وزیر راه: مردم بین مسکن مهر و ارزانی یکی را انتخاب کنند/ مسکن مهر، سیب زیبا جا زده شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مردم باید بین تورم و ادامه مسکن مهر یکی را انتخاب کنند، گفت: راه مسکن دار شدن مردم ایران پس انداز است. آخوندی اخذ مالیات از خانه‌های خالی و اجاره بلند مدت را از برنامه ‌های خود معرفی کرد.

به گزارش تسنیم ، عباس آخوندی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه دو به تشریح برنامه‌هایش در حوزه راه، مسکن و شهرسازی پرداخت.

آخوندی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و با بیان این‌‌که باید به دنبال توسعه کسب و کار حمل‌ونقل باشیم زیرا 10 درصد تولید ناخالص ایران مربوط به این بخش است، افزود: افراد زیادی در حمل‌ونقل بار و مسافر فعال هستند و حمل‌ونقل ریلی نیز سهم بالایی در اشتغال دارد، بنابراین باید فضای مناسب برای توسعه کسب و کار این بخش‌ها در کشور فراهم شود.

وی با بیان این‌که در حوزه شهرسازی عدالت جغرافیایی در تمام پهنه ایران را در دستور کار دارد، تصریح کرد: در این بخش باید بتوانیم تمام شهرها و روستاهای کشور را پوشش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه مسکن نیز باید برای تولید یک نوع مسکن پایدار متکی بر درآمد خانوارها برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر درباره سرنوشت مسکن مهر خیلی سئوال شده است. واقعیت این است اگر بخواهیم سیاستی را تثبیت کنیم نباید این کار با اغراض سیاسی و به دلخواه مدیران انجام شود.

آخوندی ادامه داد: باید ببینیم این سیاست چقدر کارایی و دوام دارد، مسکن مهر را نیز باید از این منظر بررسی کرد.

*مسکن مهر سیب زیبا جا زده شد

وی با بیان این‌که در این حوزه خودم را جای مشتری قرار می‌دهم، اظهار کرد: بر این اساس آیا خانه (مسکن مهر) شرایط مورد نظر را دارد. به نظرم این داستان را نمی‌توان به عنوان یک مجموعه در بسته نگه داشت. مسکن مهر مانند یک سیب بسیار زیبا به مردم نشان داده شده است، این سیب باید قاچ شود و آنرا کالبد شکافی کرد.

آخوندی با بیان این‌که اولین بحث مسکن مهر جانمایی آن است، گفت: باید بررسی کنیم آیا سایت‌های مسکن مهر درست انتخاب شده و می‌تواند اطمینان مورد نظر را حاصل کند. بحث دوم مربوط به طراحی و معماری این پروژه‌هاست، با توجه به این‌که اکثر خانم‌های ایرانی خانه‌دار هستند آیا معماری خانه‌ها جذابیت لازم را دارد.

وی افزود: باید بررسی شود که متقاضیان در مسکن مهر حق انتخاب داشته‌اند و این‌که در خدمات شهری، روبنایی و زیربنایی این پروژه چه اقداماتی صورت گرفته است، فکر می‌کنم مسکن مهر ابعاد کارنشده زیادی دارد.

*مسکن مهرهای نیمه ساخت تکمیل می شود ولی پروژه جدید نداریم

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که باید نسبت به همه قرادادهای طرح مسکن مهر متعهد باشیم، تاکید کرد: این طرح در بحث‌های اقتصاد کلان باید بررسی شود که اساسا مسکن مهر از جهت اقتصادی امکان ادامه را دارد؟در حال حاضر بیش از 40 درصد افزایش پایه پولی کشور منبعث از مسکن مهر است.

به گفته وی، تاکنون بیش از 38 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی به پروژه مسکن مهر تزریق شده و 12 هزار میلیارد تومان دیگر باید به این طرح تزریق شود.

آخوندی با بیان این‌که بنابراین باید با مردم گفت‌وگو کنیم و از آنها بپرسیم که تورم زیاد را می‌خواهید یا مسکن مهر را، گفت: دولت در برابر این انتخاب قرار دارد که آیا چنین طرح‌هایی را ادامه دهد یا خیر؟ یا این‌که تورم را پایین نگه دارد. خوب است که در این زمینه با مردم گفت‌وگو شود.

وی با طرح این پرسش که در چنین طرح‌هایی می‌خواهیم کیفیت زندگی مردم را بالا ببریم آیا حق انتخاب را به آنها داده‌ایم، یادآور شد: در بازدیدی که جمعه گذشته از پروژه‌های مسکن مهر پردیس داشتم، دیدم که یک سینک یک متری در آشپزخانه نصب شده است، اما اکثر مردم روز اول آنرا تخریب کرده و تغییر می‌دهند. این یعنی اسراف، یعنی دورریز ثروت ملی.

نگاهم به مسکن شهروندی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه من به مسکن مهر شهروندی است، گفت: نگاه می‌کنم این طرح‌ها چقدر می‌تواند مطلوبیت مورد نظر ساکنان را تامین کند.

آخوندی در ادامه به ادعای تاثیر طرح مسکن مهر بر قیمت زمین و مسکن اشاره کرد و افزود: وقتی این طرح شروع شد گفتند قیمت زمین را حذف می‌کنیم و به سرعت به سمت صفر کردن قیمت زمین حرکت می‌کنیم. اما آیا واقعا این طرح در شهرهای بزرگ چنین اثری داشت.

وزیر راه و شهرسازی در آماری که البته منبع آن را اعلام نکرد گفت: در 8 سال اخیر قیمت مسکن 800 درصد و زمین 500 درصد افزایش یافته است،  مسکن مهر، نماد یک مداخله عظیم و بی‌سابقه در اقتصاد مسکن است. در طول تاریخ مسکن ایران سابقه چنین مداخله‌ای را نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که در خصوص طرح مذکور به مردم می‌گوئیم که پروژه‌های آغاز شده را حتماً به پایان می‌رسانیم، تاکید کرد: به قرارداهای قبلی پایبند هستیم، اما به طور کلی برای ادامه این طرح باید مقداری در سطح ملی گفت‌وگو کنیم.

باید با مردم صادق باشیم

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که در قالب طرح مسکن مهر ساخت 240 هزار واحد در تهران آغاز شده است، گفت: به‌طور طبیعی این تعداد واحد مسکونی برای اسکان یک میلیون نفر کافی است، اما از این میزان تاکنون 38 هزار واحد تحویل شده که مردم در 20 هزار واحد آن ساکن شده‌اند.

آخوندی با تاکید بر این‌که این طرح تاثیرات واقعی را در بخش مسکن نداشته است، افزود: سایت‌های مسکن مهر آب، برق، شبکه فاضلاب، گاز، خدمات روبنایی مانند مسجد، بیمارستان و کلانتری می‌خواهد. معتقدم با کمک مردم باید تدبیری در این زمینه کنیم. برای آینده باید درس بگیریم.

آخوندی در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه کنترل قیمت‌ها در بازا مسکن نیز گفت: در این حوزه دو بحث مطرح است؛ یکی ساخت مسکن و دیگری معاملات آن. در حوزه ساخت نیازمند تامین منابع مالی با استفاده از پس‌انداز مردم هستیم. بنده همواره یکی از منتقدان سیاست‌های دولت در این بخش بوده‌ام، واقعیت این است که مفهوم پس‌انداز برای خانه دار کردن مردم مورد توجه دولت قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگویم که بدون پس‌انداز امکان خانه‌دار شدن وجود ندارد و حرف‌هایی که تاکنون در این زمینه زده شده فقط یک شعار ساسی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید با انواع صندوق‌های پس‌انداز قدرت خرید مردم را در عدد 6 یا 7 ضرب کنیم، گفت: به‌عنوان مثال 10 میلیون پس انداز یک خانوار در یک برنامه 5، 7 یا 10 ساله (بسته به شهر محل سکونت) باید 60 تا 70 میلیون تومان قدرت خرید را افزایش دهد. البته تحقق این برنامه مشروط به حمایت دولت، وجود یک نظام تشویقی، حمایت مالی، حمایت بانکی و مالیاتی از مردم است.

آخوندی با بیان این‌که در حال حاضر بانک‌‌ها کمتر از 20 درصد قیمت مسکن را تامین می‌کنند، گفت: این در حالی است که سهم بانک‌های خارجی از تامین مسکن 70 تا 90 درصد قیمت ملک است، بنابراین باید به دنبال افزایش سهم بانک‌های داخلی در این حوزه باشیم. البته در این مسیر نباید از طریق منابع بانک مرکزی این کار انجام شود، بلکه باید از محل پس‌اندازهای مردمی سهم بانک‌ها را در تامین منابع مورد نیاز خرید مسکن افزایش دهیم.

دست تاجران را می‌بوسم

وی با بیان این‌که در حال حاضر 500 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که افراد برای تجارت این خانه‌ها را خریده‌اند، مشکلی در این زمینه نداریم و دست این تاجران را می‌بوسیم، اما هر کاسبی باید مالیات کسب و کار خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: معتقدم کسی که یک خانه دارد باید از پرداخت مالیات معاف شود، اما کسی که شغلش خرید و فروش مسکن است باید مالیات پرداخت کند. برای این کار باید قوانین مالیاتی اصلاح شود، با این کار عرضه مسکن افزایش یافته و قیمت مسکن به شدت کنترل خواهد شد.

دومین وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص برنامه کنترل بازار اجاره‌بها نیز گفت: برای این کار باید قراردادهای اجاره تطویل شود. باید در این بخش یک نوع مالیات طراحی شود که به نفع اجاره‌های طولانی مدت باشد. در کشورهای غربی از همین مکانیسم استفاده می‌شود و فرمولی دارند که امکان افزایش نرخ اجاره‌بها در هر لحطه را نمی‌دهد.

آخوندی تاکید کرد: در خصوص کنترل بازار اجاره‌بها با سیستم تعزیراتی مخالف و با سیستم اقتصادی موافقم.

تشکیل بنگاه‌های بزرگ مقیاس

وی همچنین با اشاره به این‌که موقعیت جغرافیایی ایران به لحاظ حمل‌ونقل بار و ترانزیت زیباست، بیان کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در این بخش داریم و میلیاردها تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری 186 میلیون تن در بنادر کشور وجود دارد، اما از این ظرفیت استفاده مناسبی نمی‌شود.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های خوبی در بخش‌های ریلی و جاده‌ای داریم، تاکید کرد: مشکل ما در این حوزه کسب و کار حمل‌ونقل است. در این حوزه باید ببینیم چگونه می‌توانیم بنگاه‌های بزرگ مقیاس با توانایی حمل بار ترکیبی را در کشور داشته باشیم.

آخوندی با بیان این‌که در این حوزه نیز باید درباره مشکلات گفت‌وگو کنیم به آماری در این زمینه اشاره کرد و افزود: با آنکه ظرفیت حمل 150 میلیون تن بار را داریم، اما در 4 ماه اخیر فقط 12.5 میلیون تن بار در کشور جابجا شده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح‌های عمرانی نیمه تمام نیز گفت: این طرح‌ها با درآمد کشور همخوانی ندارد و در حال حاضر 3000 میلیارد تومان به پیمانکاران این بخش بدهکار هستیم. حجم تعهدات در این بخش بسیار زیاد و حدود 35 هزار میلیارد تومان است.

پسرفت حمل‌ونقل هوایی

آخوندی با بیان این‌که باید منابع مورد نیاز این پروژه‌ها را از طریق بورس و بنگاه‌های خصوصی تامین کنیم در رابطه با آزاد راه تهران-شمال گفت: این پروژه کج متولد شد و 18 سال است که داستان آن ادامه دارد. ساختارهای این پروژه مورد بازنگری قرار می‌گیرد. آزاد راه تهران-شمال پروژه سختی است که 77 کیلومتر تونل دارد و تا یکماه آینده تصویر روشن‌تری از این پروژه به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نوسازی ناوگان هوایی خوب نبوده است، گفت: در حال حاضر 18 ایرلاین به ظاهر خصوصی در کشور داریم، اما همه این بنگاه‌ها از نظر مالی مشکل دارند و توسعه در این بخش نداشته‌ایم و مرتب کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که در این زمینه نیز باید با مردم «راست و پوست کنده سخن بگوئیم» گفت: سهم حمل‌ونقل هوایی از حمل‌ونقل کشور 3 درصد است  که 40 درصد این میزان نیز مربوط به کارمندان دولت است. بر اساس ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه باید در سال سوم این برنامه (امسال)قیمت‌ها آزادسازی می‌شد، اما هنوز اتفاقی در این زمینه روی نداده است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    خدا خیرش بده حرف حساب میزنه مسکن مهر یک عوام فریبی محض بود . که نه قیمت و نه زمان تحویلش محقق نشد فقط گرانی به بار اورد
    • حامد A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      هزاران نفر از قبل مسكن مهر خانه دار شدن. همانهايي كه با گران شدن سرسام آور مسكن زمان پايان دولت خاتمي نتوانستند خانه بخرند. اين طرح بهترين طرح مسكن تا بحال بوده كه خيلي ها رو اميدوار به خانه‌دار شدن كرد. اميدوارم عاقلانه تصميم بگيرند.
    • حمید A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      72 6
      توی شهر جدید هشتگرد که حقیر ناظرش بودم مسکن مهر فقط باعث هجوم جمعیت مهاجر از اطراف به اینجا شد اکثر افرادی که این واحدها رو تحویل گرفتن بعلت دوری و نبود امکانات اونا رو به مهاجران تازه وارد و کم درامد اجاره میدن و اونا هم با ذوق و شوق میان و در مسکن های ارزان سامن میشن و دور باطل ترافیک و مهاجرت و حاشیه نشینی و.....
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    جناب وزیر ازسال 86 برای این طرح ثبت نام کردم وتا به حال نزدیک به 20 میلیون تومن هم پول دادم (البته با 22 میلیون وام ) خدا وکیلی حالا که کم کم میخوان تحوبل بدن وضعیت رو بغرنج نکنین . میدونم که حرف شما کاملا درسته ولی چه کنم ؟ فعلا که دار و ندارم رو برای پرداخت پول این طرح داده ام وتنها امیدم اینه که بعد از بوقی صاحب خانه بشوم .
    • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      255 8
      نگران نباش قبلی ها رو میدن . جدید ثبت نام نمی کنند
    • mohsen A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      155 5
      عزیزم. ایشون هم گفت به تمام تعهدات پایبندیم ولی تعهد جدید ایجاد نمیکنیم. اگر دولت در امر ساخت مسکن که بطور سنتی در ایران به صورت شخصی و خصوصی انجام میشد دخالت نمیکرد و منابع عظیم بانکی رو به اجباربه این پروژه تزریق نمیکرد. الان وضعیت تولید و اشتغال خوب بود و افراد شاغل خودشون میتونستن با پس انداز و صرفه جوئی و اخذ وام مثل سابق خونه بخرن برای خودشون. مگه ما کشور کمونیستی بودیم که این طرح اجرا شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      63 42
      یه پرسش دارم این منفیها برای چیه ؟ ایا حرف بدی زدم ؟ ایا به کسی توهین کردم ؟ فقط درد دل کردم و وضعیت خودم رو شرح دادم .
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    آزاد راه تهران شمال خیلی خوبه ...............اما به محیط زیست منطقه لطمه شدیدی وارد کرده..........علاقمندان به محیط زیست به شدت نگرانند!
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    شما رو به خدا به داد کرایه و اجاره برسید . کمرمون شکست . 60 متری در جای متوسط تهران 5 پیش 800 اجاره !!!!!! انصافه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • م IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    خداااا از دست صاحب خونه ما رو نجات بده.منم با ادامه مسکن مهر مخالفم .
    • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      33 3
      به نظرم دادن وام های کم بهره و بلند مدت با پوشش بالای قیمتی مانند 80 درصد قیمت خانه ای که قرار است معامله شود ( اگر چنین توان اجرایی وجود داشته باشد ) مفید است . این راهیست که در اکثر کشور ها دنبال می شود . البته در آن کشور ها تورم ناچیز است و این موضوع شاید مشکل ایجاد کند .
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    یک راه حل راحت که هم برای خانه دار شدن مردم وهم کنترل قیمت ها وجود دارد این است که بانک وام خرید بدون سقف به خریدارپرداخت کند وسند آن شخص در رهن بان بماند ودرصورت عدم پرداخت قسط خانه آن شخص مصادره شده وهمه قسط های که پرداخت نموده است به حساب بانک منظور شود.این روش در بیشتر کشورهای غربی اجراء میشود وبرای گرفت وام از بانک در این کشورها کافی است فقط کارت شناسی همراهت باشد ومیزان پرداخت قسط ماهیانه راهم خودشخص تعیین میکند منتها بانک یک برگه تعهد به شما میدهد امضاء کنید که درآن قید شده درصورت عدم پرداخت قسط بانک میتواند هر چیزی که به نام شماست حتی حقوق-یارانه...را ازحساب شما کسر کند وبحساب خودش واریز نماید
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      48 9
      کجاس راحته؟ وام بدون سقف؟!! منابع مالیش از کجا تامین بشه؟؟ کاش همه مسائل به این راحتی قابل حل بود!!
    • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      54 6
      اعتباراتش از کجا بیاد؟ فساد ناشی از اون رو کی باید جمع کنه؟ اینجا ایرانه رفیق.
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      30 9
      اون جوری که قیمت مسکن سر میزاره به فلک بعدشم اولش مردم گرمند وام را میگرند و پس از مدتی نمیتوانند پرداخت کنند اونوقت چی میشه بانک ها میشن صاحب خونه و مردم مال باخته . اقا ترا به خدا بزار این طرح ها همون در کشور های غربی اجرا بشه
    • پدرام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      23 1
      اقساط بازپرداختش چی میشه. الان برای 20 میلیون حداقل باید ماهی 300 هزار تومان بپردازی و برای 100 میلیون حداقل ماهی 1میلیون و پونصد. اونهم با حداقل دستمزد 350 هزارتومان.
  • مهدی IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    45 4
    سال 88 واسه مسکن مهر ثبت نام کردم تا الانم 12 میلیون دادم قرار بود دوساله تحویل بدن اما هنوز خبری نیست به خدا خسته شدیم هیچ کس هم پیدا نمیشه بهش بدیم پولمون را برداریم راحت شیم به خدا تازه اگرم بدنکولرو کابینت سینک شیرالات و.. هزارجور دیگه خرج داره عجب اشتباه بزرگی تو زندگی کردم نه راه جلو دارم و نه برگشت
  • میلاد IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    59 4
    با مسکن مهر خواستند مردم رو ساکت کنند و بگند ما شبانه روز کار میکردیم و هیچ تاثیری نذاشت . شاید اگر این بودجه رو توی کشاورزی یا گردشگری یا صنعت تقسیم می کردن الان این تورم و گرونی وجود نداشت. چه بگوییم که از ماست که بر ماست
  • علي IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    44 3
    مسكن مهر؟؟؟؟يه سر بريد فاز 3 خونه ها رانش كردن.به خدا بلوك هاي فاز 3 نزديك ميدون عدالت 1 مت هم فوندانسيون واسشون در نظر نگرفتن.
