۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

دکتر محمد هادی موذن جامی، عضو وبلاگ خبرآنلاین مطلبی درباره اوصاف شیعه جعفری از نگاه امام جعفر صادق، که درود خدا بر او باد نوشته است.

دکتر موذن جامی در این مطلب نوشته است: « در روایتی از امام صادق هست که اگر در شهری صد هزار نفره فقط یک نفر شیعه باشد و در آن صدهزار نفر یکی از او بهتر باشد، آن شیعه شیعه واقعی نیست... پس وای به حال ما که مدعی هستیم و عامل به شیعه بودن یعنی پیروی و تبعیت و اطاعت از امامان معصوممان، که درود خدا بر آنان باد در پارسایی و پرهیزگاری و کوشش برای خدا و راستگویی و درستکاری و امانتداری و جوانمردی و پوزش پذیری و گذشت و حسن خلق و.... نباشیم. »

رئیس مؤسسه طب قرآنی در بخشی از مطلب درباره نگاه امام ششم به رفتار یک شیعه جعفری نوشته است: « به راستگویی و به اداء امانت و طول دادن سجده و نیکی با همسایه شما را سفارش می کنم، زیرا رسول خدا، که درود خداوند بر او باد دستور می داد که سوزن و نخ را نیز به صاحبش پس دهید، و با خاندان خود پیوند داشته باشید، و به جنازه‏ مرده ‏هاشان حاضر شوید، و بیمارانشان را عیادت کنید، و حقوقشان را بپردازید، زیرا هر کس از شما که در دینش پارسا باشد و راستگو باشد و امانت را به صاحبش برگرداند و اخلاقش با مردم خوب باشد گویند این جعفری است و این مرا شاد کند و گویند این ادب ( و فرهنگ) جعفر (بن محمد) است.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =