مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 6 شهریور 1392

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری پزشک قلابی در پایتخت خبر داد که بدون شرکت در کنکور و با جعل عنوان طبابت می کرد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان به مهر گفت: چندی قبل مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان فعالیت یک پزشک قلابی در تهران قرار گرفتند.
بررسی های تیم پلیسی نشان داد ، متهم حتی در کنکور نیز شرکت نکرده و خود را پزشک داخلی و قلب معرفی کرده بود.
مأموران با اطمینان از فعالیت مجرمانه متهم، دیروز همراه نماینده وزارت بهداشت به مطب او مراجعه کرده و یکی از مأموران خود را بیمار معرفی کرد. در ادامه متهم در عملیات غافلگیرانه ای در مطبش دستگیر و مشخص شد مجوز طبابت او جعلی است.
در حال حاضر تحقیقات از متهم در اداره آگاهی ادامه دارد. 

 

توطئه زوج جنایتکار برای قتل پسر جوان
زوج جوان که با همدستی مردی پسر میوه فروش را به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بودند پس از محاکمه به اشد مجازات محکوم شدند.
به گزارش مهر، 24 آذر سال 90 مردی با مراجعه به مأموران از ناپدید شدن پسر 25 ساله اش به نام یعقوب خبر داد.
او در شکایت خود گفت: پسرم در یک مغازه میوه فروشی در شهریار کار می کرد و از شامگاه دیروز به طرز مرموزی ناپدید شده است. تلاش های ما نیز برای اطلاع از سرنوشت او بی نتیجه مانده است.
پس از این شکایت پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و مأموران در جریان بررسی های خود دریافتند یعقوب با زن جوانی به نام رقیه ارتباط تلفنی دارد.
با کشف این سرنخ تحقیقات برای شناسایی رقیه آغاز و مأموران او را در شهریار شناسایی و به اداره آگاهی احضار کردند. رقیه در بازجویی های اولیه گفت: یعقوب مغازه میوه فروشی داشت و گاهی به من کمک می کرد اما از علت ناپدید شدن او خبری ندارم.
کارآگاهان که به اظهارات رقیه مشکوک شده بودند به بازجویی از او ادامه دادند تا اینکه زن جوان لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: یعقوب مرا مورد آزار و اذیت قرار داده بود و شوهرم با همدستی یکی از بستگانش او را خفه کرده و در اطراف شهریار به آتش کشیدند.
با این اعترافات همسر این زن به نام مقصود و همدستش موسی دستگیر شدند که در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کردند.
با تکمیل تحقیقات در این رابطه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و سه متهم پای میز محاکمه قرار گرفتند.
در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای عاملان قتل پسرشان درخواست اشد مجازات را کردند، سپس قاضی عزیز محمدی، رییس شعبه 71 دادگاه کیفری با تفهیم اتهام به مقصود از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جوان نیز گفت همسرم دو بار با خوردن قرص خودکشی کرده بود وقتی علت این کار را پرسیدم مدعی شد یعقوب او را مورد آزار و اذیت قرار داده است من هم از رقیه خواستم مقتول را به بهانه ای به خانه مان دعوت کند. وقتی یعقوب وارد خانه شد با همدستی موسی دست و پا و دهان او را بسته و در یک اتاق زندانی اش کردیم. چند ساعت بعد متوجه شدیم او دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده است. بعد از قتل جسد او را به زیر پلی در حوالی شهریار برده و به آتش کشیدیم.
سپس رقیه در جایگاه قرار گرفت و گفت: من با یعقوب دوست بودم ولی او یک روز مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و این کارش باعث شد دست به خودکشی بزنم. شب حادثه من فقط به اصرار همسرم او را به خانه مان دعوت کردم و در قتلش هیچ نقشی نداشتم.
موسی نیز با رد اتهاماتش گفت: من فقط در بستن دست و پای مقتول به مقصود کمک کردم.
پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای دفاع آنها، قضات دادگاه وارد شور شده و مقصود را به اتهام قتل به قصاص و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. رقیه و موسی نیز به اتهام معاونت در قتل به 15 سال حبس محکوم شدند. 

