هادی معیری نژاد

تقریبا 4 - 5 سالی هست که زمزمه های پیری جمعیت و بالا رفتن سن ازدواج مسئولان را به فکر ارایه راه حلهای سریع الاثر انداخته است.
در همین راستا کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی را ارایه داده است که بر اساس آن اولویت استخدام با مردان متاهل فرزند دار سپس متاهل بعد زنان متاهل فرزند دار و بعد زنان متاهل و در آخر از همه مجردان قرار دارند.
این مسئله گرچه در نگاه اول جزو سیاستهای تحکیم خانواده و افزایش جمعیت به حساب می آید اما در باطن خود برنامه ای به شدت ضد خانواده است.
قصد نداریم در این چند خط تاریخ عشق ورزی در خانواده قداست این مفهوم در کشور ما و نقش علاقه در تحکیم خانواده را کالبد شکافی کنیم اما بر صاحبنظران پوشیده نیست که طرحهایی این چنین در بهترین حالت اگر بتواند موجب افزایش تعداد خانواده ها و فرزندان آنها شود در باطن خود مفاهیم ارزشمند خانواده نظیر وجود عشق و علاقه را زیر سئوال می برد.
مثال بارزی که وجود دارد کشورهای اروپایی باسیاستهای افزایش جمعیت هستند در پاره ای از این کشورها زوج هایی که هیچ الزام مذهبی و قانونی به ثبت زندگی مشترک و حتی فرزندآوری احتمالی ندارند به شرط ثبت ازدواج و تشکیل خانواده قانونی از مزایای قانونی بسیاری بهره مند می شوند این امکانات گرچه باعث افزایش تعداد ازدواجها در آن جوامع می شود اما اتفاقی که می افتد کم رنگ شدن نقش عشق و علایق زناشویی در قالب یک قرار داد اجتماعی است.
در حقیقت این قرار داد سود آور اجتماعی باعث شده است که خانواده هایی بدون عشق متقابل و تنها با مفهومی آماری در اروپا دست و پا شود که بازرسان اداره امور اجتماعی هر از چند گاهی برای اطمینان از زندگی مشترک باید در خانه آنان را بزنند و پرس و جو کنند.
در کشور ما مشکلات اقتصادی عنان از عشق ورزی و زندگی عاشقانه بریده است به قول سعدی چنان قحط سالی افتاد اندر دمشق/که یاران فراموش کردند عشق
در این میان آمار تجرد و سن ازدواج بسیار بالا رفته است اما نباید فراموش کرد که همین افراد مجرد هستند که در صورت داشتن شغل مناسب و در آمد کافی به فرد دیگری علاقه مند شده و ازدواج می کنند آن هم ازدواج واقعی نه بر اساس یک قرار داد منفعت بر اجتماعی.
این سیاست در صورت تصویب و عمومی شدن در جامعه ازدواج را به یک مکانیسم نفع بری اجتماعی تبدیل خواهد کرد که فرد برای رسیدن به شغل و پله های ترقی اجتماعی باید از آن بگذرد در حالی که در جامعه ما ازدواج موفق و با عشق خود باید یک هدف والا تلقی شود.
هستند روسای سازمانهای دولتی و نیمه دولتی که گویا با مجردان سرجنگ دارند و به محض ورود مدیریت به سازمانی برای کارمندان ضرب الاجل تعیین می کنند که یا ازدواج کنید یا اخراج ....حال در نظر بگیرید این ازدواج کارمند مربوطه در ضرب الاجل چگونه ازدواجی خواهد بود هکذا که فرزند را هم به این شروط اضافه کنیم.
در شرایط اقتصادی امروز ما که حیات اقتصادی - اجتماعی جوانان بسیار بیش از دیگر گروههای اجتماعی تهدید می شود این چنین طرحهایی نه تنها در آینده جمعیت ما تاثیر گذار نخواهد بود بلکه در بلند مدت حیات معنوی خانواده ها و نظام ارزشهای حاکم بر آن را به شدت تهدید خواهد کرد.

30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 177
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسین A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    275 4
    کو گوش شنوا
    • صدای جوانان IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      جانان من اندوه استخدام كشت ما را / بشكست داغ ازدواج نكردن پشت ما را
    • رضا A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      متاهل بچه دار چون خرج خانواده رو ميده ، قطعا بايد در اولويت استخدام باشه. مجرد كه خرجي نداره .
    • ۹۴۲ IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      380 6
      یک سوال جدی: بدون خانه چطور می‌توان ازدواج کرد؟ به پاسخ‌دهنده جایزه نوبل نبوغ داده خواهد‌شد.
    • صدای جوانان IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      خطاب به 942 / سوال : بدون خانه چطور می‌توان ازدواج کرد؟ / جواب : به سختي
    • صدای جوانان IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      266 6
      خطاب به رضا : ميشود بفرماييد پس اين مجرد بدبخت اگر نخواهد زير دين پدرش باشد از كجا بياورد و بخورد و بياشامد و به نيازهاي مختلف خود پاسخي مناسب و درخور بدهد؟از كجا؟
    • سحر EU ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      54 0
      آخه مجرد بدبخت باید از دست اینا با این طرح هاشون چه کار کنه؟ فرد مجرد تا کار و درآمد نداشته باشه که بهش زن نمیدن از طرفی هم تا متاهل نشه نمیتونه شغل داشته یاشه!!!! یه سیکل باطله....بابا اصلا شاید یه نفر (مرد یا زن) به هر دلیلی نخواد ازدواج کنه.. اون وقت نباید زندگی کنه و خرج خودشو در بیاره؟
    • محمد A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      46 0
      نباید فراموش کرد که همین افراد مجرد هستند که در صورت داشتن شغل مناسب و در آمد کافی به فرد دیگری علاقه مند شده و ازدواج می کنند آن هم ازدواج واقعی نه بر اساس یک قرار داد منفعت بر اجتماعی.
    • بی نام AE ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      35 0
      این کارشناسی مجلس عزیز کجا تحصیل کرد این دیگه اخر طرحه پول نیست و هزار بدبدختی الان بیاید جلو استخدام رو هم بگیرید
    • مجید( خطاب به اقا رضا) A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      39 2
      اقا رضا چرا مجرد خرجی نداره؟ من مجردم و کلی خرج دارم از تو هم خرجم بیشتره !!!!! انشالله مجرد بشی تا بفهمی انسان خرج داره و مجرد و متاهل نداره !!!
    • آناهیتا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      63 0
      نتیجه ازدواج زورکی و هول هولکی: بالا رفتن آمار خیانت
    • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      60 2
      به نظر من مجردها رو گول بزنید سوار کشتیشون کنید ببریدشون وسط اقیانوس ولشونکنید دوباره بیایید بقیه رو هم ببرید باور کنید این جمعیتی که دهه 60 ساختین راه حلش همینه
  • محمد A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    225 2
    کاملا درست گفتید با این کار سن ازدواج بازم بیش تر می شه
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      50 0
      کی حاضره به یه بیکاری که میخواد ازدواج کنه.بعد بچه دار بشه.بعدش شاااااااید استخدام بشه دختر بده؟؟؟؟ همین نماینده های مجلس حاضرن چنین کاری بکنن؟
  • مجيد IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    اگر خانمها بچه داري كنن و كاري به مردها نداشته باشن، هر تعداد كه بچه خواسته باشن براشون مياريم.
    • آرمان IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      خانمها منفي ندن!
    • سایه IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      36 10
      باز هم دارید خانوم و آقا می کنید؟ این حرفها رو نزنید برادر من . این خانه از پای بست ویران است. باید شرایطی فراهم شه همه رضایت پیدا کنن. مشکل ما خانومهای شاغل نیستیم . لطفن قضایا را با هم قاطی نکنید. باشه؟
    • محمد FR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      69 3
      مگه جوجه کشیه افکار قرون وسطایی شما تاسف برانگیزه
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      34 4
      آقایون خسته میشین که اونوقت ! زیر بار این همه مسئولیت !
    • بی نام DE ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      47 9
      مجید جان! تو که با کار کردن زن مخالفی حق نداری وقتی زنت رو میبری دکتر بگی دکتر زن معاینه کنه
    • الهام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      60 3
      باشه، من از طرف خانما قول میدم هیچ کاری به مردا نداشته باشیم. شماها هم تنهایی هرچی بچه خواستن براشون بیارین :اااا
    • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      40 6
      واقعا لیاقت این تفکر بیشتر از منفیه ولی چه کنم که بیشتر از این از دستم بر نمیاد!!متاستفم که امثال شما ها شدیم 75 میلیون!
    • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      12 1
      آقاي مجيد اگه فكرميكنيد تربيت ِ بچه مثل پرورش جوجه پنبه اي ميمونه اشتباه فكر كرديد بچه همونقدر كه به مادر احتياج داره به محبت پدر هم احتياج داره.
  • بی نام GB ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    196 5
    از اون تصمیمات شب بخوابم صبح بیدار شدم بگیرم ها بابا عقل هم خوب چیزیه؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      17 1
      با توجه به اینکه اکثر قوانین اینطوری سرکاریه و وعده سرخرمن با اینحال اینبار اقایون از خودشون رکب خوردن بابا اونی که زن گرفته و بچه دار شده که دیگه خودشو بدبخت کرده بهتر شما موارد قانونی رو برعکس کنید تا مجردهام فریب بخورن برن سراغ زن و بچه بعداز چند سالم بگید طرح کارشناسی نشده بودودولت بزنه زیرش تو این فاصلم یه چندتایی به جمعیت مملکت اضافه شده شما حال کنیدو امار بدین
  • رامین IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    152 6
    اگر ازدواج مصلحتی باشد و برای ارتقا پست مخصوصا در سازمانها وادارات دولتی باشد همان بهتر که صورت نگیرد چون بدون عشق به نظر بنده عاقبتی احتمالا جز جدایی و مشکلات بیشتر نخواهد داشت آنهم با این اعصابهای خراب امروزی.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    237 7
    ای بابا ... همین دو روز تعطیلی عید فطر تمام جاده های شمال قفل شده بود از جمعیت....خدا به داد شمال ایران برسه که این همه جمعیت می خواستن چه بلایی سر جنگلهاش بیارن !.... آخه ایران تحمل جمعیت بیشتر رو داره؟؟؟؟ نه ایران و نه جهان تحمل جمعیت بیشتر رو نداره .......جمعه ها وقتی میرید پارکهای تهران غلغله هست.
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      همه اينا كه گفتي، مشكلات تهراني هاست نه شهرستاني ها.
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      35 1
      یعنی چی؟ در شهرستان که بدتر است . در لرستان بیکاری به اوج رسیده . مثلا شهرستانها توان جمعیت بیشتر را دارند؟
    • از یزد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      34 3
      اصفهان آب داره؟ یزد آب داره؟ تو که میگی مشکله تهرانه به من بگو هدفت چیه که تا اسم تهران میاد آمپرت بالا میاد؟ آقا جان عقده داری از تهران و مردمش خب تو هم اثاثت رو جمع کن برو تهران . جالبه تا حرف تهران میشه عده ای عقده ای می پرن وسط و منفی میدن . خبر آنلاین حتما نشان بده .
    • الف IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      33 1
      شمال و جنگلهاش هم که نابود شدن هم در تهرانه ؟اتفاقا در مازندران و گیلان خیلی از شهرستانیها ی شهرهای دور ویلا سازی کردن و همین جوری پیش بره فاتحه جنگل و باغ و زمین کشاورزی در شمال را باید خواند.
    • ایرانی CH ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      33 1
      بیا اصفهان مشکل ترافیک جمعیت زیادو ببین با اینکه اینهمه کارخانه تو اصفهان ساختند بازهم بیکاری زیاد است چون جمعیت زیاده.
    • فرشید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      27 1
      مسئولینه مملکت ما اینجورین دیگه اول طرح میدن بعد که به مشکل خورد تازه دربارش فکر می کنند
    • ادریس A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      19 2
      خطال به بی نام ! اینهمه تهرانی تهرانی نکنین توروخدا !‌ مگه تهرانی چیه که اینقد بزرگش میکنین !!! تا یه حرفی میشه تهرانی ... ای بابا ول کنین !‌ والا اونایی که این حرفو میزنن معلوم نیس از کدوم کوره دهات اومدن تهران که دارن اینطوری میگن ! والا خود تهرانی اینقد ضعف نداره بخدا !!!‌
    • بی نام DE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      35 1
      بیشتر ایران بیابون و کوه اب هم که کم داریم.بازم میگن ازدیاد جمعیت! بدبختی ما دهه شصتیها کم بود؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      5 6
      خب راست میگه دیگه
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    کشورهای اروپایی رشد منفی دارن ما که خدا رو شکر رشد منفی نداریم- به لطف حضور فضول های فامیل و آشنا همه خانمهای متاهل هم حداقل یه دونه بچه رو به دنیا میارن والا توسط حرف های خاله زنک های فامیل ترور شخصیت می شن و صد تا انگ مریضی نصیبشون میشه ! پس مشکل چیه ؟؟جمعیت بیشتر رو کجا میخواهید جا بدهید؟؟؟؟
    • یکیش هم زیاده IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      135 0
      حرف دل من هم همین ِ . مستاجر با کلی قسط ، وام و یه بچه ، جرات ندارم وارد عروسی یا جشن بشم بلافاصله مورد هجوم اهل فامیل که یه بچه داری و کلی سرزنش . من از وقتی این طرح اومده فقط به طراحانش نفرین میکنم . تورم ، اجاره های زیاد ،حقوقهای کم، بچه های بیشتر رو کجای دلم بذارم . اصلا مگه امکانات آموزشی و تفریحی واسه بچه ها به اندازه کافی وجود داره که یه موجود بیچاره دیگه رو بیاریم همراه خودمون زجر بکشه ؟ جواب من بعنوان یک انسان ، مادر و همسر به همه این طرحها یک نه محکم هستش و یک قدم هم حاضر نیستم کوتاه بیام . حالا بقیه هر چی میخوان بگن .
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      51 1
      اين فضولهاي هميشگي رو خوب آمدي احتمالا تنها شاغلاني اند كه با علاقه مندي، هرگز تعطيلي ندارند!!!
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      37 0
      چرا در ایران که رشد جمعیت منفی نداره مدتیه همه دارن برای افزایش جمعیت تلاش می کنند؟ الگوی ایران هند است؟ الگوی ایران پاکستان است؟ استرالیا و کانادا چند برابر ایران بزرگتر هستند و جمعیت کمتری دارند اما تبلیغ برای افزایش جمعیت ندارند و مردمانشان هم در رفاه کامل زندگی می کنند.
    • روح اله IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
      2 6
      اونطور که آمار میدادن با وضع موجود میانگین سنی جمعیت ایران تا چندین ساله دیگه بالاتر می ره می شه و این خودش مشکلات خاص خودشو میاره...
  • صدای جوانان IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    166 9
    ازدواج بكنيد ولي بچه دار نشويد!
    • بی نام GB ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      3 20
      دادا من بِچِه میخَم :)))))
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      31 1
      یعنی یه موجود (یا چند تا) دیگه رو به نسل سوخته ای ها تبدیل نکنیم؟
  • بی نام DE ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    128 0
    ده سال پیش در شبکه پیام سیما جمله زیر رو خوندم: مسئولن مشکل اصلی جوانان را ازدواح می دانند اما جوانان مشکل اصلی خود را کار و مسکن می دانند. حالا می فهمم که: تا زمانی که مشکل اصلی حل نشه این طرحها و طرحهای مشابه، چون با واقعیت جامعه سازگار نیست بی نتیجه میمونه!
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    146 2
    بازور بچه دارشدن ومتاهل شدن واقعامسخره ترین قوانین رادرایران میشوددیدوبعدازمدتی طلاق برای خانواده ها معضل !
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    46 51
    آخه ما مردا هم كار كنيم هم بچه تربيت كنيم نميشه كه!
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      11 0
      نفهمیدم ! چی؟
  • متین IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    88 8
    ها ها ها کدام استخدامی ها ها ها ...............
  • مجرد IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    76 1
    بروبابا
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    71 2
    وضعیت درامدی و مسکن رو درست کنن، نه اینجوری که هشتمون گرو نه مونه، همچنین بتونیم پس انداز کنیم ، پولمون به هیچی نمیرسه، شروع ازدواج هم که 40 میلیونی میخواد از کجا بیاریم خوب
  • کارمند مجرد IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    100 0
    اولا که تو این مملکت استخدام وجود نداره من بعد از 12 سال کار هنوز قراردادیم . ثانیا شاید باز آقایون بتونن یک جوری مشکل تجردشون رو حل کنن چون بهر حال اینقدر دنبال شخص مناسب می گردند تا پیدا بشه ولی این وسط بگین یک دختر خانم کارمند و مجرد چه خاکی تو سر بکنه که با این قوانین مسخره ازدواج در ایران باید بشینه منتظر تا بلکه کسی که مناسبش باشه بیاد .... اگه خیلی به فکر مردم هستید همین وام ازدواجی که میدادید و الان چند وقتیه هیچ بانکی زیر بارش نمیره رو به مردم بدید اصلا وام بلا عوض بدید یا میتونید مثل کشورهای پیشرفته تا حداقل 5 سال یک دستگاه خونه و مقداری وسیله در اختیارشون قرار بدید و بعدا که خودشون روی پای خودشون ایستادن همه رو پس بگیرید ... خیلی فکرهای بهتر میشه کرد ولی کو مسئولی که فکر کنه ؟!!!
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      10 5
      فکر کنم بایست یه سایتی از طرف دولت بر پا بشه که همه جونا که مجردن توش عضو بشن و متناسب با خودشون معرفی شن به همدیگه . نه اینکه هی بوق و کرنا که ازدواج کنید. بخدا مشکل خیلی اینه که تیکه خودشون را نمیتونن پیدا کنن . بخصوص خانم ها!!!!!
  • احسان IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    85 0
    اینا تشویق به ازدواج یا "فرزند آوری" نیست. تشویق به ازدواج بیکاران و فرزند آوری بیکاران است. برادر من (مجلس) همین جوریش که کار نیست، تو هم مجردارو میذاری ته لیست، خوب قربونت برم پس چجوری زن بگیره. یا متأهل بیکار بره بچه دار هم بشه که تازه "اولویت" استخدامش بره بالا؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    147 0
    فردا پس فردا هم مجرد بودن جرم می شه و می گن یا باید ازدواج کنی یا برو تو زندان
    • سحر IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      57 23
      ميگيرن و ميبرنتون خدمت سربازي!!! خخخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      12 4
      ما سربازی رفتیم و تجربه روزهای سخت رو داریم، شما یه فکری برای خودتون بکنید.
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      18 0
      بدم نیست هان دیگه دغدغه کار و زندگی نداریم اساسا آب خنک می خوریم و می چرخیم
  • معلم شاکی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    90 14
    من معلم با 5 سال سابقه و رسمی با رشته مهندسی هنوز موفق به ازدواج نشدم چون با این حقوق فقط میتونم از شکم خودم شرمنده نشم کسی هست که چاره ای برام بیندیشه که ازدواج کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا خانمی هست با این شرایط من باهام ازدواج کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      59 30
      این که کاری نداره.با یک معلم مثل خودت ازدواج کن
    • صدای جوانان IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      91 12
      معلم جون برو خدار رو شكر كن كه يه حقوق بخور و نمير داري و مثل ما كه مدرك مهندسي داريم بيكار و علاف نيستي / با داشتن شغل تازه شاكي هم هستي؟
    • پیمان DE ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      دوست عزیز ظاهرا باید با شکمت ازدواج کنی
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      15 1
      خدا رو شکر کن شغلی داری . اگه جای من بیکار بودی چی؟؟؟؟
    • جی اچ A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      13 8
      بنده خدایی تعریف میکرد که معلمه وبا یک معلمه دیگه ازدواج کرده بودند که یک سال از زندگیشون نمیگذره که خانوم معلمه مهریشو اجرا میزاره وکار به طلاق وطلاق کشی میکشه بعداز جدایی خانوم معلمه هم حقوق خودشو میگیره وهم حقوق شوهر سابقشو کیف دنیارو هم میکنه اینارو گفتم که حواست جمع باشه برات دام پهن نکنن ولی خوب واقعا بعضی مردا هم خیلی خنگن اخه چرا ازدواج چرا مهریه بالا حالا که کار به مهریه میرسه چرا طلاق میدن خوب وقتی خانومه حقشو از قانون میگیره مرده هم باید حقشو از قانون که ازدواج مجدده بگیره
    • بچه معلم IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      3 14
      بچه هاتم ازداشتن بابای معلم خجالت میکشن همش میگه ندارم
    • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      18 0
      آدم از داشتن بابای دزد باید خجالت بکشه و شرمنده باشه .......... والا بابای زحمت کش حتی بی پول مایه سربلندی و عزت آدمه . منم پدر فقیری داشتم . همیشه حسرت خیلی چیزها رو داشتم . الان پیره . اما وقتی فکر می کنم که بخاطر ما چقدر زحمت کشیده اشک تو چشام جمع میشه .
  • محمد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    11 0
    شرایط جامعه ازدواج رو سخت کرده...چه برسه به بچه دار شدن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    15 1
    حالتون خوبه ؟! مگه یک پسر مغزش خرابه با کار نداشته بره زن بگیره بعد شاید کار گیرش بیاد ؟! خدایی تنهایی فکر می کنید یا کسیم کمکتون می کنه؟!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    7 0
    یعنی می‌خوان منو از استخدام سربازی اخراج کنن؟ اخ جون!!!
  • مجرد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    21 0
    همون کسی که این قانون رو گذاشته حاضره دخترش رو به یک آدم مجرد بیکار بده تا کار پیدا بکنه ؟ یا اولین چیزی که میپرسه شغل شما چیست ؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    28 1
    هعی. .. زنم. مجردم. درس خوندم. خجالت می کشم دستم تو جیب بابام باشه. زحمت کشیدم و می خوام برای جامعه ام مفید باشم. می خوام چیزهایی که یاد گرفتم رو به بقیه هم یاد بدم. می خوام زحمت این همه سال درس خوندنم نتیجه ای داشته باشه. تولیدی داشته باشه. نمی خوام سربار کسی باشم. هعی...
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    10 0
    آخه تو مراکز دولتی که بهره وری مهم نیست. تو شرکتهای خصوصی هم شرط مجرد بودن به خصوص برا خانها که هر روز نرن مرخصی زایمان و استعلاجی و...
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    31 0
    با افزایش جمعیت مخـــــــالفم.والسلام
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    10 0
    افرادی در ازدواج موفق هستند که بعد از کسب آمادگی و شرایط لازم ، اقدام به ازدواج می کنند؛ شرط تاهل برای استخدام و .... تنها می تواند آمار ثبتی ازدواج را بالا ببرد که آن هم در نهایت به طلاق یا نابسامانی خانواده منجر می شود.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    15 0
    سلام من بیکارم . راه حل چیست؟
  • qoshachayli IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    20 3
    ازدواچ آری بچه نه......این شعار اصلی زندگی منه
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    21 0
    هنوز نمیتونم بفهمم چرا هر برنامه ای میخوان پیاده کنن زور درش وجود داره خب ازدواج می کنن بچه دار هم میشن چون حال نگهداری از بچه را ندارن میشه گل فروش یاکبریت فروش خیابانهای پایتخت درضمن خواهش می کنم مواظب همین بچه ها باشین که دسته جمعی میسوزن و تودره سقوط میکنن یا تو آب غرق میشن
  • جوان A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    9 0
    سلام خدمت تمامي دوستان با جيب خالي ايا ميشه ازدواج كرد ؟؟؟؟؟؟اگه ميشه لطفا مرا راهنمايي كنيد ممنون ميشم
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    10 0
    من یک متاهل لیسانسه بیکار هستم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    12 0
    سلام یکی از دوستام می گفت جامعه ما جامعه ضد مجردهاست نه خونه میتونی اجاره کنی (مجردی؟خونه اجاره نمیدیم)نه کار بهت میدن و...بعد موقع ازدواج هم میگن کار داری؟ اخه این چه کاری است ما داریم انجام میدهیم سوال اساسی این است:ایا واقعا مجرد انسان است یا نه؟ تنگ کردن زندگی برای مجردها بسیار غیر اخلاقی است حالا از جنبه های دیگه اش بگذریم .اقا یک انسان ممکن است مشکلاتی داشته باشد اصلا نخواهد ازدواج کند .حق انتخاب دارد نمیخواهد ازدواج کند به دلیل مشکلاتی چرا باید مجبور به ازدواج شود؟ حالا اگر وضع اقتصادی ما خوب بود میگفتیم طرف مشکل نداره چرا ازدواج نمیکنه اما یا این درسته در این شرایط با این طرح ها ریشه طرف رو هم بخشکانیم؟
  • ali AT ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    17 0
    قدیما میگفتن نوشابه با ساندویچ ...الان شده کار با زن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    14 0
    عادت کردن همش به زور متوسل بشن به جای این قوانین مسخره بهتره اگه میتونن وضع اقتصادی رو درست کنن خیلی چیزا حل میشه، کی با پوشک دونه ای 3 تومن تو این اوضاع بچه میخاد
  • بهنوش A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    4 0
    فکر کنم قبل از تدوین سیاستهای کیلویی بهتر باشد به نوع استخدام ها و گزینش ها و اعمال سلیقه های فردی و شخصی و حزبی در استخدام افراد توجه شود که اگر این اعمال سلیقه ها نبود بی شک درصد کثیری از بیکاران فعلی وجود نداشت چه متأهل و چه مجرد.....فردی که از نظر شما و اسلام سلیقه ای شما واجد موضوع استخدام نبوده و از حق واقعی خودش یعنی حق داشتن شغل محروم است دیگر چندان تفاوتی میان تأهل و تجردش نیست!!!!!!مسئولان حکایت این ضرب المثل هستن:آش دهنشون رو میسوزونه به ماست فوت میکنن!!!!لطفا چاپ کن خبرآنلاین عزیز
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    17 0
    آقایون نکنید به خدا نکنید من خر شدم تو40ساگی ازدواج کردم ماهی 2میلیون هم در آمد دارم ماشین وخونه هم دارم تازگی بچه دار شدم دیروز 1کارتن پوشک گرفتم 85000تومان نکنید خودتونو بیچاره نکنید.
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    11 0
    پس خرج این مادران خانه دار و پدران بازنشسته و بقیه حواهر و برادران بیکار و احتمالا عمو وعمه و خاله و دایی نیاز مند را کی بده. ازدواچ و بچه دار شدن . ها ها واقعا که نفس یه عده از جای گرم بیرون می یاد.اتفاقا اونایی که عروسی کردن حتما وضعشون خوب بوده که تونستن زنشونو زیر یه چهار دیواری ببرن و یه عروسی بگیرن بیچاره یالغوزا.
  • محسن A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    21 0
    برای آقازادهها و افرادی که پارتی دارن تو سازمانها و ادارات دولتی هستن خوبه ما که بیخیال همه چیز شدیم مجرد میمونیم واستا بقیه ازدواج کنن بچه دار بشن صد قانون بدتر از اینم بزارن زیر بار زور نمیرویم
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 3
    خطاب به صدای جوانان عزیزم قرار نیست مجرد زیر سایه اولیا خودش باشه- میره سرکار خرجی خودش رو خودش میده تواین دوره زمونه ازدواج سخته- شغل مناسب برای تهیه این موارد : مهریه-جهیزیه-خونه واجاره خونه -خرج مخارج خوراک و لباس -ماشین- انواع قسط و چندسال بعد بچه و..... و از همه مهمتر غر زدن اقا یا خانم برسر همسرخویش و بی احترامی کردن وقطع رابطه وخیانت ونقشه های زیر ابی نسبت به همسر وخانواده خود یا همسر خویش و ............ ازدواج سنت خاتم الانبیا(ص) هست اما بنظر شما این مواردی که گفتم جز، سنت بحساب میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    7 0
    اصلا بر فرض که این طرح ها هم موفق بودن با همین جمعیت فعلی این همه مشکلات اقتصادی، بیکاری، شلوغی و آلودگی و سهمیه بندی دانشگاه ها و... وجود داره اگه بیشتر بشه چی؟ مهم فقط اینه که یه بچه به دنیا بیاد؟ مهم نیست چطور بزرگ و تربیت بشه؟ مهم نیست چی بخوره یا کجا درس بخونه یا کار کنه و...
  • مریم IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    23 0
    ای داد . درد مردم رو بفهمید . من پدر سرطانی دارم و از پس هزینه ها بر نمیایم. از کجا بیاریم؟ وقتی وضع بهداشت و درمان اینه چه امیدی برای زندگی و بچه دار شدن میمونه . بابام داره جلوی چشم ماها آب میشه .برای همه بیماران سرطانی و پدر من دعا کنید . خیلی سخته خیلی سخت . هیچ وقت فکر نمی کردم سرطان به خونه ما هم بیاد . دیدن زجر این بیماران همه خوشی های دنیا رو جلوی چشم آدم سیاه می کنه . لطفا همین جمعیتی رو که دارید رسیدگی کنید . به داد بیماران برسید . جمعیت اضافه پیشکش
    • جی اچ A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      15 0
      دعا کردم اینشالله هم پدرتون و هم تمام کسایی که توی بستر بیماری هستن حالشون خوب بشه وشفای کامل پیدا کنن معلوم نیست این مسئولین کی میخوان بفهمنن که اولویت اصلی مردم .بهداشت رایگان.کار و مسکنه اگه اینا درست بشه مردم از خداشونم هست که ازدواج کنن وبچه هم داشته باشن وقتی دانشجویی که از اینده کاریش بیم داشته باشه با چه امیدی درس و با عشقو علا قه بخونه وقتی مردم مریضی جسمی داشته باشن دیگه انرژی برای انجام کار خودشون ندارن چه برسه .. وقتی مردم اینهمه بی قانونی و بی عدالتی های اجتماعی و وضعف های قانونی رو میبینن دیگه چه انگیزه ای برای کمک به مملکت براشون میمونه وقتی من جوون میکبینم که این مسئولین نتنها کاری برای من نکردن حتی درستو حسابی با خدمت سربازی ازم استفاده کردن .دیگه چه انتظاری ....
    • مریم IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      6 0
      ممنون از دعاتون ....خدایا همه بیماران سرطانی رو شفا عنایت کن و بعد همه بابای عزیز منو هم شفا بده .
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    9 0
    50% مشکل سن ازدواج نداشتن شغل مناسبه!! اصلا کدوم پدری حاضر دخترش را دو دستی تقدیم یک پسر بیکار می کنه تازه اونها هم باید صبر کنند و (نمی دونم با کدام پول) بچه دار بشوند تا بلکه یک شغلی گیرشان بیاد ...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    15 0
    بنده تا زمانی که یه خانه 50 متری به نام خودم نداشته باشم، هیچ وقت ازدواج نخواهم کرد حتی اگر تا پایان عمر نیز این خانه بدست نیاید. هدف از ازدواج رسیدن به آرامش هست نه اینکه مشکل دیگری بر مشکلات اضافه شود و هر سال دغدغه اینکه صاحبخانه شما به 20 درصد افزایش کرایه خانه رضایت خواهد داد یا نه!
  • بچه به دنیا نیامده IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    24 0
    من به عنوان کسی که هنوز به دنیا نیومدم کسی رو که بخواد بدون در نظر گرفتن آینده ی من بیگناه بخواد به زور منو وارد این دنیا بکنه که محرومیت بکشم نمیبخشم و امیدوارم خدا هم اونو نبخشه حتی اگه پدرم باشه
  • نوید A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    14 0
    باشه... فردای تصويب اين قانون: پسر فارغ التحصيل خانواده ميرود استخدام شود: "پسر جان بايد بچه داشته باشی" پس پسر ميرود بچه دار شود: "بايد زن بگيری پسر جان" پس پسر ميرود زن بگيرد: "بايد کار و خانه داشته باشی پسر جان" پس پسر بر ميگردد به خانه و تلويزيون تماشا می کند چون گرفتار يک دور باطل شده.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    17 0
    فقط کارشون پاک کردن صورت مسئله هست! جمع کنین با این طرحهاتون!
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    1 22
    روزی را خدا خواهد داد وفرزند صالح گلی است از گلهای بهشت وقتی بنده ازدواج کردم با قرض قوله بود ولی الا خدا را شکر محتاج نامرد نیستم
    • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      15 1
      خدا عقل هم داده، این همه آدم تو دنیا دارن از گرسنگی می‌میرن چی هستن پس؟!
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    19 1
    آیا در دولت روحانی هم سیساست افزایش جمعیت دنبال می شود؟ امیدوارم که این طور نباشه .نگرانم دوباره شاهد انفجار جمعیت در ایران شویم
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    11 0
    اون عده ای که گول زدین و زن گرفتن که تموم شده رفته! بهتره مجردها تو اولویت استخدام باشن شاید اونها هم خل بشن برن زن بگیرن!!
  • ali acc A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 0
    بجاي كميت دنبال كيفيت باشيد
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    1 0
    تو خدت چند تا بچه داری
  • فرهاد EU ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    10 0
    چي؟ ازدواج كنيم ؟ اوه ! بچه دار هم بشيم ؟؟؟ اول: كار نيست .دوم: بودني حقوقش كمه .سوم: تورم بالاست تا مياييم پول جمع كنيم يه حركت مثبت انجام بديم ميبينيم پولمون ديگه ارزشي نداره. چهارم: خرج ها بسيار بالاس. پنجم: خونه نداريم اجاره هم خيلي بالاست. ششم: زندگي ها خيلي تجملاتي شده نميشه شرمنده زن و بچه شد. هفتم: نميتونم آينده بچه ام رو تضمين كنم پس خيانت به اون و خودمه اگه بدنيا بياريمش . هشتم : چون آينده شغلي خودم تضمين نيست كه همين حقوق بخور نمير در بيارم ريسك زن گرفتن و بچه دار شدنش خيلي بالاست . عزيزم غير اين مطالب شما اول جاده و مدرسه و بيمارستان و مراكز تفريحي و مواد غذايي و شغل همين ها كه هستند رو تامين كن بعد افزايش ظرفيت بده بيا بگو اين امكانات حالا شما بچه دار شو
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    4 0
    اگه راست میگن بیان این خدمت رو بردارن که بیخودی 3 سال حوانیمون رو هدر کرد،بعد هم من نمیدونم چه دانشمندانی این طرح ها رو ارائه میدن جوون مگه نباید اول بره سر کار یه مقداری پول بدست بیاره تا بتونه زندگی تشکبل بده؟ بدون کار و پول آب داغ هم بهت نمیدن بخوری چه برسه به زن
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 0
    فکر کنم هرکسی با این ضعیت بخواد بچه دار بشه کلا مسلمون نیست چون نمی تونه مثل یک مسلمون نیازمندی بچشو فراهم کنه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 6
    مشکل ازدواج قانون مسخره خدمت اجباری
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    13 0
    خبرآنلاین یه قسمت همسریابی هم راه بندازی بد نیستا مشتری زیاد داری
  • زهرا A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    18 0
    خيلي ممنون آقا. ما ترجيح ميديم از اون در خارج بشيم
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    20 0
    متاسفانه همه قوانین در ایران حالت تنبیهی دارد و نه تشویقی. من مادر هستم و دو پسر دارم. خیلی هم دلم می خواد ازدواج کنن ولی نه به خودم حق می دم و نه به فرزندانم که آینده دو دختر که عزیزکرده خانواده اشان هستند را به مخاطره بیندازند. بعد هم برای گرفتن شغل بچه ای رو به دنیا بیارن که آمادگی و حوصله تربیت اش رو ندارن. نسل آینده چه گناهی کرده؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    26 1
    من هم پول دارم هم خونه هم فرصت ازدواج. کاملا از زندگیم راضیم زن هم نمیخوام. برای تفریح هم میرم خارج کشور. حالا شما همینجوری قانون تصویب کنین.
  • صدای خواستگار A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    15 0
    میری زن بگیری میگن کار داری؟ میری کار پیدا کنی میگن زن داری؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 1
    مجرد که باشی هم از زندگی مشترک محرومی و هم از کار. دیگه خیلی بی انصافیه.
  • مهدی A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 3
    مجرد وقتی شغل و یا امنیت شغلی داشته باشه مطمئن باشید ازدواج جزیی از برنامه های آینده ش میشه
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    11 0
    جالبه در جوابه دوست متاهلي كه ميگه مجرد خرج نداره!!! طرف ازدواج ميكنه عرضه نداره از پس هزينه بربياد بعد ميگه مجرد خرج نداره و توقع داره همه كار كنن و بسيج بشن خرجي خودش و زن و بچش رو بدن!! انقدر همكارام هستن كه كه زن و بچه دارن و هميشه توقع دارن كمتر كار كنن و بيشتر از مجردها حقوق بگيرن و در آخر ميبيني كلي خرجشون بابت عياشياشون خارج از خانوادست!
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    9 0
    اینها با این طرح هایشان فقط طلاق و بچه های طلاق را افزایش می دهند. ازدواج و بچه دار شدنی که برای اشتغال باشد نتیجه اش معلوم است. تازه این طرحها دختران مجرد را اصلا در نظر نمی گیرند مگر اینکه مجلسیان علاقمند باشند دختران به جد آستین هایشان را برای پیدا کردن شوهر بالا بزنند!!! بعد می گویند چرا بی حجابی و روابط دوستی زیاد شده.....
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    15 0
    مشکل ما ایرانی ها اینه که حق اعتراض صلح آمیز که در قانون اساسی ایران هم آمده رو بلد نیستیم. ما حق داریم به این قانون طبق قانون اساسی ایران اعتراض کنیم. ولی بلد نیستیم حقمون رو بگیریم. فقط گله و شکایت.
    • بی نام A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      16 0
      جرات داری اعتراض کن
    • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      5 0
      ما بلديم ولي اونا بلد نيستن اصل 27رو بخونن يعني قبل و بعدش رو ميخونن ولي به27كه ميرسن يهو بيسواد ميشن جل الخالق!
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    9 0
    کشور عزیز ما برای همین جمعیت اب ندارد
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 1
    آخه اگه هر مرد شاغلی با یه زن شاغل ازدواج کنه تکلیف من که لیسانس دارم ولی پارتی شاغل شدنو نداشتم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 0
    کاملا با این مقاله موافقم . کی میشه که در اداره مملکت عقل بر احساس و منافع شخصی غلبه پیدا کنه نمیدونم ....
  • بی نام GB ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 0
    در بیشتر کشورهای اروپایی قسمت زیادی از در آمد دولت که قسمت زیادیش از راه مالیاتهایی که خود مردم به دولت پرداخت کردند به دست می یاد به افرادی که هنوز کار مناسبی پیدا نکردند و یا در آمد کافی که یک سقفی براش در نظر گرفتن رو ندارند تعلق می گیره ..حالا اگر این فرد واجد شرایط ازدواج هم کرده باشه و اون هم بیکار باشه به هر کدام جداگانه مبلغی پرداخت می شه البته مادامی که هنوز کار مناسب پیدا نکردند اما باید نشون بدن که در جستجوی کار هستن اگر این زوج بچه کوچک هم داشته باشن مبلغ بیشتری برای مخارج بجه بهشون می دن ...من حتی شنیدم علاوه بر پولی که بابت مخارج بچه می دن برای اینکه والدین به تغذیه بچه در حال رشدشون برسن کوپن های مخصوصی می فرستن در خونه برای شیر و میوه و خوراکیهای مخصوص بچه !
  • بی نام GB ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 0
    در ضمن سهم زیادی از پول اجاره خانه افراد بیکار هم اگر خانه دولتی باشه از همین طریق پرداخت می شه!!ای کاش کمی از این همه در آمد نفتی ما هم لا اقل اینگونه هزینه می شد!!!
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 0
    دیروز :میخوای بری سر کار میگن سابقه کار میخوای زن بگیری میگن کار ! امروز:میخوای بری سر کار میگن باید متاهل باشی واسه تاهل میگن کار باید داشته باشی! فردا:میخوای بری سرکار میگن باید متاهل باشی و سابقه کار داشته باشی آخرشم میرسی به اول مسیر که ای کاش متاهل نمیشدم! اینا اول طرح میدن بعدا فکر میکنند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 0
    بهتر است اولویت بدین صورت در نظر گرفته شود: اول متأهل فرزنددار با عشق، دوم متأهل بی فرزند با عشق، سوم متأهل فرزنددار بی عشق، چهارم متأهل بی فرزند بی عشق، پنجم مجرد بی عشق، و در انتها مجرد عاشق مفلوک.
  • هومن IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 0
    فعلا که همه از 14 ساله تا 65 ساله ازدواج میکنن بدون نیاز به شغل و مسکن و درآمد!!!
  • بی نام EU ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    7 0
    با این طرح به شدت مخالفم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    17 0
    خدا کنه هیچ مجردی سرپرست خانوار و نان آور خانه نباشه ...
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    15 0
    10 سال تمام که دارم تو بهترین دانشگاه های این مملکت درس می خونم. دانشجوی دکتری هستم و سال آخرمه.... خواستگاری هم رفتم ولی پول برای شروع زندگی ندارم هیچ، تو خرج خودمم موندم....
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      9 9
      شما یه خورده بدبین هستید.!!! الان دخترهایی هم هستند که مثلا فوق لیسانس خوندن و یه کار خوب با امنیت بالا حقوق بالا دارن و منتظر آدم های خوبی هستن. نمیدونم چرا خدا شماها را سر راه ما قرار نمیده. چون ازدواج ها در ایران بشدت سنتی است و صدقه سر فامیل من که همش خواستگار لیسانس و بیکار داشتم و خواهم داشت که هیچ تناسبی با اونا ندارم. ولی دیگه بایست فکر کنم بااین اوضاع قمر در عقرب که فردا تنها نمونم با یکیشون ازدواج کنم و خرجش رو هم بدم تا وقتی که کار پیدا کنه. ولی خنگیشون منو کشته که اصلا دوس ندارم.
    • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      20 0
      "خبرآنلاین" بانی خیر شود و هر چه زودتر این "دانشجوی سال آخر دکتری" و این "خانم فوق لیسانس" را به هم برساند.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      3 3
      البته من خواستگاری رفتم جواب مثبت هم گرفتما....
  • یکی از خودمون A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 0
    این طرح هیچ گونه فکری پشتش نیست! فقط طراحش میخواسته جلب توجه کنه یا توجه افراد خاصی رو به خودش جلب کنه! بهتره اینجوری بگم میخواسته خودشو مطرح کنه همین...کی به فکر مجرد یا متاهل این مملکته ؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    10 1
    ما هم حتما گوش دراز میشیم میریم زن می گیریم :) با این وضع اقتصادی
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    16 1
    پس اگه چهارتا زن بگیرم حتما مدیری چیزی میشم !!!! یا اگه دو تا زن بگیرم دو شغله میشم من که رفتم محضر خداحافظ
  • مار A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    2 1
    به نام خدا رمز شماره 66674321 موفق نباشید!!!
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    4 2
    آخه تو این گرونی و این فیس و افاده های بالا چه جوری ازدواج کنیم. به نظر من ما فرهنگ ازدواج رو از دست دادیم..
  • امير IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 0
    آخه كدوم استخدام ؟فوق ليسانس راه و ترابري از دانشگاه امير كبير دارم.براي ماهي هفصد تومن سگ دو مي زنم الانشم 6ماهه حقوق نگرفتم.زن و بچه كيلو چنده داداش مجلس ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 0
    به 942 بگو بدون خونه کی زن بهت میده!
  • سعيد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 0
    ميترسم ازدواج كنم بچه دار بشم بعد در آينده با طرحهايي منحصر به فردي امثال اين كه به هزارو يك موضوع ديگه مربوط بشه، سرنوشت بچم نابود بشه و بدبخت بشه. بعد چي جوابشو بدم؟؟؟!؟
  • محمد A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 1
    معلم شاکی هستی !؟ پس من چی بگم با مهندسی برق بیکارم ! برو خدارم شکر کن ! انگار نمیدونی اینجا ایرانه !
  • دبیر با مدرک مهندس!!! IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 0
    سلام تو این شرایط شغلم داشته باشی ازدواج سخته حالا شغلم نداشته باشی دیگه....خدا میدونه!! با وجود اینکه 6 ساله شاغلم با این وضعیت مسکن سخته ولی امیدوارم بشه... تو این چند سال همش به فکر پس انداز بودم اما هر چی دارم نگاه میکنم میبنم داره پس اندازم کمتر میشه(با کم ارزش شدن پول ملی) الانم با این شرایط احتمالا تا سال دیگه کمترم میشه و همه چی گرونتر!!! شما بگید چکار میشه کرد؟ یا ز گهواره تا گور دانش بجوییم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    16 0
    با اين حساب زنان مجرد در خط اخر استخدامند.اگر زني از حمايت مالي خانوادش بهردليلي برخوردارنباشه يا درامد خانواده كفاف مخارجشو نده بايد تشريف ببره سرشو بذاره زمين بميره.چون بي شك بيكار ميمونه من برام مدتيه يه سوالي ايجاد شده مشكل مسئولان مملكت با جنس مونث چيه؟ما اينهمه درس خونديم اسم اين قوانين تبعيض جنسيتي نيس كه احيانا....
    • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      10 0
      اينا خيلي وقته ما را از آن در خارج كرده اند حلا مجرد بودنمون رو بتونيم تغيير بديم زن بودنمون رو كه ديگه نميتونيم عوض كنيم. تازه فكركنم مابايد خداروشكر كنيم كه مسلمانيم وگرنه ازاين بدتر بود. نظرتون چيه همگي بريم بميريم تا خيال ِ خودشون و خودمون راحت بشه
  • arman IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    14 0
    سن من از ازدواج گذشته اما علاوه بر دلایل اقتصادی که انگیزه میده آدم مجرد بمونه فرهنگ جدایی دختر و پسر خیلی بیشتر تاثیر داشته و بعد از تلف شدن نصف زندگیمون کاملا برامون عادت شده ، بیشترین برخورد من با دختر عموم هست که چند ماهی یک بار از دور یه سلام میکنه و رد میشه
  • مهدی EU ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    1 12
    چرا حرفی از سربازهای متاهل نمیزنی ...مشکل متاهل ها کمتر بشه همه جوونا میبینن ازدواج کردن اونقدرها هم بد نیست
  • یه مجرد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    10 0
    ببخشید اون وقت یعنی چی؟یعنی مجردا چه پسر چه دختر ادم نیستند؟هزار جور گرفتاری و هزینه و ....ندارن ؟بیمار نمیشن و هزینه دوا و درمان ندارن؟انسان نیستن که به تفریح و گردش و ...نیاز نداشته باشند؟یا ادم هستن که به ناچار این هزینه ها رو دارند که با این قانون میشن سربار پدر و مادر یا کلا خب از دیدگاه اقایون ما انسان نیستیم! همین جوری به خاطر تاخیر در ازدواجمون شدیم عامل نگرانی و غصه پدر و مادر با بیکاریمون هم دیگه میشیم اینه دق این بنده های خدا.پدر مادرامون چه گناهی دارن که با این همه سختی بزرگمون کردن زحمت کشیدن تا درس بخونیم و به ثمر برسیم حالا به خاطر کار و ازدواجمون شدیم عامل غصه شون.
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    13 0
    بنده بعنوان یک کارمند مجرد دائما در حال جور کشیدن متاهل ها هستم. متاهل ها (چه زن چه مرد) دائما به بهانه های مختلف اونم بهانه های خانوادگی (مریضی بچه، مریضی زن، مریضی شوهر، و ... و ...) از زیر کار در می روند و اساسا درست کار انجام نمی دهند. همیشه هم ما مجردها جورشان را می کشیم. اونوقت اگر همه متاهل باشند چه کسی می خواهد کار انجام دهد؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      5 0
      ای گفتی منم عین خودتم
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    16 12
    من که به هیچ عنوان حاضر نیستم به خاطر کار بر افکارم خط بطلان بکشم من با ازدواج از اساس مخالف بودم و هستم. به لحاظ تفکری. ازدواج برای یک خانم یعنی خط کشیدن دور تمام آرزوها و اسیر زندگی و شوهر و بچه شدن. حتی نمی تونم تصور کنم با یک مرد بعنوان شوهر تا آخر عمرم زیر یک سقف زندگی کنم. عذاب آور است . بیکار شدن و نهایتا کار در شرکت خصوصی را به ازدواج ترجیح می دهم
    • آره... IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      26 11
      نه ترا خدا بیا با من ازدواااج کن... عزیزم این حرف‌ها رو همه خانم‌های زیر ۲۲-۲۳ می‌زنن حالا وایسا ۳۰ سالت بشه اونوقت ...
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      5 1
      البته که آره حرف درست میزنه. خب جدا من خیلی تلاش کردم الان هم ماهی دو میلیون میگیرم. اگه همون سن 23 ازدواج می کردم الان شاید وضعم بهتر بود شاید هم از شانس بد ، بدتر هم میشد. الان یه خورده سنم رفته بالا در آستانه 30 سالگی اصلا دیگه از پول و اینا خوشم نمی آد درست برخلاف جوونی ام. اما نصیحتم اینکه دخترا اگه موقعیت خوب پیدا کردید الکی رد نکنید!!!. آدم توی خونه خودش هم میتونه پیشرفت کنه. هم درس هم تحصیل و هم کار... . زندگی هم قشنگ تر میشه . ولی بدبختی اینه که پسرا این سربازی الکی جلوی پیشرفتشون را گرفته . بابا مسولا یه خورده کمش کنید . 2 سال بدون پیشرفت !!!!!!!!! حداقل یه سال که دیگه کسی ازش فرار نکنه. و سن ازدواج هم پایین تر بیاد.
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 0
    می دونید یک همچین کاری چه نتایج بدی به دنبال داره؟ وقتی کسی به خاطر ازدواج استخدام شد و خیالش از کار راحت شد، اونوقت فکر می کنید درست کار انجام بده؟؟ هرگز. خیلی راحت کار رو می پیچونه و از زیر کار در میره. خیالش هم راحته که کسی بهش گیر نمی ده و احیانا در معرض توبیخ، مجازات و یا اخراج قرار نمی گیره چون متاهله این مسئله مثل بحث نیروهای رسمی و پیمانی در مقابل قراردادی هاست. کار کردن اینها را که با هم مقایسه می کنیم معلومه که قراردادی ها هستند که ادارات را می چرخانند و دور از جانشان مثل خر کار می کنند. و رسمی ها و پیمانی ها که خیالشان از بابت کار و امنیت آن راحت است به روی مبارک هم نمی آورند و تا می توانند از زیر کار در می روند و کارها را به دوش قراردادی های بیچاره می اندازند.
  • منه مجرد DE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 0
    شمایی که میگی اولویت با متاهل، اینکار چه جوری قراره باعث افزایش ازدواج بشه، در حالی که به فرد بی کار زن نمیدن؟ اینکار فشار مشکلات روی فرد مجرد و زیاد میکنه، کار، درآمد، ثبات، و تامین مطمئن آتیه مسیریه که فرد و به فکر ازدواج میرسونه. فارق از سنت های دست و پا گیر مراسمات ازدواج، من تا حداقل پشتوانه مالی لازم برای تامین نیاز های اولیه زندگی مشترک از جمله رهن مسکن و خرید وسایل ابتدایی زندگی و همچنین اطمینان از امنیت شغلی و ثابت موندن توان مالیم در بازار مصرف نداشته نباشم دست به عمل انتحار آمیز ازدواج پا در هوا نمیزنم.
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    4 0
    چه تضمینی دارید فرد متاهل کارایی بیشتر داشته باشد؟ و ایا کارمند شدن فقط معیارش اتلاف وقت و زمان و سرمایه است؟ و اگر فردی به دلیل عدم قابلیت خویشتنداری زودتر ازدواج کرده باشد معیار خوبی است؟ ایا رد میکنید اینکه افراد بی خرد زندگی راحتتری ندارند؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 0
    چرا این همه تلاش میکنید اصل 44 را به عوض کارمند شدن اجرایی کنید موفق نمیشوید؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    2 0
    ر این بحران بی نظیر تاریخی اقتصادی مگر اجبار دارید اینکه متهل بشوید و بعد از شش ماه دنبال طلاق باشید و امار طلاق را بالا ببرید؟ چرا خویشتنداری نمیکنید؟
  • وحید IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    2 0
    نتیجه این طرح میشه ازدواج سریع و بدون عشق و در نتیجه آن طلاق... حالا بدو بچه های طلاق رو از خیابون جمع کن!!!
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 0
    مگر تمام جهان قانون خدمات کشوری دارند که تنها معیار موجود جهت افزایش حقوق رئیس و مدیر بودن است و اینکه کاری بکند یا نکند نیست و فقط باید چاپلوسی و دروغ بگویند تا ابقا در پست باشند. و نتیجه وضعیت کنونی است. و تعهد هم بر تخصص ارجح است و بیسواد متعهد برتر از متخصص است.
  • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 0
    چرا به عوض ازدواج کردن و زوال گردن دولت و ملت شدن خویشتنداری مانند بیانات ائمه نمیکنید تا مشکل طلاق و فروپاشی خانواده نیز نباشد و امار فروپاشی خانواده هم کم شود؟ اگر یک 2-3 سال هم صبر کنید مشروط به عدم ظهور امام عصر عج و بقای عمرتان با تدابیر و درایت و امید اقای روحانی اوضاع درست میشود. به شرطی که افراد انحرافی نفوذ نکنند.
  • سین IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 0
    1.اولویت استخدام باس تخصص باشه! 2. به بیکار که دختر نمیدن! 3.پس نتیجه میگیریم اول فرزند دار شیم بعد ازدواج کنیم تا راحت بریم سرکار!
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    6 1
    ازدواج کنیم و کار هم داشته باشیم شک نکنید که بازم با مشکل خرجی مواجه میشیم . پس همون بهتر که مجرد باشیم و همین آرامش رو از دست ندیم . الان دیگه آرامش تو مجرد بودنه نه متاهل بودن .
  • رامینی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    9 0
    واله به خدا من تو ی یک سازمان وابسته به جایی که اول آن حرف ش است کار میکنم متاهل و 2 فرزند دارم ولیسانس هم دارم ابدارچی هستم و با ان سازمان حتی قرارداد مستقیم ندارم از طریق پیمانکار با ما قرارداد6ماهه میبندن که یک سوم حقوقمون میره تو جیب پیمانکار محترم ونه تنها ارتقا شغلی پیدا نکردیم بلکه در استانه اخراج هم هستیم به نوعی.چون از قدیم میگن هر چی سنگه مال پای لنگه15سال هم سابقه داریم خلاصه اینو خواستم بگم به اقای کارشناس که اتفاقا تو سازمان ما اونهایی که مجرد هستن ارج و قرب و منزلتشون بیشتره پارسال یک خانم مجرد رو استخدام کردن که دیپلم داشت و فرستادنش تو یک قسمت خیلی خوب تازه قراردادش مستقیم با سازمانه یعنی مثل من پیمانکاری نیست که یک سوم حقوقشو پیمانکار بالا بکشه.با تشکر از خبر انلاین
  • یه نفر EU ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    7 0
    با این شرایط تا چند وقت دیگه مردم به دو دسته تقسیم می شن .... 1- متاهل 2 - متخصص !!!!
  • بی نام A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    2 0
    خواهش ميكنم ديگه قانون شش من يك غاز نذاريد كارشناسى كامل كنيد چه اصرار دارند اينقدر قانون عوض كنند
  • علیرضا IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    7 0
    آقا چان وقتی یه بارداری و زایمان 10-12 میلیون خرج داره و بچه که به دنیا میاد فقط ماهی 400هزار تومان پوشک و شیر خشک میخاد. زورکی که نمیشه مردم رو با این گرفتاری وادار به بچه دار شدن کرد....
    • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      6 0
      فقط پولش كه نيست اصلا شايد يكي نخواد بچه دار بشه بايد بره بميره؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    9 0
    حالا خدا وکیلی اصلا قضیه بچه دار شدن رو ول کنید و بیاین یه نگاه به دور و برتون بندازین . ببینین چند درصد از ازدواج ها توش احساس رضایت هست دیگه بدبخت کردن یه بچه پیشکش . والله با عشق ازدواج می کنی تهش می شه این . حالا بر اساس مصلحت دیگه .... یه نگاه به دور و برتون بندازین که ببینین خیلی از زندگی ها دچار طلاق عاطفی شدن حالا هی بچه بچه کنید ....
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    3 0
    اول اوضاع كلان مملكتي حل شود . چرخ بچرخد همه جي به دنبالش به مرور حل ميشود .
  • همشهری IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    8 0
    حالا فکر میکنید انهایی که کار می کنند البته (کارگر و کارمند) و متاهل هستند از پس زندگی بر میاند نه والا کاری با مردم کردند که همیشه هشتشون گرو نهشون باشه....
  • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    11 0
    جمعیت به حد کافی زیاده!
  • یک مرد عاقل A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    4 0
    دوستان کامنت های زنها رو بخونید
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    11 3
    به عنوان ِ يه دختر مجرد كه مطمئن نيستم توي اين سن بخوام ازدواج كنم و مطمئن نيستم دقيقا كي بخوام بچه دار بشم(ولي مطمئنم كه به عنوان ي يه تحصيلكرده ي بيكار، همين الان ِ الان شغل ميخوام)، دلم ميخواد به جايي برسم كه هر سازماني كه به خاطر ِ زن و مجرد بودنم استخدامم نكنه، خودش ضرر كنه نه من.
    • دبیر با مدرک مهندس!!! IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      3 5
      بلههههههههه
  • 0316 IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    6 2
    من دانشگاه رفتم کارشناسی رو گرفتم رفتم خدمت امدم دیدم شده 25 سالم یکسال با بیکاری گذشت دیدم کار دولتی رو باید بیخیال شد رفتم دنبال شغل آزاد خریدو فروش خودرو خدا رو شکر دستم تو جیبمه الانم 3 ماه خودم نمایشگاه ساختم هر جوری بود الانم درامدم خیلی توپه ازدواجم نمیکنم چه پول داشته باشم چه نداشته باشم بیکارم سری رو که درد نمیکنه ببندم اگرم بنا به ازدواج باشه مهر عروس خانوم به نیت 5 تن باید 5 تا باشه خانوما هم اینقد سخت نگیرن میمونن دست باباشون بعد باید ترشی بذارن رفیقم کار داره رفته خواستگاری یارو میگه خونه داری ماشین داری درامد رفیقم هم خوبه این شما خانومها هستین که زیاده خواه هستین پس بموننین خونه باباتون بهتره خبر انلاین لطفا این مطلب رو نذار جان من نذار
  • علی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    1 0
    چقدر خوب بود همه فهمیده تصمیم میگرفتن چقدر خوب بود با سوادا راس حکومت بودن چقدر خوب بود از روی شکم سیر صحبت نمیکردن فقط بچه بدنیا بیاورید شد حرف مگر ما مثل مسولین به همه چیز دسترسی داریم ای کسی که میگویی فرزند بیشتر میدونی شیرخشک نیست میدونی بابت هر فرزند اضافه شانست برای اجاره منزل کم میشه آیا واقعآ میدونی...........
  • karim IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 3
    هر آن کس که دندان دهد نان خالی هم دهد .