۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۰

ایسنا نوشت:

معاون نخست‌وزیر سوریه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که هیچ یک از طرفین درگیر در کشورش قدرت کافی برای پیروزی در اختیار ندارند و این احتمال وجود دارد که دولت بشار اسد در مذاکرات ژنو خواستار آتش‌بس شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قدری جمیل، معاون نخست‌وزیر سوریه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: درگیری سوریه به بن‌بست رسیده است و دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به خاطر آینده کشورش در نشست ژنو خواستار برقراری آتش‌بس خواهد شد.

وی افزود: نه مخالفان مسلح و نه دولت اسد ظرفیت شکست دادن طرف دیگر را ندارند. در همین حال اقتصاد سوریه نیز حدود 100 میلیارد دلار طی دو سال دچار زیان شده است.

قدری جمیل در ادامه گفت: اگر مخالفان مسلح پیشنهاد صلح را بپذیرند این آتش‌بس زیر نظر ناظران بین‌المللی خواهد بود و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بر آن نظارت خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    26 1
    بشار هم با بچه های کرملین گشته تیز و بز شده . . .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    41 13
    همون اول كه راه پيمايي كردن مخالفان وگفتن اسدرونميخوان،اسدبايدميرفت نه اينكه تظاهرات شونوباگلوله پاسخ بده
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      28 8
      اين طوري نيست كه هر وقت مردم خواستند با تظاهرات بتونن رييس جمهور را عوض كنند چون كه يه عده اي موافق هستند و يه عده اي مخالف. بنابراين بايد با انتخابات رييس جمهور عوض بشه.
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      9 9
      یعنی هر جا عده ای از مردم مخالف دولت بودند و تظاهرات کردند دولت باید بره کنار ؟!! کجای جهان تاکنون این اتفاق افتاده که شما انتظار داری توی سوریه بیفته ؟ تکلیف اونایی که موافق دولت هستند چی میشه؟ خب فرداش که دولت بعدی اومد عده ای از طرفداران اون قبلیه برند خیابون دوباره باید عوض شه و همین جور هر هفته یه دولت جدید بیاد ؟!!
    • بی نام GB ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      3 1
      نه دوست عزیز در هر کشوری نه ! ولی در کشوری که حکومت با کودتای پدر به قدرت رسیده و قدرت به صورت موروثی به پسر منتقل شده نه تنها با تظاهرات مردم که بدون تظاهرات مردم نیز چنین دولتی فاقد مشروعیت است و باید انتخابات آزاد با حضورر همه احزاب و گروه های برگزار کند. با منطق شما پس حکومت های مبارک و بن علی و شاه و ... هم نباید با تظاهرات مردم کنار میرفتند. وقتی در کشوری هر 4 سال انتخابات آزاد برگزار شود طبیعی است که مردم از راه انتخابات قدرت را جا به جا میکنند و نیازی به انقلاب ندارند ولی در جایی مثل سوریه طبیعی است که مردم با تظاهرات خواهان کنار رقتن حکومت موروثی کودتایی شوند و این خواسته مردم کاملا بر حق است.
  • بی نام NO ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    32 9
    دیگه دیر شده مخالفان وارد بخش های از دمشق شدن
    • عبدالرضا A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      3 6
      داداش منظورت از بخشهایی از دمشق دقیقا کجاست!؟فقط بخشهایی از ریف دمشق هستن که اونم 2ساله دستشونه و تازگی محله هایی مثل برزه و شبعا رو ارتش پس گرفته
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    5 10
    جنایت جدید تکفیری ها با همکاری ترکیه در سوریه ، اگر دولت اردوغان و ترکیه حامی تروریست های تندرو و القاعده نیستند پس چیستن؟ وظیفه ی ناتو چیست مبارزه با تروریسم یا همکاری با جنایت کاران ادم خوار و گردن زن ؟!! این تنها یک نمونه از هزاران است : یک بالگرد سوری از نوع ام آی 17 راس ساعت 14:20 دقیقه روز دوشنبه وارد حریم هوایی ترکیه شد که در راس 14:25 دقیقه و پس از شلیک موشک جت های جنگنده این کشور در اراضی سوریه سقوط کرد. پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که این بالگرد اشتباها وارد حریم هوایی ترکیه شده است و مسافت بسیار کمی را در حریم هوایی ترکیه طی کرده بود و بلافاصله پس از دریافت دستور از طرف سوریه حریم هوایی ترکیه را به مقصد سوریه ترک کرد اما بلافاصله پس از اقدام به خروج از
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    6 1
    یک بالگرد سوری از نوع ام آی 17 راس ساعت 14:20 دقیقه روز دوشنبه وارد حریم هوایی ترکیه شد که در راس 14:25 دقیقه و پس از شلیک موشک جت های جنگنده این کشور در اراضی سوریه سقوط کرد. پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که این بالگرد اشتباها وارد حریم هوایی ترکیه شده است و مسافت بسیار کمی را در حریم هوایی ترکیه طی کرده بود و بلافاصله پس از دریافت دستور از طرف سوریه حریم هوایی ترکیه را به مقصد سوریه ترک کرد اما بلافاصله پس از اقدام به خروج از ترکیه نیروی هوایی این کشور مستقیما بالگرد مذکور را هدف قرار داد تا این بالگرد در اراضی داخلی سوریه سقوط کند. گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" که از آن با نام اختصاری "داعش" یاد می شود پس از به گروگان گرفتن یکی از خلبانان این بالگرد سوری سر وی را از بدنش جدا کردند!!
  • علی صادقی A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    4 11
    مصاحبه توسط حزب قدری جمیل تکذیب شده امیدوارم مرد باشین و تکذیبیه رو منتشر کنین.در ضمن وضعیت ارتش در بهترین حالت از آغاز توطئه ها است خصوصا تو حومه دمشق و کار تروریستها تو ریف پایتخت تمومه.تو حلب هم گروهک های تروریست باهم به شدت سرشاخ شدن و ترکیه از ترس القاعده مرزش با روستای استراتژیک اعزاز رو بسته.یا حق
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      4 6
      وضع ریف دمشق از 4 ماه پیش تا حالا علی‌رغم تلاشهای شدید اسد هیچ فرقی نکرده. ضمنا سوء تفاهم مخالفان هم در اعزاز دیشب به پایان رسیده و بیانیه هم در موردش صادر کردند. در مورد این اسم‌ها تحقیق کن: 1-احمد غزالة ابو راشد 2- ابو عبد الرحمن الكويتي. دلتون را الکی خوش نکنید.
  • علی صادقی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    5 21
    الله سوریا بشار و بس.کسائی که میگن وقتی مخالفا تظاهرات کردن دولت باید بره امیدوارم همین رو برا آمریکا و اروپا قبول داشته باشن.دکتر اسد حالا حالاها هست و شما در انتخابات سال آینده خواهید دید که مردم کیو میخوان
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      16 2
      یادمه تو لیبی هم میگفتن الله معمر لیبیا و بس
    • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      4 6
      در پاسخ دوستمون که در مورد لیبی گفته باید بگم در لیبی هم با زور قذافی رو از حکومت برداشتند و نه هیچ چیز دیگه. برخی کشورها سالها در بنغازی که مردمش به خاطر موضوعات قبیله ای با قذافی مشکل داشتند سرمایه گذاری کردند و بعد اون شهر رو جدا کرده و دولت رو مجبور به حمله به اونجا کردند ( اینجور تبلیغ شد که گویی قذافی داره مردم خودش رو بمباران میکنه ولی به نظرتون حکومت های دیگه با جدایی طلبانی که یک شهر رو گرفتند و توپ و تانک اونجا مستقر کردند چطور برخورد میکنه ؟) خیلی چیزها تو تاریخ هست که جوری نشان داده میشه که هرگز اونجوری نبوده اونم نه تاریخ صدها سال پیش بلکه تاریخ همین چند سال اخیر
    • بی نام GB ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      5 0
      آقای علی صادقی در اروپا هم بارها در ایتالیا پرتغال و بسیاری از کشورها اتفاق افتاده با اینکه دولت ها با رای مردم سر کار امده بودند با تظاهرات و اعتراضات مردمی استعفا کرده و انتخابات زودهنگام برگزار شده اند در این کشورها اساسا نیازی به انقلاب نیست قدرت از راه انتخابات هر 4 سال تغییر میکند. اما در سوریه حکومت مادام العمر وراثتی نه از راه انتخابات که از راه کودتا به قدرت رسیده است. اگر این موضوع ساده رو درک نمیکنید به شما پیشنهاد میکنم به جای شعار دادن کمی مطالعه کنید. والا با منطق شما پس حکومت صدام هم بر حق بود!
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    20 3
    مگه کارشناسان محترم مدام نمیگفتند ارتش دست بالا را دارد و در آستانه پیروزی است؟ حقیقت اینه که اسد فقط بر مراکز بعضی استانها تسلط دارد و بیش از 65 درصد خاک سوریه دست مخالفانه