روزهای آلوده و به شدت ناسالم هوای تهران کم کم به شش ماه در سال نزدیک می‌شود و همین سلامت مردم را بیش از پیش تهدید می کند. این اتفاق تصمیمات ناخوشایند را هم اجتناب ناپذیر می کند؛ مثلا زوج و فرد سراسری.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در جلسه هفته گذشته کمیته کاهش آلودگی هوای تهران، مدیرکل محیط‌زیست استان‌تهران پیشنهاد داد طرح زوج و فرد سراسری در تهران، علی الحساب ادامه داشته باشد. در جلسه امروز هرچند که او حضور نداشت، اما این طرح تصویب شد؛ تا اطلاع ثانوی، طرح زوج و فرد سراسری از در خانه ها اجرا می شود (اینجا)

محمدهادی حیدرزاده اما خبر از پیشنهادش به شورای عالی ترافیک برای دائمی شدن زوج و فرد سراسری در نیمه دوم سال می دهد: پیشنهادی برای شورای عالی ترافیک در داریم مبنی بر اینکه در 6 ماه دوم سال طرح زوج و فرد از در خانه ها دائمی شود.

امروز استاندار تهران البته از ارائه پیشنهادی به شورای عالی ترافیک خبر داده بود که بر مبنای آن،‌ طرح ترافیک و زوج و فرد در محدوده ای بازتر از محدوده فعلی اجرا شوند. 

اما این پیشنهاد و البته همین تصمیم امروز کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا با مخالفت های مردمی مواجه شده است. اینکه بیش از این نمی توان مردم را از تردد با خودروی شخصی منع کرد.

حیدرزاده دراین باره به خبرآنلاین می گوید: بالاخره محدوده طرح ترافیک جزو اختیارات حاکمیت است. مردم همین الان هم می توانند بگویند چرا نباید وارد مرکز شهر شویم. اما مطابق قانون، طرح ترافیک و زوج و فرد هم مصوبه شورای عالی ترافیک است. پیشنهاد زوج و فرد سراسری را هم باید شورای عالی ترافیک بررسی و مصوب کند.  

او بر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: البته این پیشنهاد برای روزهای اضطرار است.

یکی از انتقاداتی که به محدودیت تردد می شود، بدیع بودن آن در دنیاست. حیدرزاده اما می گوید در برخی شهرهای بزرگ دنیا که مانند تهران اینورژن دارند، این روش استفاده می شود: پکن و آتن دو شهری هستند که اینورژن دارند و محدودیت هایی برای تردد دارند. حتی در پکن خودروها بر اساس رنگ در برخی روزهای هفته نمی توانند تردد کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 117
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    برای منی که وسیله نقلیه ندارم خیلی خوبه! امروز خیابونها فقط چشمت به تاکسی میخورد و خیلی خلوتتر بود نسبت به روزهای دیگه.
    • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      132 1
      اونوقت تاکسی ها سوار هم میکردن یا فقط دربست می رفتن؟
    • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      آره منفی بده عزیزی که هر روز تک سرنشین میشینی پشت ماشینت و گاز میدی توی اتوبان و گند میزنی به شهر و لذتش رو میبری,عزیز دل اونها ماشین غیر استاندارد رو میدن شما هم میخری,چرا؟ چون زورت میاد از وسایل عمومی استفاده کنی چون افت داره با دوچرخه بری به محل کارت,صبح از ساعت 7 تا 9 عصر از 3 تا 9 تمام اتوبانهای تهران قفل میشه,گندش رو دراوردید دیگه,طرف تا بقالی می خواد بره با ماشین میره!,اینطوری پیش بره هممون از دود و مسمومیت اگه نمیریم صد جور مریضی می گیریم
    • محسن A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      118 1
      من ضمن اینکه با این همشهری موافقم اما مشکل فقط با پاک کردن صورت مسیله حل نمیشود.فقط تصور کنید نیمی از 2 میلیون خودرویی که روزانه در تهران تردد میکنند وفرضا تک سرنشین هستند فردا خودرو بیرون نیاورند آیا سیستم حمل و نقل عمومی امکان جابجایی این 1 میلیون نفر اضافی را دارد؟در تمام ماههاوسالهایی که هوا خوب بود آیا در فکر بودیم؟آیا بنزین را استاندارد کردیم؟آیا موتور خودروهای داخلی را بهینه سازی کردیم؟اینکه تمام سال را بدون برنامه ریزی سپری کنیم و در موقع اضطرار یادمان بیافتد که میشود از مردم مایه گذاشت بزرگترین ایراد این قبیل طرحهاست.
    • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      6 9
      چشم بسته غیب گفتی داداش ! امروز که ممنوع نبود
    • آرش IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      3 0
      آقا من هم می گم چون جرم و جنایت و دزدی زیاد شده مردم را بر اساس شماره شناسنامه زوج و فرد کنیم!! فکر خوبیه ها بعد بعضی ها هم پیدا می شن چون از در خونه بیرون نمیان از این طرح حمایت می کنن!! برادر من شما ماشین نداری یا اگه داری مسیرت مترو خور یا اتوبوس خور است. کسانی مثل من که باید هر روز از مجیدیه برم آزادی چیکار کنم؟ بد نیست آدم یه ذره جلوتر از دماغش را هم ببیند!
  • جل الخالق A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    من مضرات آلودگی هوا رو میدونم. آدم عقب مونده ای هم که نیستم. ولی من ماشین با استانداردهای خودشون و ایضا اروپایی گرفتم. دو برابر پول ماشین دادم پول بیمه رو واسه 365 روز دادم پول عوارض شهرداری رو هم همینطور. خجالت هم خوب چیزیه!!! برن جلوی حرکت اتوبوس و مینی بوس و کامیون و وانت نیسان های دودزا رو بگیرن.
    • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      283 3
      "او بر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد" کدوم حمل و نقل عمومی ؟!!! . اگه همچین راه حلی موجود بود مردم معطل توصیه جنابعلی نمی موندن!!!
    • فرید A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      245 3
      یعنی چی از اختیارات حاکمیت است؟خب پس نظر مردم چی میشه؟این همه از این خودرو سازا حمایت کردید چی شد؟؟؟
    • فرید A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      128 5
      شاید باورش سخت باشه ولی در صورتی که خودرو دیزلی تنظیم باشه و گازوئیل مناسب هم موجود باشه الودگی بسیار بسیار کمتری ایجاد میکنه حتی نسبت به خودروهای گازسوز،اگر قراره جلوی دسته خاصی گرفته بشه قطا موتور سواران بهترین گزینه هستن چون 8 برابر پیکان الودگی دارن(اینا همشون اثبات علمی شدن)
    • ابراهیمی A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      152 7
      تو پکن برای زندگی در پایتخت به مجوز نیاز دارن و منطق هرکس هرجا خواست زندگی کند وجود ندارد
    • بی نام RO ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      257 1
      یک طرح دایمی هم اجرا کنید برای تخته کردن در خودروساز ها و برداشتن تعرفه وردات خودروها. که اگر تعرفه نباشد، حتی با دلار 3000 تومانی خودروی ژاپنی و کره ای با قیمت زیر 50 میلیون وارد کشور میشود.
    • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      190 1
      آقای کارشناس ترافیک،، دم از حمل ونقل عمومی راحته وقتی حتی یک روز در سال هم اونو تجربه نکنی و مشکلاتش رو خودت نچشی. از سر شکم سیری این حرفا رو داری میزنی تو که همیشه و در هر شرایطی ماشین دولتی با آرم طرح ترافیک در خونت پارکه. . .
    • نیما IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      26 20
      اصلا این هم آدم در تهران چه می کنند ایران به این بزرگی را گذاشتید و چسبیدید فقط به تهران -
    • يك پزشك A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      21 0
      بابا به خدا همه چيز فقط خودرو نيست. اين شهر با اين موقعيتش ديگه گنجايش جمعيت بيشتر از اين رو نداره. خودروها، موتورسيكلتها و از همه بدتر در زمستونها شوفاژخونه هاي گازسوز در نبود فضاي سبز كافي و بارندگي و باد مناسب واقعا كشنده و سرطانزاست
    • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      9 34
      انقدر روتون زیاد نباشه ما مجبور نیستیم به خاطر شما که تک سر نشین میخوای بیای بیرون آلودگی و مریضی رو نحمل کنیم.یه مدت هم شما مث ما فقیر فقرا با حمل و نقل عمومی تردد کنید.
    • بی نشان IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      16 0
      دوست خوبم، مسئولین ما عادت دارند راحتترین راه ممکن را انتخاب کنند،چون هم دچار دردسر نمی شوند و هم موقتا علاجی بر درد می گذارند (البته ظاهرا!) . تولید ماشین بی کیفیت (بخوانید افتضاح) ، حمل و نقل عمومی در حد فاجعه ( از گسترش مترو و ازدحام و ... تا تاکسی های 20 ساله) ، عدم نظارت بر معاینه فنی (پنج ساله کردن توسط مجلس!) ، وفور موتور سیکلت در حد و اندازه فیلیپین، و الی ماشالله از این قبیل مشکلات زیر ساختی و مدیریتی سبب شده راحتترین کار زور گفتن به مردمی بشه که ساده ترین حق هم از اونها سلب میشه. اینه مدیریت هزاره سوم!
    • آرش IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      26 2
      در پکن و آتن طرح زوج و فرد سراسری اعمال می شود... در انگلستان از خانه های خالی مالیات کسر می شود... در آلمان شهریه دانشگاهها هر سال افزایش می یابد... در سوئد از خانه های ناودان دار مالیات می گیرند... این مثالها را سالهاست که مردم ما می شنوند بدون اینکه بدانند در پکن و آتن بیمه سراسری رایگان برای همه مردم داریم... لندن بزرگترین خطوط حمل و نقل مترو را دارد بطوریکه از هر محلی در مرکز شهر تا اولین ایستگاه مترو فقط 3 دقیقه راه است... در آلمان مدرن ترین و بزرگترین خطوط تولید خودرو وجود دارد... در سوئد آنقدر به خانواده های دارای فرزندان معلول رسیدگی می شود که برخی از فقرا دوست دارند بچه معلول به دنیا بیاورند... نمی دانم مسئولین کشور می دانند یا نمی دانند که مردم خوب می دانند در دنیا چه خبر است.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    426 9
    ماشين بي كيفيت با قيمتهاي گرون دست مردم ميدن بعد هم ميگن ٣ روز نبايد سوارشين!!!!!
    • جلال A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      195 3
      اینایی که منفی دادن یعنی میگن ماشینای با کیفیت و ارزان دست مردم میدن قبلش هم میگن 3 روز نباید سوار شین؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      175 2
      با این طرح مسخره رسما به مردم بی اعتنایی می کنن. من ماشین بی کیفیت داخلی را با چند برابر قیمت باید بخرم و پول بیمه و عوارض و مالیات سالیانه را پرداخت کنم در صورتی که فقط نصف سال را میتونم از ماشینم استفاده کنم. وااااای خداااا
    • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      17 0
      گرفتن مالیات بیمه و عوارض برای تمام روزهای سال ولی عملا اجازه تردد برای نصف سال و استفاده از نصف مبلغ پرداختی حرام است و قانونا و شرعا در هیچ جای دنیا سابقه ندارد لطفا از مراجع تقلید در مورد این مبالغ دریافتی سوال کنید اینها حرام است پول اضافی گرفتن از مردم حرام است
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    45 6
    در صورت نصف شدن بیمه و عوارض، پیشنهاد خوبی است. البته راه کوتاه مدت و موقتی است. راه بلند مدت اینه که آقایان مسئول از همین الان به فکر ساخت خودروی با کیفیت باشند.
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    71 0
    اگه تعرفه گمرک و حذف کنین و ماشین بدرد بخور بدین دست مردم مشکل حل میشه؛ نیازی هم به ابتکارات چینی اون هم از نوع درجه 3ش نیست! شما اگر واقعا نگران سلامت مردم بودید یقه ی اون به اصطلاح خودروسازی رو میگرفتید که به خاطر پر کردن جیبش میاد یه قطعه حیاتی مثل کاتالیست اگزوز رو حذف میکنه و بعد با عوض کردن یه صفحه کیلومتر و 2 تا دسته راهنما خودروی به آهن پاره دهه هشتاد میلادی رو با عنوان یورو 4 میده دست مردم! وضعیت سوختم که اظهر من الشمسه، حرف از بنزین اکتان 98 میزنید ولی به خدا اگر اینجوری باشه.. حتی بنزین به اصطلاح سوپری هم که میدید دست مردم اینجوری نیست که اگر بود ماشینای وارداتی 365 روز سال چراغ چک موتورشون روشن نبود به خاطر تعجب از نوع سوختی که به خورد ماشین مردم میدین! دروغ که شاخ و دم نداره!
  • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    224 3
    همه چي فداي پابرجا بودن ٢شركت ناخودرو ساز شده . اخه چه اصراري دارين خودرو بي كيفيت با مصرف سوخت صدي پونزده توليد بشه . همه چي داره ازبين ميره!!!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    79 1
    این آقا این نظریه های را برای آدمهای عهد عتیق گفتن چون که ماشین های تولید داخل هم برای عهد عتیق هستند با بنزین اسماً یورو 4 و 5 تا چند وقت دیگه 6 و 7 که نباید یه ابر شهری مثل تهران را تعطیل کرد ما به گفته آقایان هشتمین تولید کننده خودرو آشغال در دنیا هستیم حق ملت ما همین است.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    121 3
    تهرانو با پکن مقایسه نکنید لطفن. چین 20 برابر ایران جمعیت داره. چرا با نیویورک و لندن و پاریس مقایسه نمی کنید؟ اونجاها هم طرح ترافیک دارن؟ اینهمه تهرانو بزرگ کردید و همه صنایع و کارهای سود آورو متمرکز کردید تو تهران خب نتیجه ش همین میشه. البته از بنزین و خودروهای بسیار بی کیفیت هم که زیاد شنیدیم. میگن با مترو اتوبوس برید بیرون انگار اول صبح همه متروها و اتوبوسا خالی دارن میرن؟؟!!! اصن همه ی جای شهر که خط مترو نداره!!
    • بی نام BE ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      12 8
      طرحهای ترافیکی و تعرفه های پارک خودرو وحشتناکی دارن. در ضمن قیمت سوخت هم بسیار بالاتره.
  • متحیر A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    38 2
    همین الان که باز یک سری کارشون خارج طرحه و با وسیله میرن میان وضعیت تاکسی و اتوبوس اینه وای به حال اینکه اینا هم اضافه شن دیگه مترو و اتوبوس منفجر که گذشته دیگه راه نمیتونه بره خودشون طرح ترافیک دارن هر جا در هر شرایطی میرن بعد ایده میدن فکر نمیکن اگر یه روز فرد با ماشین زوج کار اورژانسی پیش اومد دیگه از در خونه هم نمیشه امد بیرون!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    70 1
    یکی به این سئوال پاسخ بده که در کدام نقطه دنیا برای حل مشکل الودگی هوا فقط به استمرار و دائمی کردن طرح زوج و فرد پرداخته اند؟! در کدام شهر و کشور دنیا این طرح دائمی شده بجز ایران و تهران؟! آیا مشکل آلوده ترین شهرهای دنیا(مثل مکزیکوسیتی)با طرح زوج و فرد حل شد؟!! در هیچ نقطه جهان طرح زوج و فرد دائمی نبوده و نیست!
    • بی نام EU ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      41 5
      در اکثر جاهای دنیا هم مردم و هم دولت متعهد و مسئول هستند در برابر هم .... اینجا دولت از جیب مردن خرج میکنه و مردم هم حاظر نیستند قدمی بردارند در کمک به دولت...پس اوضاع همین باقی میمونه !! مچکریم روحانی!
  • امير A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    48 0
    خداييش اين آقايون مسوول جزايجادمحدوديت وفشاربرمردم كارديگرى هم بلدند؟برادرمن اگربناباشد به اين روش هامديريت شودديگرلازم نيست جنابعالى حقوق بگيرى وجاى مديران لايق رااشغال كنى!آخرديوارمردم ازهمه كوتاه تراست زورتان هم كه به خودروسازهانميرسه؛سوخت باكيفيت هم كه سخت توليدش؛ماشين استانداردهم كه نميشه واردكرد؛حمل ونقل عمومي روهم نميشه گسترش داد اصولاً حال و حوصله كارهاى اساسى رونداريد پس تااطلاع ثانوي فشار وزور وپليس!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    78 1
    یکی به این آقا بگه جمعیت چین با خودمون رو مقایسه کردی؟!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    152 3
    همین یه چیز رو از چین وارد نکرده بودید...!!!
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    37 2
    عوارض و بیمه رو هم کم کنید به نسبتش. موتور سیکلت ها و اتوبوس و مینی بوس خود شهرداری از همه بیشتر هوا رو کثیف میکنن. تاکسی ها هم قربونشون برم مال عهد سنگ و بوقن!
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    135 2
    باشه فقط پول بیمه و عوارض رو هم نصف کنید! و تعداد اتوبوس و مترو رو هم دو برابر...
    • مدافع بیمه IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      4 17
      وقتی خسارت جانی هم دارید خوبه شرکتهای بیمه نصف پرداخت کنند؟ وقتی که دیه 152 میلیون تومنی برای 4 نفر میگرین هم این حرفو میزنین؟
    • جیم جارموش IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      9 1
      جناب مدافع بیمه شما یه جوری میگین آدم خیال میکنه شما از دم به همه افرادی که بیمه میکنند دارید نفری 152 میلیون پرداخت میکنید ! شما اگر تو کار بیمه هستی قطعا بهتر از من میدانید که درصد پرداخت همچین خسارتی زیز 10 درصد است ! به عبارت دیگر از 100 نفر حق بیمه میگیرید و به 10 نفر پرداخت میکنید اون 90 درصد هم مستقیم میره تو جیب مبارکتون ! کافی نیست ؟!
    • منم A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      2 0
      آقای مدافع بیمه توی عمرت بیمه شخص ثالث خودرو دیدی؟ اگه چشماتو باز کنی میبینی که نوشته 365 روز .
  • روح الله اخوندی A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    41 0
    اقا منم یک سوال داشتم همین پکن که دوستان مثال میزنن چند کیلومتر مترو داره ؟؟؟ماشین ها مصرفشون چقدر هست ؟؟؟جمعیتش چقدره ؟؟؟ چند کیلومتر بزرگراه داره ؟؟؟خطوط حمل و نقل عمومی (اتوبوس تراموا و...)چقدره ؟؟؟ کلا بلدیم فقط محدود کنیم کسی راه حل بلد نیست ظاهرا
  • ايمان A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    15 3
    اگه لازم است بكنند سلامتي مردم از همه چيز مهم تر است ولي دولت نيز بايد به وظايف خود عمل كند وسايل عمومي را زياد نمايد به جاي تبليغ بيخودماشين و پفك در رسانه ملي فرهنگ استفاده از وسايل جمعي را تبليغ دهد...... در حال حاضر دولت حتي كارهائي در حد برقراري سرويس ادارات يا كمك به راه اندازي سرويس مدارس را نيز در دستور كار ندارد چگونه از مردم انتظار همه نوع همكاري را دارند
  • کاوه A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    45 0
    همه مردم روسرکارگذاشتن ازروزی که بنزین ایرانی وارد شبکه سوخت مملکت شد سلامتی هم پروازکرد ورفت مردم چه گناهی کردن به خاطر مدیریت جهانی اینها هرروزمحدودومحدودتربشن
  • محمد A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    44 0
    یک شهروند برای حمایت از محیط زیست هنگام خرید یک پژو 405 (ظاهرا نو و باطنا اوراق) از ایران خودرو با استاندارد آلایندگی یورو4 باید 4 میلیون پول بیشتر بدهد. یعنی یور2 با آلایندگی بیشتر 4 میلیون ارزان تر است. بله جالب است هرجای دنیا باشی اگر بخواهی در راستای حمایت از محیط زیست حرکت کنی به تو مشوق های مختلف می دهند. در انگلیس به خانه هایی که از سلول های خورشیدی استفاده می کنند بسته های حمایتی گوناگون می دهند در حالی که شرکت های خودروساز ما دقیقا عکس دنیا رفتار می کنند. این است که هوای شهرهامان این است.
  • reza A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 50
    شمایی که ماشین خارجی سوار میشن وقتی هوا الوده هست یکی از راهکارها این یکی دیگه این که بنزین با کیفیت کنند و گران کنند یعنی حداقل برسون لیتری 4000 هزار تومان هموطنان به خد داریم خفه میشیم.
  • جهان A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    58 1
    مسخره بازي در اوردن بجاي حل ريشه ، ساق وبرگ رو ميزنن
  • سعید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    37 0
    باسلام باز تولید کنندگان خودرو (ایران خودرو -سایپا - ........)برای اینکه فروششان برود بالا وزیانشان را به مردم تحمیل کنند وهر خانواده ای دو تا ماشین زوج وفرد داشته باشه حتی مسافر کشها پیگیر اجرای این طرح هستند
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    33 0
    شما را به خدا حرفی بزنید که باعث خنده مخاطبین نشود، درضمن با همین طرح من دراوردی زوج و فرد در حق پلاکهای فرد هم ظلم شده، زوجها: شنبه دوشنبه چهارشنبه پنج شنبه هام که تق و لقی و تعطیلیشو در نظر نگیریم از ساعت یک به بعد فردها هم که یکشنبه و سه شنبه و پنج شنبه که در واقع پنج شنبه که هیچ ارزشی از لحاظ کاری در مملکت ما ندارد
  • نسرین IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    90 4
    باسلام بیچاره معلم هایی که مجبورند برای یک حقوق ناچیز تدریس ،به چند مدرسه بروند وهرچه میگیرند برای کرایه تاکسی بدهند خدا نبخشه حامی های این طرح را
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    43 2
    فرمول جدید تردد خودروها : جمع سه رقم سمت راست پلاک را منهای جمع دو رقم سمت چپ پلاک نموده تقسیم بر سال ساخت خودرو کرده و در عدد مربوط به منطقه پلاک ضرب می نماییم و بر اساس روزهای هفته تردد می کنیم
    • كيوان GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      3 0
      جالبه اينجااگه يه ماشين نو هيبريد (برقي-سوختي)از كمپاني بخري با الودگي خيلي پايين road tax صفر مي سه (معمولا از ١٥٠ تا درست پوند ) و يه بسته مشوق ٥٠٠٠ پوندي كه از اطرف دولت آرائه مي شه. سوالم اينه ماشين من تا 10 سنسورمختلف داره كه الودگي خروجي ماشين و نحو سوخت رساني رو تنظيم مي كنه. وقتي كه پشت ترافيك مي ايستم دور موتور تا حد صفر پائين مي فته و اين كار يك كامپيتر و سنسوهاست منford s max titanium دارم و ضربان قلب و وضع من از طريق پشتي صندلي به منيتور جلو و اگه براي پزشكم ارسال مي شه با ٧صندلي موتور ٢پوينت ديزلي توربو و إمكانات وفوق لوكس انچناني و ١٨ اينچ لاستيك ،چنان الودگي كمي داره كه ماليات جاده ش خيلي كمه، به مردم پرايد افتضاح رو مي دين و مليوني مي گيرين و ميگين سوار نشو. چرا
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    43 3
    باید هزینه بیمه وعوارض و مالیات سالیانه خودرو ها نصف یا کمی بیشتر از نصف بشه...وقتی ملت نتونن از ماشینشون استفاده کنن چرا هزینه گزاف بدن؟
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      6 40
      لطفا نظرات محیرالعقول ندید لطفا مجدد
  • ب نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    36 0
    آیا به فکر کارمند ها و کارگران بیچاره ای که نمی توانند از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند و در مسیر هایی خارج از تهران مشغول به کار هستند شده است ؟ آقایانی که این طرح را به اصطلاح برای سلامتی مردم تصویب می کنند خود دارای چند وسیله نقلیه دولتی و شخصی با پلاک های متعدد هستند و صداشون از جای گرم در یاد .
  • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    50 0
    طرح بسیار مسخره ای است و همیشه برای هر مشکلی از مردم خرج می کنند، از حرکت اتومبیل هایی که هوا رو آلوده می کنند جلو گیری کنید،بنزین سالم تحویل مردم دهید،این طرح خیلی مشکل ایجاد میکند.
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    39 1
    1- لطفا آقایان هزینه بیمه شخص ثالث را هم شش ماه بگیرند. 2- لطفا شهرداری عوارض یکساله نگیرد. 3- لطفا از این مسئولین به شدت محافطت کنید. این افراد مسئول که با برنامه‌ریزی دقیق و تدبیر وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ فشار و محدودیتی را به مردم وارد نمی‌کنند! بسیار ارزشمند هستند. 4- لطفا یکی از خودروهای پلاک قرمز را در این شش ماه در اختیار ما هم قرار دهند. با تشکر فراوان
  • كامران IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    29 1
    بجاي حل كردن مسائل بطور ريشه اي چرا صورت مسئله راپاك ميكنند. اين كاملا واضح هست كه اگه هيچكس بيرون نياد همه چيز خوب ميشه ولي متاسفم خدمت آقاياني كه هميشه از كشورهاي نه چندان مطرح به عنوان مثال ياد ميكنند عرض كنم كه حداقل از لحاظ نمونه و تكنولوژي نگاهي به كشورهايي مثل آلمان وكره جنوبي داشته باشند و كمي هم سعي كنند دانش خود را بالا ببرند و به مردم تهران رحم كنند. تا موقعي كه بنزين و ماشين سواري واتوبوس و....بي كيفيت توليد ميشه وضع همين هست كه هست كه هست...كره از ما ديرتر شروع به توليد ماشين كرده ولي اونها كجا و ما با توليد پرايد آخرين سيستم كجا؟؟؟ امسال كه تموم شد فكري به حال سال ديگه كنيد.
  • محمد A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    35 0
    من 3ساله موتور سیکلتم داره تو پارکینگ خونه خاک میخوره.....خدایی هیچ قانونی برای موتور نیست... تازه زودتر به محل کارم میرسم... نه زوج و فرد داره نه طرح ترافیک و نه معاینه فنی ...
    • مجيد IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      6 0
      اگر اين همه مزايا داره برات پس چرا داره خاك ميخورهيه گوشه؟..بلاخره خوبه يا بد؟
  • ﻣﺠﻴﺪ GB ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    53 2
    اﻭﻻ اﻭﻧﺎ ﺭﻭ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﺎﺷﻴﻨﺸﻮﻥ ﻛﺎﺭﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺩﻭﻣﺎ ﻭﺳﺎﻳﻞ. ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﺩاﺭﻥ ﺳﻮﻣﺎ ﺑﺮاﻱ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻮﺩ.ﺗﺎﺣﺎﻻ ﻣﺘﺮﻭ ﺳﻮاﺭ ﺷﺪﻱ.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    92 1
    پس لطف کنین همونطور که هر سال الحاقیه بیمه باید بگیریم سر سال هم به تعداد روزهایی که ماشین رو نمی توانیم بیرون بیاوریم از ۳۶۵ روز کم کرده و از بیمه سال بعد کم شود.
  • حمید رضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    44 69
    با این اوصاف باید بگیم احمدی نژاد مچکریم
    • حمید رضا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      33 1
      اینو واسه این نوشتم که روحانی به سرنوشت احمدی نژاد دچار نشه
  • ناشناس IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    73 1
    یعنی به مجرد این حرکت خود من یکی اون یکی پلاکمو راه میندازم رو یه ماشین دیگه...چرا؟ چون مجبورم به استفاده از ماشین. محل کار خودم و خانومم خیلی دوره و بد مسیر که اتوبوس خور نیست. مگه بنزین گرون شد استقاده از ماشین کم شد؟ نه
  • وحید GB ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    117 1
    سیاست جدید فروش خودروه !!؟ هر کی پول داره بره 2-3 تا بخره یکی زوج یکی فرد ...
  • بی نام RO ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    33 2
    راه حل مقابله ضربتی با آلودگی در سه بند خلاصه میشود: 1-برخورد ضربتی با خودروساز و پالایشگاه های بنزین برای ارتقا به استاندارد یورو 4 و یورو 5 2-اجرای طرح ضربتی برای توقیف خودروها، موتورسیکلت ها، مینی بوس ها و کامیون های بالای 10 سال. که مجری آن پلیس راهنمایی رانندگی خواهد بود. 3-اجرای طرح ضربتی در مراکز معیانه فنی برای افزودن فیلترهای یورو 4 و یورو 5 به خودروهایی که زیر 10 سال قدمت دارند. نکته: پس از اجرای ضربتی این طرح ها، توسط نهادها، پیگیری مستمر صورت گیرد تا سال آینده دچار مشکلات فعلی نشویم. طرح های دیگر: حذف تعرفه خودروهای وارداتی که کیفیت بالایی دارند سوبسید دولتی برای خودروهای الکتریکی و نیمه الکتریکی وارداتی (علاوه بر تعرفه صفر درصد)
  • دوست A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    8 63
    من وسیله نقلیه هم دارم اما فکر می کنم برای سلامتی خودم و خانواده ام می ارزه که یکم پیاده روی کنم و سختی راه رو تحمل کنم ولی عوضش هوا سالمتری تنفس کنم
  • بی نام RO ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    231 3
    چرا خودروساز 50 سال پیکان وانت تولید کند و آن یکی خودرو ساز 30 سال پراید تولید کند ولی تا هوا آلوده میشود، مردم نبایند خودروی خود را بیرون بیاورند؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    31 3
    مثل روز روشن است که زوج و فرد دائمی تعداد خودروهای تهران را دو برابر خواهد کرد و وضع از این هم بدتر خواهد شد. به جای این کار تعداد صدور پلاک خودرو در تهران را محدود کنید، ساخت خودرو و به خصوص موتور برقی را تشویق کنید. پهنه های مرکز شهر را پیاده رو سازی کنید تا رفت و آمد خودرو محدود شود، فرهنگ دوچرخه سواری را تقویت کنید دست کم سه تا چهار مرکز جمعیتی مثل تهران در کشور درست کنید تا همه به تهران نیایند و از خودرو سازها بخواهید به جای سواری خودروی جمعی بیشتری تولید کنند و صد البته مترو. در ضمن در برخی کشورها با سرانه خودروی به مراتب بالاتر و مساحت به مراتب کمتر از کشور ما مشکل کمتری در ترافیک و آلودگی هست. چرا؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    107 4
    دولت تدبير و اميد مردم رو نا اميد نكند... اين طرح اصلا فايده ندارد
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    135 2
    اقای حیدرزاده شما هر روز با چی میری سرکار با اتوبوس یا مترو ؟که تهدید می کنی مردمو .اول بنزینتو درست کن بعد ماشینتو درست کن بعد حمل ونقل عمومیتو درست کن بعد صحبت از پکن بکن
  • پيمان CN ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    29 1
    اتفاقا اينجا همه جور رنگي هست ماشين... ولي اكثر مردم با دوچرخه ميان بيرون... البته دوچرخه شارژي.. ركاب نميزنن...
  • ایرانی تهرانی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    45 0
    من که محل کارم در هشتگرد هست و هرروز 7 صبح باید با ماشین خودم برم سر کار ، تکلیفم چیه ؟ یعنی بعد از این باید ساعت چهار صبح بیدار شوم و دوش و صبحانه ا ی و ساعت پنج و نیم باید بتوانم از محدوده تهران خارج شوم و دو ساعت پشت در محل کارم عاطل و باطل بایستم ؟ امثال من که کارشان در کرج و هشتگرد و شهرکهای صنعتی و شرکتهای اطراف تهران هست آیا در این فرمول فوق نبوغی جایی دارند ؟ اصلا به فکر مبارکشان چنین مشکلی خطور فرموده ؟
  • احسان A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    6 37
    بابا به خدا تو كشورهاي پيشرفته مخصوصا اروپا هم اينقدر از ماشين استفاده نميكنن و وسيله نقليه شخصي هرچند كه خريدش ارزون باشه ولي هزينه استفاده بالايي داره كه بيشتر براي سفر استفاده ميشه. واقعا راه نجات فرهنگسازي استفاده از وسايل نقليه عمومي و دوچرخه و ... است
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    6 46
    والا برا منم سخته ولی فعلا تصمیمات دیگه زمانبره تا اونا بخاد عملی شه همه تو تهران مردن برای مقطعی تصمیم خوبیه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    21 14
    وقتی دولت تنها برای لجاجت طرح ساعات اداری را لغو کرد نشان داد این دولت کارشناسی بلد نیست و فعالیت خویش را بر نفی گذشته قرار داده است یک طرح مفید را لغو کردند تا هزاران طرح بی جهت و ناکارآمد مثل این طرح را اجراء کنند الا معلوم شد کدام دولت کارشناس بود و کدام لجوج
  • موافق محدودیت بیشتر A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 57
    بابا خیلی به زور وام و ... یه ماشین خریدن بعدش انتظار دارن هرجا و هروقت دلشون خواست با ماشین برن.بعدشم مگه نمیگید ماشین ها بی کیفیتن.پس چرا میخوایید برید سوپرمارکت محلتون هم باز با ماشین میرین؟
    • اکرم IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      7 0
      پس شما کلا با ماشین دارها مشکل داری!!!!!!! یکم سختی بکش و پول هاتو جمع کن تا شما هم اانشاالله خدا قسمتت بکنه ماشین بخری و اینقدر با حرصصصصصصص راجع به ماشین دارها حرف نزنی.....
  • ناصر A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    19 0
    مسئولین محترم توجه بفرمایید: بعنوان مثال بنده روزهایی که با خودرو خود به سر کار می روم 45 دقیقه در راه هستم، درحالی که اگر با وسایط نقلیه عمومی به سرکار بروم این زمان تبدیل می شود به 1 ساعت و 45 دقیقه بعلاوه کلی چلونده شدن و اعصاب خردی و تحمل دعواهای دیگران و پرداخت هزینه ای بیش از هزینه بزین آزاد. حال با اینهمه هزینه ای که بابت بیمه و عوارض و هزینه پارکینگ که بصورت ماهانه پرداخت می کنم، با چه منطقی باید نیمی از ماه از خودرو خود استفاده نکنم؟!؟!؟!؟!؟
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    15 0
    همیشه عقب افتاده ترین طرح ها رو الگو میگیریم ..هر وقت جمعيت ایران مثل چین نصف جمعیت دنیا شد این طرح رو مطرح کنید...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    18 0
    همین الانشم تو بی آر تی و مترو داریم له میشیم.... این ماشین سوارا هم بیاند دیگه هیچی.... روحانی مچکریم.
  • بی نام EU ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 32
    این اولین تصمیمی بود که در دولت جدید ( اگر عملی شه) منو از ته دل خوشحال می کنه. زوج و فرد کردن تردد.زنده باد
  • زهرا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    13 0
    بابا ما چه گناهی کردیم من باید بچمو برسونم مهد بعد برم سرکار شوهرم یک ساعت قبل من رفته سرکار ما با وجود ماشینن برنامه ریزی کردیم الان بدبخت شدیم
  • شهرام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 0
    در آلمان 50 میلیون ماشین نردد میکنند که تقریبا 5 برابر ایران است پس چرا اونا آلودگی ندارند؟! وقتی به هر بهایی خواستی بنزین وطنی و ماشین بی کیفیت بسازی نتیجه اش میشه همین! من یک پراید صفر خریدم طبق معمول همه پراید چراف چک موتورش روشن میشد ! رفتم دیاگ زدم ببینم مشکل چیه بهم گفتند میزان منوکسیدکربن ماشین بیش از حد استاندارد است و اگر بخواهم معاینه فنی روزی بگیرم رد میشوم .علت چی بود؟ کیت بنزین خراب بود .ماشینی که 200 کیلومتر نرفته بود! اینه صنعت خودروسازی که بهش افتخار می کنیم!؟
    • توران IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      3 0
      در مورد المان صحبت مي كني يا يكي از شهرهاش ؟ در المان اكثر مردم با وسيله عمومي يا دوچرخه ميرن سركار بعضي هاهم با اتوموبيل ولي طبيعت و اقليم المان با تهران فرق داره هيچ شهري بيش از دو مليون جمعيت نداره اكثر شهر ها زير يك مليون و كمتر جمعيت دارند شما بهتره تهران را با بنگلادش يا هند و يا چين مقايسه كنيد در مورد تهران بنزين مقصر اوله بعد گسترش بي رويه شهر بعد نبود فرهنگ پياده روي و دوچرخه سواري و بعد كيفيت خودروهاست . شما نگاه كنيد شهرداري در اين چهل سال فقط خيابون پهن ميكنه در صورتي كه اگه پياده رو ها را عريض مي كرد و لاين دوچرخه درست مي كرد عملا جا براي تردد خودرو كم مي شد و هر كسي راضي نمي شد خودرو بياره بيرون اين علتش نداشتن علم روز در مقوله شهري است
  • بی نام GB ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    14 0
    من که هم زوج دارم هم فرد (-:
  • بی نامفقط میتوانم بگم A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    13 0
    فقط میتوانم بگم . هه هه هه نمیدانم بخندم به این طرحها که فقط فشار روی مردم می آورد یا گریه کنم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 27
    به نظر من به عنوان یک کارشناس میگم که چند واحد ترافیک پاس کردم بهر حال یکی از راه های مقابله با ترافیک و الودگی هوا ایجاد محدودیت در تردد هست در بعضی از کشورها محدودیت تردد به خودرو های تک سرنشین مربوط میشه و پلیس خودرو های تک سرنشین را در بعضی معابر جریمه میکنه اگر بتوانند حمل و نقل عمومی را گسترش دهند میتوانند موفق شوند . کارهای ایجابی موقعی موفق هست که زیرساخت ان وجود داشته باشه ولی الان اجرای این طرج کمکی به ترافیک و آلودگی هوا نخواهد کرد .افزایش قیمت بنزین در حد 3000 هزار تومان و افزایش کرایه خودرو سواری در حد کشور های همسایه مثل ترکیه که هر کورس 50 لیر یا 75 هزار تومان هست و در کنار ان ایجاد سیستم اتوبوس رانی و مینی بوس رانی ارزان و گسترده
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      10 1
      جناب کارشناس دولتی ( حتما استانداری ) کسیکه منزلش تهران پارس و محل کار میدان اریاشهر است چه قدر باید کرایه ماشین و یا پول سوخت 3000 تومانی بدهد با توجه به حقوق 1.200.000 تومانی و زنده به ماند
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    14 0
    شما اگر به فکر حل الودگی هوا هستین درب این خودرو سازهای به اصطلاح وطنی را تخته کنید تا هم در جاده ها جان مردم بدبخت را حفظ کنید و هم الودگی هوا با استفاده از خودروهای روز دنیا که 3 لیتر سوخت می سوزانند را حفظ کنید.تازه کلی هم به نفع دولت میشود چون سوبسید کمتری میدهد.این هم یه طرح خوب برای مسولین بی لیاقت و بیسواد خودمان
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    15 0
    برای اینا که خودشون با ماشینای دولتی که طرح ترافیک دارن رفت و آمد میکنن نسخه پیچیدن آسونه. من امروز 45 دقیقه تو سه راه ضرابخانه منتظر ماشین بودم آخر سر هم مسیر دیگری رو مجبور شدم سوار شم. مردم واقعا تحت فشارن به خدا راهش این نیست.
  • پانته آ اقدامي A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    28 1
    من هر وقت دلم بخواهد ماشينم را بيرون مياورم.پليس هم اگر بخواهد جلويم را بگيرد محلش نخواهم گذاشت.جريمه هم بكند برگ جريمه را جلوي پايش ريز ريز مي كنم تا بفهمد كه اين قانون هاي كشكي را كسي قبول ندارد.
    • مریم IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      9 0
      دمت گرم پانته آ جون. منم همین کار رو می کنم..... لااقل دلم خنک می شه.
    • بی نام EU ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      2 11
      امیدوارم بتونی مریضی های احتمالی خودت یا اطرافیانت رو که بر اثر همین لجبازی امثال شما تولید میشه تحمل کنی.
  • بي نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    12 0
    مردم عوارض وماليات وبيمه را كامل پرداخت ميكنن ولي استفاده از ماشين رو بايد زوج وفرد انجام بدن تو هيچ جاي دنيا اينطوري نيست ؟ مشكل جاي ديگست دنبال پرتغال فروش نگردين..............
  • متین A2 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    6 0
    با وجود اینکه دیشب در تهران باران بارید و امروز صبح شاهد هوای با طراوتی در تهران هستیم متاسفانه در بدو خروج از منزل مواجه با دو پلیس دفترچه بدست شدم؟! جالب اینجاست که مسئولین پاکی هوای تهران را ناشی از تدبیر خودشان می دانند و نه باران و رحمت الهی و اصرار بر تصمیم قبلی خود دارند به نظر میرسد تنها نتیجه ملموس اجرای این طرح در این هوای بارانی تنها ناراضی تراشی برای خدمتگذاران می باشد.؟
    • بی نام EU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      1 0
      تهران هم اکنون در حال آلوده شدنه باران دیشب نیم روز هم کمک نکرد.
  • سالار IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 0
    آیا ایشان خودشان به این قانون احترام می گذارند ، یا از وسیله نقلیه دولتی با آرم طرح ترافیک استفاده می نمایند ؟؟؟
  • کارمند IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    6 0
    آخه یکی به مسئولین محترم بگه شما که غم ندارین تا حالا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردید. تا به حال صبح زودسوار مترو شدید. همه این مشکلات به کنار اگر محل کار شما مثل محل کار من نیم ساعت پیاده روی سربالایی داشته باشه و هیچ کدوم از این وسایل نقلیه عمومی حاضر نباشن ما رو ببرن چه کار میکردید؟؟؟لطفا چاره دیگه ای پیدا کنید زوج و فرد کردن ماشین ها بدترین راه حل ممکن است.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    11 1
    برگرداندن سرويس ادارات شايد يكي از راه حل هاي كليدي براي از بين بردن آلودگي هوا باشه، من خودم ماشين دارم و تا زماني كه سرويس بود از سرويس استفاده مي كردم، حالا با برداشتن سرويس تو سال هاي اخير، منم از ماشين شخصيم استفاده مي كنم.
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    13 0
    ترو به خدا اينكار رو نكنيد امروز 25 دقيقه كنار خيابان ايستادم چهار تا تاكسي رد شد هيچ كدوم هم سوار نكردند، البته براي مسئولان مهم نيست چون خودشون با ماشين دولتي راحت تردد مي كنند
  • آیلار دیانتی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    7 0
    دوستان ناراحت نشین چند روز دیگه میان طرح ترافیک چاپ میکنن و به مردم میفروشن همه مشکل سر گرفتن پول از مردمه که الحمدالله راهشو خوب بلدن
  • سيدمجيد A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 0
    ظاهرا تو اين كشور چوب همه ندانم كاري ها و سوء مديريت ها را مردم بايد بپردازند.!! خودروها كيفيت ندارند، مردم ضرر ميكنند، هوا آلوده ميشه مردم نميتونن نفس بكشند، ماشين زياد ميشه، مردم تو ترافيك اذيت ميشن و ...، پاك كردن صورت مساله چاره كار نيست. پليس چرا با خودروهاي دودزا و بويژه اتوبوس ها و ميني بوسهاي فرسوده برخورد نميكنه؟ هر روز شاهد تردد اين خودروها هستيم كه از لوله اگزوزشان به اندازه هزارتا خودروي سواري دود سياه بيرون مياد و علاوه بر آلوده كردن هوا، نظم ترافيك را هم به شدت بهم ميزنه چون سايرخودروها براي در امان ماندن از دود آن، بطور ناگهاني به اطراف منحرف ميشن و ترافيك درست ميكنن. پليس خيلي ضعيف عمل ميكنه و فقط جريمه كردن را خوب بلده..
  • asal IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    7 0
    ساعت کار اداره ها رو به حالت قبل برگردونید وبنزین بی کیفیت تولید نکنین .بعدشم سرویس اداره هارو برقرار کنید .وقتی سرویس باشه کسی دیگه با ماشین خودش تردد نمیکنه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    1 0
    يكي ديگر از بزرگترين منابع آلودگي در شهر مصرف گاز خانگي است كه با توجه به وضعيت ساخت مسكن و نوع سوخت اين مشكل براي شهرهاي بزرگ بوجود مياد بايد اين مشكل با استفاده از انرژي برق حل بشه، ساخت ماشين هايي با مصرف 2برابر سوخت نسبت به استاندارد متداول جهاني هم بايد متوقف بشه يا حداقل تعرفه بالاي آنها مثل بقيه جاهاي دنيا بشه تا بشه به حل مشكل اميدوار بود، با اجراي اين سياست هاي فعلي فقط يك منبع درآمد ديگر براي دولت با جريمه مردم بوجود مي آيد كه درآينده هم همه افراد سعي مي كنند كه يك ماشين زوج و يك ماشين فرد داشته باشند آنهم از رده خارج نسبت به معيارهاي جهاني!
  • سینا IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    4 0
    برادر گرامی طرح زوج و فرد یک طرح موقتی در 25 سال پیش تا ناوگان حمل و نقل عمومی بهبود یابد ولی بعد این طرح برای دولت سودمند شد به خاطر جرایم و درضمن ناکارآمدی شهرداری را هم جبران می کرد و به زودی طرحی ماندگار شد که هم اکنون در صدد توسعه آن هستند . حال باید مردم که عوارض می دهند و در قبال عوارض شهرداری خدماتی هم دریافت نمی کنند چه باید بگویند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    3 0
    واقعا خسته نباشید با این طرح هاتون. اون کشور ها تو کوچه هاشون هم، حمل و نقل عمومی دارند که این تصمیم ها رو میگیرند. این ماشین های کم مصرف و کم آلاینده تون چی شد؟ این بنزین یورو 4 چی شد؟ اگه راست می گویید یه روز با حمل و نقل عمومی سفر کنید بعد این حرفها رو بزنید
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    3 0
    آقا من پكن بودم ولي چيزي كه متوجه شدم خيلي معدود پيش مي آمد كه يك ماشين يك روز را نتواند در شهر تردد كند شايد ماهي يك روز ولي نه نصفي ار روزهاي سال!
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    4 0
    مشکل فقط جمعیت بسیار زیاد تهرانه شرایط کار تو شهرستان اکی بشه اینجا خلوت میشه چه از آدم چه از ماشین
  • مهرداد IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    جوون تازه کار ، کشوری بهتر از چین و شهری بهتر از پکن پیدا نکردی ، به چیه این شهر مینازی که این طرح را میدی ؟ حمل و نقل عمومی مناسب ، شبکه مترو گسترده ،جایابی مناسب ادارات دولتی ، جنابعالی تاکنون چند بار با تاکسی یا اتوبوس سزکار رفتی برادرجان ؟ فرار به جلو تا کی ؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    1 0
    نمیدونم این نظرات رو آیا رئیس پلیس تهران هم میبینه ولی من میخوام یه موضوعی رو که خیلی وقته توی تهران دارم میبینم شایدهم به چشم نمیادرو درمیون بذارم اونم مربوط میشه به یک سری ماشین بانمره شهرستان که آزادانه درتهران حرکت میکنن باتوجه به اینکه بعضی ازاونها که رقم خیلی کمی هم میشه مسافر هستند یابرای درمان و امورشخصی ولی بیشتراین افراد برای مسافرکشی میان تهران که به کرات خودم دیدم که به علت عدم آشنایی با خیابون و فرهنگ رانندگی وحتی مسافرکشی درتهران برای بقیه دردسردرست کردن وبیشترین نقض قوانین راهنمایی ورانندگی رو انجام میدن جلو ی چشم پلیس ازچراغ رد میشن یا خلافهای دیگه رو که جلو ی چشم مامورها انجام میدن مامورین راهنمایی رانندگی هم اطلا توجه نمیکنن اگه ترددشون غیرقانونیه جلوشونو چرا نمیگیرین؟
  • بی نام EU ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    0 5
    تصمیم درستی است تا ساختن بنزین درست و ماشین های استاندارد..که زمان می بره این راه خوبیه چوت بحران این 5 ماه آینده کمتر بیماری و کشته خواهد داد
  • حسین EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    جالبه با این طرح پلیس هم مخالفه،به جای باربر کردن ابر ها ،تولید به روز ما مردم رو به جون هم می اندازن،خوب باید ی جوری سرگرم بشیم تا کاری با این کارشناسان نابغه نداشته باشیم،هموطن دلار 3000 تومانی که 1 روز غیر قابل تصور بود الان آرزو شده،به کجا میرسیم؟ مطمن ام این طرح اجرا می شه و صدای من و شما می خوابه------خبر جان لطفا درج کن
  • مهدی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    چرا باید مردم هزینه بی تدبیریها را بدهند ماشاالله مردم این همه راهکار بلد هستند پس مجریان چرا اجرا نمی کنند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    من دوست دارم مدیر کل باشم .فکرتون فقط همینه ..ترو به خدا درج کن خبر . شما که نمی توانی برو اقا
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    شما که راحت اید ماشین دولتی طرح دار و حال ش را می کنید! لااقل مترو و بی آر تی را گسترش دهید. نه با سرعت لاک پشت! با سرعت همون ماشین های خودتون.
  • زهرا IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    1 0
    ماشین ها و بنزین رو با کیفیت کنن و به استاندارد جهانی نزدیک کنن نمیخواد از اینور و اونور برای ما مثال بزنن و دلیل بیارن که هر کاری دوست دارن بکنن. من خیلی هارو میشناسم که یه ماشین زوج دارن یه ماشین فرداصل قضیه رو ول کردن چسبیدن به فرعیات.
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    واقعا راه حل اقايون خنده داره.نميدونم تو دلم بخندم يا گريه كنم