گفت‌وگویی که در خبرآنلاین درباره حضور زنان در عرصه‌های مهم انجام شد، با نظرهای موافق و مخالف زیادی همراه بود.

فهیمه حسن‌میری: در میزگردی که در خبرآنلاین با حضور سهیلا جلودارزاده نماینده دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و معصومه رضایی دبیر کل جامعه اسلامی زنان درباره بررسی وضعیت زنان در دولت‌های نهم و دهم و آنچه در دولت بعدی پیش‌رو دارند برگزار شد، دیدگاه‌های مختلفی مطرح شد. در این گفت‌وگو مباحث مختلفی از جمله تشکیل شدن یا نشدن وزارتخانه زنان، کارکرد نهادهای امور زنان، حضور وزیر زن و همچنین حضور در شوراهای عالی در دولت بعدی مطرح شد. یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این گفت‌وگو، انتقادی بود از به کار گرفته نشدن زنان نخبه و توانمند در سال‌های اخیر، به طوری که گفته شد حتی می‌توانستیم در مذاکرات هسته‌ای، به جای آقای جلیلی یکی از زنان توانا را برای مذاکره با خانم اشتون بفرستیم.

این میزگرد و به ویژه موضوع فرستادن یک زن برای مذاکرات هسته‌ای، در بین کاربران خبرآنلاین واکنش‌های متعدد و متفاوتی داشت به طوری که بیش از 200 نظر و دیدگاه موافق و مخالف برای آن گذاشته شد و تبادل نظرهایی صورت گرفت که گاهی موافقت و مخالفت عده‌ زیادی را به صورت مثبت و منفی با خود همراه کرد.

با تاکید بر این که اظهارنظرهای صورت گرفته، نظر خبرآنلاین نیست و صرفا دیدگاه های موافق و مخالف خوانندگان را منتشر می‌کنیم، در جدول زیر بعضی از اظهارنظرهای خوانندگان این گزارش را مرور می‌کنیم که از طرف بیش از 50 نفر از کاربران دیگر، با موافقت یا مخالفت روبه‌رو شدند.

 

جزییات اظهارنظر

تعداد مخالف‌ها

تعداد موافق‌ها

بی‌نام: بهتر است زنان در کارهایی که متناسب با شأن آنان است مشارکت نمایند

88

218

مهدی: شرایط زنان در کشور های مدرن و غربی با کشورهای جهان سومی مثل ایران تحت هیچ شرایطی با هم قابل قیاس نیستند. البته در اینکه در کشور ما شیرزنانی چون دکتر دستجردی بودند که نه تنها توانایی اداره یک وزارتخانه را به نحو احسن، بلکه توانایی اداره کشور در مقام رئیس‌جمهوری را هم دارند؛ اما متاسفانه نگاه به زن و حضور آن در صحنه معمولا با عینک بدبینی همراه بوده است.

15

70

مسعود: میشه یکی از این زن‌های شاخص کشور رو نام ببرین؟ تو کشوری که حتی یه وزیر زن هم نداره، چجوری میشه واسه این جور مسائل یه زنو بفرستن؟

24

113

بی‌نام: مگر مذاکره‌کننده از خودش حرف می‌زنه یا تصمیم می‌گیره؟ اون فرد فقط رساننده پیام مقامات عالی ایرانی به گوش خارجی‌هاست. اتفاقا خیلی هم خوب است که یک خانم وارد این مذاکرات شود. همین کار (بر فرض محال که تحقق یابد) چقدر در دیدگاه طرف مقابل مذاکرات و کلا جامعه جهانی نسبت به ما تاثیر مثبت می‌گذارد.

71

57

بی‌نام: زنان با کدام سابقه مدیریتی در سطح بین‌المللی میخوان توی این مسله مهم برن مذاکره کنن؟

78

178

سحر: شما مگه اجازه دادید زنان ایرانی همپای زنان در غرب برجسته بشن که الان ازشون انتظار این کار رو دارید! زنان ما از یه حدی توانایی‌شون بالاتر می‌ره یا طردشون می‌کنید یا زندانی!

45

130

دکتر: بهتر این است که خانم‌ها به وظیفه اصلی خود که خانه‌داریست بپردازند و سیاست را بگذارند برای آقایان.

185

184

شین: مشکل اینجاست تا الان که سیاست دست آقایون بوده نتیجه جذابی داشته! یعنی اگه یک زن تا حالا نصف این خرابکاری‌ها رو کرده بود اعدامش می‌کردن.

32

71

میلاد حمیدی: حضور زن تو خانواده ضروری‌تر است تا بیرون خانواده... شما شرایط جنگ را تصور کن! یا یک شرکت یا یک تیم فوتبال را. هر کسی سر جای خودش است. اگر همه بروند و مسئولیت یکسانی برایشان تعریف شود پست دیگر خالی می‌ماند. اگر برای زن و مرد مسئولیت یکسان تعریف شود یک مسئولیت دیگر رها می‌شود و خلا ایجاد می‌گردد. اگر در جنگ همه بروند خط مقدم چه کسی غذای زرمندگان را تهیه کند؟ در تاریخ دلیل اینکه زنان نرفته‌اند کار مردانه انجام دهند این نبوده که نمی‌توانسته‌اند. زن هم می‌تواند کار مردانه بکند ولی به چه قیمتی؟ انجام کارهای پراسترس ومردانه سبب افزایش هورمون‌های مردانه و بی‌طراوتی می‌شود. بچه به حضور مادر نیاز دارد.

61

64

علیرضا: وقتی آدم این کامنت‌های ضدزن رو میخونه مو به تنش سیخ میشه که تو چه کشورِ ضدِزنی داریم زندگی میکنیم. بابا اینها هم عین خودمونن، آدمند. چی شده که فکر کردید ماها چون مردیم سریم!! برای اینکه اونها هم به جایگاه شایستشون برسن باید از یه جاشروع کنن دیگه. با این تفکرات نصف جمعیت جامعه باید پا در هوا بمونن. ان اکرمکم عندالله اتقاکم.

66

70

حمید: حالا شما اول سعی کنید یک سفیر زن از ایران به یه کشوری معرفی بشه، بعد برید سراغ مذاکره کننده ارشد هسته‌ای.

9

84

بی‌نام: واقعاً جای تاسف داره که در کشور ما در قرن 21 و بعد از 34 سال که از انقلاب می‌گذره هنوز نگاه جنسیتی وجود داره.

13

77

23445

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 97
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    54 37
    از اب کره میگیرید ها برای خودتون خبر میسازید تا کاسبی راه بندازید
    • میلاد حمیــــــــــــدی A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      86 54
      سلام زیاد به مثبت و منفی ها توجه نکنید چون به راحتی امکان تقلب توشون هست و هزار روش داره که بشه نتیجه رو عوض کرد. در مورد خیلی آقایان که اسمشون به عنوان نظر دهنده ثبت میشه به راحتی میشه فهمید که نظر دهندش یک خانم هست که با اسم آقا نظر می دهد. بیشتر ین نظر هم خانم بینام میدهد و همیشه حرفهای تکراری را خصمانه را عنوان می کند و مشکوک است. در مورد 124000 پیامبر هم هیج کدام زن نبوده اند. اگر بودند لااقل یکی از آنها در قرآن می آمد. در حالی که بزرگترین زنادن هم در قرآن مقام پیامبری نداشتند. در سیره رسول هم نه امامی و نه هیچ مسئولی زن نبود. و عزیزانی هم که قبول ندارند لطف کنند نام یکی از زنان که پیامبر بوده است را بیاورند. و ما ده ها پیامبر را نام می بریم. و 12 امام را
    • شعله IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      36 45
      درصورتى كه بحث بدون تعصب انجام بشود خوب است ولى نظرات اقاى ميلاد حميدى انقدر افراطى وزن ستيز است كه من يكى را ازبحث كاملا منصرف مى سازد البته در عمل كارى را كه درست مى دانم انجام مى دهم . وقتى توانايى انجام كارى را دارم دريغ نخواهم كرد
    • رضا A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      17 19
      چگونه است که خانمی می گوید "مردان جامعه ی ما چیزی نیستند" حرف حق است ولی ما که مبانی اسلام را می گوییم شما ها با تقلید از غرب می گویید این حرف ها افراطیست، توهین آمیزه، مال 100 سال پیشه و ... . متاسفم که مردان ایرانی آنقدر سکوت کرده اند که هر باطلی حق می شود! چرا این سایت این توهین ها به مردان رو منتشر می کنه؟ بعضی از خانم ها لحن بیانشون هم توهین آمیزه!
    • بهاره A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      21 4
      آقای میلاد حمیدی واقعا برای زنهای دورو برت اعم از همسر و مادر و خواهر و خاله و عمه و همکار و...!! دلم میسوزه.این همه تفکرات متعصبانه و غیر معقول واقعا عجیبه برام. و به قول اون دوست قبلی شما انقدر دوری از ذهن من و امثال من که ادم رو از بحث کردن با خودتون پشیمون میکنین.فقط یه جمله بگم که: کسی مدعی نشد زنها پیامبر بشن.مگر از این همه مرد چندتاشون پیامبر شدن؟چند درصدشون؟در ضمن آخرین پیامبر هزارو چهارصد و خورده ای سال اومد.دیگه بعدش کسی پیامبر نشد!یعنی شما هنوز با تفرات همون سالها زندگی میکنی؟خدا صبر بده به زنهای دور و برتون.
  • بهروزپرنیاک FI ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    65 83
    در جهان سیاست در میان زنان افرادی توانا و مدیر ومدبرداشتیم و داریم بجای اقای جلیلی وبزرگتر از ایشان زنان ما می توانستند بر کرسی باشند
    • بانوی ایرانی... IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      42 55
      یعنی میشه یه روزی بیاد که تبعیض جنسیتی وجود نداشته باشه؟ آقایونی که اینقد ضد زن حرف میزنن و فقط خونه داری و بچه داری ازش میخوان و هیچ استعداد و قدرتی تو زن نمیبینن،اگه انتخاب جنسیتمون با خودشون بود،حاضر بودن زن باشن؟
    • میلاد حمیدی A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      45 30
      هر کسی را بهر کاری ساختند خانم زن، مثلا همین تربیت فرزندان و حاملگی که مانعی برای زنان است به خوبی نشان می دهد زنان برای کارهای سخت و پر تنش ساخته نشده اند. حتی تنش های فکر ی کارهای مدیریتی باعث بالا رفتن تستسترون در خون می شود که ریزش موها، افزایش موهای زائد،زود رسیدن به یاسگی ، خشونت در صدا و رفتار می گردد. بالا رفتن تستسترون افزایش موالید پسر را هم در بر خواهد داشت. مثلا زنانی که در جنگ و کشورهای پر استرس به سر می برند بیشتر موالیدپسر به دنیا می آورند.
  • میثم A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    76 64
    به نظر من زن ها در بعضی موارد کارایی لازمه رو ندارن و یا تو شان و منزلت یه زن نیس که اون کارو انجام بده مثلا تو شرع داریم که خانم ها حق قضاوت کردن رو ندارن خوب این مورد میتونه از چند زاویه مورد بررسی قرار بگیره مثلا درگیری های احتمالی پس از صدور حکم ویا تهدید کردن اون زن ودر نتیجه تاثیر بر روی اون حکم.بعضی دیگه از مشاغل هم هستن که خوب در شان یه زن نیس مثل باریری-رفتگری.........به نظر من پست های مهم و کیلیدی نباید در اختیار خان ها باشه به خیلی از دلیل ها که متاهل ها بیشتر میفهمن من چی میگم.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      62 46
      یه رفتگر یا باربر شان پایینی نداره کسی که تلاش میکنه برای بدست اوردن روزی حلال دارای مرتبه ای بالا نزد خداس اگه برخی این عزیزان رو دارای شان پایین میدونه باید نگاهش رو عوض کنه در ضمن اگه خانومی سرپرست خانوار بود یا حتما به پول نیاز داشت چه اشکالی داره به سراغ این کارهای حلال بره اگه بره دنبال خلاف که همین شماها هزار برچسب بهش میزنید
    • میثم IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      45 22
      دوست خوب من چرا ذهن مردم رو تشویش میکنی؟من گفتم واسه زن وگرنه کارگری هایی که من کردم تو زندگیم شما نکردید از طرز صحبتتون اینرو فهمیدم.برچسب چی؟شما خودت حاضری خانومت بره رفتگری منه؟یا با بار ببره؟اینا رو مصداقی اوردم؟ نه اینکه فقط همین دو تا شغل باشه.به نظر من یک زن باید به امورات منزل برسه ویه مرد به اموره بیرون و کاری.در ضمن این تحجر نیست با یه جمله عرضم رو تموم میکنم:بهشت زیر پای مادران است. وسلام.خبر اینو بچاپ.
    • یه زن IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      25 44
      "در شان یه زن نیس مثل باریری-رفتگری" باربری و رفتگری و بقیه ی کارهای شریف کاملا در شان من هستند. هر وقت که لازم بشه با کمال میل انجام می دم.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      21 30
      من خودم خانومم اگه اونقدر بیپول باشم که نتونم واسه بچم زندگی رو تامین کنم بله با افتخار اینکارو انجام میدم در ضمن اذهانو تشویش نکردم به قول شما!!!!!!!!!!!!شما باید بفهمید زن از مریخ نیامده هر دو انسانند کارگری برای هیچ یک شان پایینی ندارد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    75 29
    جای زن تو خونه س؟! پس دنیا رو کی داره میچرخونه؟!!!
    • با نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      29 44
      اشتباهی مثبت دادم میشه بگین کجا زنا دارند دنیا رو میچرخونند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مصطفی A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      12 19
      می بخشید من اشتباهی مثبت دادم.
  • شادی A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    88 42
    همانطور که با توهین های قومیتی برخورد می شود باید با توهین های جنسیتی هم برخورد شود. بعضی از کامنت ها (که من از باز نشر آن تعجب می کنم) به طور مشخص تحقیر آمیز است و نباید اجازه انتشار پیدا کند
    • میلاد حمیدی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      56 39
      چرا فکر می کنید اگر به امور خانه بپردازید می شود بی احترامی به شما و بیرون رفتن از خانه می شود احترام برای شما؟ ای لعنت بر فمینیسم که ذهن شما زنها رو اینطور شستشو داده که خانه داری که او کرامت است را حقارت ببینید. فکر نمی کنید این حرفهای شما اهانت به زنان خانه دار که صدها بار با ارزش ترند باشد؟
    • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      24 34
      خودتونو بخاطر صحبت های میلاد احمدی ناراحت نکنین افکار این فرد برای همه شناخته شدست واسه جواب دادن خودتونو خسته نکنین
    • عجيبه IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      11 4
      جناب ميلاد خوان اگر در هيچ كجاي اديان حرفي از زن پيامبر و امام ديده نشده نه اينكه زنها بي لياقتند بلكه هميشه يادتان باشد كه قانونگذاران هميشه مرد بودند و براي همين حرف مردها بيشتر بر كرسي نشسته .
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    44 91
    میشه نام یک پیامبر زن رو بگید؟!! حتی خدا هم پست مهمی به زنان نمیده چه برسه به ما
    • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      71 33
      124هزار پیامبر داریم شما مگه از نام و جنسیت همه اونها اگاهید ضمنا دوست عزیز مگه پیامبر بودن پست و یا منصبه امروز بر همه واجب است که از راه و روش حضرت فاطمه تبعیت کنن
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      56 41
      مگه اسم همه124000 پیامبرو میدونی یا میشناسی که میگی همه مرد بودن.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      15 42
      در عوض خدا از یک زن نام میبره به اسم زهرا که آزردن او به گفته پیغمبر میشه آزردن خدا .میشه مادر پدر و پست مهمی که خدا بهش میده بانوی دو عالم ،کوثر، خیر کثیر و میشه مادر خاندانی که .... آقا من اصلا چرا توضیح میدم برو اطلاعات دینی خودت بالا ببر بعد ببین مثل این زن مردی با این کرامت و بزرگی پیدا میکنی یا نه!؟ همین یک زن در مقابل اون چندین هزار پیامبری که ازشون فقط جنسیتشون فهمیدی برای کل تاریخ کافی بوده از نظر خدا معنی این میفهمی ؟!
  • یغما IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    64 77
    به نظر من مشکلات جامعه ما از روزی شروع شد. که سرکار رفتن خانم ها شروع شد. و بعد از پول خودم میخوام فلان کنم . سرکار هم که... هیچ برتری جنسیتی برای مردان نیست .(تفاوت هست اما برتری نیست). پسری که کار درستی نداره ازدواج نمیکنه و به جاش... خانمی که کار میکنه وابستگی مالی نداره بعد وابستگی عاطفی هم از بین میره و ... (هرکس بگه که نه اینطور نیست خودش هم میدونه که داره شعار میده)
    • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      53 38
      زندگی مشترک نباید برپایه ی وابستگی مالی باشه اساس زندگی مشترک عشق و محبته زندگی که بخاطر وابستگی مالی زن به مرد ادامه پیدا کنه تحمله نه زندگی و مطمئنا نتایج سوء دیگه
    • میلاد حمیدی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      35 18
      شما از اون دسته آدمهایی هستید که برای اثبات حرف اشتباهتون به هر استثنایی چنگ می زنید. اگر قرآن و دین جایی حرفتان را تایید نکرد ردش میکنید و یا تفسیر وارونه می کنید. سیاهنمایی می کنید و خیلی زیرکانه و موذیانه نظر می دهید. اما هیچ گاه منطق در سخنانتان نیست. هر کس که در نیتجه نظرات ابلیسی شما گمراه شود حلقه های آتش در جهنم بر شما تنگ تر و جاودانه تر خواهد شد
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      7 19
      به نظر میرسه میلاد میزیانه تر نظر داده. از طرفی منم با یغما مافقم . و واقعیت همین
    • عباس IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      18 17
      خب نباید همه خانم هارا با یک چشم دید بعضی از خانم ها هم هستن که درجه شغلی و یا حقوقشان از شوهرشان بیشتر است ولی باز هم خوب زندگی میکنند. در جامعه آزاد هرکس حق انتخاب دارد میتواند کار کند یا خانه داری کند این به خوده شخص برمیگردد که تا چه حد جنبه داشته باشد
    • عباس A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      19 22
      این میلاد معلوم که جز شعار دادن حرف درست منطقی بلدنیست بابا شعار بسه دیگه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    53 43
    مشکل جامعه ایرانی با حضور زنان در عرصه های سیاسی تا حد زیادی فرهنگی است وگرنه بانوی توانمند و با سیاست برای حضور در این عرصه ها زیاد است. متاسفانه بحث عدم شایسته سالاری در جامعه ما مزید بر علت شده و حضور مردان را به جهت ارتباطات بیشتر با همجنسان خودشان در عرصه های سیاسی و اجتماعی تسهیل کرده است و این رفتارها بیشتر شانس حضور زنان توانمند را در عرصه های مختلف کمرنگ کرده.کاش در جامعه ایرانی هدف این باشد که اجازه دهیم فضای شایسته سالاری حاکم باشد و چه زن و چه مرد به انتخاب و با تلاش و کوشش خودشان جایگاه مطلوب و شایسته خودشان را بیابند. هیچ کس در جامعه اسلامی حق ندارد برای تمام زنان یا تمام مردان تعیین تکلیف کند و جای آنها را منحصرا در جامعه و یا خانه بداند.چرا که انسان آزاد آفریده شده است.
  • amir gashtasb IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    80 40
    یه‌جوری میگین زن که انگار یه موجود دیگس ، این حرفا فقط در کشور‌های جهان سوم مطرح میشود ، زن و مرد هیچ تفاوتی‌ ندارند ، هر دو انسان اند و دارای عقل، در دینمون هم هیچ تفاوتی‌ قائل نشده میان زن و مرد. ما که انقدر ادعای مسلمونی داریم چرا تفاوت قائل میشیم. دوستان این حرفها درست نیست ، خدایا آن روز که میهن من در آن عدالت حکم فرماست را نشان بده. بزرگی‌ این ملت نشان بده، مملکتمونو به جایگاه اصلیمون برسون، دشمنان این کشور را کور کن
    • مهدی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      6 7
      بر خلاف نظر شما بنده معتقدم زن و مرد با هم تفاوت دارند و هر که را بهر کاری ساخته اند. بهتر است بگوییم زن و مرد از لحاظ کرامت انسانی با هم فرقی ندارند. اگر به تفاوت زن و مرد قائل نباشیم باید به شعور خداوند شک کنیم چرا که نباید دو موجود یکسان از همه لحاظ خلق شود و هیچ تفاوتی با هم نداشته باشند. متاسفم برای کسانی که به خاطر نفعیات شخصی همه چیز را زیر سوال برده و انکار می کنند. بنیان خانواده با افکار فمینیستی در حال فروپاشی است و ما در مواردی که لزومی ندارد بحث می کنیم. بنده از بانوان سوال می کنم در خانواده چه کسی مسول درآمد می باشد؟ مرد یا زن؟ از کار مردان هم مردان سود می برند هم زنان اما از کار زنان فقط زنان آن هم در ازای چه چیزی از هم پاشیدن خانواده.
  • سعید IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    52 81
    زن باید کارهای خونه رو انجام بده و بچه داری کنه همین
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      16 29
      یه رفتگر یا باربر شان پایینی نداره کسی که تلاش میکنه برای بدست اوردن روزی حلال دارای مرتبه ای بالا نزد خداس اگه برخی این عزیزان رو دارای شان پایین میدونه باید نگاهش رو عوض کنه در ضمن اگه خانومی سرپرست خانوار بود یا حتما به پول نیاز داشت چه اشکالی داره به سراغ این کارهای حلال بره اگه بره دنبال خلاف که همین شماها هزار برچسب بهش میزنید
    • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      37 44
      جای شما عربستانه نه ایران
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    31 51
    خیلی اوقات استفاده از این استعدادها ، استعدادهای لازم یک زن برای خانواده را می کشه ، و مردانی را بیکار میذاره که میخوان پاک باشنو خانواده تشکیل بدن ، قصد خیلی پاک ، کسب روزی حلال برای خانواده برای مردان عبادت هست ، اما جلوگیری از این کسب روزی حلال به بهانه های صرفا مادی مثل پیشرفت و شکوفایی استعدادهای صرفا مادی مثل وزارت و ... دقیق برعکس هستش و نه تنها عبادت برای زن نیست بلکه خیانت محسوب میشه
    • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      21 29
      هیچ کجای دنیا برای شاغل شدن عده ای عده دیگری را به خانه نمی فرستند. آن کسب روزی که شما میفرمایید حلال نخواهد بود اگر به قیمت کشتن استعداد و محروم کردن نصف جامعه از فرصت برابر باشه . در ضمن بهتر است افراد طوری صحبت نکنند که این تصور برای خانمها ایجاد شود که تشکیل خانواده یعنی نقطه پایانی بر تمام فعالیتهای اجتماعی و تحصیلی و شغلی که اگر اینگونه باشد باید فاتحه ازدواج در این کشور خوانده شود. این طرز فکر ضد زن هیچ نتیجه ای ندارد مگر رویگردانی زنان از ازدواج. با خواندن نظراتی مثل شما تصور میکنم که خانواده یک معضل است که آرزوهای من را نابود میکند.
    • میلاد حمیدی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      25 24
      فاتحه ازدواج برای انسانهایی با تفکرات بینام مدت هاست خوانده شده است. شمار دختران از سن ازدواج گذشته را ببینید متوجه این موضوع می شود. اغلب دخترانی که موفق به ازدواج نمی شود همچون بینام فکر می کنند و اغلب آنهایی هم که کارشان به طلاق و جدایی می انجامد مثل بی نام تمایل به مرد شدن و قدرت طلبی دارند. غافل از اینکه مردان دنبال زن می گردند و الا که دور و برشان مرد فراوان است
    • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      19 21
      هر مردی لایق ازدواج نیست ازدواج به معنای محدود کردن نیست باید باعث پیشرفت زن و مرد بشه این تفکر منه و درسته ادم زیاد ریخته ولی هرکسی شریک زندگی نمیشه واقعا کامنتای شما تاسف برانگیزه همین وبس
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    40 44
    در اسلام هم خانه داری جز وظایف زن نیست.زن فقط باید تمکین کندو می تواند در مقابلش کارهای خانه و بچه داری از شوهرش تقاضای مزد نماید. پس به عبارتی می توان گفت وظیفه خطیر خانه داری و بچه داری به عهده مرد است و در مقابل مرد اختیار دار و سرپرست خانواده است.
    • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      21 16
      از این کامنتها آدم خنده اش میگیره خونه خریدن ماشین خریدن وظیفه مرده کار وظیفه مرده بچه داری وظیفه مرده خانه داری وظیفه مرده کار بیرون وظیفه مرده کل خرج عروسی و نصف جهیزیه وظیفه مرده شما قضاوت کنید وظیفه زن چی هست؟!!!!! فقط زاییدن؟!!!
    • میلاد حمیدی A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      55 33
      اگر در قرآن جایی به این مورد اشاره کرده لطفا بفرمایید و اگر حدیثی در این زمینه سراغ دارید هم بفرمایید! اگر هم بزرگی و یا بزرگانی از دین گفتند که زن مسئول انجام کارهای خانه نیست به این دلیل بوده که چون مرد نفقه و مخارج زن را می دهد نتواند زن را مجبور کند که مثل کنیز و کلفت برایش کار کند! اما اینکه کار خانه وظیفه زن نباشد چطور می شود استنتاج کرد که وظیفه مرد است؟ اینکه می گویند کار خانه وظیفه زن نیست کجایش استنتاج می شود زن می تواند بدون اذن مرد بیرون از خانه کار کند؟ چطور بی مسئولیت و انگل وار بودن را برای زن بر می تابید اما اطاعت از شوهر را هیچ به زبان هم نمی آورید؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      15 16
      منظور ایشون توصیه زندگی انگل وار به قول شما نیس پاسخ به کساییکه میگن زن به خاطر انجام این وظایف نمیتونه شاغل بشه اول متنو کامل بخونید بعد اظهار فضل کنید یه سوال مشکل شما با خانوما چیه که توی هربحثی که در مورد زنانه تو این سایت باید نظریات غالبا همراه با توهین شمارو ببینیم؟
    • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      10 29
      بحث وظیفه اگر باشد زن باید تمکین کند و هر گار دیگری بکند می تواند به ازای آن از مرد که در خارج از خانه کار می کند مزد بگیرد . به عبارت دیگر خانه داری و بجه داری باید به عنوان شغل تلقی شود و بدین ترتیب زنان استقلال مالی پیدا می کنند و بیمه هم می شوند. نه اینکه مرد برود بیرون کار کند، خانه و همه اموال هم برای مرد باشد زن هم درخانه بدون هیچ حقی کار کند. اسلام مرد را سرپرست خانواده قرار داده است. خود سرپرست باید یا خدمتکار بیاورد یا خودش کارهای خانه رابکند یا به زن برای خانه داری و بچه داری مزد بدهد. این نشانه توجه اسلام به مقام زن است.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      14 20
      اتفاقا زاییدن مزیت و برتری شگفت انگیز خلقت زن و جنس ماده در نوع انسان و طبیعت است. به زندگی زنبور عسل توجه کنید که برتری زنیور ملکه به چه علت است. در زمان های قدیم که قدرت با زور بازو و شکار حیوانات سنحیده می شد ، زن ها به علت بچه دار شدن و مراقبت از فرزندان امکان بدست اوردن رزق و روزی نداشتند و به شدت وابسته به مردان و فرمانبردار آنها می شدند. پیشرفت تکنولوژی تحصیل علم و تخصص را جایگزین زوز و قدرت بازو کرده و در نتیجه دستیابی زنان به حقوق انسانی خود بتدریج و بطور سیال تحقق می یابد.
    • میلاد حمیدی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      14 18
      فمینیست ترین موجود در بین جانداران هستی یکی گرگ است و یکی زنبور عسل که بر مبنای زن سالاری زندگی می کنند و خوی درندگی و نیش زنندگی دارند. در در احادیث داریم روز قیامت انسانهایی که زخم زبان زننده و بد اخلاق هستند با این شمایلات محشور می گردند
    • رضا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      15 9
      واقعا بعضی از خانم ها مثل بینام خیلی خودخواهند! آرمانی که آن ها دارند این است که مردان مسئولیت ها و وظایفی که در حدودشان نیست به عهده بگیرند و زنان هر کاری دوست دارند بکنند. یا بیرون خانه کار کنند و یا در خانه بمانند و مزد بگیرند! واقعا که خانواده را به چه چیزهایی تبدیل می کنند! این ها همه نتیجه ی خودخواهیست! در پاسخ به بینام دوم هم این است که امثال شما از مردی راضی هستند که برچسب سکوت را بزنند و حقشان را دو دستی تقدیم شماها کنند و متاسفانه این گونه مردان در جامعه ی ما در اکثریت هستند! وگرنه اگر کسی اعتراضی کرد شما به آن توهین می گویید در حالی که سخن خود شما توهین به ماست!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      11 2
      در دوران اولیه که زور بازو برای برتری مهم نبوده رنان به خاطر زاییدن برتری داشته اند و مردان تحت سلطه زنان بودند. در عصر تکنولوژیی هم زنان با قدرت زاییدن و تحصیل علم حداقل به حقوق برابر با مردان خواهند رسید.دوران برتری مردان با پیشرفت تکنولوژی رو به افول است.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      12 2
      رفتار موجوداتی مثل زنبور عسل ، شیر، عقرب و... فطری است. نه روش زندگی زنبور عسل کاری به فمینیسم دارد نه درنده خویی شیر ربطی به مرد سالاری . بحث بر اصل زاییدن بود و اهمیت آن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    51 66
    فمنیسم و حضور بیش از یک زن در کابینه تنها در کشورهای غربی مشاهذه میشه و حتی در کشورهای پیشرفته شرق مثل ژاپن و ... یا در روسیه و ... هم دیده نمیشه ، و فمنیسم ربطی به پیشرفت نداره چون غرب چند صد سال هست که پیشرفته است و فمنیسم سه دهه نفوذ کرده در غرب که پیامدهای منفی بسیار زیادی هم داشته و سازگاری با احکام اسلام نداره هیچ ، در تضاد با اون هست، بیشتر در این متن یه جور رقابت بین زن و مرد احساس میشه که چون مردان وزیرند و ... زنان هم بیان و فلان تعداد وزیر زن باشه تا مثلا زنان کم نیاورند!اما در قرآن مرد قوام زن مععرفی شده و نفقه و مهریه بر عهده اونه ، ارثش 2 برابر اونه و نیز دیه و شهادتش و علنا در آیه 228 سوره بقره گفته شده مردان بر زنان درجه دارند(البته مقصود در طلاق هست) که با رقابت نمیخونه ،
    • بی نام EU ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      33 37
      خانم گاندی در هند که یک کشور شرقی هست نخست ویر شدن
    • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      32 45
      سایت محترم خیر آنیلاین این کامنت ها به شدت توهین آمیز است و شما یا انتشار آنها خانمهای موفق و تحصیل کرده این جامعه را مورد بی احترامی قرار می دهید. هر کس به قدر شایستگی خود باید از امکانات اجتماعی و مقامات دنیوی برخوردار شود و این مورد زن و مرد ندارد!!! آیات مطرح شده از قرآن توسط این افراد مربوط به روابط زن و شوهر است و تعمیم مسائل و احکام درون خانواده ها به مسائل اجتماعی، نشانه عدم بلوغ فکری برخی از این مدعیان است. به هر صورت بنده به جد معترض انتشار کامنت های توهین آمیز برخی کاربران شما به خانمهای محترم این جامعه هستم.
    • میلاد حمیدی A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      33 25
      به هیچ عنوان توهین نیست و از خبر آنلاین به دلیل ایجاد فضای آزادی بیان در چهارچوب قوانین تشکر می شود. کسانی که با نطرات مخالف خشمگین می شوند و به خبر آنلاین سفارش می کنند منتشر نشود تمایل به تک صدایی دارند. این کاربر بینام مدت هاست به تک صدایی در خبر آنلاین عادت کرده است و اگر با منطق واقعی روبرو شود به شدت شکست خواهد خورد و بساطش برچیده خواهد شد.
    • میلاد حمیـــــــــــدی A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      56 31
      چرا حیطه خانواده را از جامعه جدا می کنید؟ خانواده مهمترین رکن جامعه است. یک جامعه سالم از خانواده های سالم تشکیل می شود. اینجا را نگاه کنید در خبر آنلاین وارد یخش جامعه و زیر مجموعه آن یعنی خانواده شده اید! پس اینقدر انحرافی نیندیشید خانم بی نام. اینقدر مغرض نباشید و خانواده را فدای خودخواهی های خودتان نکنید. ×××
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      22 19
      آقای میلاد حمیدی شما که هیستید که به خودتان اجازه میدهید هر جسارتی را به افرادی که نمی شناسید بکنید؟ شما اول تحصیلات و سطح ضریب هوش خود را به مخاطبان اعلام کرده و بعد دراین ساحت قلم فرسایی کنید، هر انسان منطقی و باهوشی می داند که رفتاره در عرصه خانواده و جامعه با هم متفاوت است و مثلا شما نمی توانید به همکار خانم در اداره بفرمایید که برایتان چایی بیاورند چون شبیه همسر احتمالی و یا مادرتان هستند!!! حد ادب را رعایت کنید یا اگر مافوق شما هم بودند از شما اطاعت کنند چون مرد هستید!!! از قرار معلوم تک صدایی کار فرد بیکاری مثل شماست که شاید 10 کامنت ضد زن در این صفحه نوشته که ادعاهای یک طرفه اش را ثابت کند.
    • میلاد حمیدی IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      11 22
      خانم بی نام اشتباه نکنید من کامنت های ضد فمینیسم نوشتم و ضد فمینیسم هستم. ضد فمینیست هستم. این اشتباه بزرگی است که زن را با فمینیست هم وزن بگیرید
    • میلاد حمیدی IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      10 23
      ضمنا من یادم نمی آید راجب رفتار در بیرون یا درون خانواده حرف زده باشم! اصلا موضوع بحث این نیست. شما دارید مغلطه می کتید خانم بی نام. دارید بحث شکست خورده تان را منحرف می کنید. من مدت هاست روی رفتار افرادی مثل شما مطالعه دارم. روی رفتار و اهداف انسانهایی که تفکرات شما را به این شکل درآورده اند شناخت دارم. بحث زیاد است. اگر خبر آنلاین اجازه نشر مقاله های من را بدهد منطق واقعی را برایتان نشان خواهم داد.
    • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      14 4
      جناب انسان به ظاهر محققی که خود را میلاد حمیدی مینامدی، شما در تز خود شکست خورده اید، که اگر موفق بودید در همان جایی که باید از آن دفاع می کردید از آن دفاع کرده بودید!!! در مورد گزینش کلماتتان دقت بفرمایید" شما به هیچ وجه اجازه ندارید که کسی را شما و امثال شما بنامید و تفکر یک سویه خودتان را به او تحمیل کنید، در ضمن بنده مرد هستم!!!
  • خوش غیرت A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    45 48
    جای زن بیخ آشپزخونه س. همین!
    • مرضیه EU ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      25 27
      در پاسخ به اقای متمدنی که جمله ی بالا رو گفتن باید دید که ایشون در خانه هم جرات دارن که از این حرفا بزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا در قرن 21 هنوز چنین موجوداتی پیدا میشن؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟! وحشت کردم یعنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام EU ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      4 5
      هر آدم با شعوری میدونه که برای حفاظت از انسانیت، زنان خانه دار مهم ترین نقش رو دارند.
  • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    29 30
    هر کسی را بهر کاری ساختند
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      21 24
      بله هركسى نه هرجنسيتى!
  • مهدی A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    39 21
    اینکه زن و مرد برابرند، در انسانیت است و نه در همه موارد. وقتی زن و مرد از لحاظ فیزیولوژیک با هم فرق دارند و در شرایط مختلف، هورمون‌های مختلفی و متفاوت از همدیگری را ترشح می‌کنند. خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت که مردان و زنان، هرکدام توانایی‌هایی خاصی دارند و هرکدام در زمینه‌ای امکان موفقیت بالاتری را دارند. متاسفانه بسیاری از زنان به بهانه‌ی تساوی حقوق برابر، مسابقه‌ی مرد شدن گذاشته‌اند و معلوم است در این مسابقه چه کسی برنده است. و البته شاید از زرنگی مردهاست که در مسابقه‌ای برعکس شرکت نمی‌کنند!
  • آوین A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    38 16
    جایگاه و شأن زن با پست و مقام معنا پیدا نمیکنه. در هر عرصه ای که نیاز به حضور فردی شایسته باشه چه زن و چه مرد فرقی نمیکنه و حالا مرد شایسته ای هست، چه ضرورتی به حضور زن در اون موقعیت هست؟! ما در تاریخ ایران اسلامی، زنان اهل علم و فضل کم نداشته ایم؛ بانو مجتهده امین که علم و ایمان و عرفان ایشون فوق العاده بوده. همین بانو با تمام احتیاط هایی که داشتند، هر جا ضرورت احساس میکردند در جمع مردان هم به بیان مسائل دین میپرداختند. متأسفانه این روزها شاهد تفکر فمنیسم حتی در بین مذهبیون هم هستیم . بله زن در جایی که ضرورت و نیاز جامعه باشه و یا ضرورت اشتغال برای زن به عنوان سرپرست خانوار باشه، هیچ حرفی برای حضورش نیست اما غیر از اون دیگه بحثش جداست. وزارت و وکالت و ... مقام زن را بالا نمیبره.
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    36 27
    در انتخاب فرد برای کار، باید شایستگی در انجام کار سنجیده شود نه جنسیت!!! جنسیت معیار مناسبی برای قضاوت نیست
  • بی نام A1 ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    19 16
    آمار مندرج در جدول بالا با صفحه اصلی خبر متفاوت است و در انتخاب کامنت ها کاملا جهت دار و بدون لحاظ کردن "بیش از 50 نظر" عمل شده.
  • ستاره A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    46 38
    اقا جان جهان سوميم تعارف نداريم که! فقط تو ممالک جهان سومه که افرادي از اين دست و از جنس اينگونه تفکرات ويژه پيدا ميشند«دکتر: بهتر این است که خانم‌ها به وظیفه اصلی خود که خانه‌داریست بپردازند و سیاست را بگذارند برای آقایان.» خداييش با کي شديم........!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      25 13
      هزار لایک
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      14 25
      هزار دیزلایک (dislike)
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    39 27
    زنان اگر بر خلاف فطرت الهي و استعدادهاي ذاتي شان كه تخصص در امور تربيتي و مسائل خانوادگي هست به امور ديگري مشغول يا گماشته شوند ظلم بخودشان و جامعه است اليته در اين راستا تربيت مردان در جهت شناخت هر چه بيشتر زنان و حقوقشان عامل اصلي برگشت زنان به جايگاه واقعي خود است، همانطور كه هيچ مردي با پست و مقام نيست كه بزرگ ميشه بلكه با مردانگيست كه بزرگ ميشوند.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      17 8
      چه جالب استعداد خانم ها در بچه داری خلاصه میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    32 28
    بذار دست همون مردا بمونه این سیاست، تا افتخار به گند کشیدن مملکت هم به نام خودشون ثبت بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      8 15
      توهین نکنید!!! مردان و زنان در سیاست قابل قیاس نیستند. ملکه ی تشریفاتی انگلیس زن هست ولی کشور انگلستان را مرد ها اداره می کنند و تقریبا همه ی کشورهای موفق توسط مرد ها اداره می شود! قابل توجه است که توطئه ی یک زن موجب مرگ امیرکبیر شد و مملکت به گند کشیده شده!
  • بيتا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 25
    زن درست مساوي مرد حقوق اجتماعي و فردي داره و هيچ احدي حق نداره اين حق رو از زنان تضييع كنه.الان خيلي از كشورا عالي رتبه ترين چهره هاي اجرايي و سياسيشون زن هستند و خيلي بهتر از مرداي ايراني دارن مملكتشونو اداره ميكنن.همين ديدگاهاي ضد زنه كه شايسته سالاري رو فداي مردسالاري كرده..شماها كي هستيد كه درباره كل ساختار زندگي نيمي از جامعه اظهار نظر ميكيد. يه سر بريد دانشگاه ببينيد تعداد زياد زناني كه كشوراي خارجي سرودست ميشكنن براي فان و اپلاي بهشون.ببنيد چقد دعوت نامه از معتبرترين دانشگاهاي دنيا دريافت ميكنن.همسري چيزيه كه اگر فقط در شرايط برابر ارزش وارد شدن داره .تمكين؟شماها خجالت نميكشيد؟تمكين در بسياري موارد به ازار جنسي همسر منجر شده يه سر تشريف ببريد دادگاه ببينيد چنتا زن از وقاحت و بي شرمي شوهرانشون دربدر دنبال طلاقن و همين رويكرداي ضد زن توان دفاع رو ازشون گرفته
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      6 15
      تمکین به معنای برده شدن زن نیست. زن در ازای تمکین از حق نفقه برخوردار می شود و عدم تمکین زن از مرد تحت شرایطی که زن در امنیت جانی و تحت خشونت نباشد مرد را از پرداخت نفقه مبرا می کند. عدم نمکین به جزای کیفری دارد نه جزای مادی.
    • منصوره A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      15 13
      تو خودتو می بینی من فقط دور رو(یاس). دید شما منجر به ساخت جامعه ای بی بندو بار که خانواده در آن متلاشی است می گردد. نگرش خانواده محور در سخنان شما دیده نمی شود. اگر امروز این همه نخبه در بین زنان و دختران در کشور ما وجود دارد به خاطر وجود خانواده و رعایت مسائل اخلاقی و حمایت پدر و مادر بوده است و نخبگان جامعه مدیون آن هستند و باید به آن پایبند باشند و حق ندارند به صرف خودخواهی و انانیت تصمیمی بگیرند که در نهایت به ضرر جامعه تمام شود و آینده آن را تباه کند. تمکین حکمی است که در برابر مسئولیت های سخت و سنگین مرد همچون مهریه و نفقه و اجرت المثل و جهاد و ... بر عهده زن گذاشته شده و متاسفانه افراطی هایی همچون شما، حتی همین یک وظیفه را نیز برنمی تابند و زیر بار هیچ مسئولیتی نمی روند.
  • ایرانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    16 23
    من هم شان زن ایرانیرا بالاترازاین میدانم که وارد این عرصه سیاست شود اما اقایان وخانومهایی که جای زن رادرخانه میدانند بایدبه شما بگویم که زن انسان است نه برده حق دارد درهرعرصه ای که توانش رادارد واردشودونه شماونه هیچکس دیگردرجایگاهی نیستید که برای این انسان والامقام نسخه بپیچید ونظرتان رابراو تحمیل کنید
  • بی نام EU ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 29
    چند نکته: 1-خیلی از نظرات رو در پست قبل سانسور کردید حالا بماند کاریتون نداریم 2-هر کسی خودش ارزش و احترامش را نگه می دارد واقعا زنان ما حرفی برای گفتن ندارند باید بروند یه کم بر روی خودشان کار کنند (البته مردهای جامعه ما هم چندان چیزی نیستند اما زنها دیگه اصلا رشد به حدی که برسند به وضعیتی مثل اشتون نداشته اند) 3-مساله تربیت کودکان باید مشخص شود اگر بنا بر این است که زنان کار کنند مرد باید در خانه بماند و از کودک نگهداری کند و از زن نفقه بگیرد(تربیت نسل بعد اهمیت دارد و یک نفر باید این مسولیت را به عهده بگیرد) 4-امکانات رفاهی جامعه باید به نسبت بیشتری به خانمها اختصاص داده شود و رفاه خانمها باید در اولویت باشد به اموزش انها اهمیت داده شود تا سطح اگاهی انها از مردها بالاتر برود
    • رضا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      8 13
      واقعا خجالت داره!!! شما روی فمنیست های غربی رو هم سفید کردین! حالا بماند که نظرات شما به شدت زن سالارانه و خودخواهانه است! حالا چرا احکام اسلام را قاطی این اهداف پلیدتون می کنید؟!!! اسلامی که وظیفه و جایگاه زن را مشخص کرده تا با آن به سعادت برسد و این همه بر وظیفه اش در خانواده تاکید می کند. کارمان به جایی رسیده پیامبر و امامانمان را ول کنیم و از اشتون تقلید کنیم! واقعا یه عده چقدر می تونن طمع کار و خودخواه باشند؟! (از خبر آنلاین می خواهم اگر انصاف و عدل دارد نظرم را منتشر کند)
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      7 5
      با نظر این دوستمان موافقم امکانات بیشتری باید به خانمها اختصاص داده شود و سطح اگاهی شان باید افزایش یابد به نظر من حرفهای ایشان فمینیستی نیست بلکه تاکید دارند بر اینکه زنها باید خود را ارتقا دهند و کودکان هم نباید رها شوند.امکانات حداقل باید برای مدتی بیشتر به خانمها داده شود.
  • mms IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    30 38
    مگر میشه یک جامعه از نیمی از سرمایه های خودش چشم پوشی کنه . مگر ایرادی دارد خانمی در امد حلال داشته باشد . متاسفانه این بحث در مصاحبه خانم جلو دار زاده و رض2ایی که خبرش چند روز پیش زده شد هم بود . عدهای متحجر به دلایل بچه گانه مثل اینکه مهریه زیاد میخواهند نفقه . توقع بالا وبنیان خانواده و... پرده از افکار بیمار خود بر می دارند جالب هست تا کم می اورند فریاد وا اسلاما سر می دهند . در روز زن هم ایتالله خامنهای هم ایتالله هاشمی هم خاتمی و بسیاری دیگر از مراجع ضمن تقدیر از زنان شایسته از انها خواستند با سعی وتلاش بیشتر و سازمانی برای خدمت به کشور و جامعه تلاش کنند . هرکس هم میخواد مهریه کمتر یا مشکلات دیگر را نداشته باشه بره یک زن هم سطح خودش بگیره
    • میلاد حمیدی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      34 29
      اتفاقا تحجر بیان شماست که فکر می کنید اون نیم دیگر سرمایه باید همون کاری رو بکنه که این نیم در حال انجام اونه! در حالی که نمیدونید خلقت و فطرت خلقت خدا و کرامت هر کسی در جای خودش تعریف شده! نمیدونید که مردواره شدن زنان یعنی نه تنها نابودی ظرفیت خود زنها بلکه نابودی ظرفیت اون نیم دیگر را هم در پی دارد! حرف کاملا واضح و روشن است و خودتان هم میدانید که خودتان را به خواب خرگوشی زده اید. از خبر انلاین خواهش می کنم این نظر را نشان دهد.
  • مجید حسینی A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    13 11
    رسالت و جایگاه زن در پرورش نسل و تربیت انسان است و اگر به دلیل تراشی های غیر منطقی از طبیعت خدادادی اش دوری بورزد در وهله اول به جنسیت خودش ظلم کرده و سپس باعث بهم ریختگی روحی و روانی جامعه را فراهم می نماید. من متاسفم از اینکه زنان و دختران ایرانی در آرزوی قدم گذاشتن در مسیری هستند که جز اینکه برای آنها مسئولیت مضاعف ایجاد نماید و آنها را تنها کند و در بحران بی عاطفی جهانی، افسردگی را برای آنها به ارمغان آورد قدم می نهند. این مسیر اشتباه است.
  • نسرین مولایی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    24 24
    نوشته های خانم حسن میری همیشه جهت گیری زنانه و جنسیتی دارند و متاسفانه ایشان رویکرد خانواده در مقالات شان لحاظ نمی کنند. در این گزارش نیز بیشتر کامنت های منتشر شده در جهت سوق دادن گزارش به استقبال مردم از حضور زنان در مسندهای بالایی دارد. در حالی که رسالت زن به الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) شوهر داری و تربیت فرزندان عاشورایی است و نه ولگردی در خارج از منزل.
    • متعجب A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      21 16
      ولگردي در خارج از منزل؟ چه ادبيات جالبي!!
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      20 16
      اگر از نظر شما فعاليت در خارج از منزل برابر ولگرديه، خب همون بهتر كه تو خونه بمونين اما فعاليت همه اينطور نيست خانم عزيز
    • فاطمه سادات IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      7 12
      منظور این خانم محترم، زنانی هست که پس از کار وقت خود را صرف خوش گذرانی می کنند و بدون توجه به خانواده ، زندگی مجردی را پیش می گیرند و یا پس از ازدواج، طلاق می گیرند تا تنها زندگی کنند. حالا شما بگویید یک زن مجرد، آیا اوقات بیکاری را در خانه می گذراند یا بیرون خانه؟ خوب معلوم است بیرون خانه. چون خانه خالی هیچ صفا و جذابیتی ندارد. من خودم الآن که مجردم با دوستانم هر از گاهی قرار می گذاریم اینور و اونور می رویم تا روحیه مون نپوسه.
  • ناشناس مونث IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    18 13
    زنان و مردان با هم برابر ولی از نظر فیزیولوژی متفاوت هستند. هر دو انسان هستند و حق آموزش و تحصیل و یادگیری دارند. سرآشپز های حرفه ای داریم که مرد هستند. زنانی هم هستند که خلبان و کوه نورد حرفه ای هستند . وقتی زنی لیاقت ,استعداد و هوش سیاسی دارد و می تواند به حل مشکلات سیاسی, اقتصادی و اجتماعی یک جامعه کمک کند یعنی وقتی ذاتی سیاستمدار است , در قرن 21 , هیچ عاقلی مانع نمی شود که در فعالیت های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نقش داشته باشد.
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    15 25
    در شرع پیشبینی شده که بهترین خدمت برای خانم تربیت نسل سالم در خانواده و مراقبت از فرزند و .... است.نیز از دامن زن مرد به معراج میرود. و این ایده که باید استاد و کارمند شود حتما اشتباه است. شغل و درامد به اندازه کافی نیست و تلاشها شکست خورده و از انجایی که این قشر مسئولیت خانواده را بر عهده ندارد هر گونه فعالیت خارج از منزل این قشر موجب بحران اشتغال و درامد و توسعه و فروپاشی نظام خانواده میشود. اگر نیاز به فعالیت خارج خانه است پس چرا سربازی نمیروند و بر اساس شرع معاف از رزم اند؟
  • هموطن-1 A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    13 14
    من خیلی از کامنت های این خبر و خبر قبلی رو خوندم چند نکته در نظرات مشهود بود: 1- یکی از مشکلات بارز در تعاریف اشتباه از تساوی حقوق زن و مرد متأسفانه فمینیسم هست. یعنی سعی کردن نشون بدن که برای اینکه حقوق خانم ها رعایت بشه باید حتماً مثل آقایون باشن. اگه قرار به مشابهت عملکرد خانوم ها و آقایون بود چرا خدواند متعال دو جنس با روحیات متفاوت خلق کرده. دلیلش اینه که تخصص هر جنس در مواردی هست که جنس دیگه نمی تونه و قادر نیست از عهده این مسئولیت به خوبی بر بیاد. خانوم ها جایگاه والایی دارن. همانطور که پیامبر فرمودن بهشت زیر پای مادران هست یعنی اجر کارشون خیلی بیشتر از آقایون هست.
  • هموطن-2 A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    24 14
    2- خانوم ها بیان توضیح بدن که مثلاً اگه بخوان و دوست داشته باشن که کار کنن و ... چه کسی باید تربیت بچه ها رو به عهده بگیره. آقایون با اون روحیه خشن؟. اصلاً تربیت بچه ها تخصصش برای خانوم هاست چون صبرشون زیادتره، مهربان ترن، ملایم ترن و ... . این تو طبیعت خانوم هاست. حالا ممکنه یه دسته از خانوم ها بگن که ما هم به کارای داخل خونه می رسیم و هم به کارای خارج خونه. راستش بیایم خودمون رو گول نزنیم. مگه یه آدم چقدر انرژی داره که هم 8 ساعت یا کمتر بیرون خونه کاراش رو درست انجام بده هم بعدش بیاد داخل خونه و با خستگی و مشکلات سر کار کاراش رو درست انجام بده؟ مطمئناً یا در کار داخل خونه و یا خارج خونه با نقص همراه میشه.
  • هموطن-3 A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    18 13
    3- ممکنه یک سری از خانوم ها تربیت فرزندان و اداره خونه رو کوچک بشمارن. خب خانوم محترم خیلی از این آقایونی که تو این جامعه می بینید حاصل تربیت خوب یا بد خانوم هاست. وقتی به یک آقایی برمی خورید که محترم هست و از رفتارش احساس رضایت می کنید در واقع از تربیت مادری که ایشون رو تربیت کرده احساس رضایت می کنید. و بالعکس در مورد برخورد با یک شخص بدرفتار. اگه همه خانوم ها در تربیت فرزندانشون درست عمل کنن جامعه هم به سمت تعالی فکری، فرهنگی می ره و در نهایت پیشرفت می ره.
  • هموطن-4 A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    20 16
    4- یه سری کامنت ها رو دیدم که از عدم رعایت حقوق زنان نام می بردن و بعضی ها هم به مرد سالاری اشاره می کردن. کدوم عدم رعایت حقوق زن؟ جوانی که تا پا به سن 18 سالگی می ذاره استرسش شروع میشه که اگه قبول نشم باید برم سربازی. و تا رفتن به سربازی این استرس باهاش همراه هست. بعدش استرس شاغل شدن و ... (این شاغل شدن یک اجبار برای مرد هست با شاغل شدن خانوم ها که یک اختیار هست متفاوته). خانوم ها خیلی دوست دارن مرد بشن، مشکلی نداره. یه قانونی بذارن که خانوم ها هم مثل آقایون باید 2 سال خدمت کنن بدون حققوق و بدون امکان تحصیل اما نه در سربازی در هنرستان های آموزش خیاطی و لباس برای بعضی مراکز بدوزن. اینم خدمت هست دیگه. فکر کنم این استرس که بیاد خیلی از آمار دانشگاه ها و انتظارات عجیب و غریب کاهش پیدا کنه.
  • رضا A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    21 20
    واقعا تاسف باره که با نام "خانواده و زنان" دارن سعی می کنن اهداف فمنیستی رو به اجرا دربیان و نهاد خانواده رو از هم بپاشونن! چطور الان زنان ایرانی دارند از زنان غربی تقلید می کنند؟ نقطه ی قابل توجه این جاست که نهاد های زنانه هم منافع فمنیستی و هم منافع اسلامی رو دارن برای زنان جمع می کنند و با ترکیب این دو نهایت سوء استفاده از مردان ایرانی می شود!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      15 16
      اسلام زن را گرامی داشته است. زنان سعی می کنند افکار مرد سالارانه و جاهلیت به اسلام نسبت داده نشود. مردان هم بدون رعایت اخلاق اسلامی در خانواده فقط از بعضی قوانین مثل به نفع سلطه گری و برتری طلبی استفاده می کنند.