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    36 2
    واقعا حرف دل مارا زدید. در مورد فاز 5 یکی از مظلوم ترین پروژه های پردیس هم کاش مینوشتید. پیمانکار علنا کار را متوقف کرده و به بهانه های واهی(سنگی بودن زمین) کار را متوقف کرده تا پروژه را طول بدهد و شامل گرانی های آینده کند و به این طریق آورده ما بعد از 3-2 سال دیگر(با خوشبینی در مورد ساخت تا آن موقع) به بالای 40 ملیون برساند. حال حساب کنید هر ماه چقدر باید متحمل اجاره خانه-قسط وام و ... بشویم... چه کسی شنوای حرف دل ماست؟ دیگر چیزی برای فروش نداریم... و نه آبرویی برای قرض از دوست و آشنا...
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    29 2
    من برای فاز 5 ثبت نام کردم. برای جور کردن این افزایش قیمت های متوالی تا حالا 3 تا وام گرفتم و الان ته مانده حقوقم فقط 200 تومنه. فشار زیادی رو داریم متحمل میشیم و این در حالیه که تمام پول ما توی حساب بانکی بدون هیچ بازدهی افتاده و پیشرفت فاز 5 به کندی پیش میره. ما داریم چوب عدم مدیریت رو میخوریم. با این پولایی که از مردم گرفتن کلی میتونستن کار رو پیش ببرن ولی همش میگن افزایش قیمت. یه نفرم نیست به این موضوع رسیدگی کنه. نیاز به اتحاد و پیگیری تمام ثبت نام کنندگان مسکن مهر هست تا بتونیم حقمون رو پس بگیریم.
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    18 3
    2- مسئولین شرکت انبوه سازان، دلیل کندی عملیات ساخت و ساز در این پروژه را شرایط سخت زمین و سنگلاخی بودن آن عنوان کرده اند. در این صورت قدر مسلم برای تحویل به موقع واحدهای فاز 5 نیاز به بکارگیری ماشین آلات، پیمانکاران و کارگران مضاعف می باشد در صورتی که کم کارترین پروژه فاز 5 می باشد و ضمناً سنگی بودن زمین در فاز 11 هم بوده است اما هیچ خللی در روند اجراء توسط پیمانکار خارجی بوجود نیامده است.
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    16 3
    3- نامشخص بودن زمان تحویل واحدهای فاز 5 و وجود ابهام در روند ساخت و ساز آن، موجب سردرگمی متقاضیان و به نتیجه نرسیدن برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ایشان گردیده است به نحوی که بسیاری از ثبت نام کنندگان این پروژه که با بازپس گیری مبالغ پرداخت شده جهت رهن منازل اجاره ای خود، از آن برای پرداخت اقساط اولیه مسکن مهر استفاده نموده اند در حال حاضر در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند.
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      18 1
      از آقای وزیر عاجزانه درخواست رسیدگی به فاز5پردیس رادارم کمر ما شکست کسی هم جوابگو نیست 4تا وام گرفتیم داریم قسط میدیم اجاره میدیم خرج 3تا بچه مادرپیر میدیم توروبه خدا به دادمان برسید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    25 9
    راه کار ارزونی مسکن. مالیات سنگینه....ووام مسکن از 50تا 100م.وتعداد اقساط 500تا م.تمام
  • مهدي IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    17 29
    آقا عجله نكنيد. من يك ساله تازه قانع شدم و ثبت نام كردم.و دارم مداركم رو كامل ميكنم. حالا هم براش كلي برنامه ريزي كردم . مگه ميشه ديگه ادامه اش نديد.و امثال منو ول بچرخونيد كه يه طرح جديد درست كنيد بابا آخوندي جان من 7 سال معطل تصميم گيري براي ثبت نام بودم . حالا كه ثبت نام كردم تو رو خدا نذار با 7 سال ديگه پرس و جو كنم كه آيا طرح دولت روحاني خوبه يا نه تو رو خدا ديگه طرح نديد. همين خوبه.... تو رو خدا...
  • احمد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    11 3
    اقا خدایی معلوم بود با اینکه اینقدر خونه میساختن باز هم روز به روز قیمت مسکن افزایش پیدا می کرد.
  • مهندس عمران A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    19 3
    مسكن مهر يا لانه ي مهر؟ آدم كه اين مجتمع هاي فشرده پر ازدحام كه توش ساكنين با انواع فرهنگها پيدا ميشه رو ميبينه ياد اردوگاه هاي جنگي پناهندگان و آوارگان ميفته.مسكن مهر در شان مردم ايران نيست. همونش رو هم به مردم دير تحويل ميدن. پريروز براي افتتاح مسكن مهر در اردبيل كلي از مردم اعتراض داشتند. از يك طرف با ادغام وزارت هاي راه و مسكن همه بودجه راه رو به مسكنهاي غير اصولي مهر دادند.
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    17 1
    حالا ببینیم شما چیکار می کنید گذشته ها گذشته ، حالا به فکر فردا باشیم که خیلی زود دیر می شود
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    20 1
    فقط و فقط حل مشکل مسکن در ایران از طریق مالیات بالا بر خانه های متعدد افراده. کجای دنیا میزارن یکی 100 واحد آپارتمان داشته باشه و مدام قیمتو ببره بالا؟؟؟؟؟؟ اگر قانون خوب داشته باشیم برای مالیات، همه خونه دار میشن!! 500 هزار خونه خالی در تهران خیلیه. منکه سرم سوت کشید...... اگر هر کس یک خونه داشته باشه پول اینهمه خونه میاد توی تولید و بورس... و اونوقت کشور واقعا پیشرفت میکنه........ خواهش میکنم مالیات رو پیگیری کنید... جوری مه این دلالیا براشون نصرفه و بیخیال ملت بشن......... ممنون
  • مهندس معمار A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    9 2
    آقای وزیر خواهشا مصوبات دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای را سر و سامان دهید..چرا ناپیوسته ها رو در نظام مهندسی مرتبط و نه اصلی رشته اعلام کردند؟؟چرا به ناپیوسته های معماری اجازه طراحی نمیدن..ما این واحد طراحی پاس کردیم،رو چه حسابی یه شبه قانون رو عوض کردند..؟؟؟یکی جواب منو بده ،بخدا خسته شدیم مگه ما چه گناهی کردیم ناپیوسته درس خوندیم؟بعد میگویند میخواهیم مشکل بیکاری جوانان رو حل کنیم،ولی مصوبه میدن که ناپیوسته ها حق طراحی ندارن ،خوب این حرف ها با عملشون تناقض داره ..میدونید چقدر تحصیل کرده ناپیوسته داریم؟ ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    16 1
    سال ها گذشت و مردم اردبیل در حسرت شنیدن سوت قطار.... ما به انجام رسیدن پروژه خط آهن اردبیل را از دولت تدبیر و امید می خواهیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    6 6
    بنظر من طرح مسكن مهر بايد انجام شود معايبش دور ريخته شود و محاسنش بيشتر گردد. چه اشكالى دارد و ضمنا به اقاى وزير مسكن ميگويم / ميخواهيد مسكن در شهرهاىبزرگ ارزان شود به تمام كسانى كه ميخواهند مسكن بسازند يك طبقه اضافه تشويقى بدون دريافت پول تراكم بدهيد همين كه اعلان كنيد ٢٠ درصد قيمت اپارتمانها ى شهرهاى بزرگ پايين مياد . و وام مسكن را منطقه اى كنيد مثلا در تهران در منطقه ٢٢ تا ١٠٠ مليون تومان وام بدهيد و در جاى پرتردد و شلوغ ميرداماد اصلا وام ندهيد .
  • ایرانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    3 0
    ماتو زنجان یه شهرک داریم به اسم پونک که بیشترآپارتماناش برای مهره وای خدای من خدا به هیچ کس قسمت نکنه که بره اونجا(باعرض معذرت ازهمه ساکنین) من خودم عمران خوندمو کارمم دکوراسیونه خداییش دارن مردمو نابود میکنن شهرکی که هرآپارتمانش5طبقس و هرطبقشم حداقل4واحد(اونمنهایتا70متری) خیابوناش حداکثر10مترین اصلا12متری اونم آپارتمانای بدون پارکینگ؟؟؟؟؟؟؟ وجالبتر از اونم اینکه شهرداری اطلاعیه داده هرکس برای ساخت و ساز جدید خونش پارکینگ نزاره باید جریمشو بده حالا شما پیداکنید پرتقال فروش را
  • پرهام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 0
    پس انداز ؟!!!!!مگه با این حقوق هایی که ما می گیرم و با این همه گرونی میشه پس انداز هم کرد !!!!جلوخور نشه پس انداز .....