 

همسرکشی پس از مصرف شیشه
سرهنگ محمد مهدوی نیا، فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از دستگیری مردی که به واسطه مصرف شیشه همسرش را کشته بود ظرف کمتر از 48 ساعت خبر داد و به مهر گفت: پس از وقوع یک مورد نزاع و درگیری در منزل مراتب به مرکز فوریت های پلیسی شهرستان رفسنجان اعلام شد که مأمورین انتظامی کلانتری 13 شهری، بلافاصله در محل حاضر شدند.
پس از بررسی موضوع مشخص شد زنی که توسط همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود توسط عوامل اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شده است که پس از اعزام به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرده است.
با توجه به حساسیت موضوع، دستگیری قاتل در دستور کار تیم تلفیقی متشکل از پرسنل آگاهی و اطلاعات شهرستان قرار گرفت.
شواهد موجود همسر وی را در مظنونین ردیف اول این پرونده قرار داد و بی درنگ با هماهنگی های لازم قضایی و تعقیب و پی جویی های مکرر موفق شدند ظرف مدت کمتر از 48 ساعت قاتل را دستگیر کنند که وی را برای انجام تحقیقات به اداره آگاهی شهرستان رفسنجان منتقل کردند.
متهم پس از تحقیقات فنی و تخصصی پلیس به قتل همسر خود اعتراف و توهم ناشی از مصرف شیشه (مواد مخدر صنعتی) را عامل آن بیان کرد.
سرهنگ مهدوی نیا با بیان اینکه موضوع تحت بررسی پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس قرار دارد، افزود: قاتل با قرار مناسب قضایی روانه زندان شد. 

 

عملیات 27 تیم پلیس برای رهایی گروگان 150 میلیونی
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش 27 تیم عملیاتی پلیس گروگانگیران 150 میلیونی با رها کردن گروگان شان متواری شدند.
چندی قبل مردی میانسال با مراجعه به پلیس کرمانشاه از گروگانگیری فرزندش خبر داد. پس از بررسیهای اولیه و با تأیید موضوع بلافاصله 27 تیم عملیاتی کار خود را برای شناسایی گروگانگیران و رهایی پسر جوان به نام رضا آغاز کردند. پدر رضا در تحقیقات اولیه به مأموران گفت: او قصد داشت با خودروی پرایدش به تهران سفر کند که ما نزدیک به دو روز از او خبر نداشتیم تا اینکه عده ای ناشناس با من تماس گرفتند و مدعی شدند پسرم را به گروگان گرفتند و برای رهایی او 150 میلیون تومان پول درخواست کردند.
در ادامه تیم های عملیاتی پلیس تمامی محورهای استان کرمانشاه را تحت نظر گرفتند و توانستند گروگانگیران را شناسایی کنند.
مأموران طی یک عملیات نفس گیر به تعقیب گروگانگیران پرداختند اما آنها با رها کردن پسر جوان با استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه و کوه های صعب العبور متواری شدند. مرد گروگان در تحقیقات اولیه پلیس به مأموران گفت: در حال سفر به تهران خودروام در شهر بیستون دچار نقص فنی شد و وقتی آن را درست کردم دو مرد ناشناس به من مراجعه کردند و مدعی شدند هیچ پولی برای سفر ندارند و از من خواستند تا شهرستان همدان آنها را با خود ببرم. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو مرا مجبور به توقف کنار جاده کرد و با استفاده از سلاح سرد دست و پایم و چشمانم را بست.
رضا در ادامه گفت: گروگانگیران خودرو را در بیستون رها کرده و من را تحویل گروهی دیگر دادند و آن موقع بود که با خانواده ام تماس گرفتند و برای آزادی ام 150 میلیون تومان پول خواستند. خوشحالم که با تلاش پلیس از چنگال این افراد آزاد شدم.
سرهنگ کیومرث عزیزی، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام این خبر به مهر گفت: تحقیقات تیم های ویژه پلیس برای دستگیری گروگانگیران آغاز شده است و تاکنون به سرنخ های خوبی در این رابطه رسیده ایم. 

 

دستگیری عامل آموزش ساخت بمب در اینترنت!
کارآگاهان پلیس فتای اردبیل عامل آموزش ساخت بمب در اینترنت را دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر امینی، رییس پلیس فتای اردبیل در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتای استان اردبیل در پی رصد و پایش فضای مجازی در راستای اجرای طرح مبارزه با آموزش ساخت بمب و موادمحترقه و کاهش جرایم در فضای مجازی، وبلاگی به آدرس معلوم را شناسایی و اقدامات خود برای شناسایی گرداننده این وبلاگ آغاز کردند.
در این راستا کارآگاهان با انجام تحقیقات مدیر وبلاگ به هویت معلوم، اهل و ساکن اردبیل را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات اولیه منکر هر گونه بزه انتسابی بوده اما پس از ارایه مدارک و مستندات جمع‌آوری شده به بزه ارتکابی معترف و لب به سخن گشود و پرونده در معیت متهم به دادسرای اردبیل ارسال و قرار مناسب صادر و روانه زندان شد.

 

محاکمه عامل جنایت مدنی در شعبه 71 دادگاه کیفری
عامل جنایت خیابان مدنی به زودی برای رسیدگی به اتهام قتل در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار می گیرد.
به گزارش مهر، حسین 23 ساله عصر روز 24 مهر امسال با اقدام جنون آمیز خود تهران را به هم ریخت.
حسین به سوی عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد. او سپس با فرار از محل جنایت به قم گریخت و 6 ساعت پس از جنایت ، با مراجعه به مأموران تسلیم شد.
در حالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، یکی از مجروحان که مرد 30 ساله ای بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. حسین در بازجویی های اولیه مدعی شد مدتی است یک صدای ناشناس به او دستور می دهد و روز حادثه آن صدا از او خواسته بود به مردم حمله کند.
با تأیید سلامت روحی و روانی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. 17 بهمن سال گذشته نیز حسین در حضور قاضی صلواتی به دفاع از خود پرداخت.
حسین در جریان دفاع از خود در دادگاه گفت : من در یک پیک موتوری کار می کردم و قبل از این حادثه قرار بود یک وانت بخرم و با آن در شرکتی کار کنم. من برای این کار قصد بدی نداشتم و دنبال پول هم نبودم. فقط جنون به من دست داد . یک ساعت بعد از این ماجرا نیز به قم رفته و در کنار ضریح امام حسین (ع) توبه کردم. 20 روز قبل نیز به آنجا رفته بودم و می دانستم پس از ساخت ضریح آن را به عراق می برند. بعد از توبه خود را به مأمورانی که آنجا بودند معرفی کردم.
قاضی دادگاه پس از محاکمه حسین او را به اعدام محکوم کرد. با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.پس از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور و با توجه به حساسیت پرونده رسیدگی ویژه به آن آغاز شد که قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام حسین را تأیید کردند.
در ادامه در خصوص پرونده قتل کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. پرونده این جنایت برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و حسین به زودی به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار می گیرد. 

 

برادرکشی تحت تأثیر مسابقات کشتی کج
پسر جوان که در جریان یک درگیری ساده برادرش را با ضربه کارد به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم به زندان محکوم شد.
به گزارش مهر در این پرونده حسین 21 ساله متهم است پنج بهمن ماه سال گذشته برادر خود به نام حسن را در خانه شان در حوالی رباط کریم با ضربه کارد به قتل رسانده است. با رضایت اولیای دم پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل از جنبه عمومی جرم به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
صبح امروز پسر جنایتکار پای میز محاکمه قرار گرفت که با قبول اتهامش گفت: من دانشجوی رشته روانشناسی بودم. مدتی بود که من برای تهیه هزینه دانشگاه در یک رنگ کاری به صورت نیمه وقت کار می کردم. برادرم نیز چند روزی بود که بیکار شده بود به همین خاطر او را برای کار نزد خود بردم. یک هفته قبل از جنایت با صاحب کارم دعوایم شد و کار را رها کردم. در این موضوع اختلاف من و برادرم آغاز شد تا این که شب حادثه برادرم با مادرم درگیر شد. من به این کار او اعتراض کردم و او با کارد میوه خوری چند خراش بر روی دست من انداخت. درگیری ما ادامه داشت تا این که دوباره او با چاقو به طرف من آمد و من هم یک کارد از آشپز خانه برداشته و به طرف او پرتاب کردم. تیغه چاقو به گردن برادرم خورد و او غرق در خون بر روی زمین افتاد. با مشاهده این صحنه خودم را در اتاق زندانی کرده و خودزنی کردم.
در ادامه مادر قاتل و مقتول درباره شب حادثه گفت: درگیری دو برادر از زمانی آغاز شد که آن ها هر شب در ماهواره کشتی کج می دیدند. هر وقت کشتی کج تمام می شد آن ها سعی می کردند فنونی که در آن دیده اند بر روی هم اجرا کنند.
پس از آخرین دفاعیات متهم و درخواست او برای بخشش قضات دادگاه وارد شور شده و پسر جنایتکار را از جنبه عمومی جرم به 10 سال حبس محکوم کردند که 7 سال آن برای مدت 5 سال به صورت تعلیقی می باشد.
قاضی اصغر عبداللهی، رییس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه پسر جوان در هشداری به خانواده ها گفت: متأسفانه برنامه های ماهواره مخرب بوده و تأثیر مهمی در وقوع جرایم به خصوص جرایم خشن دارد.
خانواده ها باید نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته و اجازه تماشای برنامه های خشن و غیراخلاقی را به آن ها ندهند. 

