اگر می‌خواهید یک مدیر تمام عیار باشید، بخوانید

«مدیر تمام عیار» به مدیران کمک می‌کند تا دریابند اکنون در چه جایگاهی قرار دارند و به کجا می‌خواهند برسند و این که چه تغییراتی باید ایجاد کنند تا به هدف نهایی دست یابند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «مدیر تمام عیار» نوشته دنیس پاتریک اسلوین با ترجمه احمدرضا اشرف‌العقلایی از سوی انتشارات ایران روانه بازار نشر شد. این اثر نکات نظری و عملی مدیریت موفق را با بیان برخی مصادیق کاربردی از زبان یک مدیر خیالی بیان می‌کند. کتاب در 16 فصل به بررسی زندگی مدیری خیالی به نام «هری تورپ» می‌پردازد ـ که البته شبیه زندگی شخصی و کاری بسیاری از مدیران کشورهای مختلف است ـ و می‌کوشد مخاطبان را با واقعیت ها و مشکلات حوزه مدیریت آشنا سازد، سپس راه‌حل‌های کاربردی آن را ارایه دهد. 

هدف اصلی کتاب این است که راه‌حل‌های عملی مبتنی بر نظریه‌های موفق مدیریتی را برای مواجهه با چالش‌ها در اختیار مدیران شاغل قرار دهد. «مدیریت زمان»، «فشار و اضطراب»، «طراحی تشکیلات»، «مدیریت بر مبنای هدف»، «ارتباط اثربخش»، «رهبری»، «انگیزه»، «مهارت‌های مذاکره»، «گروه‌های تخصصی و جلسه‌های اثربخش»، «روش زندگی، کار و سلامتی» و «هری تورپ ـ مدیر بازمانده» از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

در دیباچه کتاب می‌خوانیم: «در تعریف مدیریت گفته اند: "مدیریت به معنای انجام کار از طریق دیگران است." از سوی دیگر مدیریت را "علم" و هم "هنر" و هم "فن" می‌دانند. تمامی این موارد صحیح است زیرا در زندگی روزمره خود شاهدیم که برخی افراد ذاتا مدیر هستند و به خوبی می‌دانند که چگونه دیگران را به کار گیرند.»

«مدیر تمام عیار» به مدیران کمک می‌کند تا دریابند اکنون در چه جایگاهی قرار دارند و به کجا می‌خواهند برسند و این که چه تغییراتی باید ایجاد کنند تا به هدف نهایی دست یابند. ترکیب نظریه و عمل از جمله تمایزات این اثر به شمار می‌آید که آن را تبدیل به اثری کاربردی کرده است. بنابراین گزارش، مدیر خیالی این کتاب خواندنی، فردی است 43 ساله، متاهل و دارای دو فرزند. مدیر امور عمومی یکی از ادارات تابعه یک شرکت تولیدی چند ملیتی با میزان فروش 160 میلیون دلار در سال و حدود 1250 نفر کارمند.

در بخشی از این کتاب با عنوان «افراد حالت تدافعی به خود می‌گیرند» نوشته شده است:

«وقتی در مورد شخصیت یا رفتار افراد از آن‌ها انتقاد می‌شود، آن‌ها حالت تدافعی به خود می‌گیرند. در یک سری مطالعات انجام شده در شرکت «جنرال الکتریک» مشاهده شد که اکثر کارکنان در جلسات ارزشیابی خود، واکنش تدافعی داشتند و تنها کمتر از 10 درصد انتقادات را می‌پذیرفتند. بنابراین وقتی به افراد می‌گوییم که رفتار مناسبی ندارند، اولین واکنش آن‌ها این است که از خود مراقبت و حمایت کنند. به همین دلیل اگرچه بازخورد برای پیشرفت یا بهبود عملکرد کاملا لازم و ضروری است، اما بایستی طوری ارایه شود که طرف مقابل بتواند آن را درک و هضم کند.»

دکتر دنیس پاتریک اسلوین، مولف اثر، استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی امور اداری و بازرگانی در دانشگاه پترزبورگ است. او در زمینه‌های مختلف مدیریتی، مشاوری با تجربه به شمار می‌آید که علاقه ویژه‌ای به بهسازی تشکیلات، رهبری، اثربخشی بهتر مدیریتی و نوآوری دارد. احمد رضا اشرف العقلایی، مترجم کتاب نیز دکترای زبان انگلیسی دارد و علاوه بر تدریس در دانشگاه، مولف و مترجم بیش از 10 عنوان کتاب در حوزه مدیریت بوده است.

این کتاب کاربردی و آموزشی در 224 صفحه و با قیمت 7500 تومان روانه بازار نشر شده است. علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه ایران واقع در خیابان ولیعصر(ع) بالاتر از تقاطع فاطمی مراجعه کنند و یا با شماره 88948093 تماس بگیرند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =