تسنیم نوشت:

رئیس جمهور آمریکا ضمن استقبال از پیشنهاد روسیه به سوریه برای قرار دادن کنترل تسلیحات شیمیایی اش در اختیار جامعه جهانی، تاکید کرد این تصمیم در صورت واقعی بودن می تواند از حمله نظامی به سوریه جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، ولف بلیتزر مجری سی ان ان پس از مصاحبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، گفت: یک پیشنهاد جدید با این هدف که از حمله نظامی آمریکا به سوریه جلوگیری شود، به نظر می رسد مورد توجه جدی قرار گرفته است.
روسیه از بشار اسد رئیس جمهور سوریه درخواست کرده است که کنترل زرادخانه های تسلیحات شیمیایی خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.این پیشنهاد را جان کری وزیر خارجه اوباما به روس ها داده است و روسیه آن را به سوریه منتقل کرده است. گفتگو در آستانه سخنرانی اوباما خطاب به مردم آمریکا و احتمال مخالفت کنگره آمریکا با تصمیم اوباما برای حمله نظامی به سوریه انجام شده است.
این در حالی است که دمشق نیز از طرح مسکو استقبال کرده است. باراک اوباما درباره اینکه اینکه این پیشنهاد می تواند از حمله آمریکا به سوریه جلوگیری کند، گفت: ممکن است، اگر واقعی باشد. اقدامی که روسیه و سوریه برای تسلیحات شیمیایی انجام داده اند را ما سال ها پیش مطرح کرده ایم. زیرا این تسلیحات شیمیایی تهدیدی جدی برای همه جهان و آمریکا ایجاد کرده است. به همین دلیل نود و هشت درصد انسان ها می گویند که ما از این تسلیحات استفاده نمی کنیم. این تصمیم از نظامیان ما و کودکان ما همانند کودکانی که ما در آن تصاویر ویدئویی در سوریه، دیدیم، محافظت می کند. بنا بر این قطعا این رویدادی مثبت است.
آمریکا در شرایطی از نگرانی درباره موضوع سلاح‌های شیمایی سخن می‌گوید که خود بارها و در جنگ‌های مختلف از این نوع سلاح‌ها استفاده کرده است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیتا A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 12
    ترحم بر پلنگ تیز دندان....... بشار اسد نشون داده که اصلا برای ملتش اهمیتی قائل نیست و برای در دست داشتن قدرت از هیچ کاری فرو گذار نمیکنه....امیدوارم ملت سوریه به زودی نجات پیدا کنه
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 3
    اوباما از زیر بار جنگ در رفت و نفس راحتی کشید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 3
    این اسد مثل اینکه از روی ناچاری داره تن به هر معامله ای میده اگه 2 سال پیش صدای مخالفانشو می شنید و کناره گیری می کرد مردم وکشورشو به سمت نابودی نمی برد
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 11
    مسخره کردین ها. آقاجان سوریه و روسیه رو باهم بزنید یه جهان رو راحت کنید.
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      0 2
      مثل اینکه فیلم زیاد میبینی؟؟ خواب ببینی آمریکا جونت پودر میشه
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 8
    چه کسی باید بر سلاح های شیمیایی و هسته ای اسرائیل و آمریکا نظارت کند؟؟؟؟ در حالی که آمریکا تنها کشوری ست که از سلاح هسته ای استفاده کرده و 200000 نفر را در عرض چند ثانیه کشته و رژیم صهیونیستی هم بارها از بمب های فسفری استفاده کرده
  • محمدرضا.ع IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 4
    واین بدان معنی است که روسیه از آمریکا خواهش میکنه به سوریه حمله نکنه عزیز دل برادر!!
  • محمدرضا.ع IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 5
    واین بدان معنی است که روسیه از آمریکا خواهش میکنه به سوریه حمله نکنه عزیز دل برادر!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخ
    • علی صادقی A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      0 0
      روسیه خواهش نکرد.بلکه آمریکایی ها بودن که خواهش کردن از روسیه که طرح آمریکایی رو پیشنهاد بده به سوریه تا آمریکا هم با آبروریزی کمتر از باتلاق جنگ خارج بشن.اینا هم همه فیلمشونه بالاخره باید ژست ابرقدرتیشون حفظ بشه دیگهه!!!ههههههههههههههههههههههه مسکین آمریکا
  • ایوب کعبی IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    زنده باد بشار اسد زنده باد مقاومت مرگ بر اسرائل مرگ بر آمرکا و مرده باد بزدلها. انشاالله پیروزی با حکومت سوریه است و آمریکا این را حس کرده که نمیتواند وارد جنگ شود.