سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری ام تی ان در تجارت الکترونیک خاورمیانه و افریقا

گروه اپراتور مخابراتی افریقا MTN با همکاری کمپانی آلمانی Rocket Internet با هدف تمرکز روی تجارت الکترونیک در خاورمیانه و افریقا، سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری انجام می دهند.

 

دو کمپانی مذکور هر کدام 50 درصد از سهام گروه سرمایه گذاری MEIH یا Middle East Internet Holding  و AIH یا Africa Internet Holding را در اختیار دارند و قرار است اولین کار مشترک در منطقه افریقا را در فصل اول سال 2014 و در منطقه خاورمیانه در فصل دوم 2014 به انجام رسانند.

ام تی ان با مرکزیت ژوهانسبورگ بزرگترین اپراتور مخابراتی افریقا محسوب شده که دنبال فرصت های سرمایه گذاری در سریعترین بازار رشد اینترنت افریقا یعنی کنیا و نیجریه است.

چندی پیش اینترنت راکت با شراکت تسکو - بزرگترین خرده فروش انگلیسی مشابه وال مارت امریکایی - سرمایه گذاری در بازار آنلاین کشورهای جنوب شرق آسیا مانند اندونزی، مالزی،فیلیپین ، تایلند و ویتنام را به مبلغ 486 میلیون دلار انجام دادند.

راکت اینترنت در ماه جولای امسال نیز با شراکت دو کمپانی Kinnevic و Access سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری را روی بازار آنلاین امریکای لاتین و آسیا انجام دادند.

در استراتژی کمپانی آلمانی راکت اینترنت، بازار خاورمیانه و افریقا دو فرصت طلایی سرمایه گذاری در بحث تجارت الکترونیک محسوب می شوند.

اینترنت راکت، در خاورمیانه سرمایه گذاری روی اپ موسوم به Easytaxi و املاک آنلاین Lamudi و فشن فروش Namshi و غذای آنلاین Hellofood انجام داده که موفقیت آمیز نیز بوده است.

مدیر تکنولوژی CTO کمپانی ام تی ان درباره موافقت نامه اخیر با راکت اینترنت می گوید دنبال بازار تجارت دیجیتال در منطقه هستند و اولیویر سامور موسس راکت اینترنت نیز می گوید از شراکت با ام تی ان در بازار خاورمیانه و افریقا بسیار راضی و خوشنود است.

منبع: تک کرانچ

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    1 0
    یاد اپراتور آفریقایی، ایرانسل افتادم :|