن تو این مملکت داده شده؟مگه اجزاه دادین زنها اعتماد به نفس پیدا کنن؟ همیشه زدین تو سرشون.
  • بی نام US ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    27 25
    خانم اشتون اروپایی است و درفرهنگ و قوانین اروپا مدیریت های کلیدی برای زنان پذیرفته است. درایران عرف و قانون به زن اجازه نمی دهد بدون اجازه همسر کار کند، مسافرت برود و موارد دیگری که زنان را برای مدیریت کلان محدود می کند. برای مدیریت های رده بالای زنان ابتدا باید قوانین تغییر کند . خانم اشتون را همسرش نمی تواند ممنوع الخروج کند یا از کار کردن منع کند. بهتر است زنان با توجه به عرف و قانون موجود پیشنهاد دهند و برای این گونه مطالبات راهکارهای عملی برای تغییر قوانین به مجلس بدهند
    • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      7 6
      برای این که در اروپا خانواده پاشیده شده و مرد و زن تعهدی ندارند و زن می تونه هر جایی بره ، خانواده ای که زن هر جا دلش بخواد بره و مرد هم همینطور و هر کدوم چند تا دوست دیگه غیر از همسر خود دارند ، معلومه که زنان و مردان دوش با دوش هم اند ، مثل ایران ، وقتی زن در خانواده هیچ مسئولیتی نداشته باشه و نسبت به فرزندانش مادر نباشه خوب معلومه همچین پستهایی رو هم میگیره ، شما بهتر است خانواده را از بین ببرید و فساد در زمین ایجاد کنید تا زنان پیشرفت کنند ، دیدگاه صرف ماتریالیستی آن هم در قرن 21؟؟؟ دیدگاهی مثل بت پرستان ، تاسف آوره و اون پیشرفتتون هم تنها ماتریالیستی هست.
    • محمد حسین IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      4 3
      شما که می گی هر کدوم چند تا دوست غیر از همسرشون دارن... امیدوارم قسمت بشه یه سفر اروپا بری تا بتونی تو حرفی که زدی تجدید نظر کنی
    • پاسخ به محمد حسین A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 4
      من انگلستان بودم چند سال ، و واضح می دیدم خیلی از زنان علاوه بر شوهر ، دوست پسر هم دارند و همچنین مردان ، در ضمن خیلی ها اصلا اونجا ازدواج نمی کنن مخصوصا در اسکاندیناوی که تنها چند درصد به طور رسمی ازدواج می کنند ، خوب معلومه در سیستم دوست پسر و دوست دختری بدون تعهد و خانواده زنان و مردان می بایست در اجتماع هر کدام آزاد آزاد باشند ، لطف کنید سریع پاسخ ندهید.
  • رضا IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    15 7
    با عنایت به اینکه در سالهای اخیر زنان در پست های مدیریت کلان کشور حضور نداشته و همچنین مذاکرات انرژی هسته ای به نوعی با سرنوشت کشور اعم از سیاسی و اقتصادی و اجتماعی گره خورده است ، لذا مناسب است شخص مناسب ، با تجربه ، سیاستمدار و با تخصص در مذاکرات حضور داشته باشد
  • باب اتش IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    29 8
    اگر خانومی توانایی مذاکره با سیاستمداران غربی رو داشته باشن هیچ اشکالی نداره. ولی من تردید دارم وقتی مردان پرادعا نتوانستند کاری کنند چطور زنان بی تجربه کاری میتوانند بکنند
  • دلسوز مردم A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    21 11
    اقای میلاد حمیدی من با قسمتی از نظرات شما موافق هستم . چون بنده هم کارمند میباشم و همسرم در صورت حضور در منزل به تربیت فرزند و اراده منزل قطعا عملکرد مناسبتری خواهد داشت تا زمانی که خانوم ادارای و کارمند باشد . البته باید به تساوی شرایط کاری برای هم اقایون و هم خانومها توجه کامل داشت و از همه مهم تر اقای حمیدی چون بنده حقوق بگیر هستم قطعا با یک حقوق اداره زندگی در این شرایط بحرانی و تورم بسیار مشکل می باشد و به ناچار بایستی خانوم در کنار اقا با کار در بیرون بتواند در اداره زندگی به همسر کمک مالی برساند .
  • اشکان IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    34 22
    منظور زنا از حقوق برابر 100 به 0 هست. جالبه وقت کار کردن و زحمت کشیدن میگن ما زنیم ما ظریفیم. غیرتتون کجا رفته ؟؟؟ اما به محض اینکه از زحمت آقایون چیزی عاید میشه ادعای سهم و همون حقوق برابر مذکور را میکنن. برابر بودن فقط در مزایا نیست. باید زحمت هم کشید.
  • امین A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    28 44
    پیغمبر اکرم (ص) می فرمایند جماعتی که بر انها رئیسند ذلیلند و حضرت محمد در جنگ ها با زنانش مشورت می کرد و هرچه می گفتند برعکس عمل می کرد و در احادیث زیادی وارد است مخصوصل در امور دنیا بر عکس حرف زنان کنید که راه درست است ومن بارها تجربه کردم و در قران در داستان بلقیس خداوند مقدس نمی داند انان را که زن بر انها رئیس است این است انچه اسلام می فرماید حالا قضاوت کنید
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      40 15
      آقا چرا تحریف میکنی؟!!!در کدوم حدیث پیامبر(ص) فرمودند هر چه زنان میگویند برعکس عمل میکنم؟؟؟!!!
  • عزت IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    42 60
    زن باید بمونه خونه، وظایف همسری و مادری خودشو انجام بده. مرد هم بره بیرون، نون بیاره برا زن و بچه اش. گماردن زن در پست های بالا مثل وزارت هم دارای اشکال است. چه برسه به مذاکره کننده ارشد هسته ای که اینقدر توی چشم هستش. ما فرهنگمون فرق می کنه.
    • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      38 23
      زت زياد عمو عزت. مرده و سيبيلش پهلوون! علي يارت!
    • داش حشمت A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      43 14
      داش عزت داداش من زمونه فرق كرده الانه زن جماعت دارن دنيا رو ميگردونن اونوخت شوما ميگي بمونه تو خونه جون داداش راه نداره اصن اگه بمونه كي ميخواد تو خرجي كمكت كنه الانه كه به لطف دولت مهرورز هشتمون گرو نهمونه !
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      46 28
      مغولای قرن بیست و یک...
  • بی نام US ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    22 23
    مدیریت کشورهای اروپایی زنانه است که بیشتر به دنبال عدالت و برابری های اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی هستندو . مدیریت آمریکا و کشورهای خاورمیانه مردانه است که به دنبال قدرت و برتری هستند . زنان ایران خودشان زنان را برای مدیریت قبول ندارند از مردان چه انتظاری دارند.
    • به بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      1 4
      اما مدیریت خلقت بر مبنای برابری نیست و همگی در برابر خداوند ضعیف هستیم.مدیریت بر مبنای برابری یک مدیریت عقب مانده و غیر طبیعی و کهنه مارکسیستی است. با این مدیریت ، زنان زناگی و نقش آرامش بخشی خود را از دست می دهند و مردان نیز مردانگی و غیرتشان را و تبعات جدی روانی و معنوی بر جامعه دارد که کم کم به تبعات مادی هم ممکن است بیانجامد.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      2 1
      مدیریت خلقت را تعریف کنید . در اسلام امده است همه انسانها برابرند. انسان شامل زن و مرد می شود.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      1 1
      مدیریت خلقت با خداست و اگر بر مبنای برابری بود ، باید در همه کارها با انسانها مشورت می کرد. در اسلام زن و مرد از خیلی جهات برابر نیستند ، مثل خیلی از احکام و نیز علنا در قرآن آمده که مردان بر زنان درجه دارند ، و یا شهادت مردان دو برابر زنان و ... ، اما خوب از لحاظ تقوا برابرند.
    • به بی نام اخر A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      2 2
      برابری زن و مرد در قرآن از لحاظ تقوا است ، اما مسیر کسب تقوا برای زن و مرد خیلی اوقات تفاوت اساسی داره ، مثلا مرد باید همون رول تکیه گاهیی و قوامی رو که قرآن گفته داشته باشه یعنی با مسئولیت و دلسوز باشه و رهبر خانواده و زن نیز مدافع و حافظ حقوق شوهر حتی در غیبت او ، اما این چیزی که اینا میخوان یه جور برابری مارکسیستی هست ، هدف زن و مرد یکی هست اما مسیر فرق داره ، و زن و مرد مسیرشون برابر نیست ، همانطور که احکامشون خیلی اوقات با هم فرق داره و نیز نقششان در تاریخ مذاهب ، برابری مارکسیستی جواب نمی ده ، همانطور که برای نوع اقتصادیش جواب نداد برای نوع جنسی اش جواب نمیده.
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    37 25
    از این حرفا خسته شدیم این نشون میده که هنوز زنها با مرذها برابر نیستند ( از حقوق اجتماعی )
    • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      10 7
      مگه زن و مرد و.ظیفه اجتماعی برابر دارند که حقوقشون یکی باشه؟ مگه زنان نفقه و .. دارن مگه سربازی میرن ، مگه تو جنگ چند زن رفت کشته شد؟ انصاف داشته باشید. حقوق بدون مسئولیت بدون خون دادن نمی شه
  • اهوازی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    30 9
    تا زمانی که نگاه جنسیتی به مسائل وجود دارد راه به جایی نمرسیم تا زمانی که زنان خود را از جامعه ندانند و خود را یک اقلیت فرض می کنند ره به جایی نمی برند خود باوری در زنان جامعه ما وجود ندارد مرتب حقوق خواصه خود را طلب می کنند مادر من و خواهر من خودتان را باور کنید و اینقدر خود را مظلوم و منزوی نشان ندهید فعالیت خود را افزایش بدهید و اما در باب مذاکره با نماینده جامعه اروپا عرض کنم زن و مرد ندارد مگر مسابقه ورزشی است یک نماینده از ما یک نماینده از آنها جنسیت هم در این مذاکره هیچ نقشی ندارد هر کسی می تواند این کار را انجام دهد فقط لیاقت نمایندگی کشورمان را داشته باشد
  • بی نام US ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    32 16
    زنان خودشان هم اعتقادی به برابری ندارند بطور مثال در جامعه پزشکی که امتیاز های زیادی مانند سهمیه برای تخصص در رشته های جراحی به زنان داده شده است چند در صد زنان برای عمل قلب، مغز، کلیه و حتی پوست ترجیح می دهند به دکتر زن مراجعه کنند. از ماست که بر ماست.
    • زن A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      1 2
      چرا فکر می کنید تمام زنان باید فمنیست باشند؟ ، خیلی از زنان اند که فمنیست نیستند ، برابری چرا و قتی نابرابریم؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    24 20
    خیلی هم خوب میشه....متاسفانه بعضیا هنوز نمیتونن بپذیرن در این منصاب مهم قدرت تفکر و تخصص قدرت بیان است نه جنسیت...تا زمانی که مردان ما خودشون در هر زمینه برتر بدونن کشور ما از نیمی از نخبه ها و متخصصان بی بهره میماند....
    • محسن A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      29 36
      این برتری، طبیعی و خدادادی است و کاریش نمیشه کرد. ضمن اینکه در خیلی کارها خانمها کاملاً نسبت به مردان برتری دارند مثل خانه داری، بچه داری، مکالمه تلفنی و . . .
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      10 6
      چرا فکر نمی کنید که استفاده از استعداد زنان در جامعه ، استعداد آنها را در در خانواده و تربیت فرزندان می کشد و همچنین استعداد و وظیفه مرد را هم زیر سوال میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ، کدام استعداد را می گید؟ در میان خود مردان افراد زیادی هستند که استعداد این کارها را دارند و نیازی نیست زنان به این حد از خانه بیرون بیایند در صورتی که اصلا وظیفشون نیست اما وظیفه مرد هست. استفاده از استعداد زنان تنها با بیرون رفتن آنها از خانه نیست ، زنان می توانند جامعه را در همان خانواده نیز رهبری کنند و از استعداد خود در این راه استفاده نمایند. انقدر هم فساد به بهونه استفاده از استعداد زیاد نمیشه مثل امروز ، انقدر ازدواج و ... سخت نمیشه ، مردان برتری هایی بر زنان دارند و این را باید قبول کرد و مذاکره کننده تصمیم نمگیرد
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 6
      خوب قدرت تفکر مردان بالاتر هست دیگه ، الان چرا در لیست بهترین شطرنجبازان نوجوان و نیز المپیادهای فیزیک و ریاضی و ... که در سطح جهانی برای نوجوانان برگزار می شود از 100 نفر اول جهان حداکثر 2 دختر داریم؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    32 33
    خبرآنلاین! متأسفانه تیتر شما باعث به اشتباه افتادن بسیاری شد. به نظر میاد خیلی ها بدون خوندن متن مصاحبه یکسره اومدن درمورد تیتر نظر گذاشتن. درصورتی که در مصاحبه ی خانومها جلودازاده و رضایی مسائل خیلی مهمتری -مثل وزارت زنان که حتی افغانی ها هم اونو دارن و مانه!-مطرح شده بود که با ابن طرز تیترزنی شما کاملا در حق آنها اجحاف شد.البته این موضوع نشان دهنده اعتماد به نفس بالای برخی خوانندگان هم هست که به صرف دیدن یک تیتر بیان و درموردش نظرات کارشناسانه بدن!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      19 21
      کاملا نکته بجایی را اشاره کردید.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      36 5
      اینطور نیست، به عنوان مثال خانم رضایی همین یکی دو روز پیش در مصاحبه با خبر آنلاین گفتن که با وزارت زنان مخالفن چون حضور زنان رو در یک وزارت خونه نباید محدود کرد. حالا طی این مصاحبه میگن که با وزارت زنان موافق هستن! به نظر میاد که برخی افراد که داعیه دار حقوق زنان شدن بیشتر از اینکه فکر حقوق زنان باشند دنبال سهم خواهی سیاسی به اسم زنان هستن.
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    20 11
    جان مادرتون ديگه بيخيال مسائل هسته اي شيد
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      6 8
      واقعا شما و امثال شما بايد بريد تو كشورهاي مصرف كننده عربي زندگي كنيد چون اونا نفتشون را ميفروشند و مصرف ميكنند . شما برو عربستان ببين واقعا چه چيزي از خودشون دارند و خودشون توليد ميكنن.
  • مل مل A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    20 33
    زنان ایرانی به لحاظ حجب وحیا نمی توانند مانند زنان اروپایی آزاد باشند ومانند آنها رفتار کنند . خدایش خانم اشتون انگار مردیه
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      30 38
      برو بابا. جضرت علی گفته حیا تا جایی رعایت شه که باعث عقب ماندگی و تو سری خوری نشه. یعنی با مانتو و مقنعه نمیتوان مذاکره کرد. والا ما در سمینارهای علمی خیلی از آقایون نابغه رو شکست میدیم. حالا دیگه مذاکره هسته ایی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • به بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      0 2
      در مسابقات فکری مثل شطرنج و المپیادهای ریاضی و فیزیک و ... که از 100 نفر برتر ، 99 تاشون پسرند ، طبق همین آمار 2012 ، در تمام کارها از جمله کارهای زنانه هم که بهترین ها مرداند چقدر اعتماد به نفس دارید واقعا
  • میثم IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    15 9
    برای زنی که فرزندان کوچک داشته باشد این اقدامات(افزایش مرخصی زایمان)، می‌تواند کمک کننده باشد اما مهم این است که اجباری و عمومی نباشد و به اختیار خود فرد گذاشته شود که از آنها استفاده کند یا نکند. !!!! بر اساس آیات قرآنی، خداوند انسان را خلق کرده که خلیفه او در روی زمین باشد. هیچ فرقی بین زن و مرد در کلیه امور وجود ندارد و مشارکت اجتماعی زنان با توجه به همین آیات می‌تواند صورت بگیرد. !! عموجون! برو از خدا بترس..پای آیات قرآنی رو می کشی وسط، بدون کوچکترین اشاره به این فرمایش بانو فاطمه زهرا(س) که بهترین زن اونیه که هیچ مردی اون رو نبینه و بالعکس.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      2 4
      اره ،زن برعکس مرد با زیاد دیده شدن وشهرت ارزشش کم میشه ، جالبه این با روان زنان هم تطابق داره ، چون طی تحقیقی از زنان مشهور اکثر انان از زندگی خود راضی نبوده و خواهان زندگی خصوصی خوب بدون شهرت بودند اما برای مردان تقریبا برعکس بوده ، این گونه زنان هنوز خود را نشناختند.
  • شادی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    25 11
    خانم دبیرکل جامعه اسلامی زنان یادتان می آید زمانی که معاون امور زنان فرمودند دختر پس از 40 سال به سن عقلی می رسد. جواب آن چرای شما این زیرا است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    13 18
    اول زنان مدیریت های میانی و پایین را بگیرند بعد ادعا کنند. مردان 3000 سال سابقه مدیریت در کار و خانواده دارند . 10 در صد زنان شاید 50 سال سابقه کارمندی مانند پرستاری،معلمی ومنشی گری دارند.
  • علی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    17 32
    با فرستادن یک خانم به این مزاکرات شاهد یک تغییر نگرش نسبت به کشورمون میشم حتما باید این کار صورت بگیره زنان ایرانی لایق بیشتر از اینها هستند اما باید خیلی همه چیز حساب شده باشه و دقیق
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    11 10
    حتما اگه در زمان این دولت، یه خانوم رو برای مذاکرات میفرستادن، اونوخ این خانوما می گفتن: تفکیک جنسیتی شده. اینا همش برای طرفداری از حزب خود و کوبیدن حزب دیگه س. وگرنه این حرفا برای مردم هیچ نفعی نخواهد داشت إلی یوم القیامه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    22 58
    اصلا زن و مرد بودن مهم نیست مهم قدرت سخنوری و دانش سیاسی فرد مذاکره کننده اس دوستان همگی سفسته میکنن.یکی میگه زن در خانه باشه بهتره یکی میگه چرا باید زن در خانه باشه" یکی میگه زن در زمان پیامبر هم بیشتر در خانه بودن و در وقت ضرورت بیرون از خانه فعالیت میکردن و زن باید پرورش شهدا رو سر مشق قرار بده دوره جاهلیت که زن رو فقط یک موجود برای باروری و کار منزل و تامین نیاز جنسی مردان می پنداشتند و فرزندان مونث پیامبر و ... حق داشتند که از منزل خارج نشوند مگر به وقت ضرورت" فکر میکنم در این زمانه جاهلیت انقدر کاهش یافته و انقدر قدرت مدیریت در زنان وجود داره که هم از پس مسولیت های خارج از منزل بر بیان و هم از پس وظایف یا بهتر بگم لطفی که در خانه به اعضای خانواده دارن بر میان
    • گـــــــــــویا A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      30 10
      نظر شما اشتباه است. شما ساعات شبانه روز را ضرب و تقسیم کن و بعد ببین اصلا یک انسان می تواند در این مدت کوتاه همه این کارها را انجام دهد! من فکر کنم آن چیزی که شما می گویی کامپیوتر است نه زن
  • دلسوز مردم A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    7 27
    اقای امین عزیز بهتر بود منبع ایات قرانی را هم ذکر می کردین !!!!!!!!!!!!!
  • mehdi EU ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    27 48
    دوستان در بعضی کامنت ها اسم شهدا و ایثارگران آمده لطفاً از این موارد در مواقع اضطراری و اورژانسی به عنوان سپر بلا استفاده نکنید من نمی دونم اگر شهدا نبودند شما ها پشت کی سنگر می گرفتید و می گفتید آقا خانم شما این کار و کن این کار و انجام نده ، اسم حجاب می شه می گن شهدا ، اسم مذاکره می شه می گن شهدا ، آخه یکی نیست بگه شماها از خودتون چرا مایه نمی ذارید لازم نیست اسم این موارد رو ذکر کنید و پشت این عزیزان برای رسیدن به خواسته های خودتون سنگر بگیرید /
  • امید EU ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    34 64
    بحث زن یا مرد نیست. موضوع توانایی دیپلماتیک و سیاسی است، با این فرض گزینه های مرد دیپلمات با توجه به وضع کنونی ایران موجه تر است. کافی است سری به دانشگاهها بزنید و رشته های علوم سیاسی و روابط دیپلماتیک را ببینید. البته در آینده با تغییر وضعیت، زنان ما هم توان این کار را خواهند داشت.
    • حمید آنلاین A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      48 18
      به گزارش حمید آنلاین بخش منطق در زنان ضعیف عمل می کند به گونه ای که می آیند و روی نظرات منطقی علامت منفی می زنند و نطرات احساسی خودشان را با نام آقایان ثبت می کنند و روی آنها علامت مثبت می زنند. اما نمی توانند احساسی بودن و دور از منطق بودن را در نظراتشان پنهان کنند. زنان هیچ گاه در سیاست موفق نخواهند بود. البته در همه جا به دلیل روحیه اطاعت پذیری به عنوان زیر دست خوب عمل خواهند کرد. بسیار احساسی و اغفال پذیرند. مردان منطقی ترند و به همین دلیل است که از گذشته تا امروز قدرت دست مردان بوده و خواهد بود. کل آن زنان دانشگاه های علوم سیاسی و دیپلماتیکتان را بیاورید نمی توانند جواب یک میلاد حمیدی را بدهند. آن وقت می خواهند بروند در ابعاد کلان سیاسی پست و مقام بگیرند؟ کلی خندیدیم!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      11 9
      خوبي داداش من ؟ قرصاتو خوردي ؟
    • بی نام مونث IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      8 16
      دیپلماسی علم هست ولی بعضی آدمها در ذات سیاستمدار هستند زن ومرد هم ندارد.ا با توجه به شرع که زنان را مکلف می کند شهوت مردان را با پوشش خود کنترل کنندو احتمال گمراه شدن مرد در بلاد کفر بیشتر از زن است فکر می کنم از نظر شرعی بهتر باشد زنان بیشتر در سیاست خارجی نقش داشته باشند.مثلا همین قضییه مادر چاوز .اگر رییس جمهور زن بود موضوع حل بود. تازه از همان ابتدا بین چاوز و رییس جمهور صمیمت زیاد ایجاد نمی شد. در ضمن چون در قوانین آداب و معاشرت غربی همیشه این زنان هستند که باید در دست دادن پیش قدم شوند بدیهی است که معضل دست دادن مقامات ایرانی هم حل می شود. خانم دستش را دراز نمی کند و مقام غربی مذکر هم به احترام و بدون حاشیه از دست دادن خودداری می کند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    33 27
    خيلي خوبه كه زنان به شوهران خود برسند.
    • ز ذ IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      17 15
      آي گفتي!
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    26 34
    این مردمان متحجر که درباره زنان انقدر بی منطق نظر میدن خوبه خدارحم کرده که در زمان ائمه و معصومین در قید حیات نبودن وگرنه ایراد میگرفتن که چرا حضرت فاطمه سلام ا...علیها و حضرت زینب سلام ا...علیها و.........از خانه بیرون میرفتن و میجنگیدند!!!!!!!!!!!!!
    • لیلا A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 5
      دلم برای این زنان و زنانی مثل شما میسوزه که ماهیت و واقعیت لذت بخش خود را نشناخته اید ، چون اگر واقعا می شناختید هیچ وقت به دنبال این پست هایی که زنانگی را از شما سلب می کند نمی رفتید. زنانگی خودش انقدر با شکوه است که با این پست ها و قدرتها تنها شکوه خود را از دست می دهد و زن را از شکوه زنانه خود می اندازد. من مطمئنم که حضرت فاطمه هم نه به دنبال این مسایل بود و نه حتی فکر انها را میکرد تا مردان بخواهند ایشان را مطابق با آرمانهای خود تعریف کنند.
    • مونث A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      1 4
      گونه ای از حضرت فاطمه و ... یاد می شود که گویی آنان فمنیست رادیکال بودند؟ ، حضرت فاطمه هیچ گاه پست سیاسی و ... نداشت و خواهان آن هم نبود و شانش و حیایش بالاتر از این حرفها بود که بخواهد مختلط با مردان کار کند و مشارکت کند. در قرآن مردان تکیه گاه و ستون زنان معرفی شدند و زنان دعوت به نشوز شدند ، ستون بودن برتری میخواهد و این را ما زنان باید قبول کنیم و نه این که مثل شیطان به خاطر غرور از حرف خدا سرپیچی کنیم، اتفاقا زن در چاچوب رهبری مرد لذت می برد و همین گونه قابل سجده فرشتگان است. واتفاقا باید به این افتخار کنیم که به مطیع بودن دعوت شدیم چون راحت تر هم در برابر خدا مطیع می شویم.فاطمه کسی بود که علی با دیدن او آرامش میگرفت، مرد با دیدن کسی آرامش میگیرد که مثل او قوی و مقتدر و قهرمان نباشد
    • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      2 0
      چرا این حرف انحرافی رو زمان جنگ نمی زدید؟
  • حمید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    34 18
    بنده تا قبل از این تفاوتی بین مدیریت زنان و مردان قائل نبودم. اما از وقتی رئیس دانشگاهی که در آن درس میخواندم یک خانم شد به کلی نظرم راجع به مدیریت زنان عوض شد. زنان به هیچوجه توان مدیریتی ندارنند. از روی تعصب هم نمیگویم بروید از نه از پسران دانشگاه بلکه از دختران دانشگاه نظر سنجی کنید تا بدانید چه کسی از مدیریت این خانم در دانشگاه راضی است؟؟؟ دانشگاه خوارزمی تهران یا تربیت معلم سابق
    • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      15 24
      حمید آقا در نوشته تان از کلمه" بهیجوجه" استفاده کرده اید. همین نشان می دهد شما متعصب هستید . شما حتی به تانوانی مدیریتن 99 در صد زنان هم رضایت دادید. تفکر هیچ، اصلا، هرگز، همیشه نشانه تعصب است. یک مورد را به کل جامعه زنان نباید تعمیم داد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    9 9
    حالا به فرض شدنی باشه این کار،همچین کسی هست عایا؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    12 33
    واقعا از صحبت هاشون لذت بردم بسیار عالی بود ولی فقط در یک مرد اتقاد داشتم درباره ی مذاکرات چون منو یاد تفکیک جنسیتی میندازه و جنسیت سالاری که من متنفرم چه مرد باشه چه زن.شایسته سالاری باید در درجه اول قرار بگیره اگر در کشور خانمی با این شایستگی هست واقعا باید انتخاب بشه کاش در صدا وسیما زمانی برای این خانم ها برای بیان دیدگاه هاشون در نظر می گرفتن و ضمنا یک عده باید اول برن و زندگی حضرت فاطمه زینب خدیجه و سایر خانم های ممتاز در تاریخ اسلام رو بخونن بعد در مورد نظر اسلام اظهار نظر کنن میتونن کتاب فاطمه فاطمه است رو بخونن خودم مطالعه کردم وعالی بود
    • یک زن A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 4
      گونه ای از حضرت فاطمه و ... یاد می شود که گویی آنان فمنیست رادیکال بودند؟ ، حضرت فاطمه هیچ گاه پست سیاسی و ... نداشت و خواهان آن هم نبود و شانش و حیایش بالاتر از این حرفها بود که بخواهد مختلط با مردان کار کند و مشارکت کند. در قرآن مردان تکیه گاه و ستون زنان معرفی شدند و زنان دعوت به نشوز شدند ، ستون بودن برتری میخواهد و این را ما زنان باید قبول کنیم و نه این که مثل شیطان به خاطر غرور از حرف خدا سرپیچی کنیم، اتفاقا زن در چاچوب رهبری مرد لذت می برد و همین گونه قابل سجده فرشتگان است. واتفاقا باید به این افتخار کنیم که به مطیع بودن دعوت شدیم چون راحت تر هم در برابر خدا مطیع می شویم.فاطمه کسی بود که علی با دیدن او آرامش میگرفت، مرد با دیدن کسی آرامش میگیرد که مثل او قوی و مقتدر و قهرمان نباشد.
  • باربارا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    17 27
    مذاکره کننده باید ذهنیت درستی از مسایل کشور خودش و جهان و .... داشته باشه! به فکر مردم کشورش باشه. تو توهم و خواب و خیال سِیر نکنه. نه اینکه هِی بره اونجا بیانیه بخونه و برگرده! وگرنه زن یا مرد بودنش زیاد فرق نمی کنه!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    26 6
    اون وقت اگر چند ماه بعد، مذاکره کننده غربی ها تغییر کرد و یک مرد رو گذاشتند جای اشتون، باز ما باید مذاکره کننده مون رو تغییر بدیم؟! بی خیال تو رو خدا. این یه موضوع رو دیگه جنسیتی نکنید لطفا
  • وکیلی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    47 21
    کاش خانومها ، وظیفه ی مهم مادر بودن و همسر بودن خودشون رو به طور کامل انجام دهند و مسائل مهم سیاست را به آقایان بسپارند. من از این دو بزرگواری که اینجا مصاحبه کردند، خواهش می کنم جمیع مسائل فرهنگی، اجتماعی و خصوصا دینی و شرعی را در نظر داشته باشند و بعد به مصاحبه اقدام فرمایند تا چنین سبب تشویش اذهان مردم نشود.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      14 21
      کاش آقایون هم زن رو به عنوان یک انسان بپذیرند و بهش اجازه بدن خودش تصمیم بگیره کدوم کار براش بهتره !!! فارغ از اینکه واقعا انتخابش چی باشه .... آخه من نمیدونم این مردا چرا فکر میکنن زن در مالکیت اونهاست که برای همه چیش نظر میدن!!!!
  • بنده خدا A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    28 40
    فقط شایسته سالاری.وموفق تر سالاری .مرد و زن نداره.
    • دختر مهربون A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      25 19
      اتفاقا زن و مرد داره. چون اگر زن مشغول این کارها بشه دیگه نمی تونه به مسئولیت اصلی خودش که خانه هست برسه و خانواده از این غیاب زن صدمه میبینه
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    31 5
    روحاني مچكريم!
  • لرد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    28 4
    انتظار فرج از نیمه ی مرداد کشم..................................
  • mms IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    28 61
    من نمی دانم شماها با کامنت هاتون جلوی زنان جبهه میگیرید فکر کردید اشتون تنهایی می اید نه بابا مذاکرات تیمیه بعد هم تلفنی یا کامپیوتری با کشور شون ارتباط دارند . در دین اسلام زنان بزرگی در فعالیتهای سیاسی شرکت داشتند مانند حضرت فاطمه و حضرت زینب و بعد از روز عاشورا تا چند مدتی رهبری شیعیان با حضرت زینب بوده الکی به اسم اسلام نظر نزارید وقتی سواد دینی ندارید
    • میلاد حمیدی A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      31 22
      مگر من نگفتم حضور حضرت زینب و حضرت زهرا س در مواقع ضرورت بود! آنجا که مردان را می کشتند و امام سجاد بیمار بود و در خطر بود و مجبور بود با دعا به هدایت مردم بپردازد حضرت زینب به دستور ایشان ایفای نقش می کرد زیرا همواره زنان به از مصونیت برخوردارند و حکومت ها نسبت به مردان خشونت بیشتری روا می دارند و آنها را می کشند . شخص دیگری نمی توانست این کار را انجام دهد! یک مرد را که بگیرند با مشت و لگد با او برخورد می کنند و حتی می کشند اما زنان مصونیت دارند و کسی با آنها کاری ندارد. وقتی امام سجاد بوده رهبری شیعیان با امام بوده است نه حضرت زینب! چرا دین را تحریف می کنید!؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      17 10
      قبول دارم که در بین خانومهای عادی زنان بسیار لایقی داریم که در کار خودشون بسیار خوب عمل کردند، اما شباهت رفتاری خانوم های مدعی سیاست امروز با اون بزرگواران که شما اسم آوردی در چه حدی هست؟
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      11 5
      اینا تاریخ اسلام هم میخوان تحریف کنن منم نوشتم از فعالیت های آن زنان بزرگ ولی منفی های زده شده نشان از قبول نداشتن سنت و روش های ائمه و معصومین است
    • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      16 10
      ببین وقتی از شباهت زنان مدعی سیاست امروز با اون بزرگواران حرف میزنی یکم فکر کن تا بفمی مردان مدعی سیاست هم هیچ شباهتی به بزرگواران دینی ما ندارند !
    • mms IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      15 9
      در زمانی که حضرت زینب سرپرستی خاندان اهل بیت و بنی هاشم رابرعهده گرفت محمد ابن جعفر همسر بزرگوار ایشان که از قافله کربلا جای مانده بود زنده بود و به غیر از امام سجاد برادران ناتنی امام مثل محمد حنفیه هم در قید حیات بودند و مبارزات زیادی هم بر ضد معاویه کردند در باب حضرت فاطمه که یکی از دوستان کتابی را معرفی کردند و من هم کتاب خلافت و خان نشینی را به شما پیشنهاد میکنم همچنین در قیام مختار همسر شهیده ایشان بزرگترین مشوق مختار و مشاور ایشان در قیام لیلت النور بودندو اگر مشکل شما برای ورود زنان و پذیرش مسیولیت بزرگ بزرگ هستند . با ان اینترنتی که جلویتان هست کمی در مورد اسلام تحقیق کنید ویا کتاب نقش زنان در اسلام که فکر کنم نوشته ملا صدرا باشد را بخوانید ا
    • محمود IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      16 10
      این حرفی که اقای حمیدی میزنه و ول کن هم نیست برخلاف دین و اسلام و ذات باریتعالی و پیغمبران و مشی امامت است من از کامنت شما که ان زمان مصونیت وجود داشت می فهمم که سواد شما چقدر است . قصد توهین ندارم . با صداقت گفتم .اگر کمی مطالعه داشتید می فهمیدید در ان زمان ها زنان زیادی با شقاوت کشته شدند .مجال گفتن نیست و یک سیوال دارم ازت اسم اولین زن و مرد شهید بعد از امدن دین اسلام را می دانی . حتما میدانی . این را هم میدانی چگونه انها را کشتند . یا میدانی با حضرت فاطمه چه کردند یا این را هم نشنیدی . می دانی عایشه و جنگ جمل و پیراهن عثمان چی به چی بود . بس کن نظرت را گفتی یک بار ما هم خواندیم . 10 تا نظر که نمی زارن حالا خیلی هم خوب حرفهایی میزنی
    • میلاد حمیدی به محمود IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      10 14
      شما گویا حدود و زمان و خلفا را با هم اشتباه گرفتید. همیشه حساسیت روی زنان کم بوده و هنوز هم هست. در مورد حضرت زهرا س ایشان پشت در بودند و شخصی که درب را شکست ایشان را ندید. اولین شهید زن مربوط به اوایل رسالت پیامبر بود و کفار اعراب جاهلی چه ربطی دارد! من نمیدانم چه اصراری به پافشاری دارید! خوب وقتی نخواهید چیزی را قبول کنید تلاش من بی فایده است. هر طوری که دوست داری بباف. من نظرم را دادم زورتان که نکردم. خوب قبول نکنید.!عجب گیری کردیم ها...
    • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      7 8
      مثل این که خیلی دوست دارید رهبر و سرپرست شید ، خوب برای خانواده خودتان سرپرست باشید و خرج شوهر و بچتون هم بدید. در مرود اون موقع ها صحبت نکنید که هیچ مدرک قطعی ندارید. ما نه پیامبر زن داشتیم نه امام زن نه خلیف زن و نه ... ، اینایی که میگید نمی گم غلطه و لی نمی شه ام بگی درسته ، پس دیگه از حضرت زینب و حضرت فاطمه مایه نگذارید.
    • به mms A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      3 6
      خوبه این اسامی که آوردی , میگی که از قافله کربلا جا مانده بود و گرنه حرف میلاد تا حدی درسته , حضور زن در مواقع ضرورت و بیان حقایق است و حضرت زینب هم افشاگری کرد و حقایق رو گفت و نه رهبری , چون اینطوری هم باید پیامبر زن می داشتیم هم امام زن و هم مرجه تقلید زن و هم رهبر زن و ... زن و مرد برابر نیستند و نمی شه هر کار که مرد کرد زن هم بکند , اینطوری جامعه آلوده میشه , این برابری , یک برابری مارکسیستی است که گریبان جامعه را می گیرد.
    • پسخی برای mms A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 7
      وظیفه زنان استفاده از استعدادهایشان در چارچوب پست های سیاسی نیست ، بلکه استفاده از استعدادهایشان در تربیت مردان لایق برای پست های سیاسی و زنان مربی آنان است است و تربیت مردان مسئول و غیور که امروز خبری ازشون نیست ، بهتر است ببینیم چرا مردان امروز انقدر بی مسئولیت شدند ، تقصیر ما زنان است که آنان را مرد بار نمی اوریم و می خواهیم خود مرد باشیم ، باید به نقش زن در خانواده و نیز نقش مرد به عنوان مسئول و نان اور خانواده اهمیت داد تا شاهد چنین لجام گسیختگی نباشیم ، چیزی که این خانمها از آن غافلند. ، اما حضرت فاطمه و زینب به قیمت از بین بردن مردانگی مردان رهبریب نکردند خانم ، حضرت فاطمه امام حسن و امام حسین را تربیت کردند ، مردان غیوری که حماسه آفریدند ، زنان نباید مرد شوند بلکه باید مرد تربیت کنند
  • وظیفه اصلی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    66 33
    زن وظیفه ی مهم مادر بودن و همسر بودن را دارد. بقیه چیزها، همه فرعیات اند.
    • شين A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      22 29
      با اين تفكرات صد سال ديگر هم همين هستيم
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    17 9
    چرا همین زنان در دوره احمدی نژاد از این حرف ها بلد نبودند حالا که روحانی اومده همه زبون باز کردند بازم می خوان مثل زمان آقای خاتمی سنگ جلوی پای رییس جمهورمون بندازند
  • نازنین A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    10 17
    واقعا در این موقعیت دشوار کشور، به جای این که از همه ی سرمایه های انسانی با تمام توان برای پیش برد کشور بهره بگیریم، باید نگران این باشید که نکند شام شبتان گرم نباشد و نکند شما هم به عنوان پدر در قبال کودک خود وظیفه ای دارید، همه ی آقایان محترم ایرانی هیچ کدام از شما حق تعیین تکلیف برای زن را ندارید زیرا زن به عنوان یک انسان با اختیار آفریده شده است و به اندازه یک انسان مسئول جامعه خود است و باید در برابر آن پاسخگو باشد. شما فقط به خاطر براورده شدن هر چه تمام تر نیازهای حیوانی تان، زنان را خانه نشین می خواهید.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      8 7
      چرا فکر میکنید تنها استفاده از استعدادها بیرون از خانه توسط زن صورت می گیرد؟ ، زنان می توانند در خانه مطب داشته باشند و برای زنان و کودکان طبابت کنند و می توانند در خانه برنامه نویسی کنند یا انیمیشن و کارهای تبلیغاتی بسازند و یا کتاب بنویسند و ترجمه نمایند و آماده سازی نمونه های آزامیشگاهی را کنند و یا تجارت اینترنتی کنند یا آرایشگری و کارهای هنری و... ، که در بیرون شاید اتفاقا خیلی از استعدادهاشون هدر بره
  • حسین IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    7 17
    اتفاقا اگر یکی از زن های ایرانی وارد مذاکره شود و یدونه از بلاهایی که سر شوهرشون رو میارن برای اشتون و شرکا رو کنند واویلا میشه و از همون ساعت ایران رییس آژانس میشه:دی تازه اگر هم به توافق نرسن گیس و گیس کشی راه میفته و یه سری از الفاظ جدید وارد فرهنگ اروپا میشه ولی به دور از شوخی اگر زن ها وارد کار اجرایی و دولت بشن خیلی کارآمد هم هستن نمونش همین دکتر دستجردی خودمون
    • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      12 4
      مگه دکتر دستجردی چکار کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ، همش می گفت همه چیز خوبه ، عالیه
  • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    13 22
    با خوندن بعضی کامنتها برای خودم متاسف شدم که تویه همچین جامعه ای زندگی میکنم خانمهایی که به موقع مهاجرت کردن به دنیای متمدن برنده اند.
    • امید EU ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      15 8
      ناشناس جان شما هنوز نرفته ای به آن دنیای متمدن! تشریف ببرید متوجه قانون فشار می شوی: فشار قبری به نام "غربت" !
  • محمود احمدی نژاد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    9 0
    سعید خوب نبود مگه؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    9 11
    من خودم زن هستم اما با اینکه در حال حاضر یک زن به عنوان مذاکره کننده برود مخالفم چون سالهاست که اقایان فرصت رشد و بالندگی در حوزه های مختلف برای زنان را تنگ کرده اند و ما نمی توانیم از جعبه شعبده بازی یک بانو را بیرون بکشیم و فقط به دلیل زن بودن به مذاکره بفرستیم. گرچه بانوان تحصیلکرده و توانمند زیادی، خیلی بهتر از اقای جلیلی برای مذاکره داریم، اما این مذاکرات نیازمند یک فرد بسیار توانمند است. امیدوارم راه را برای پیشرفت بانوان باز کنند تا ایشان هم خبره مجامع شوند مانند خانم اشتون.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      8 1
      خام اشتون تنها مذاکره کننده است و نه تصمیم گیرنده
  • امید EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    25 9
    ببخشید با توجه به رشته ای که من درس می خونم فقط یک سوال از خانم جلودار زاده دارم: کدام منبع و مرجع علمی گفته است که زنانی که در بیرون کار می کنند در تربیت فرزندان خود موفق ترند؟ به من منبع بدهید نه روزنامه و مجله! دوستان! زن و مرد انسان هستند و هر دو محترم هستند، ولی ما بعضی وقت ها چشم بر حقایق را می بندیم. فرزندان و کودکان ما گاهی حتا تا دو روز هم پدر و مادر شاغل خود را در شهری مثل تهران نمی بینند! وقتی والدین می آیند آنها خوابند و وقتی هم که به مدرسه می روند پدر و مادر اصلا نیستند! مهم ترین اصل در فرزند پروری دیالوگ بین والد و فرزند و اصل زمان است. اینکه تعامل گسترده باعث رشد کودک شود. ما در بهترین حالت کودکان خود را به مهدهای بی کیفیت می سپاریم و از نقش مادری یا پدری شانه خالی می کنیم!
    • با انم IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      7 7
      درود بر تو حال کردم از تحلیلت
    • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      2 0
      اامروزه روانشناسان توصیه می کنند مادران تا سالگی خودشان از بچه هایشان در خانه مراقبت کنند و بعد از 3 سالگی مادران اعم ازشاغل و انه دار بچه ها را به مهد کودک بفرستند تا مهارتهای اجتماعی آنها بالا برود. بعد از 3 سالگی کودک زن می تواند با همکاری همسرش در خارج از خانه کار کند که تاثیر مثبتی در رشد کودکان دارد و به اقتصاد خانواده هم کمک می شود.
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    18 7
    آخه کی میخوایم درست بشیم، نگاه مردانه و زنانه یعنی چی؟!!! مهم شایسته سالاریه که از هر دو جنس دریغ میشه...
  • بیراهه IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    14 16
    سلام به همگی.. به نظر من مهم نیست مرد یا زن این وظیفه حساس رو قبول کنه. مهم اینه که آیا قضیه به حق هست یا نه، آیا نیت نیت خدایی هست یا خباثت توشه... والا راستشو بخواین ما تو اینش موندیم چه برسه به مرد یا زن بودن مسئولش!!! در ضمن به خانما توصیه می کنم فرزندانشون رو خوب خوب خوب تربیت کنن کافیه مستقیم میرن بهشت
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    5 21
    10 سال بعد
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    22 16
    یادمان باشد گماشتن زنان در مناصب بالای حکومتی، به معنای گرامیداشت زن نیست. زنان رئیس خانواده اند و با تربیت فرزندان صالح، می توانند بهترین جامعه را بسازند.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      16 15
      زن چه رئیسی است که حقوق قانونی اش از دخترش 18 ساله اش کمتر است. طبق قانون مدنی مرد سرپرست خانواده است و رن در برابر تمکین حق نفقه دارد.
  • یک مادر IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    24 20
    هر کسی را بهر کاری ساختند. مادر بودن کم چیزی نیست. در واقع مهمترین و زیباترین شغل این جهانه. زن واقعی، زیباترین شغل جهان و بهترین احساس هستی رو فدای هیچی نمی کنه.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      11 16
      احساس مادرانه تان قابل تقدیره اما استفاده نکردن از استعداد و توانایی های خدادای مصرف کننده صرف بودن و چشم امید به جیب دیگری داشتن ایا کفران نعمت نیست خدا در وجود ما استعداد انرژی توانایی و... قرار داده تا بچه به دنیا بیاریم و بقیه عمرمون رو به پای اون بریزیم ؟؟؟نقش ما به عنوان یک انسان چیه فرق ما با سایر موجودات چیه شما میتونید مادری پزشک مادری وکیل مادری جامعه شناس و... باشید تا ضمن موثر بودن در جامعه فرزند تون هم به شما افتخار کنه من ترجیه میدادم مادرم این گونه بود تا این که گوشه خانه بنشینه و عمر خودشو با تلویزیون دیدن و... تباه کنه
    • به بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      12 6
      شکوفایی آن استعدادهایی که شما میگی خیلی اوقات ، استعادادهایی رو که این خانم میگه رو میکشه ، نمونه اش خواهر خودم که الان دکتر هستش پیوسته بیرون هست و بچه هاشو ول کرده به امان خدا و شوهرش هم تقاضای طلاق داده، حضور زیادی زنان در جامعه جای خیلی از مردانی که قصد دارند خانواده تشکیل دهند و سالم زندگی کنند رو میگیره و نیز استعداد خیلی از مردان را در کارهای اجتماعی میکشه و حتی خانواده هایی مثل خانواده خواهرم رو از بین میبره ، جامعه رو به فساد و تباهی می کشونه ، کاملا نقش زن و مرد رو عوض میکنه و تمام احکام اسلام باید برعکس اعمال شن اونم تو یه جامعه مثلا اسلامی پس ضررها در مجموع بیشتر هست
  • نوحی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    24 23
    آیا یک خانوم که از صبح تمام ذهن و افکار خودش رو صرف مسائل سنگین سیاسی و کاری کند و با توانی ضعیف و روحی خسته به خانه برگردد، آیا می تواند خانه را کانون گرمی برای همسر و فرزندانش کند؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      11 1
      اون هم وزارت , که زن از صبح تا شب باید وزارتخانه باشه یا مدام در حال سفر باشه و خیلی از شبها نتونه خانه بیاد و باید در وزارتخانه بخوابه و یا در سفر باشه , طبق سخنان همان مرضیه وحیده دستجردی
  • شیوا DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    31 24
    مشکلات خانواده ها در جامعه ی ما از روزی شروع شد که فکر کردیم کورکورانه می توانیم از غربی ها الگو بگیریم. در جامعه ی ایرانی-اسلامی ما، زن بیش از همه چیز اشتغال به امر مهم همسـر داری و فرزنـد پروری دارد. کار کردن زن بیرون از خانه فقط باید در موارد "ضـــرورت" باشد.
    • با نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      21 15
      درود بر تو ای شیر زن
    • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      17 29
      کامنت قبلیم منتشر نشد ولی بازم میگم احساسات مادرانه خوب و زیباست اما یه زن یه انسانه با استعداد های خدادادی یک انسان با انرژی توان نیرو ... ایا واقعا درسته که یک مصرف کننده صرف باشه کار کردن فقط برای پول نیست یک حرکت مثبته یک مادر میتونه یک پزشک یک وکیل و.. باشه این یک هنره که بتونه با کمک همسرش تعادل ایجاد کنه زندگی همه این هارو شامل میشه نه فقط زادن و فرزند پروری استعدادها الکی در ما ایجاد نشده
    • بی نام A1 ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      10 18
      دختز ها هم برای مبارزه با این طرز فکر مرد سالارانه به جای ازدواج تحصیل می کنند و بعد از تحصیلات عالیه برای ازدواج مهریه های 500-1000 سکه ای وعلاوه بر شروط ضمن متداول، حق طلاق ، حضانت، سفرو بسیاری حق های دیگر را طلب می کنند و نتیجه اش هم می شود فرار پسرها از ازدواج و رواج خانه های مجردی و زنهای صیغه ای که متاسفانه عوارض آن خسارت جبران ناپذیری را برای فرهنگ جامعه به دنبال دارد . این مشکل کمتر از تورم در اقتصاد نیست، بهتر است تغییری در قانون مدنی که بعضی قوانین از سالهای 1313 و 1351 تغییری نکرده است داده شود تا زنان از حقوق برابری با مردان بهره مند شوند.
    • شعله IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      3 9
      الان هم كه همه.درهمين شرايط ضرورت هستند!
    • پاسخ به بی نام دوم A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      7 5
      این روزها 2 تا انگ زدن مد شده ، یکی مرد سالار و یکی هم تحجر و عقب ماندگی ، حالا الان که در غرب زن و مرد برابرند ، مشکلی که شما میگی نیست؟ ، همه جای جهان مخصوصا جاهایی که زنان حضور بیشتری در اجتماع داشتند فاتحه خانواده خوانده شده ، لطف کنید دیگه از مردسالاری و ... استفاده نکنید کهنه شده ، افراط بد هست ، وقتی حضور زنان افراطی شه اونوقت تکلیف بیش از نیمی از جمعیت یعنی مردان چی میشه؟ چکار کنن؟ بشن مادر؟ زایش کنن یا شیر بدن؟ نفقه بگیرن و مهریه؟ این چیزیه که این خانوما میخوان؟ این روزها مردان از مردانگی میترسن و زنان از زنانگی که از افراط و تحجر مدرن ناشی میشه ، جای زن و مرد را عوض کردن از جهل و تعصبه ، شما بهتر است جواب درست بیارید که زن و مرد چکار کنند و چه هدفی از این حرفهاست؟
    • به بی نام اول A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      9 5
      خیلی اوقات استفاده از این استعدادها ، استعدادهای لازم یک زن برای خانواده را می کشه ، و مردانی را بیکار میذاره که میخوان پاک باشنو خانواده تشکیل بدن ، قصد خیلی پاک ، کسب روزی حلال برای خانواده برای مردان عبادت هست ، اما جلوگیری از این کسب روزی حلال به بهانه های صرفا مادی مثل پیشرفت و شکوفایی استعدادهای صرفا مادی مثل وزارت و ... دقیق برعکس هستش و نه تنها عبادت برای زن نیست بلکه خیانت محسوب میشه
    • بهاره A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      5 4
      دقیقا همین طرز فکر است که باعث عقب افتادگی ایران شده... زن و مرد با استعداد و حقوق و وظایف مساوی آفریده شده اند. و اگر زن اسعدادش شکوفا نشود ظلم است. مادری که در اجتماع است به مراتب بهتر مینواند در شکل گیری شخصیتی و فکری فرزندش نقش داشته باشد و بهتر میتواند او را از آسیب ها دور نگه دارد چون آگاه تر است.
    • به بهاره A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 4
      عزیزم رنسانس چند صد سال هست رخ داده و اروپا چند صد سال پیشرفته هست اما زنان حدود سه دهه است که در کنار مردان در اجتماع اند ، پس پیشرفت ربطی به فمنیسم نداره و گذشتگان هم اگر میخواستند فمنیستی زندگی کنند پیشرفتی حاصل نمیشد ، چون همین مشکلاتی که الان گریبان جوامع را به خاطر فمنیسم گرفته ، طی چند صد سال غرب را نابود میکرد ، مثل سوئد که اگر در طی اسن 30 سال مهاجر نمیگرفت نسلشون منقرض می شد.
  • ایرانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    17 8
    در مادری و در عشق زنها هنوز مردند..............................
  • بی نام GB ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    23 27
    چنین نگاه جنسیت زده ای واقعا آزار دهنده است. انسانها بر اساس شایستگی شان مسئولیت میگیرند نه براساس جنسیتشان.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      7 7
      این حرفها قدیمی شده ة برابری جنسیتی ، برابری جنسیتی ، اینا دروغه ، درست مثل همون برابری در کمونیسم ، بعد از 70 سال چه شد؟ برابری زن و مرد در تمام امور مثل همین پست ها هم گندش در میاد که یه جورایی هم در غرب درامده
  • زهـــرا IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    17 13
    من به عنوان یک دختر ایرانی، واقعا متاسفم که عده ای قلیل فکر می کنند پست های عالی سیاسی، برای زن، ارزش می آورد. من فکر می کنم زن مسلمان وظیفه ای جهت بدست گرفتن مناصب سیاسی ندارد، بلکه شغل و وظیفه و هدف او، "خانواده" باید باشد. ارزش زن مسلمان، خیلی بیشتر از این پست هاست.
  • بی نام A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    6 7
    من موافقم چون جلوی مسایل ناشی از تفاوت های فرهن‍گی نظیر تفاوت ایران و برزیل گرفته می شه!
  • بی نام A1 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    8 13
    در اسلام هم خانه داری جز وظایف زن نیست.زن فقط باید تمکین کندو می تواند در مقابلش کارهای خانه و بچه داری از شوهرش تقاضای مزد نماید. پس به عبارتی می توان گفت وظیفه خطیر خانه داری و بچه داری به عهده مرد است و در مقابل مرد اختیار دار و سرپرست خانواده است.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      7 11
      در اسلام خانه داری وظیفه زن است و خانه داری به معنای کار خانه نیست و تمکین هم به معنی تنها اطاعت در رابطه جنسی نیست ، چون در همان آیه در مورد نشوز گفته در صورت عدم اطاعت زن از خوابگاه زن دوری کنید!!!! اگر زن خود در رابطه جنسی اطاعت نکند نیازی به دوری کردن از خوابگاه او نیست و البته منظور هم اطاعت بی چون چرا نیست بلکه منظور سازگاری زن و در واقع تامین نیازهای عاطفی و روانی خانواده است که دستکمی از مسئولیت تامین نیازهای مادی که برای مرد است ندارد. صبر در خانه و خانواده جهاد زن در اسلام معرفی شده ، گاهی کار خانه که شوهر توان مالی لازم برای خدمتکار را دارد باعث میشود زن زنانگی خود را بر اثر کارهای سنگین خانه از دست دهد که به ضرر مرد و آرامش روانی خانواده است ، اما در برخی موارد کار خانه که مرد وس
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      6 9
      صبر در خانه و خانواده جهاد زن در اسلام معرفی شده ، گاهی کار خانه که شوهر توان مالی لازم برای خدمتکار را دارد باعث میشود زن زنانگی خود را بر اثر کارهای سنگین خانه از دست دهد که به ضرر مرد و آرماش روانی خانواده است ، اما در برخی موارد کار خانه که مرد وسعش را ندارد و خانه هم نیست ، برای زن وظیفه میشود البته در حد توان چون اینجا عدم سلامت روانی خانواده به ارمغان میاد و نیز عدم ناسازگاری ، کار خانه در حد توان زن وظیفه مطلق وی نیست اما برخی اوقات که خودش میفهمه که باید بکنه وظیفست و برخی اوقات هم اصلا کار خانه خودش یه جور عدم تمکین میشه که عرض کردم.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 4
      درست میگه ، اتفاقا کار خانه گاهی اوقات وظیفه زن میشود ، مثلا فرض کنید مردی کارگر معدن است ، برخی روزها نمی تواند خانه آید و کار سختی را می کند تا خرج خانواده خود را تامین کند که جهادی برای اوست و این مرد توان گرفتن خدمتکار و ... رو هم ندارد، بعد از چند روز بیاید با تمام خستگی و ... و زن به اوبگوید کار خانه به من ربطی نداره؟ ، اینجا کار خانه برای این که مرد به وظیفه خودش برسد و خانواده حفظ شود وظیفه میشود ، همین حرفها باعث شده تشکیل خانواده در اسلام انقدر سخت معرفی شه و جوانان زا امتناع ورزند ، البته مرد هم اگر توان مالی زیاد داره خوب در صورت درخواست زن باید خدمتکار و پرستار بگیره اینطوری برای اقتدار خودشم بهتره
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      5 0
      چه تبصره های مرد سالارانه ای به قانون تمکین اضافه شده. مثال کارگر معدن را برای مشاغل دیگری مثل پزشکی، مهندسی، رفتگری، بازیگری و......مثال های ارائه هید
    • پاسخ به بی نام آخر A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      1 2
      تبصره مرد سالارانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ، عزیزم این قانون ثبت شده و ... نیست ، این قانون وجدان است ، اما شما مثل این که تنها دنبال قوانین ثبت شده هستید ، طبق قانون وجدان زن خود می فهمد چه کار کند و چه کار نکند ، کار خانه کند یا نه؟ من نمی دونم کی این مردسالاری رو به شما یاد داده که حتی در برابر منطقی ترین استدلال ها این لفظ را از روی تعصب فمنیستی تان می یاورید.
    • به بی نام آخر A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      1 2
      اتفاقا ، نظر من در مورد تمکین کاملا منطقی و قابل قبول است و ، افراد مغرضی مثل شما آن را مرد سالارانه می پندارند ، نظر شما چیست؟ کجایش مردسالارانه است؟ یعنی می گویید کارگر معدن طی الارض کنه؟ یا بچه را با خود ببره معدن؟ واقعا که شما دیگر که هستید ، حتما می خواید تبصره های فمنیستی از تمکین بیان شود؟ وای وای وای چه تاسف بار!!!!
    • پاسخ به بی نام آخر A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      1 0
      من اشتباه به بی نام آخر نظر مثبت دادم!!!! ، امیدوارم پاسخ هایم سریعتر نمایش داده شود
  • پسر مجرد A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    17 20
    خب معلومه چرا خانوما رو نمی فرستن ممکنه احساسات بر اونا غلبه کنه و کل مملکت رو بدن اشتون برای خودش.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      11 15
      تو خوبييييييييي!
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 5
    خداواندا یک عدد انسان با تدبیر ،با هوش ،شجاع ومتخصص با ملیت ایرانی فرقی نمی کند زن یا مرد اما ترجیحا مرد برای گذشتن از این سد و ماندگار شدن در تاریخ ما بیافرین .ممنون و سپاس .
  • امین A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    20 10
    در جواب دوستانی که منبع حدیث را می خواستند نوائب الهور فی علائم الظهور تالیف میر جهانی طباطبایی جلد اول صفحه 154و155 حدیث 71و72 از مجمع الذوائد جزءپنجم باب ملک النساء ص 209 از رسول خدا ص روایت کرده «لن یفلح قوم یملک رایهم امراه»یعنی هرگز رستگار نمی شوند گروهیکه زن مالک رای ایشان شود یعنی از ایشان زن رای بگیرد وزمامدار امورشان شود ودر همان صحفه از عبدالله بن هجنج روایتکرده از پیغمبر ص که ذکر بلقیس ملکه سبا را بیان کرد و فرمود «لایقدس الله امه قادتهم امراه»یعنی تقدیس نمیکند خدا امتی را که پیشرو ایشان زن باشد
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      16 7
      این کجاش نوشته پیامبر برعکس حرف زن عمل میکرده؟؟!!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      3 11
      شما اولا می تونی به حرف شان بکنی ثانیا مثل اینکه شما حتی نحج البلاغه را هم نمی خوانی که اینقدر موضع گرفتی حضرت علی ع می فرمایدبه این مضمون عین عبارت نیست -به حرفهای خوبشان نکنید تا در بقیه در شما طمع نکنند- ثالثا ندانستن شما دلیلی بر نبود آن نیست به این کتاب هایی که معرفی کردم وخیلی از منبابع ناب دیگر که مراجعه کنی متوجه می شوی و ثالثا دهان روزه دروغ بستن به خدا وپیغمبر از مبطلات روزه است مسلمان
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    25 19
    اقايانى كه ترجيح مى دهند خانم ها در منزل باشند جرات دارند درخواستكارى هم اين حرف رابزنند؟! ايا شما سيستم عربستان را قبول داريد؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      5 0
      در فرهنگ عرب چند زنی چه برای مردم عادی و جه برای شاهزاده ها و شیوخ پذیرفته است در حالیکه در فرهنگ ایران چند زنی مذموم است و حتی در بین افراد مذهبی که از نطر شرعی چند زنی را جایز می دانند رواج ندارد. پس مصداق خیانت در ایران تقریبا رابطه با غیر از همسر رسمی است و در آسیب شناسی خیانت، ختی زن دوم عقدی هم باید در نظر گزفته شود چون مردم زن دوم را به چشم بر هم زننده کانون خانواده می نگرند.
    • بی نام DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      7 12
      حالا تا خواستگاری خدا بزرگه. یه کاریش می کنیم. آروم آروم به خانوم میگیم که نترسه.
    • بی نام A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      5 3
      خواستگار کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      6 4
      بله دقیقا این همان درخواستی بود در خواستگاری مطرح کردم و جالب این که یک ماه بود که سر کار می رفت و به درخواست من دیگر سر کار نرفت
  • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    20 6
    یعنی شما مردا هم که همه دردتون اینه که یکی جلوتون غذا بذاره!
    • بی نام A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      9 19
      تنها نیاز مرد ارضای غرورش با شکل مثبت هست که دیگه نخواد با خشونت و ... غرورشو ارضا کنه و احترام و این که احساس کند زن رویش حساب باز می کند ، کاش شما زنان اینو می فهمیدید که اگر اینارو تامین می کردید مردان هم خیلی دلسوز و مسئول و عاشق می شدند.
  • سامان A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 21
    من آدم متحجری نیستم ، عقب مانده نیستم و ... اما باید قبول کنیم که برابری زن و مرد و ... شاید برای زنان زیبا باشه و ... اما واقعی نیست ، درست مثل برابری در کمونیسم ، جواب نمی ده و جامعه نمی تونه در این سیستم خوب جلو بره ، نمونه اش غرب هست که دوباره دارن خانواده و توجه زنان به خانواده رو رواج میدن ، این یه واقعیته ، الان خیلی از کشورهای فمنیستی غربی مثل سوئد و ... اگر مهاجر نمی گرفتن نسلشون منقرض می شد ، خوب اگر ما هم مثل اونا بشیم دیگه آدم از کجا بیاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در سوئد فقط 8 درصد ازدواج می کنن چون ازدواج با زن سوئدی انگیزه نداره ، زنانی که یا وزیرند و وکیل و ... وبه قول خودشون برده نیستند که در خانه اسیر بمانند ، هیچ وقت خونه نیستن که ادم بخواد باهاشون تعهد داشته باشه ،
  • سامان A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 19
    در ادامه نظر قبلی بگم از 8 درصد ازدواج سوئد هم باز اغلب ازدواج مردان سوئدی با زنان مهاجر یا خارجی مثل زنان فیلیپنی و روس و تایلندی و ... هست که یعنی انقراض نژاد سوئدی ، خوب پس حضور پا به پای مردان برای زنان واقعا جواب نمی ده ، مردان از زنان متفاوت اند ، مردان دارای غرور زیاد هستند حتی روشنفکر ترینشان ، خواهان اقتدار هستند و خواهان شهرت جهانی و دائمی جاودانگی نامشان در تاریخ ، اما این تفکرات در زنان خیلی کمرنگ تز از مردان است. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نفقه به عهده مرد هست و مهریه به عهده مرد و همه چیز خانواده بر عهده مرد هست ، چطور این زنانی که اینجا دارن میگن میخوان مسئولیت بگیرن و مدیریت ، چرا قانونی برای مسئولیت در خانواده نمی ذارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ، چطور میخوان وزیر کشور بشن؟
  • سامان A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    13 17
    من فکر نمی کنم زنان به دنبال مدیر و وزیر شدن یم کشور باشند اما در خانواده کوچک مسئولیتی نداشته باشند که طبق اسلام و شرع هم ندارند با هم سنخیتی داشته باشد ، یا در مشاغلی مثل رفتگری و توالت شویی ادارات و ... بحث برابری نیست اما در در مدیریت و پست و قدرت بحث برابری هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این به منزله حرص و قصد سلطه هست و نه حقوق ، این حکومت دینی است و در دین نفقه بر عهده مرد هست و مسئولیت خانواده که نهاد کوچکی هست بر عهده مرد هست و زن باید مرد را در این مسیر حمایت کند و نه این که خودش رییس شود(شاید من خودم مذهبی نباشم دارم از ظن مذهب حرف میزنم چون حکومت مذهبی است) تا چه رسد ریاست کشور و ... ، اینا اصلا سنخیت ندارند ،
  • سامان A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    16 30
    بعدشم مذاکره کننده همچین کار مهم و کلیدی نیست بلکه تشریفاتی و صرفا اجرا کننده است و نه تصمیم گیرنده ، این الگوی برابری اصلا با اسلام تطابق نداره ، همانطور که عرض کردم زن و مرد واقعا از بسیاری جهات متفاوت اند و در اسلام و احکام ان این گونه استنباط نمی شود که برای هر مدیریتی و هر پستی یک مرد بود یک زن هم باشد تا استعداد هدر نرود!!!!!! چه معیارهای عقب مانده و جاهلانه ای امروز هست!!!! و این به نظر من اصلا ربطی به حقوق زن نداره ، مثلا این که مذاکره کننده زن باشد یا فلان وزیر زن باشه ، یعنی وضعیت زنان خوبه!!!! نه ، این صرفا یک فریب هست و نه واقعیت ، این خیلی جاهلانه هست که به زور و آن هم با عدم سازگاری با قوانین ازدواج و خانواده بخواهیم زنی یا زنانی را در کابینه بچپانیم
  • سامان A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    8 5
    فمنیسم و حضور بیش از یک زن در کابینه تنها در کشورهای غربی مشاهذه میشه و حتی در کشورهای پیشرفته شرق مثل ژاپن و ... یا در روسیه و ... هم دیده نمیشه ، و فمنیسم ربطی به پیشرفت نداره چون غرب چند صد سال هست که پیشرفته است و فمنیسم سه دهه نفوذ کرده در غرب که پیامدهای منفی بسیار زیادی هم داشته و سازگاری با احکام اسلام نداره هیچ ، در تضاد با اون هست، بیشتر در این متن یه جور رقابت بین زن و مرد احساس میشه که چون مردان وزیرند و ... زنان هم بیان و فلان تعداد وزیر زن باشه تا مثلا زنان کم نیاورند!اما در قرآن مرد قوام زن مععرفی شده و نفقه و مهریه بر عهده اونه ، ارثش 2 برابر اونه و نیز دیه و شهادتش و علنا در آیه 228 سوره بقره گفته شده مردان بر زنان درجه دارند(البته مقصود در طلاق هست) که با رقابت نمیخونه ،
  • سامان A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 15
    باید واقع بین بود ، اگر حس مسئولیت شناسی و برابری وجود داره ، اولا نباید آن را به اسلام نسبت داد چون با اسلام و احکام ان صدق نمی کنه ، اگر به دلیل اینکه خانم اشتون زن است و برخی مدیران در غرب زن اند ، نمیشه فقط این قسمت را از غرب تقلید کرد ، بلکه در غرب زنان رفتگر و کارگر ساختمان و ... هم هستند و واجب النفقه و مهریه و ... نیستند ، و از ریشه سیستمشان اینطوری هست و نه فقط در مدیریت و وزارت ، که البته از همان ریشه هم مشکل داره و کار دستشون داده ، باید تفاوتهای روانشناسی زن و مرد رو قبول کرد و فهمید که مردان اگر نتوانند رهبر خانواده باشند و نان اور اصلی خانواده (مثل غرب) تن به ازدواج نمی دن و مسئولیت پذیر نمی شن ، نمونه اش همین سوئد هست که مثلا مردانش ته روشنفکرند اما به دلیل همون غرور طبیعیشون
  • سامان A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    17 16
    آره مردان ته روشنفکر سوئدی فقط 4 درصدشان و انهم بیشتر با فیلیپینی ها و ... ازدواج می کنن ، این واقعیته ، نیاییم با اسم روشنفکری و یا از ترس چسب عقب ماندگی زدن به خودمون به خودون درغ بگیم!!!! تعصب رو کنار بذاریم !!!!!! بیدار شیم ، در اسلام خانه داری وظیفه زن است و خانه داری به معنای کار خانه نیست و تمکین هم به معنی تنها اطاعت در رابطه جنسی نیست ، چون در همان آیه در مورد نشوز گفته در صورت عدم اطاعت زن از خوابگاه زن دوری کنید!!!! اگر زن خود در رابطه جنسی اطاعت نکند نیازی به دوری کردن از خوابگاه او نیست و البته منظور هم اطاعت بی چون چرا نیست بلکه منظور سازگاری زن و در واقع تامین نیازهای عاطفی و روانی خانواده است که دستکمی از مسئولیت تامین نیازهای مادی که برای مرد است ندارد.
  • سامان A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 18
    صبر در خانه و خانواده جهاد زن در اسلام معرفی شده ، گاهی کار خانه که شوهر توان مالی لازم برای خدمتکار را دارد باعث میشود زن زنانگی خود را بر اثر کارهای سنگین خانه از دست دهد که به ضرر مرد و آرماش روانی خانواده است ، اما در برخی موارد کار خانه که مرد وسعش را ندارد و خانه هم نیست ، برای زن وظیفه میشود البته در حد توان چون اینجا عدم سلامت روانی خانواده به ارمغان میاد و نیز عدم ناسازگاری ، کار خانه در حد توان زن وظیفه مطلق وی نیست اما برخی اوقات که خودش میفهمه که باید بکنه وظیفست و برخی اوقات هم اصلا کار خانه خودش یه جور عدم تمکین میشه که عرض کردم.
  • بهنام A1 ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    8 5
    آقای روحانی که میخواد تمام وزیراشو زن بیاره و تبعیض را در ادارات دولتی رو از بین ببره ، با توجه به این که نفقه و ... بر عهده مرد هست علنا نمیخواد خانواده را ریشه کن کنه؟ ، یکی از نظردهندگان گفته بود که مشکل زنان خانواده است که نمی ذاره پیشرفت کنة ، اما عدم خانواده و فروپاشی ان نه تنها باعث از بین رفتن بهداشت روانی جامعه و ... میشه ، بلکه فساد و عدم انگیزه و اعتیاد و ... رو به طرز فجیعی بالا میبره ، یه زمانی یه عده با نام دین گمراهتون می کردن (قصد توهین به ادیان راندارم بلکه مقصودم شیادانی است که از دین سوء استفاده می کردند) و حالا یه عده روشنفکر نمای تاریک دل شما را گمراه می کنن و حتی دین را هم تحریف می کنن و عوضش می کنن.
  • بی نام A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 15
    اما وزیر شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین که پیامبر زنی نبوده ، مشخص هست که مسئولیت های سنگین برای زنان مناسب نیست ، نمی گویم نمی توانند ، می گویم مناسب نیست و مضراتش بیشتر از فوایدش هست. بحث توانستن نیست ، وزیر بودن زن و الگو شدن آن بد هست ، شما صحبت های مرضیه وحیده دستجردی رو نگاه کنید ، می گفت گاهی چند شب نمی تونستم خونه برم!!!!! کار زن اگه برای کمک خرج و ... باشه می تونه خوب باشه اما اینطوری که از خونه و خانواده اش بزنه خیلی بد هستش ، چون زن حضورش در خانواده خیلی ضروری تر از مرد هستش و در ضمن این گونه مشاغل با تشدید ترشح هورمونهای مردانه ، ظرافت های زنانه را سلب کرده و ظاهر و اخلاق زن را مردانه می کند علاوه بر این که زن را زود شکسته می کند و ریسک بسیاری از بیماریها را بالا می برد. همانطور
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      7 15
      بحث توانستن نیست ، مثلا پسران هم می توانند آرایش کنند و از زیور الات استفاده کنند و حتی از خیلی از دختران هم زیبا تر شوند ، اما هم حرام هست و هم نامناسب ، پس نامناسب بودن با ناتوان بودن فرق داره ، این گونه مشاغل هم همینطور هست برای زنان ،کم کم و در نهایت جای زن و مرد را در جامعه عوض می کنه ، انگیزه مردان برای تشکیل خانواده را می کشه همانطور که در غرب کشته (به دلیل همان غرور طبیعی مرد) ، و بی غیرتی و ناجوامنمردی و فساد و بی مسئولیتی جای مسئولیت پذیری و جوانمردی مرد رو می گیره ، چون مرد دیگر انگیزه برای جوانمردی رو نداره ، دیگه انگیزه نداره بره عرق بریزه و سختی بکشه برای تامین زن وبچه اش که این کارها عبادت برای مرد محسوب میشه و گناه جای عبادت و خوبی رو می گیره.
  • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    14 25
    مشروب هم در قران آمده که منافعی دارد اما چون مضراتش بیشتر از منافعش هست پس حرام است ، فمنیسم هم همینه و خطاب به اون شخصی که نوشته ، که پس استعداد زنان چه می شود و به چه حکمتی آفریده شده ، که این پست ها ی زنان منافع هم داشته باشه ، مضراتش بیشتر از منافعش هست که از جمله انها حضور افراطی زنان در جامعه و اختلاط شدید زن و مرد و عدم امکان ازدواج برای مردان به دلیل محدود بودن مشاغل به دلیل مشاغل زنان و به دنبال ان فساد و اعتیاد و همنجنسگرایی و ... است و در ضمن اختلاط شدید زن و مرد و مشاغل پرمسئولیت و تمام وقت باعث تشدید هورمونهای مردانه در زنان میشه که زناگی رو از اونا سلب میکنه و احتمال بیماریهایی مثل سرطان سینه و رحم و عدم بارداری و عدم تمایل به بچه و تنوع طلبی جنسی را در وی ابالا می برد.
  • سامان A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    7 16
    تعداد زیادی از نظراتم نمایش داده نشد ، اما در این نظرات چیز بدی نگفتم و توهین هم نکردم ، خواهش می کنم نظرات را نمایش دهید، من عرض کردم در جامعه ای که زنان نه مسئولیت مالی در خانواده دارند و نه سربازی می روند و نه مشاغلی مثل رفتگری و ... را دارند ، چطور فقط برای پست های کلان احساس مسئولیت می کنند؟ آیا این به معنای تحقیر مردان نیست؟ و عرض کردم در اسلام با توجه به 2 برابربودن ارث و دیه و شهادت مرد و مسئول خرجی بودن مرد و قوام بودن مرد و نشوز زن و عدم پیامبر زن علیرغم وجود زنی مثل حضرت مریم که با فرشتگان ارتباط داشت که خود الگویی است، رقابت بین زن و مرد معنی ندارد ، اما این متن یک نوع رقابت بین زن و مرد را یادآوری می کند و این که چون دولت قبلی وزیر داشته این دولت هم باید داشته باشه؟
  • سامان A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    8 22
    اما وزیر شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین که از بیش از 124000 زنی نبوده ، مشخص هست که مسئولیت های سنگین برای زنان مناسب نیست ، نمی گویم نمی توانند ، می گویم مناسب نیست و مضراتش بیشتر از فوایدش هست. بحث توانستن نیست ، وزیر بودن زن و الگو شدن آن بد هست ، شما صحبت های فاطمه وحیده دستجردی رو نگاه کنید ، می گفت گاهی چند شب نمی تونستم خونه برم!!!!! کار زن اگه برای کمک خرج و ... باشه می تونه خوب باشه اما اینطوری که از خونه و خانواده اش بزنه خیلی بد هستش ، چون زن حضورش در خانواده خیلی ضروری تر از مرد هستش و در ضمن این گونه مشاغل با تشدید ترشح هورمونهای مردانه ، ظرافت های زنانه را سلب کرده و ظاهر و اخلاق زن را مردانه می کند علاوه بر این که زن را زود شکسته می کند و ریسک بسیاری از بیماریها را بالا می برد. همانطور ک
  • سامان A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    8 7
    آری ، این که فقط پست های مدیریتی به زنان داده شود اما حمالی و کارگری و رفتگری و آبدارچی برای مردان باشد و نه زنان ، زن سالاری و زن پرستی است. این که زنان در ریاست کنار مردان باشند اما در سربازی و مشاغل آبدارچی و کارگر شهرداری و حمالی و رفتگری و توالت شوری در کنار‌آنان نباشند و فقط مردان در آن نقش بازی کنند ، زن سالاری و زن پرستی است ، این که زنان در خانواده هیچ مسئولیت مالی نداشته باشند اما در کشور وزیر باشند و فرصت کار برابر با مردان داشته باشند ، هم زن سالاری و زن پرستی است هم مبارزه با ازدواج و تشکیل خانواده و کمک به شیوع فساد و ناهنجاریهای روانی در جامعه ، با این کارها جامعه مسیر نابودی را طی می کند. نهاد خانواده سست میشه و خانواده هم که سست شد جامعه ناهنجار و آلوده میشه و جوانمردی از بی
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    8 14
    اگر زنان بخواهند در پست های مدیریتی کشور در کنار مردان باشند قطعا وظایفی را هم در برابر اجتماع باید داشته باشند و قطعا باید سربازی روند و در خانواده مسئولیت مالی داشته باشند ، چون وقتی در یک کشور مسئولیت بخوان چرا در خانواده نخوان ، و انوقت کامل قوانین متضاد با اسلام میشه و زن کلا نابود میشه ، مثل غرب
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      4 6
      امروزه سربازی مردان هم زیر سوال است ،حالا یک کار اشتباه متداول را اگر برای برابری باشد زنان هم باید انجام دهند همانطور که در آگاهی و پلیس هم از نیروهای زن استفاده می شود. در مورد مسئولیت مالی مسلم است که زنان هم باید مسئولیت باشد که در این صورت زنان هم به دلیل حضور در اجتماع و اطلاعات اقتصادی بیشتر انتظارات منطقی تری از همسرشان دارند.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      3 5
      به قیمت نابودی زن و مادر , مسئولیت اقتصادی مناسب نیست بلکه برای کمک به خانواده مفید است , وزارت و ... وقتی باعث میشه زن چند روز یکبار هم خانه نیاد نه به نفع خودشه نه به نفع خانواده و نه به نفع فرزندان و نه به نفع جامعه
  • مهدیار فارسی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    24 33
    اول به کسانی که حقوق زنان را مسخره کردند بگویم زنان ایران چه فرقی با ملکه الیزابت دارند که مسخره می کنید.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      9 13
      ملکه الیزابت یک موجود تشریفاتی هست و اختیاراتی نداره
  • ممنون DE ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    17 18
    سلام دوست عزیز. بی تعارف، بسیار بسیار استفاده کردم و چیز جدید یاد گرفتم. ازتون خیلی ممنونم. خدا رو شکر می کنم که امروز، به علمم اضافه شد و بینشم افزایش یافت. بازم ممنون.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    17 23
    نه پس طبق حرف خانم رضایی ، زنان کلا خانواده را رها کنند نا از کارهای بیرون از خانه عقب نمانند و نان اور خانواده شوند و مردان در خانه بمانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و رها کردن فرزندان و خانواده هم اصلا عذاب وجدان ندارد ، وظیفه زن حضور در اجتماع هست ، خانواده چیه دیگه؟؟؟؟؟؟؟ ، واقعا به چه سمتی فکر می کنند؟ چه می خواهند؟ می خوایم مردان برن در خانه تا زنان راحت بتوانند در اجتماع باشند؟ ، این زنان دنبال حقوق زنان نیستند ، اینها فقط میخوان زنان در اجتماع قدرت بگیرند حالا به هر قیمتی ، برای همین هم اصرار دارن که ساعات کاری زنان کم نشود تا زنان پیوسته بیرون از خانه باشند و قید خانه و خانواده را بزنند!!!!!!!!!!! اونقت تکلیف مردان خواهان شغل و کودکان خواهان مادر و ... مهم نیست. اینا حقوق زن نیست.
  • mms IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    31 16
    اقای سامان ضمن تبریک نام کاربری جدیدتون یک جمله بهتون میگم انهم اینه که در جواب اینکه در اسلام زناننی بوده اند که در سیاست وارد شدند شما ادله دینی می اورید. این جمله که ما میگیم زنان بزرگی در تاریخ اسلام بودهاند برای نمونه است نه دلیل در بحث حضور زن در سیاسن کشور . موضوع این نیست که زن بیاید و رهبر شود که بلکه فقط در مناصب تاثیر گزارتری حضور داشته باشند وقتی بحث را دینی میکنید دقیقا فساد و مغالته از همین جا شروع می شود .در دین روایات واحادیث متبادر وجود ندار مبنی بر عدم حضور زن ..حالا جامع مسلمان شیعی باید چه کار کند . رهکارش موجود است مراجع تقلید باید اجتهاد کنند . بسه برو سامان میلادی عزیز اینها را یاد بگیر بعد بیا تابرات بگم نتیجه اجتهاد علما که باهم متغایر هم هست یکی یکی برات بگم .
    • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      7 15
      حرف های فمینیستی، ممنوع
  • سامان به mms A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    7 8
    من میلاد نیستم و راستش اصلا از اجتهاد و ... سر در نمیارم!!!!, من فقط ابرخی آیات قران و قران را برای تحقیق خواندم و دیدم که تضاد داره با اون چیزهایی که از بچگی تو ذهنم کرده بودن در مورد برابری زن و مرد توسط همین رسانه ایران, قرآن خیلی با برابری زن و مرد تضاد داره حرفهاش مثل آیه 228 و 288 سوره بقره آیه 34 سوره نساء مثل احکام نفقه و مهریه و طلاق و نشوز و قوام بودن مرد و ... , من اینارو دیدم , من خودم آلمان بودم , میدونم اونور چه خبره و میدونم اونور حدود سه دهه است فمنیستی شده اما چند صد سال هست که پیشرفته است , پس پیشرفتشون ربطی به فمنیسم که نداشته هیچ, تازه داره شرایط اجتماعی شون هم نزول میکنه , اما در ایران فکر می کنن اونجا بهشته و همه عقل کل و میان دین و همه چیز شون را در جهت تفکر اونا تحریف
  • سامان A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    7 9
    در ضمن من همون اولش هم گفتم که متحجر نیستم , اما متاسفانه برخی زنان امروز خیلی متعصب هستند و تا بر خلاف نظرشان حتی با استدلال حرفی زده می شود برچسب تحجر به طرف می چسبانند. من برایم مهم نیست , اصلا زنان تمام زمام را بگیرند , باید دید اصلا اصل قضیه خوب هست؟ اصل قضیه حقوق هست یا قدرت نمایی؟ , من میگم با قوانین و احکام قرآن و اسلامی که شما ازش حرف می زنید نمیخونه حرفهای این خانمها , اینا میتونن با صراحت بگن اسلام را قبول ندارند و مسئله ای نیست مثل همون سوئد , اما باید دید سوئد چجوری هست و اصلا قابل الگو شدن هست؟ مردان سوئدی به دلیل فمنیسم دیگر مثل مردان سابق نیستند؟ یا هستند ولی به شیوه دیگری , پس مرد همونه و زنم همونه که در تاریخ بودن , عکس العمل هاشون در دنیای امروز معلومه که همونن.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      7 8
      مردنگی به انحصار طلبی است یا اینکه رن را هم مثل مرد دارای حقوق انشانی دانستن. اقا یامان چه بخواهی چه نخواهی باید از زن ستیزی دست برداری همانطور که ماهواره و اینترنت ناحواسته به خانه های مردم آمد. دنیا شده دهکده جهانی.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      3 3
      بحث انحصار طلبی و زن ستیزی نیست ، وزارت و ... حقوق نیست بلکه وظیفه هست ، و در اسلام این وظایف یعنی وظایف مالی اجتماعی و مربوط به مشاغل اجتماعی با مرد هست ، در اسلام . وظیفه زن خیلی تفاوت دارد و نباید طوری شود که جای زن و مرد عوض شود و زن نان آور و مرد تمکین کننده و مطیع و مادر فرزندان!!! اما الان داره میشه و این نه زن دوستی هست و نه حقوق زن و نه ترقی این فقط یک اشتباه و انحراف هست ، چه بخواهی و چه نخواهی گاهی اوقات انسانها مسیر اشتباه را میروند اما بعد که سرشان به سنگ خورد باز می گردند ، در تاریخ همین ایران این اشتباهات زیاد هست.
    • سامان A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      3 6
      الان مثلا در مسابقات و کارهای فکری و ریاضیات و ... پسران در سطح جهانی بسیار از دختران جلوترند ، مثلا شما لیست 100 نوجوان شطرنج باز دنیا را در سال 2012 ببینید تنها یک دختر در میان انان است و ان هم در رتبه 52 ، در صورتی که امکان امتحان برای همه بوده و همچنین در مسابقات ریاضی و کامپیوتر و فیزیک و ... ، اما خوب دختران حافظه قوی تری دارند و درک بیشتری از حالات افراد ، پس برابر نیستند ، اما اینان استدلالشان به گونه ایست که هر کار مرد کرد زن هم باید بکند ، باید قبول کرد که همین تکنولوژی که حاصل مردان بود به زنان کمک بسیاری کرد و نمی توان و نمیشه سهم عمده مردان در پیشرفت علم و تکنولوژی را نادیده گرفت ، در پشت عمده این مردان زنانی بودند که این مردان را حمایت عاطفی می کردند ، پس زنان هم در
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      3 6
      اما با این سیستم برابری مطلق نه مرد می تواند قهرمان باشد و نه زن مردش قهرمان است و نه فرزندان پدر قهرمان دارند و نه مادری که نیازهای عاطفی و معنوی انان را تامین کند. درست مثل کمونیسم که برابری انگیزه برای پیشرفت را از بین می برد ، برابری جنسیتی هم با نام حقوق انسانی زن و ... مثل همان شعارهای کمونیستی است که شاید ظاهرش قشنگ و منطقی باشد و تا حدی قابل قبول ، اما ز یه خد دیگه انگیزه برای تشکیل خانواده و عشق را از بین می برد و هوس و بی بندو باری و همنجسگرایی و حیوان گرایی جای آن را می گیرد. عدم انگیزه برای تشکیل خانواده به دلیل برابری مطلق یعنی تنهایی و تجرد ، تنهایی و تجرد یعنی افسردگی ، بیماریهای روانی و خودکشی و عدم انگیزه برای پیشرفت و فساد و اعتیاد و فرزندان نامشروع و ناهنجاریهای اجتماعی
    • سامان A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      3 6
      بله سیستم این که رولی که مرد داشت و هر کار کا او کرد ، زن هم بکند جواب نمیده ، زنان به مردان اعتماد کنند و تکیه و مردان هم قابل اعتناد و تکیه باشند مثل همان قبل پیشرفتهای زیادی حاصل میشه و آرامش هم به جامعه برمیگرده ، مردان هم مقصرند به اندازه زنان امروز ، چون آنها هم از این اختلاط بدشان نمی اید و یدشان نمی اید که خانواده از بین رود تا هر شب با یکی باشند و ... چون با خانواده تنها مثل شاهان قدیم می توانند حرمسرا برای خود درست کنند ، اما نمی دانند این کار برای مدت طولانی چه عوارض روانی دارد و چقدر آرامش را از انان سلب می کند.
  • mms IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    14 14
    بابا ج.ن - بچه جون هرکی که هستی اگر دین اسلام را قبول داری تفسیر قران با مجتهد جامع الشرایطه نه با تو اگر مسلمون نیستی که انقدر اسلام اسلام نکن . بیچاره اسلام
    • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      11 12
      اسلام الگوش حضرت مریم و فاطمه است نه مارگارت تاچر و خانم اشتون ، لطف کن خودت اسلام رو تعبیر نکن اگر الگوت اوناست به اسلام نچسبون زن خوب در اسلام مطیع و حافظ حقوق شوهر در قرآن معرفی شده و این مطلب با صراحت آورده شده و نمی توان با تفاسیر مغرض کامل اصل مطلب رو عوض کرد ، مشکل شما این هست که با نام اجتهاد میخواهید مطالب واضح قرآن رو هم عوض کنید. و وظیفه زن انجام کارهای اجتماعی برای چرخاندن اقتصاد که شکلی از نفقه است نیست که بخواد پا به پای مرد در این امور باشه آرامش و امنیت زن با الگوهای شما تامین نمیشه
    • سامان A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      4 7
      در ضمن ، در اسلام ما خواندیم که کار کردن مرد برای زن و فرزندانش جهاد در راه خداست ، اما زمانی که انگیزه مرد برای کار کردن گرفته شود بهه دلیل در امد کمتر ، یا فرصت این کار به دلیل اشتغال یک زن که ضروری هم نیست گرفته شود ، مطلوب است؟ شما باید فکری به حال مردان هم کنید ، در اسلام نفقه به عهده مرد هست و لذا می بایست در مسایل اجتماعی فعال باشد ، مرد که نمی تواند هم پای زن زایش کند و بچه شیر دهد و رول عاطفی مادر را برای فرزندان بازی کند ، اگر قرار شود زنان پا به پای مردان در اجتماع باشند اولا مردان نمی توانند پا به پای آنان در خانه باشند و در ضمن رول مرد تعریف نشده باقی می ماند ، آیا شما از مرد انتظار مادر شدن دارید؟ برای همین استدلال این زنان برای حضور پا به پای زنان با مردان در جامعه غلط هست.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      6 2
      از طرز ادبتان مشخص هست که خودتان چقدر اطلاع از اسلام دارید ، شما با این ادبیات و طرز صحبت کردن از اسلام طرفدار نکنید که تنها منجر به بدنامی اسلام می شود. پیامبر اکرم ، به زنان می فرماید که به خاطر وظایف و نقش مردان ، توصیه می شود بعد از خدا زنان بر شوهران خود سجده کنند. و احتمالا شما با این طرز فکر نمی توانی همچنین کاری را بکنی و مهم هم نیست ، اما لطف کن خودت کاری به کار اسلام نداشته باش و آن را مطابق با نظرات خود تحریف مکن.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    16 5
    شما پیام هایی مثل «بی تربیت» و «بی تربیت خودتی» رو منتشر میکنین، اما بعضی نقدهای منصفانه رو نه!
  • امید A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    21 13
    زن؟ مدیریت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو رو خدا!
  • بهاره A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    11 12
    من با صحبت های خانوم رضایی و جلودارزاده کاملا موافقم و بسیار خوشحالم که زنان کشورم دارند تمام تلاش خودشان را برای پیشرفت کشورم و بهبود وضعیت زنان کشورم به کار میگیرند. این واکنش و گارد محجورانه ای که برخی از آقایون به سخنان ایشون گرفتند کاملا تایید و تصریح میکنه این موضوع رو که در ایران در حق زنان اجحاف شده. وگرنه بسیارند زنان فرهیخته و توانمند. افرادی که بسیار بهتر از مردان فکر می کنند و تصمیم میگیرند. آن عزیزانی که حضرت زهرا (س) را مثال زدند توجه داشته باشند که حضرت زهرا (س) کار سیاسی اجتماعی میکردند با نوشتن کتاب صحیفه فاطمیه. حضرت زهرا (س) با فدک کار اقتصادی میکردند. حضرت خدیجه (س) تاجر بودند. و قطعا این دو عزیز بزرگوار در ارتباط با تجارتشون با آقایون سر و کار داشتند. ادامه دارد...
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      2 6
      نمی تونی اینو بگی که بهتر از مردان فکر می کنند چون ممکنه برخی مردان هم باشند که از او بهتر فکر می کنند ، من در پاسخ نظر سوم شما باندازه کافی نظر اوردم ، نیاز نیست زن برای تصمیم گیری و تدبیر خود را به همگان و از جمله مردان نمایش دهد و می تواند از پشت صحنه نیز تدابیر خود را عملی کند. حضرت زهرا هم هیچ گاه پستی سیاسی نداشته اما کتاب نوشتن با پست سیاسی فرق دارد ، پست سیاسی با حیای آن زن صدق نمی کند و نیز حتی پایین تر از شان ایشان ، بله شما نظرات مرا در پاسخ به نظر سوم خودتان را بخوانید.
  • بهاره A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    8 13
    در مظلومیت زن همین بس که 30 سال نوحه خوانی شد در مورد دری که به پهلوی آن حضرت کوبیده شد. ولی یکبار از فعالیت های سیاسی اجتماعی و اقتصادی ایشان حرفی زده نشد. انسان اشرف مخلوقاته و وظیفه او کشف اسرار خداست. خدا زن و مرد رو در شرایطی مساوی و با حقوق مساوی آفریده. هر تفکری غیر از این تردید در عدالت خواست حال آنکه عدل از اصول دین است. خانواده قطعا مهم ترین چیز در جامعه هست. در تربیت اسلامی و طبق احادیث و روایات نه تنها زن وظیفه غذا درست کردن ندارد بلکه مرد وظیفه سیر کردن زن و فرزندان را دارد. مرد وظیفه تربیت فرزندان را دارد. زن میتواند بابت شیری که به نوزاد خود میدهد از مرد پول حقوق بگیرد. مرد وظیفه دادن نفقه به زن را دارد. ادامه دارد...
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 4
      نمیشه که تمام مسئولیت ها را به گردن مردان انداخت و حقوق برابر مثل حق طلاق و نشوز و ... را برابر کرد خانم که ؟ اینطوری هیچ مردی زیر بار ازدواج نمیره که همین الانم نمیره ، مگر نمی گویید خانواده مهم است ، زنان باید به مردان کمک کنند این را نیز قرآن گفته ، زنان باید حافظان حقوق شوهر خود حتی در غیبت او باشند ، بله اتفاقا به نکته بسیار جالبی اشاره کردید که وظیفه مردان بسیار سنگین است برای همین هم حضور مساوی زن و مرد در اجتماع و ... باعث میشود مرد نتواند این وظایف را براورده کند ، در ضمن تمام موارد از قبیل حق شیر و ... در صورت توان مرد ، تکلیف است ، پس اگر مرد کار می کند و نمی تواند در خانه باشد زن می بایست با کارهای خانه به او کمک کند ، درسته کار خانه وظیفه مطلق زن نیست اما نسبی هست.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 4
      من به عنوان یک مرد در سنین نوجوانی همیشه شکایت داشتم که چرا وظیفه نفقه به عهده مرد است ، اما اکنون که بالغ تر شدم ، می بینم این وظیفه حق مرد است ، مرد به عنوان رهبر خانواده و پدر فرزندان با توجه به روحیه تمایل به قهرمان بودن برای همسر و فرزندان خود با این وظیفه می تواند خود را ارضا کند. و برای همین زن و مرد مساوی نیستند به دلیل تمایلات مختلفشان ، که لیجاب می کند احکام یکسانی نداشته باشند ، شما حرفهایتان با هم تضاد دارد تا حدی ، از طرفی خودتان به وظیفه مرد که حق مرد هم هست اشاره می کنید اما نشوز زن را بد قلمداد می کنید ، اتفاقا نشوز زن هم حق اوست و هردو با وظایفی که خدا برای آنان تامین کرده به آرامش می رسند و هیچ گاه احکام خدا بر این اساس نبوده که هر کار و هر پستی که مرد کرد زن هم بکند
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 13
    پس اگر قرار است اسلام ناب محمدی اجرا شود حقوق زن بسیار بسیار بیشتر از مرد است و وظیفه مرد در خانواده بسیار بسیار بیشتر از زن. و اینکه هیچگاه زن از حضور در احتماع منع نشده. اینکه حرفهای بنده برای برخی جدید است نشانگر ظلمیست که به زن ها شده. حاکی از آن است که هیچگاه حقوق حقه زن همانطوری که در اسلام هست مطرح نشده. پس من از صمیم قلب از این عزیزان و هر عزیز دیگری که در جهت احقاق حقوق زنان تلاش می کنند ممنونم و از خدا برای ایشان صبر و استقامت درخواست میکنم. به امید روزی که شاهد این برخورد های متحجرانه از آقایون نباشیم وقتی که کوچکترین حرفی از حقوق زنان زده میشه... توجه: 2 سری نظری که قبلا دادم را بخوانید.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 8
      خود قرآن بر بیشتر بودن حقوق مرد اشاره دارد ، و اتفاقا زن بدون اجازه شوهر خود نمی تواند از خانه بیرون رود ، چرات اسلام را تحریف می کنید سرکار؟ ، همانطور که عرض کردم وظیفه مرد عین حق او و وظیفه زن هم حق اوست ، نشوز وظیفه زن است و تنها به معنای اطاعت در امر جنسی نیست چون قرآن می فرماید در صورت عدم نشوز از خوابگاه زن دوری کنید که این توصیه معنا ندارد وقتی خود زن از خوابگاه فراری است ، نفقه که از آسمان نمیاد که خانم محترم ، باید شغل در اجتماع باشه و اگر زنان بدون ضرورت تمام مشاغل را بگیرند که گرفتند مرد چگونه ازدواج نماید که نفقه دهد؟ مگر ازدواج سنت پیامبر نیست؟ نتیجه اش میشه خانه تیمی و فساد و اعتیاد ، مسئولیت این گناهان بر عهده کیست؟ بر عهده کسی نیست که از ازدواج و تشکیل خانواده ممانعت می کند؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 5
      خانم محترم ، شما فقط با این حرفها تیشه به ازدواج و در نهایت به زنان می زنید ، امروز ظلم جدیدی به زنان با این حرفها میشود. در ضمن کار و تلاش برای خانواده از سوی مرد عبادت و جهاد است و مرد باید به خاطر این کار از سوی زن تشویق شود و حمایت شود که اتفاقا تمکین همین است ، تمکین یعنی براورده کردن نیازهای عاطفی و معنوی و نه تنها جنسی ، چون اگر تنها جنسی بود اولا شان زن پایین می آمد و دوما در سنین بالا انجام شدنی نیست ثالثا در برابر عدم انجام آن توصیه به دوری از خوابگاه به مردان نمی شد. این که حقوق کدام بیشتر است مسخره است چون وظیفه و حق هر دو یکی است ، و وظیفه هم با توجه به شرایط روحی دو جنس لذت بخش است.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 6
      مثلا فرض کنید وظیفه زن نفقه دادن بود ، انوقت مرد سرخورده میشد و همچنین زن نیز زنانگی خود را از دست می دهد و می بایست از فرزند خود دور باشد، پس ببینید وظیفه همان حق است و نباید مردان را بترسانید تا از ازدواج سر باز زنند و شما زنان هم خودتان باید به خود بگویید که خداوند مرا از کسب روزی معاف کرده است چرا باید در اجتماع مشاغل مختلف را بگیرم و جای مردی بنشینم که می تواند خانواده ای را تشکیل دهد تا از فساد و اختلالات روانی جلوگیری شود؟ زن این حق را دارد رشد کند و در خانه می تواند کتاب بخواند و کتاب بنویسد و ... اما باید بداند که تمام اینها را برای کمک به همسر و خانواده به کار گیرد،و این درست نیست که خواهان پا به پا بودن مرد باشد در اجتماع ، چون وظیفه مرد تامین امور مادی است
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 4
      و زن وظیفه تامین نیازهای روانی و عاطفی خانواده و تربیت خانواده را بر عهده دارد و برای همین از نفقه دادن معاف شده ، اینها رو هم در نظر بگیرید ، شما این را بدانید که همه چیز مرد غرورش است و وقتی زن غرور مرد را بشکند عملا مرد از زن طلاق گرفته است و دیگر مسئولیت پذیری مرد را کور کرده است. این که گفته می شود حقوق زن از مرد در اسلام بیشتر است و ... اولا بسیار تکراری است که در سالهای اخیر به دلیل جو به دروغ از دهان افراد بیرون می آید. حقوق و وظایف یکی است ، زن می بایست مرد را مسئول تر و دلسوز تر و مرد تر و جوانمرد تر کند که لزوم این کار این است که خود تا میتواند زن تر باشد و مرد را حمایت کند و نه این که خود مثل مرد بخواهد تمام کارهای مردان را انجام دهد،این که می گویند زن مربی جامعه است تنها مربوط
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 4
      این که میگن زن مربی جامعه است و ... به این معنی نیست که زن تنها مربی فرزندان است ، بلکه مربی مردان هم هست ، مردان مثل بچه می مانند ، خوب مردان خواهان این هستند که قهرمان قلمداد شوند برای زنانشان که مثلا با کارهای پردرامد و کارهای علمی و ... می توانند این قهرمانی را بدست اورند ، پس زن در عین این که به مرد تکیه می کند می بایست مربی مرد هم باشد نه این که خودش را مثل مرد که از خیلی جهات مثل بچه هاست بکند و بخواهد هر کار او می کند بکند. خانم محترم من گفتم مرد مثل بچه است ، باید سرگرم باشد و کار کند و گر نه به فساد روی می آورد!! البته تقوا باید داشته باشه و ... اما زن باید این موضوع را بداند و مرد را با تربیت خود موفق کند و نباید به دنبال این باشه که پا به پای مرد باشه!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 4
      شما زنان وظیفه سنگینی دارید به همان دلایلی که عرض کردم ، که البته من فرقی بین وظیفه و حق نمی دانم که دلیلش را هم عرض کردم، این که بگوییم من حقم بیشتره و وظیفم کمتره و ... یک جور کل کل بچه گانه است ، فلسفه احکام قرآن را درک کنیم و این که چرا خدا با دادن وظایف مختلف به زن وشوهر خواسته هر یک با توجه به روان و مغزشان به آرامش برسند ، برابری مارکسیستی زن و مرد مسخره است و اختلاط زن و مرد بدون ضرورت جای ایراد دارد امیدوارم پاسخ های من نمایش داده شوند و شما هم اینها رو ببینید.
  • سامان A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    11 8
    اتفاقا من زن ستیز نیستم ، شما کج فهمیدید ، در ضمن من قرآن را مطالعه کردم و نه مجتهد و ... را
  • سامان به mms A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    12 9
    همون احکام مجتهدا هم با این طرز تفکر نمیخونه ، همون بیچاره اسلام ، اجتهاد از عقل ناشی میشه و با عقل هم میشه خیلی از ایات قران را فهمید چون قرآن برای همه است ، درسته برخی آیاتش برای همه مشخص نیست اما آیات مربوط به این مسئله خیلی شفاف و روشن است و نیز همان احکام مجتهدان ، شما با توجه به وظایف و حقوقی که قرآن برای مردان و زنان وضع کرده میتوانید به طرز فکر غلط این زنان پی ببرید ، وظایف مرد و زن متفاوت است و برای همین نمی توانند هر کار یکی از انان می کند دیگری هم کند ، مگر در شرایط خاص ، می توانند مثل غرب عمل کنند و مشکلی نداره ولی نه با نام اسلام
  • سولماز A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 5
    من خودم اول فمنیست بودم و بسیار متعصب بودم ، اما الان کاملا نظرم عوض شده از وقتی که ازدواج کردم ، آرام بودن و مهربانی و تامین آرامش خانه انقدر بزرگ هست که برای خوب بودن نیازی به وزارت و ... نیست ، این جور پست ها فقط زن را نابود می کنن ، در رابطه با سامان هم باید بگم تا حد زیادی با حرفاش موافقم ، ما تو کتابهای دینی مون چیزای دیگه خودندیم و حالا mms و ... دارن چیزای دیگه ای از دین تعریف می کنن؟ ، تحریف تو این مدت کوتاه به خاطر جو جهانی غلط یا جو غلط دهکده جهانی خیلی شرم آور است.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      4 0
      از ظاهر زنان ایرانی می توان پی برد فمینیست در ایران جایی ندارد . فمینست ها معمولا در رفتار و ظاهر از ویژگی های زنانه استفاده نمی کنند. این دختران و زنان با این آرایش ها و مدل های مو چطور می توانند فمینست باشند.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    16 5
    متاسفانه امروز ، در خانه ماندن مادران آشکارا توسط زنانی مثل زنان یاد شده بد شمرده می شود و حتی خانم رضایی گفته بود که زنان شاغل بهتر بچه تربیت می کنند. در صورتی که این حرفها حتی چند سال پیش هم مطرح نمی شد که نشان دهنده ایجاد انحراف و تحریف در بسیاری از احکام دینی است. ، آیا مادران خانه دار دیروز بهتر فرزند بار می آوردند یا امروز که تعداد زیادی از دختران در شهرهای بزرگ اصلا دختر نیستند! و یا پسرانی که پیوسته دنبال عیاشی و اعتیاد هستند! ، آیا حضرت فاطمه که در خانه بود از ایشان بدتر فرزند تربیت کرد؟
  • سامان A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    8 6
    دنیا یه جورایی از همون اولش دهکده جهانی بود ، چون در زمانهای قدیم هم سیستم زندگی همه جا تقریبا مشابه هم بود علیرغم نبود ابزار تبادل اطلاعات ، اما دنیای که شما میگی یا غرب مسیر چندان درستی رو نمیره ، همون مسیری رو میره که بیش از یک سوم جهان در زمان کمونیسم با نام برابری میرفت و اتفاقا در ایران هم زمانهای قدیم در میان دانشجویان کمونیسم خیلی طرفدار داشت و دختران دانشجوی ان موقع شلوار تنگ می پوشیدند با موهای دم اسبی و یک سیگار به دهان که نشان از کمونیست بودن آنان بود ، حالا الان کجا ان اونا؟ درسته جهان دهکده جهانی است اما نباید تنها با جود و مد یک دهکده پیش رفت ، شما کجای سخنانم را زن ستیز دیدی؟ چون با فمنیسم مخالفم زن ستیزم؟ با برابری دروغین مخالفم زن ستیزم؟
  • سامان A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 5
    پس زنان هم در این پیشرفتی که من عرض کردم در مورد تکنولوژی ها و اختراعات و اکتشافات بسیاری از مردان در طول تاریخ علم نقش داشتند اما نه دقیقا با رولی مثل مرد و با کاری مثل مرد که برای همین هم مانند مردان اسمی از آنان نمانده و نیاز هم نداشتند که اسم انان بماند چون مردان خیلی تمایل دارند که اسمشان در تاریخ بماند و در زنان این احساسات کمرنگ است و ارزش زن به شهرت و ... نیست، که اگر زن و مرد میخواستند این هم عمل کنند و هر دو رول های یکسانی را داشته باشند پیشرفتی در کار نبود.الان هم بحث همین هست و نه زن ستیزی ، این که هر کار که مرد کرد زن هم دقیق همان کارها را کند زن ستیزی است.مرد موجودی است که تمایل دارد قهرمان باشد برای همسرش و خانواده اش ، و زن هم چنین انتظاراتی از مرد خود دارد ، اما با این سیست
  • بانو A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    9 17
    من خيلي متاسفم كه هنوز مردمي داريم كه تمام تفكرشون از جنسيت خرجي درآوردن مرداست كه صد البته از پس اون هم به كمال برنميان !!!!!!! آقايووووووون خوبه كه درصد زيادي از شماها بدون كاركردن دوش به دوش خانوم ها از پس كرايه خونه هم برنميايد!!! ضمنا اگر 124000 پيغمبر مرد انتخاب شدن ( و البته كه همه ميدونن قدرت اصلي در پشت پرده با تدبير خانمها بوده ، مثل خديجه و عايشه و ... ) علتش عدم رشد فكري در اون زمان بوده ! در اون دوره همه فكر ميكردند برتري به زور بازو هست ! و البته انگار با توجه به اونچه خوندم ، هنوز عده اي رشد نيافته داريم !!!!
    • سامان به بانو A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      5 10
      نه عزیز ، پیغمبران زور بازو نداشتند ، و ربطی هم به فرهنگ زمان قدیم ندارد چون در زمان قدیم مردم بت می پرستیدند و خدا آمد گفت چیز دیگری بپرستید ، سنت شکنی از این بالاتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ، اگر خدا میخواست پیامبر زن بفرستد حتما این کار را میکرد و ربطی به سنت مردم آن زمان ندارد در ضمن تفاوت مرد و زن تنها در زور بازو نیست ، بلکه در مغز هست خانم محترم، من در مورد مسابقات فکری و امور فکری و نتایج آن و مقایسه نتایج در مورد دختران و پسران توضیح دادم ، زور بازو تفاوت مرد و زن نیست بلکه تنها یک وسیله ایست که در اختیار مرد گذاشته شده است به خاطر تفاوتهای بنیادی تر ، پیامبری برای زنان مناسب نیست اما همانطور که فرمودید زنان هم در نقش های خود به پیامبران کمک کردند و همه تدبیر خدا بوده است نه زن و نه مرد،
    • سامان به بانو A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      10 6
      متاسفانه خیلی از نظراتم نمایش داده نمی شود ، اما این که شما تفاوت زن و مرد را تنها در زور بازو می دانید تنها نشان از عدم رشد یافتگگی خودتان است ، احکام قرآن مثل نصف شهادت زن و ... به خاطر زور بازوست؟ زور بازو تنها وسیله است نه تفاوت ، در قرآن آمده در برابر عدم نشوز زن از زور بازو البته نه در حد خشونت و خشن استفاده کنید و این زور بازو را خدا بیهوده به مرد نداده است ، تفاوت زن و مرد در مغز هست نه در بازو ، بهتر است از تحقیر مردان دست بردارید ، شما آنان را حمایت عاطفی کنید روزیتان زیاد می شود و خرجی مردانتان افزایش می یابد. در قرآن مرد قوام زن است ، قوام بودن فقط به زور بازوست؟ اونوقت می گفت فلان نژاد قوی قوام فلان نژاد است. در ضمن خداوند کاری به عدم رشد فکری نداشته بلکه علننا با جاهلیت مبارزه
    • سامان A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      11 5
      بس هست ، در ضمن قدرت اصلی مال زنان نبوده است بلکه مربی بوده اند ، هیچ زن پاکی دنبال قدرت نیست و با توجه به حیا و پاکدمانی دنبال دیده شدن نیست ،‌ما تنها در بازو تفاوت نداریم ، مردان موجوداتی هستند عاشق شهرت و عاشق جاودانگی نامشان در تاریخ ولی این تفکرات در زنان خیلی کمرنگ تر هست ، و اتفاقا زنان پاکدامن و عفیف نه دنبال شهرت اند و نه ... چون خود را بالاتر از این حرفها می دانند. کاش خبر آنلاین حرفهایی که در مورد مقایسه کمونیسم و فمنیسم زدم نمایش می داد
    • سامان به بانو A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      12 7
      خبر انلاین نظراتم رو در باره مقایسه کمونیسم و فمنیسم نشان نداد ، برای همین دوباره می نویسم ، بانوی محترم برابری زیباست و کمونیست ها هم مرتب از برابری می گفتند اما باید ببینیم واقعی است یا خیر ، تفاوت مردان و زنان تنها در زور بازو نیست ، مردان کسانی هستند که عاشق شهرت و اقتدار و جاودانگی نامشان در تاریخ اند ، دوست دارند قهرمان باشند برای زن و فرزندانشان ، و اتفاقا زنان هم تمایل دارند که مردشان قهرمان باشد و عاشق ، وقتی مردان ببینند در کانون خانواده رویشان حساب باز می شود و به آنها افتخار می شود ، روز به روز عاشق تر می شوند و مسئول تر و دلسوز تر ، اما برابری مطلق که باعث شود مرد نتواند قهرمان برای زنش شود و از سوی زن حتی تحقیر شود از تشکیل خانواده فرار می کند. درست به همین دلیل در کشورهایی مثل
    • سامان به بانو A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      8 6
      با توجه به نیازهای هر جنس باید به هر کدام مسئولیت داد و هر یک را ترغیب و تشویق کرد تا جامعه پیشرفت کند ، به عنوان مثال اروپا الان چند صد سال پیشرفته است درسته؟ ، اما حدود 30 سال هست که برابری زن و مرد وجود دارد به معنای مارکسیستی ان ، در این دوران خیلی از کشورهای اروپایی اگر مهاجر نمی گرفتند نسلشان منقرض میشد و حتی مجبور به اخذ نیروهای متخصص و اساتید دانشگاهها از کشورهای دیگر شدند که دستاورد همین برابری دروغین است ، این همه فرزند نامشروع و این همه تجرد و همنجسگرایی برای چه؟ شما مردان را به عنوان قوام خود بپذیرید و خودتان را به عنوان مربی مردان ، مطمئن باشید مسیر پیشرفت هم همین است ، انگیزه برای خانواده فراهم میشود و گر نه نمیشه ، همانطور که در کمونیسم انگیزه برای پیشرفت نبود.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      10 6
      قدرت اصلی در پشت با تدبیر زنان بوده یا با خدا؟ ، خود خدا در مورد عایشه و دیگر زنان پیامبر به پیامبر فرموده ، که اگر زنانت بخواهند قدرت طلبی و ... کنند بگو مهرتان را بدهم و بروید، چرا میخواهید زن پرستی را رواج دهید و مردان را تحقیر؟ مردان بر زنان درجه دارند ،آیه 228 سوره بقره، مردان قوام زنان هستند ، آیه 34 سوره نساء ، و ارث و شهادت و دیه مردان دو برابر زنان در قرآن است ، چرا تحریف می کنید سرکار؟ اگر تدبیر پیامبران از زنان بوده چرا زنان دعوت به نشوز و اطاعت شدند و چرا مردان نشدند؟ ، این حرفها شرک امیز هستند و شما علننا دارید تدبیر خداوند را به زنان نسبت میدهید ، درسته که زنان تربیت فرزندان را داشتند اما ربطی به این نداره که تدبیر پیامبران از آنان بوده است نه ، واقعا ادم شاخ در میاره ،
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 5
    سوئد و همین ایران که مردان از تشکیل خانواده فرار می کنند همین است ، حتی روشنفکر ترین مردان هم همین اند اما کتمان می کنند و یا می ترسند که کتمان کنند ، مثلا همین که شما در مورد مردان این گونه نظر می دهید و به همسرتان این گونه بگویید که تو اگر من نبودم الان از پس هیچی بر نمیامدی و ... ، مرد را سرد می کنید و گویی آب یخ را به آن انداختید و او دیگر نمی تواند آنطور که باید به شما عشق ورزد ، این تفاوت باید در جامعه نیز لحاظ شود تا مردان ترغیب شوند تا جوانمردی داشته باشند نه این که مثل الان از خانواده سر باز زنند و به فساد و اعتیاد و ... روی بیارن که ، پیامبران در دامان زنان بزرگ شدند شکی نیست اما این درست نیست که چون پیغمبر مرد داشتیم پس برای عدالت می بایست پیغمبر زن هم می داشتیم! بلکه هر کس با توج
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      3 0
      مردان از ازدواج فرار می کنند چون دختران درک متفاوتی از خانواده و وظایف زن با با مادرانشان دارند . مردان همچنان تلاش می کنند زنان آنها را مانند پدرانشان سرور و آقا بدانند در حالیکه زنان معتقدند مردان موظف به همکاری در همه امور زندگی در رابطه با خانه و کار می باشند. این دوره گذار در ایران با توجه فرهنگ و قوانین موجود امکان ازدواج را برای خانواده های تحصیلکرده سخت و دشوار نموده است.
  • سامان A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 4
    اتفاقا شما به نکته خوبی در مورد خدیجه و ... اشاره کردید ، خدیجه پیوسته پیامبر را حمایت میکرد و پشتش بود ، من هم همینو میگم ، حالا اگر خدیجه به پیامبر می کفت من از تو برترم و من می بایست پیامبر می شدم نه تو!!، اونوقت میشد مثل زن لوط، خیلی اوقات اتفاقا تدبیر با زنان نبوده بلکه تخریب با زنان بوده مثل زن لوط ، و در ضمن پیامبری قدرت نیست که می گویید قدرت مال زنان بوده! ، آری انگیزه ، شما اگر با این دید به همسرتان نگاه کنید زندگی تان خیلی تلخ هست اما برعکس نگاه کنید ، مطمئن باشید درامدتان انقدر میشود و می بینید مردتان از پس کرایه خانه که هیچ ، از پس خیلی کارها بر میاد. ، من فقط میگم این که هر کار مرد کند درست زن هم آن کار رو کند ، مثل خرجی دراوردن و یا وزرات و ... کاملا غلط است و جواب نمیده
  • سامان A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 3
    شما می توانید از پشت و در نقش خودتان باعث پیشرفت کشور شوید ، و وزیران را هدایت کنید ، نه این که سیستم را در همه کارها پنجا پنجاه کنید ، تفکر من رشد نیافته نیست بلکه اتفاقا اکنون تفکر رشد نیافته حاکم است همانطور که زمانی کمونیسم بر بیش از یک سوم جهان حاکم بود. با سیستم برابری به گونه ای که تمام کارها که مردان می کنند ، زنان هم بکنند ، واقعا خانواده و جامعه تخریب میشه ، من از روی منطق و واقع بینی میگم نه از روی کینه به زنان و یا عدم رشد یافتگی ، امیدوارم پاسخ هایم به شما نمایش داده شود ، چون من وقت میگذارم و می نویسم ، و مطمئن باشد اگر خدا اراده میکرد پیامبر زن بفرستد این کار رو میکرد و به سنت مردم کاری نداشت ، همانطور با سنت های مردم مثل بت پرستی و ... مبارزه کرد.
  • سامان A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 4
    در ضمن ،سعی کنیم از کلی گویی زدن برچسب تحجر به طور کلی خودداری کنیم ، چون ریشه در تعصب و تحجر داره.
  • به بانو A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 3
    اگر ملاک خداوند برای پیامبری زور بازو بود ، احتمالا تمام پیامبران می بایست قوی و پر بازو می بودند و سیاهپوستان که آن زمان برده بودند می بایست همه پیامبر می شدند و نزد مردم گرامی؟ ، خانم انقدر راحت در مورد کار خداوند نظر نده و دلیل کارشو نگو ، برای نصف شهادت بودن زن چی ؟ اونم به خاطر بازو بوده؟ یعنی هر کی قوی تره شهدتش قابل اعتماد تر هست؟
  • بانو به بانو A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 4
    ÷یامبری مسئولیتی سنگین است , پیامبران یا تحقیر می شدند یا مانند پیامبر اکرم به آنها سنگ پرتاب می شد یا می بایست پیوسته سفر کنند یا فرار کنند , مشاغلی مانند وزارت هم خیلی پر مسئولیت است و همانطور که خانم مرضیه وحیده دستجردی میگفت بله , حتی تا چند روز نمی توانستند منزل روند و این برای روحیه لطیف زنان و وظیفه آنان در خانه مضر است , مردان در اسلام تکیه گاه زنان اند پس دیگر نیازی نیست زنان در مقابل آنان بایستند و در تمام کارهای اجتماعی کنار مردان باشند و برای همین اصلا فمنیسم در اسلام معنایی ندارد , در ضمن اگر خداوند قرار بود طبق سنت و افکار مردم آن زمان عمل کند اصلا پیامبر نمی فرستاد , که شما می فرمایید دلیل عدم زن بودن پیامبری تفکر مردم آن زمان بوده است, ما زنان نباید با نام حقوق , وظایف مردان
  • بانو به بانو A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 5
    بلکه ما زنان , می بایست در انجام وظیفه مردان , به انان کمک کرده و حمایتشان کنیم , همان کاری که خدیجه کرد و نه این که خودمان حسرت این را داشته باشیم که پیامبر و وزیر و ... شویم.
  • دختر خوب A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 3
    افراط و تفریط در هر کاری بد هست , کار زن و حضور زن در اجتماع اگر برای کمک خرجی به خانواده باشه یا خدمت خوب هست , اما وقتی قرار شه مردانگی مرد را بگیره و یا زنانگی خودش رو بگیره بد هست , و در این مورد این خانمها افراط می کنند چون مشاغلی مثل وزارت آنقدر سنگین است که زن نمی تواند به خود و خانواده اش برسد , همانطور که می دانیم جهاد زن ,آراستن خود برای شوهرش است , حالا کدام زن وزیری وقت می کنه این کار رو بکنه؟ شما نگاهی به تصاویر وزرای زن غربی بندازید , آدم باور نمی کنه اینا زن هستند , اینجوری خیلی بده.
  • ایرانی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 8
    امورخانوادگی اون خانوم روخودش وهمسرش بهترمیفهمه درضمن خدیجه یک مدیرتجاری بود و ازثروتش برای تبلیغ اسلام مایه گذاشت
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    7 5
    بهتر است از ظرفیت های اسلام برای نزدیک کردن حقوق زنان و مردان که در دنیای امروز و جامعه ایران مطالبه می شود بپردازیم. در مذهب شیعه نیازی نیست مثل افغانستان در همه امور به صدر اسلام برگردیم. این گونه بحث ها پاسخگوی مطالبات و حلال مشکلات جامعه ایران مانند کاهش ازدواج و افزایش طلاق نیست. مثلا باید برای محدود کردن قانونی مهریه حقوق قانونی بیشتری به زنان داده شود و این امربا فتوا و اجازه فقها باشد که ضمانت شرعی و قانونی داشته باشد مثل طلاق که 50 سال پیش با یک خطبه و 2 نفرشاهد بدون اطلاع زن امکان پذیر و کاملا شرعی و قانونی بود ولی امروز با نظر قاضی و دادگاه قانونی و شرعی می شود. شایسته است این ظرفیت مذهب شیعه را پاس بداریم، استراتژی تخریب را کنار بگذاریم و تفکر سازنده داشته باشیم.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 5
      لطف کنید برای مطابق شدن با دنیای کثیف امروز ، دین و اسلام را دستکاری نکنید ، دین اسلام اخرین دین است و اصولی دارد برای همه زمانیان و احکامش همه از روی حکمت است و بیخود نیست در همین دنیای کثیف امروز خانواده از بین رفته و فساد و همجنسگرایی رواج یافته است ، اسلام همان است و هر کس نخواهد لزومی نیست از ان تبعیت کند ، پس لطف کنید دست از اسلام بر دارید هم شما و هم mms
  • به ایرانی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    11 4
    گاهی اوقات تحت تاثیر جو ، اون فهم از دست میره ، خود خانم دستجردی با صراحت از نارضایتی دختران و همسرش برای کارش گفت. ، خدیجه هم آره کمک کننده با پیامبر بود نه این که حسرت به پیامبر بودن
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 4
    حقوق زن و مرد نزدیک شه ، یعنی هر کار مرد کرد زن هم بتواند بکند ، حرف این زنان اصلا حقوق زنان نیست ، کسی هم قصد پایمال کردن حقوق زنان را ندارد ، بلکه نشان دادن چهره مقندر و مردانه از زن است ، زن همه زیباییش همان زنانگی و لطافت و مهربانی اش است ، و می دانم مردان و حتی خیلی از زنان این گونه می پسندند اما خوب تحت تاثیر جو برخی باید دروغ بگویند
  • ثریا A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    6 7
    وظیفه زنان استفاده از استعدادهایشان در چارچوب پست های سیاسی نیست ، بلکه استفاده از استعدادهایشان در تربیت مردان لایق برای پست های سیاسی و زنان مربی آنان است است و تربیت مردان مسئول و غیور که امروز خبری ازشون نیست ، بهتر است ببینیم چرا مردان امروز انقدر بی مسئولیت شدند ، تقصیر ما زنان است که آنان را مرد بار نمی اوریم و می خواهیم خود مرد باشیم ، باید به نقش زن در خانواده و نیز نقش مرد به عنوان مسئول و نان اور خانواده اهمیت داد تا شاهد چنین لجام گسیختگی نباشیم ، چیزی که این خانمها از آن غافلند.
    • ناهید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      8 3
      موافقم از دامن زن مرد به معراج رفت
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 5
    من در مقاله ای در سایت مردمان مشاهده کردم که روانشناس امریکایی که خود زن است در مورد مردانه شدن چهره و فیزیک و حالات زنان امروز تحقیق می کند ، وی نتیجه گیری کرده است که زنان در اثر مشاغل بسیار پر مسئولیت و پر فشار مثل همین وزارت به دلیل تشدید ترشح هورمونهای مردانه ، دچار چاقی سیبی شکل ، جوشهای زیاد و از دست رفتن ظرافت زنانه و سرطانهای پستان و رحم و عدم بارداری و عدم تمایل آنان به بچه می شود و نیز البته رقابت طلبی آنان را بالا می برد. همین است که این خانمها مخصوصا آنی که عینک دارند مثل مردان می مانند! همچنین خانم اشتون ، آقایان و خانمها مرد کردن زنان ، فرهیخته بودن آنان نیست.
  • ناهید IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    6 6
    طبیعیه که زن از زنانه زندگی کردن لذت ببره و چون جزئی نگره جزئیات زندگی رو به دوش بگیره و مرد از مردانه زندگی کردن لذت ببره و چون کلی نگره کلیات زندگی رو به دوش بگیره جزئی نگری زن نقطه ضعف زن نیست همونطور که کم خوراک تر بودن ادم لاغر نسبت به ادم چاق نقطه ضعف او در برابر ادم چاق نیست البته ممکنه بعضی خانما حرف منو انکار کنن و بگن ما از کلی نگری و حرکت پا به پای مردان لذت می بریم. بعید نیست بعضی خانما اینطور بگن و دلیلش هم اینه که چون ارزش بالای جایگاه خودشونو نشناختن با مقایسه خودشون با مرد و احساس حقارت ناشی از این مقایسه طوری زندگی کردن که باعث شده لطافت و دیگر امتیازات جنسیت خودشونو از دست بدن و در عوض هورمونهای مردانه در اینها بر هورمون های زنانه شون غلبه کنه که این 1 بیماریه
  • ناهید IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 6
    جا داره بگم من به زن بودن خودم و جايگاهي که دارم اقتخار مي کنم و هيچ نياز نمي دونم خودمو با مرد مقايسه کنم يا ژشت مردونه بگيرم اگرچه جايگاه من تبعيت از مرد باشه و از تکيه کردن به مرد لذت ببرم در تبعيت زن از مرد نوعي انرژي قوي هست که مرد رو شيفته زن مي کنه و او رو در برابر زن به زانو در مياره اگرچه او در جايگاهي بالاتر از من باشه دانشمندا گفتن: زن مطيع فرمانرواي قلب شوهر است.
  • ناهید IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    7 6
    خدا مرد رو برای ریاست و مدیریت خلق کرده و زن رو برای پیروی و تبعیت برای زنی که زنانگی خودشو به واسطه تکبر و حسادت در برابر مرد از دست نداده باشه هیچ چیز شیرین تر و لذت بخش تر از تکیه به مرد و اطاعت متواضعانه از مرد نیست دانشمندا گفتن: مرد میل به ریاست داره و زن میل به پیروی کردن برای زن کافیه غرور و تکبرشو کنار بذاره تا بیشترین لذتها رو از زندگی داشته باشه نگران سوء مدیریت مرد هم نباید بود چون سوء مدیریت مرد ناشی از سرشکستگی او در برابر زن هست و هرچی زن بیشتر مطیع باشه مرد بیشتر و عاشقانه تر در برابر او احساس مسئولیت می کنه