مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 12 مهر 1392

تعمیرکار حرفه ای خودروهای بی ام و که با سرقت قطعات اصلی این خودرو از مالباختگان کلاهبرداری 200 میلیونی کرده بود، در ردیابی های کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.
به گزارش مهر، 26 تیر امسال مأموران کلانتری 102 پاسداران از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان سرقت قطعات اصلی موتور بی ام و مدل X3 در خیابان ساقدوش قرار گرفتند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت لوازم داخل خودرو و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
صاحب خودرو پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: 25 تیر ماه، در مسیر رفتن به سمت خانه بودم که ناگهان ماشین به علت نقص فنی خاموش شد. پس از آن و با وجود تلاش زیادی که انجام دادم ، ماشین روشن نشد و به همین علت ساعت 23 و 30 دقیقه با نمایندگی کارخانه بی ام و تماس گرفته اما نمایندگی عنوان داشت که در آن ساعت شب امکان ارائه هیچگونه خدماتی وجود ندارد ! زمانیکه از نمایندگی ناامید شدم، با جرثقیل تماس گرفته اما آنها نیز هیچ اقدامی برای جابجایی خودرو نکردند.
وی در خصوص نحوه اطلاع از سرقت قطعات اصلی موتور خودرو، به کارآگاهان گفت: با اطمینان از این موضوع که هیچ کس قادر به سرقت ماشین نیست، ماشین را در همان محل ( خیابان ساقدوش ) پارک و به منزل رفتم. فردای آن شب، زمانیکه به همراه نمایندگی بی ام و به محل پارک خودرو مراجعه کردم ، با صحنه عجیبی روبرو شدم. خودرو سرقت نشده بود اما سارق یا سارقین اقدام به سرقت قسمتی از قطعات اصلی موتور خودرو از جمله گیربکس و مغزی موتور کرده بودند. در خصوص نقص خودرو نیز از سوی نمایندگی بی ام و اعلام شد که فرد یا افرادی اقدام به ریختن آب به داخل باک بنزین کرده اند!.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با توجه به نوع سرقت و بر اساس نظریه کارشناسی نمایندگی کارخانه سازنده خودرو اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقین می بایست اطلاعات فنی بسیار دقیقی از سیستم موتوری این مدل از خودروهای بی ام و داشته باشند که اقدام به این نوع سرقت لوازم و قطعات خودرو کرده بودند. لذا تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متخصصان فنی خودروهای بی ام و مدل X3 به نام مرتضی 35 ساله شدند که بنا بر اظهارات همکاران سابقش، به علت مصرف مواد مخدر اقدام به ترک محل کار خود کرده بود.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، مرتضی یکی از کارشناسان فنی و ماهر در زمینه خودروهای بی ام و به ویژه مدل X3 است که حتی نمایندگی بی ام و حاضر شده تا به خاطر مهارت بالا ماهیانه مبلغی در حدود 5 میلیون تومان به وی حقوق پرداخت کند اما وی این پیشنهاد را قبول نکرده بود!!.
با شناسایی هویت مرتضی به عنوان سارق احتمالی، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی در منطقه ملاصدرا متوجه شدند که وی از این مکان متواری شده است. در ادامه و با انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد متهم در منطقه پاسداران شده و سرانجام با کنترل نامحسوس محل های تردد متهم موفق به شناسایی و دستگیری وی به همراه یک بی ام و مدل X3 شدند.

مرتضی 35 ساله سارق بی ام و مدل X3
با دستگیری مرتضی، مخفیگاه وی در منطقه پاسداران نیز شناسایی شد و در بازرسی از این محل مقادیر زیادی از انواع قطعات خودرو ویژه بی ام و مدل X3 به همراه اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد که با شناسایی و دعوت از این افراد، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که خودروهای آنها نیز همگی از نوع خوردوهای بی ام و مدلX3 به شیوه ای مشابه مورد سرقت قرار گرفته و متهم پس از سرقت و تحت عنوان مکانیک خودرو و در ظاهری موجه، اقدام به فروش قطعات سرقتی خودرو به صاحبان اصلی آنها و در واقع کلاهبرداری از آنها کرده بود.
با توجه به دلایل و کشفیات به دست آمده، مرتضی که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: با خودرو X3 متعلق به خودم، در خیابان های سطح شهر به ویژه در مناطق شمال تهران تردد کرده و زمانی که با بی ام و مدل X3 برخورد می کردم، آن را زیر نظر می گرفتم و در یک فرصت مناسب و زمانیکه صاحب خودرو برای تنها دقایقی از ماشین دور می شد، به سراغ ماشین رفته و اقدام به ریختن آب به داخل باک بنزین می کردم. زمانیکه صاحب خودرو به علت نقص فنی از هرگونه خدمات مأیوس و خودرو را در محل پارک می کرد، به سراغ ماشین رفته و اقدام به سرقت قطعات آن می کردم.
متهم در خصوص نحوه کلاهبرداری های خود نیز به کارآگاهان گفت: فردای سرقت، با بی ام و به محل سرقت مراجعه و خود را به عنوان مکانیک و کارشناس خودروهای مدل X3 معرفی می کردم و با توجه به وضعیت ظاهری مناسب و نوع خودرو و همچنین ابزار آلات مکانیکی که همراه خود داشتم، هیچکدام از دارندگان خودروها به من مشکوک نشده و در ادامه و به بهانه انجام تعمیرات و تهیه قطعات سرقت شده از ماشین، همان قطعات سرقتی متعلق به خودروها را دوباره بر روی آنها بسته و اقدام به گرفتن مبالغ چند ده میلیون تومانی از صاحبان خودروهای بی ام و مدل X3 می کردم.
سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص سرقت قطعات خودروهای بی ام و مدل X3 ، کارآگاهان پایگاه چهارم موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان و صاحبان این مدل از خودروها شدند که متهم به بهانه انجام تعمیرات و تهیه قطعات خودرو اقدام به گرفتن مبالغ چند ده میلیون تومانی از آنها کرده بود به گونه ای که با حضور تعدادی از مالباختگان در پایگاه چهارم و انجام تحقیقات مشخص شد که هر کدام از آنها مبالغ مختلف 80 ، 50 ، 20 ، 40 و 12 میلیون تومانی را به عنوان دستمزد و هزینه تهیه قطعات خودرو به متهم پرداخت کرده اند.
سرهنگ رضا مؤذن در ادامه گفت: با انجام تحقیقات تکمیلی از متهم و اعترافات به دست آمده از وی و شناسایی سرقت های مشابه، تعدادی از مناطق سرقت در ولنجک، شریعتی، ایران زمین، پاسداران، آفریقا، اختیاریه، قیطریه، شهید اندرزگو شناسایی و از مالباختگان برای حضور در پایگاه چهارم آگاهی و شناسایی متهم دعوت به عمل آمده است که تمامی این افراد پس از حضور در پایگاه، موفق به شناسایی متهم شدند.
رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر اعلام کرد: از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان- خیابان ابوذر غفاری- بالاتر از بیمارستان رسالت- جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

 

 

اجرای حکم اعدام قاتلان خانواده توکل در بابل
فرماندار بابل به فارس گفت: دو تن از قاتلان خانواده توکل که در سال 89 اعضای یک خانواده چهار نفره را در بابل به قتل رساندند سحرگاه فردا به دار مجازات آویخته می‌شوند.
محمد مهدوی افزود: آبان ماه سال 89 انتشار خبر قتل چهار نفر از اعضای خانواده توکل در بابل به قدری تکان‌دهنده بود که دل هر انسانی را متأثر می‌کرد.
وی افزود: پلیس بابل بلافاصله بعد از این حادثه تلاش برای دستگیری قاتلان این خانواده را در دستور کار قرار داد و بعد از جست و گریزهای پلیسی موفق شد در مدت زمان کوتاهی قاتلان این خانواده را که دایی و خواهرزاده- کارگران خانه توکل- بودند را دستگیر کند.
سرانجام بعد از گذشت حدود چهار سال، قاتلان خانواده توکل که علاوه بر پدر و مادر، دو فرزند خردسال این خانواده را با بیرحمی به قتل رساندند ساعت شش و نیم صبح فردا در بلوار مادر شهاب‌نیا بابل به دار مجازات آویخته می‌شوند.
در حال حاضر اطلاعیه اعدام این قاتلان در نماز جمعه‌های بابل در حال توزیع است.
صبح فردا این حکم در ملأ عام اجرا می‌شود.

 

انهدام باندهای صدور گواهی عدم اعتیاد جعلی / آزمایش اعتیاد ناوگان حمل و نقل عمومی هر 6 ماه یکبار
رییس بهداری ناجا با اشاره به انجام تست اعتیاد از رانندگان حمل و نقل عمومی و شخصی به مهر گفت: باندهای صدور گواهی عدم اعتیاد جعلی شناسایی و منهدم شدند.
سردار علی مجیدی افزود: اکنون تست مواد مخدر و آمفتامین ها در تمامی مراکز بهداری ناجا در کشور انجام می شود. ضمن اینکه در طرحهای نوروزی تابستانی با هماهنگی پلیس راهور این تست ها در جاده ها به صورت رندوم انجام می شود.
در حال تلاش هستیم با استانداردسازی تست الکل را نیز در تمامی استانها انجام دهیم.
به گفته رییس بهداری ناجا روند استفاده از مواد مخدر صنعتی در کشور رو به افزایش است و نسبت مصرف مواد مخدر صنعتی در زنان بیشتر از مردان است. اکنون کیت آزمایش مواد مخدر صنعتی در اختیار تمامی بهداری ها قرار گرفته است و علاوه بر انجام تست از رانندگان از مظنونانی که توسط مراجع قضایی معرفی شوند تست گرفته می شود.
مجیدی با اشاره به اینکه تمام رانندگان حمل و نقل عمومی که می خواهند گواهینامه پایه یک دریافت کند باید تست اعتیاد دهند تأکید کرد: سایر متقاضیان گواهینامه نیز در صورت تشخیص پزشک تست اعتیاد می دهند. در تلاش هستیم در ناوگان حمل و نقل عمومی هر 6 ماه یکبار در زمان تعویض دفترچه کنترل های لازم انجام شود.
به گفته وی، تست های انجام شده از رانندگان به صورت رندوم است چرا که اگر بدانند باید تست اعتیاد دهند در صورت مصرف نکردن ظرف 48 ساعت آزمایش منفی می شود. میزان مثبت بودن تست های رندوم با سایر تست ها متفاوت است.
رییس بهداری ناجا از انهدام باند جعل جواب آزمایش خبر داد و افزود: به طور قاطع عرض می کنم که هیچ فردی نمی تواند در سیستم پلیس آزمایش اعتیاد را جعل یا تغییری در آن ایجاد کند اما تا کنون چند باند را که به صورت غیرقانونی اقدام به صدور برگه عدم اعتیاد می کردند و با فروش این برگه های جعلی سوء استفاده هایی انجام می شد، شناسایی و منهدم کردند.

 

1200 سکه تقلبی در الیگودرز کشف شد/ دستگیری کلاهبردار میلیونی
سرهنگ جبارپور، فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز از کشف هزار و 200 سکه تقلبی در این شهرستان خبر داد و به مهر گفت: در پی مراجعه یک شهروند و اعلام اینکه فردی در ازای فروش هزار و 200 عدد سکه تقلبی، مبلغ 100 میلیون ریال را از وی کلاهبرداری کرده، پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
مأموران پلیس آگاهی این شهرستان با تحقیقات گسترده و هماهنگی مقام قضایی کلاهبردار را در شهرستان الیگودرز شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این کلاهبردار با اعتراف به جرم خود همراه پرونده روانه زندان شد.

 

حادثه مرگبار در نانوایی فانتزی
کارگری که برای لایه روبی به چاه آبی در یک نانوایی فانتزی رفته بود، جان خود را از دست داد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه به ایسنا گفت: وقوع حادثه سقوط در چاه در ساعت 9:27 به سامانه 125 اطلاع داده شد.
وی با بیان اینکه به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان را به محل حادثه واقع در یک نانوایی فانتزی در محدوده میدان قیام اعزام کرد، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که در زیرزمین این نانوایی یک چاه آب قرار داشته که کارگری 50 ساله مشغول لایه روبی و تمیزکردن دهانه آن بوده که ناگهان به علت تخریب دهانه به عمق 9 متری چاه سقوط کرده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این چاه مملو از آب و رسوب بود خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات خود به عمق چاه رفته و این کارگر 50 ساله ایرانی را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.
ملکی با بیان اینکه تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی مرگ این کارگر را تأیید و اعلام کرده‌اند، گفت: آتش‌نشانان در ساعت 10:30 امروز جمعه به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن پراید IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    6 2
    پس زودتر برم ایکس 3 رو بفروشم جاش ایکس 6 بخرم
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    44 1
    پس این جرثقیلا که ماشینای پارک شده رو میبرن پارکینگ چی؟؟؟ بارها دیده شده موقع تحویل ماشین تعدادی از قطعات رو برداشتن و مالک هم از دنیا بی خبر لطفا پیگیری کنید