ایسنا نوشت:

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: هدف‌ اساسی‌مان در جنگ با عراق دفع تجاوز و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و اثبات حقانیت نظام اسلامی و ایرانی بود که به تمام این اهداف رسیده‌ایم. سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر دولت و ملتی حفظ بقای ملی، مصالح ملی، سرزمین ملی و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های آن کشور است و آنچه این اهداف را می‌تواند تهدید کند، جنگ‌ها هستند.

وی ادامه داد: جنگ‌ها باعث سقوط دولت‌ها می‌شود. در جنگ‌ها سرزمین‌ها اشغال می‌شود و کشوری منافع اقتصادی کشور دیگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در واقع می‌گویند جنگ به معنای سیاست است که با ابزاری دیگر نمود پیدا می‌کند.

صفوی افزود: هدف نهایی دولت‌ها از جنگ تحمیل اراده خودشان و تضعیف دولت دیگر است که این همان بلایی است که در زمان جنگ می‌خواستند بر سرمان آورند. 500 هزار شهید، آزاده و آواره که از جنگ تحمیلی برجای ماند و تضعیف قدرت اقتصادی ایران که در 8 سال جنگ ما را از پیشرفت بازداشت، نمونه‌هایی از آثار مخرب جنگ برای کشور ماست.

وی با مطرح کردن سه سوال مبنی بر این‌که "آیا جنگ قابل پیش‌بینی بود؟ آیا می‌توانست در سال 67 به اتمام برسد و آیا ایران به اهداف اساسی خودش رسیده است؟" گفت: بنده با سابقه‌ای که از زمان انقلاب تا به حال دارم، می‌گویم بله این جنگ قابل پیش‌بینی بود و اگر مسوولان سیاست خارجی‌مان موضع‌گیری آشکار آمریکا و شوروی و کشورهای منطقه به خصوص عراق را دنبال می‌کردند می‌توانستند پیش‌بینی کنند که جنگی در راه است.

وی با اشاره به سوال دوم خود، اظهار کرد: از نظر بنده این جنگ بعد از پیروزی‌های شلمچه و فاو زمانی که ایران در اوج قدرت قرار داشت می‌توانست تمام شود. اما ما جنگ را ادامه دادیم تا به اهداف سیاسی ایران برسیم. ما دشمن را در کشور خودش تنبیه کردیم و یک مکتب جدید به عنوان مقاومت در منطقه شکل دادیم که آثارش را امروزه در جهاد اسلامی فلسطین، حماس، سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌توانیم ببینیم.

صفوی در پایان افزود: از دل این جنگ قدرت بزرگی به نام سپاه پاسداران به وجود آمد که با این‌که در ابتدای جنگ قدرت چندانی نداشت امروز به یکی از قدرت‌های مهم کشور تبدیل شده است.

219219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    19 5
    صدام رو هم خدا به دست امریکا نابود کرد. این هم اضافه بفرمایید سردار
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 1
    راه قدس از کربلا می گذرد هدف بود یا فقط شعار ؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    9 1
    تنبیه کردید ؟؟؟؟؟؟غرامت هم گرفتید ؟