۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
زادگاه خودروهای آمریکایی سقوط کرد

دیترویت، مهد خودروهای آمریکا سقوط کرد.

در ساعات پایانی روز پنجشنبه رسانه‌های آمریکایی از سقوط شهر دیترویت خبر دادند. اتفاقی که وقوع آن را بزرگترین سقوط در تاریخ آمریکا خواندند. پیشتر نیویورک و کلولند نیز در دهۀ 1970 به مرز سقوط رسیده بودند اما توانسته بودند خود را نجات دهند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مجلۀ نوول آبزرواتور دیترویت را گهوارۀ سه برند بزرگ فورد، کرایسلر و جنرال موتورز می‌دانند که پیوند مهمی با صنایع خودروسازی آمریکا داشته و دارد. امروز دیترویت به تنهایی 18 میلیارد دلار بدهی دارد و شهردار آن از قاضی فدرال درخواست کرده بود که شرکت‌های دیترویت را تحت بند 9 قانون قرار دهد؛ تصمیمی که می‌توانست نقدیگی بیشتر و همچنین توان پرداخت بدهی را افزایش دهد.
دیترویت، که زمانی چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا و مهد برندهای مختلف خودرو بود، امروز با بحران اقتصادی طاقت فرسایی دست و پنجه نرم میکند. این شهر بخش قابل توجهی از جمعیت خود را در طول 10 سال از دست داده و تنها 700 هزار نفر ساکن دارد، در حالیکه جمعیت آن در سال 1950 به 1.8 میلیون نفر می‌رسید. 78 هزار ساختمان در دیترویت به حال خود رها شده‌اند و تنها یک سوم از آمبولانس‌های شهر کار می‌کنند.
هنوز راه حلی برای خروج از بحران ارائه نشده است اما زمزمه‌های فروش تابلوهای یکی از موزه‌های دیترویت برای بدهی‌های این شهر به گوش می‌رسد. موسسۀ هنر دیترویت (Detroit Institute of Arts) یکی از مهمترین و ثروتمندترین موزه‌های آمریکاست که ارزش دارایی‌های آن میلیاردها دلار برآورد شده است. این موزه در سال 1885 تأسیس شده و از اولین موزه‌هایی است که اثر ونگوگ را در خود دارد.
سخنگوی کاخ سفید در این باره می‌گوید: رییس‌جمهور و اعضای کابینۀ وی از نزدیک وضعیت اقتصادی دیترویت را تحت نظر دارند.

3952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =