دیدارهای دوجانبه روحانی پیش از مراسم تحلیف

رئیس جمهور امروز با نخست وزیر سوریه، معاون نخست وزیر اکراین و معاون رئیس جمهور کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، حسن روحانی در دیدار وائل الحلقی نخست وزیر سوریه ضمن ابراز تاسف از ادامه روند درگیری ها در سوریه اظهار امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک شاهد استقرار صلح و امنیت پایدار در این کشور باشیم .
وی با بیان اینکه ما همواره ملت سوریه را به عنوان دوست و برادر خود تلقی کرده و خواهیم کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حضور تروریستی و دخالت های خارجی در سوریه ناراحت بوده و آن را محکوم می کند.
وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و تسلیم پیام کتبی بشار اسد رئیس جمهوری کشور متبوعش به وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات اخیر ثابت کرد که کشوری دموکراتیک و رو به رشد است.
رییس‌جمهور در دیدار معاون رییس جمهوری کوبا نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای آمریکای لاتین است، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در مجامع بین المللی از جمله در سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره فعال بوده است.
روحانی همچنین روابط اقتصادی ایران و کوبا را مهم توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در صدد توسعه روابط با کشور کوبا است.
معاون رییس جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام های گرم ملت و رییس جمهوری کشورش به دولت و ملت ایران و دکتر روحانی، روابط دو کشور ایران و کوبا را بسیار عمیق و دوستانه دانست و اظهار امیدواری کرد که مناسبات و همکاری های کوبا با دولت جدید ایران بیش از پیش توسعه یابد.معاون رییس جمهور کوبا برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که امروز امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، به ایران سفر کرده است.
همچنین حجت‌الاسلام روحانی در دیدار معاون نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه در زمینه توسعه اقتصادی خیلی نباید به فشار کشورهای دیگر توجه کنیم، تاکید کرد: همواره راه های مختلفی برای ادامه روابط و توسعه مناسبات وجود دارد.
روحانی با تاکید بر اینکه اراده دولت جدیدایران توسعه روابط با اوکراین خواهد بود اظهار امیدواری کرد رییس جمهور اوکراین در یک فرصت مناسب از ایران دیدار کرده و این دیدار سرفصل نوینی برای توسعه هر چه بیشتر ر روابط دوجانبه باشد.
معاون نخست وزیر اوکراین نیز در این دیدار با بیان اینکه اوکراین برای روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسزایی قایل است، گفت: جمهوری اوکراین از بسط و تعمیق هر چه بیشتر روابط خود با ایران بویژه در عرصه های فرهنگی استقبال می کند.
29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =