تسنیم نوشت:

 نخست‌وزیر انگلیس ضمن تأکید بر اینکه دولت سوریه در چند ماه اخیر قدرتمندتر شده است، اظهار داشت، با این وجود می‌توان کمک‌های بیشتری به مخالفان انجام داد.
به گزارش  بی‌بی‌سی، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز (یک‌شنبه) گفت: دولت بشار اسد در چند ماه اخیر قدرتمندتر شده است اما می‌توان کاری بیشتری برای کمک به نیروهای مخالفان انجام داد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهار داشت، در میدان جنگ یک بن‌بست ایجاد شده و تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل باید ادامه یابد.

کامرون همچنین گفت: با اینکه میان مخالفان نیروهای خیلی زیادی از تندروها وجود دارند، اما گروه‌های معتادل همچنان ارزش حمایت را دارند.

این اظهارات کامرون تنها چند روز پس از آن مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به دولت انگلیس گزارش داد، لندن طرح تسلیح شورشیان سوری را کنار گذاشته و معتقد است رئیس‌جمهور سوریه سال‌ها قدرت خود را حفظ خواهد کرد و انگلیس مطمئناً به هیچ طریقی تصمیم ندارد برای شورشیان سلاح ارسال کند.

بنا بر گفته این منابع، دخالت ایران و حزب‌الله در این جنگ موازنه قوا را  در میدان نبرد به‌نفع دولت سوریه تغییر داده و بشار اسد انگیزه‌ای کمتر برای مذاکره دارد و غرب نیز هیچ استراتژی برای پایان دادن به جنگ در حال حاضر ندارد.

این منابع گفته‌اند، ارزیابی غرب از بحران سوریه تغییر کرده است، آنها فکر می‌کردند که اسد تا چند ماه دیگر سقوط خواهد کرد اما در حال حاضر بر این باورند که وی سال‌ها در قدرت باقی خواهد ماند.

در حالی که نیروهای وفادار به دولت سوریه در چند ماه اخیر پیشروی‌های زیادی کرده‌اند، گروه‌های شورشی درگیر یک جنگ درون‌گروهی شده‌‌اند.

بنا بر گفته این منابع، در حالی که تلاش‌های آمریکا برای تسلیح شورشیان در کنگره به بن‌بست رسیده و  دولت انگلیس نیز هرچند به‌صورت عمومی می‌گوید، ارسال سلاح برای شورشیان را کنار نگذاشته، اما در حقیقت این کار را انجام داده است.

مقامات ارتش انگلیس نیز در چند روز اخیر نسبت به تسلیح شورشیان یا حمله به سوریه هشدار داده‌اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =