رئیس​جمهور در دفاع از فرجی​دانا، صالحی امیری و فانی، آنها را مومن و انقلابی خواند و خواستار ارائه رای اعتماد مجلس به آنها شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی که برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود به مجلس آمده بود، گفت: سوابق،  مدیریت و اعتقاد وزرا به قانون اساسی به عنوان اصل و اساس بوده است. نسبت به این سه وزیر نیز همین ملاک مد نظر بوده است.

چکیده سخنان رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی را در ادامه بخوانید:

*ما برای آموزش عالی در این کشور باید به حساسیت امر دانشگاه ها و حضور حدود 4.5 میلیون دانشجو در دانشگاه​های کشور و رسالت سنگین این دانشگاه توجه داشته باشیم. دانشگاهی که باید دانشگاه باشد، یعنی محل دانشمندان و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان. دانشگاه یعنی جمع فرهیختگان امروز جامعه و جمع فرهیختگان فردای جامعه باشد. دانشگاه باید مدیریت فردای کشور را بر دوش خود احساس کند. ما به دنبال وزیری بودیم که در مرحله اول کیفیت آموزشی دانشگاه ها را ارتقا بخشد. یعنی توسعه انسانی و علوم و دانش. ما به دنبال وزیری بودیم که اعتقاد داشته باشد که دانشگاه، «باشگاه» یا «دارالتادیب» نیست و محل فعالیت احزاب و گروه های سیاسی نیست.

*در زمینه آموزش و پرورش نیازمند تحول هستیم و باید به سمت یادگیری محوری و استدلال محوری حرکت کنیم. ما نیاز به مدارسی داریم که در بسیاری موارد درسی خلاقیت دانش آموزان را افزایش دهد ما نیاز به مدارسی داریم که در کنار علوم طبیعی به علوم انسانی و اجتماعی نیز به اندازه کافی اهمیت دهد.

*درباره وزارت ورزش و جوانان که باید بگویم که ورزش می​تواند بخشی از دیپلماسی عمومی باشد. کما اینکه دیپلماسی علمی نیز همواره کارآمد بوده است. نیازمند توجه به ورزش بانوان و ورزش همگانی هستیم. آقای صالحی امیری فردی جامعه شناس است که با دیدی آسیب شناسی به مسائل ورزش و جوانان می​نگرد. من سال​ها در مرکز مطالعات استرانژیک با ایشان همکار بودم و از توانمندی ایشان مطلعم.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود خواستار ارائه رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادیش شد و گفت: انشالله در پایان وقت شاهد تکمیل کابینه دولت یازدهم باشیم. قول دولت به ملت هم این است که با این تکمیل حرکت در فضای فرهنگی سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی در پایان از نمایندگان برای حوصله​شان در استماع سخنانش تشکر کرد. گفتنی است نطق وی با فریادهای احسنت احسنت نمایندگان روبرو شد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    10 0
    احسنت احسنت ...