 

پسر 16 ساله شیرازی متهم پرونده 15 شاکی خصوصی در فارس بود
رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف دو فقره پرونده تهدید و دسترسی غیر مجاز به داده های دیجیتال در استان فارس و شناسایی متهم 16 ساله پرونده که سه خانواده را دچار مشکلات زیادی کرده بود، خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح این خبر گفت: سه خانواده در شیراز که از اقوام نزدیک یکدیگر بودند به پلیس فتا مراجعه و از عامل تهدیدات و افشای اسرار خانوادگیشان در فضای مجازی شکایت کردند.
در بازجویی از شاکیان پرونده که 15 نفر بودند، مشخص شد، شخص یا اشخاصی اقدام به سوزاندن چندین سیم کارت از آنها و همچنین ارسال پیامک حاوی مکالمات روزمره زندگیشان از سیم کارتشان به گوشی خودشان یا سایر اقوام می کنند و در تالارهای گفتگو در فضای مجازی با دادن دست نوشته های تهدید آمیز با علائم شیطان پرستی آنها را تهدید می کنند.
یکی از شاکیان بیان کرد تا کنون اقدام به خرید 13 سیم کارت کرده ولی همگی آنها به محض فعال شدن بعد از حدود نیم ساعت می سوزد.
پس از ارائه این پرونده به پلیس فتا کارشناسان این پلیس اقدامات اولیه خود را شروع و مجدداً ارسال تهدیداتی با موضوع (ارائه شکایت به پلیس فتا برای شما فایده ای ندارد) ، (پلیس فتا قادر به شناسایی ما نیست) و (جز دردسر برای خود کاری از پیش نمی برید) ادامه داشت.
با بررسی سریع تبادلات مخابراتی بین سیم کارت های موجود در پرونده و استفاده از شم کارآگاهی افسران پلیس فتا در اقدامی فنی پسر 16 ساله یکی از شاکیان، به عنوان مظنون شناسایی و احضار شد.
این پسر 16 ساله، دارای تخصص در استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه بود که با کینه ورزی از پدرش و سایر شاکیان و با تصور اینکه به هیچ وجه ردی از خود به جا نگذاشته و قابل شناسایی نیست دست به این اقدام زده بود.
متهم این پرونده در عین ناباوری با ادله پلیس فتا مواجه و جرم فوق از وی کشف شد.
پدر این فرد که به پلیس فتا مراجعه و برایش درک متهم بودن فرزندش در این پرونده غیر قابل باور بود، وقتی با اعتراف فرزندش مواجه شد در عین ناباوری از اینکه مشکلاتشان پایان یافته اظهار خرسندی کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    22 0
    مردی بدون کنکور پزشک شد مثلا شد تیتر خبر؟ کلی آدم میشناسم که شما هم میشناسی بدون کنکور و حضور در کلاس و امتحان، یه شبه دکتر شدن و کلی هم بیا برو دارن برا خودشون
  • صدای جوانان IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    16 0
    كشتي كج ديدن جنبه ميخواد كه اين 2 برادر نداشتند / منم كشتي كج نگاه ميكنم يعني الان پاشم برم برادرمو بزنم و روش فن اجرا كنم؟
  • رضا A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    22 0
    اولا واقعا تو کشتی کج نه با چاقو کار میکنن و نه همدیگرو میکشن، خیلی از کاراشون هم جنبه نمایشی داره و بارها حین پخشش تاکید میکنن که در هیچ جا این حرکات را تمرین نکنید حالا شما قضاوت کنید این درگیری و قتل چه ربطی به کشتی کج داشت، ریشه این قتل فقر هستش