مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 2 بهمن 1392

مدیر مجموعه تفریحی سرزمین رویایی کرمان به فارس گفت: آتشنشانان کرمانی با حضور به موقع توانستند، شعله‌های آتش در مجموعه سرزمین رویایی را مهار کنند.
محمد محرابی با قدردانی از تلاش آتش‌نشانان برای مهار حریق در مجموعه تفریحی سرزمین رویایی افزود: آتش‌نشانان به موقع در صحنه آتش‌سوزی حاضر شدند و آتش را مهار کردند.
هنگام خاموش کردن آتش خسارت‌هایی به دستگاه‌های بازی و انبار مجموعه سرزمین رویایی وارد شده است که کارشناسان بیمه به زودی میزان خسارت را برآورد می‌کنند.
ظهر امروز چهارشنبه مجموعه تفریحی سرزمین رویایی کرمان طعمه حریق شد که آتش‌نشانان با استفاده از چهار خودروی آتش‌نشانی موفق به مهار به موقع آتش شدند.

 

اتاق استراحت کارگران در آتش سوخت
اتصالی سیم برق در اتاقک استراحت کارگران یک ساختمان در حال ساخت، آتش سوزی آن را در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی وقوع این رخداد شاهدان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفتند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیاتی ایستگاه 71 را ساعت 16:46 دیروز سه شنبه به سوی محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی، بالاتر از پارک فدک، مجتمع در حال ساخت اعزام کرد.
عابدین شجاعی پور، رئیس ایستگاه 71 گفت: با رسیدن به محل حادثه در طبقه همکف یک مجتمع تجاری، اداری سیزده طبقه اتاق سکونت و استراحت کارگران کاملا بر اثر وجود یونولیت و وجود مواد قابل اشتعال، شعله ور شده و در حال سرایت به اطراف بود.
 آتش نشانان به محض رسیدن با بستن دستگاه تنفسی وارد محل آتش سوزی شده و با بکارگیری لوله های آبدهی اقدام به آبرسانی کرده و شعله های سرکش آتش را در مدت زمان کوتاهی مهار وکاملا خاموش کردند.
در بررسی ها مشخص شد آتش سوزی در اثر اتصالی سیم برق و رسیدن جرقه به آن به وجود آمده بود.

 

مهار شعله های آتش در انبار ضایعات لاستیک
iآتش سوزی اتاقک های کارگری در انبار ضایعات پلاستیک در زمان آباد مهار و از سرایت آن به انبار جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس هراسان کارگران انبار ضایعات با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از اتاقک های کارگری، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 86 را ساعت 18:55 دیروز سه شنبه به خیابان زمان آباد، انتهای خیابان رستگار، خیابان کارگر، کوچه فرهمند اعزام کرد.
علی دارابی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه سه اتاقک کارگری به مساحت 30 متر مربع واقع در ضلع غربی انبار ضایعات پلاستیک به مساحت 2000 متر مربع، دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش در حال سرایت به اطراف بود و وجود سیلندرهای گاز سفری در اتاقک های کارگری، احتمال خطر انفجار را بیشتر می کرد.
آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دو رشته لوله آبدهی، و دستگاههای تنفسی توانستند آتش سوزی را قبل از گسترش و بروز خسارات مالی خاموش مهار و خاموش کنند و پس از لکه گیری و اطمینان از عدم وجود آتش پنهان به ماموریت خود پایان دادند.
کارشناسان آتش نشانی طی بررسی های اولیه احتمال سرایت آتش از گاز پیک نیکی به اطراف را علت رخداد این حادثه بیان کردند.

 

کشف ارز خارجی ده میلیارد ریالی در جلفا
فرمانده انتظامی جلفا آذربایجان شرقی از کشف ارز خارجی به ارزش تقریبی ده میلیارد ریال و دستگیری دو متهم در این رابطه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کاظم دهقانی افزود: با توجه به کسب خبر مبنی بر اینکه دو نفر از اهالی شهرستان در پوشش مغازه های کفش فروشی و آرایشگری اقدام به تهیه ارزهای خارجی می نمایند، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
پس از پی گیری خبر و اطمینان از صحت خبر ماموران مغازه ها را تحت کنترل قرار داده و موقعی که مخلان اقتصادی قصد جابجایی ارزهای خارجی را داشتند در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه موفق به کشف ارزهای قاچاق و دستگیری متهمان شدند.
در این عملیات از متهمان پرونده مبلغ 127716 دلار آمریکا، 24700 مانات آذربایجان، 450 دلار کانادا، 4905000 درام ارمنستان، 500 کرون نروژ، 145 یورو، 350 لار گرجستان، 4690 لیره ترک، 78000 دینار عراق و 110 وون کره جنوبی کشف و ضبط گردیده و متهمان همراه با پرونده و ارزهای مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.

 

زورگیران 16 تا 19 ساله در قم به خط بازداشت رسیدند
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از انهدام و متلاشی شدن دو باند 7 نفره سارق زورگیر در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار مهدی قدمی گفت: در یک ماهه گذشته چندین فقره شکایت از سوی شهروندان مبنی بر زورگیری 2 یا 4 نفر با دو موتور سیکلت به آگاهی استان قم گزارش شد.
وی با بیان اینکه در پی ارایه این شکایات نگرانی هایی برای ما ایجاد شد، افزود: از همان ابتدا و دریافت نخستین اخبار و اطلاعات پیرامون این سرقت ها پیگیری آن را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادیم، و در نتیجه این پیگیری ها در 72 ساعت گذشته دو باند را دستگیر و منهدم کردیم. یک باند سه نفره که اعضای آن را اتباع غیر ایرانی تشکیل می دادند، به وسیله تلاش ماموران کلانتری 11 دستگیر و باند 4 نفره دیگر که اعضای آن ایرانی بودند را نیز به همت یگان امداد پلیس آگاهی ناجای استان شناسایی و دستگیر کردیم.
رئیس پلیس آگاهی قم در تبیین چگونگی فعالیت این دو باند سارق زورگیر، تصریح کرد: اعضای این باندها که از نظر سنی بین 16 تا 19 ساله هستند در برخی از نقاط شهر اقدام به ده ها فقره سرقت از جمله سرقت اشیای قیمتی و با ارزش مانند گوشی تلفن همراه و وجوه نقد ازجوانان اغلب کم سن و سال با استفاده از سلاح سرد می کردند.
شهروندانی که به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفتند می توانند با مراجعه به شعبه یک پلیس مبارزه با سرقت آگاهی قم واقع در خیابان ساحلی اقدام به مشاهده چهره سارقان جهت شناسایی آنها و همچنین انجام اقدامات لازم برای طرح شکایت به مراجع قضایی کنند.

 

قطع تلفن مزاحم 115 دزفول پس از 280 بار مزاحمت
تلفن مزاحم مرکز فوریت های پزشکی دزفول به علت ایجاد مزاحمت مکرر برای این مرکز قطع شد.
فریدون جعفریانفر، مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به واحد مرکزی خبر گفت: این مزاحم در مدت سه ساعت متوالی از ساعت 24 تا ساعت سه بامداد 280 بار با مرکز فوریت های پزشکی دزفول تماس گرفته بود. به علت ایجاد مزاحمت های مکرر ، فرد مذکور شناسایی و تلفن وی قطع شد.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول به منظور احقاق حقوق شهروندان و قطع مزاحمت برای اورژانس 115 از مالک شماره تلفن همراه مذکور به دستگاه قضایی شکایت کرده است.

 

خوشگذرانی با دوستان بهانه خالی کردن حساب پدر شد
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری متهمی خبر داد که بالغ بر 10 میلیون ریال از حساب پدرش بصورت اینترنتی سرقت کرده بود.
به گزارش فارس، سرهنگ اسدالله زحمتکش با اعلام این خبر بیان داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و ادعا کرد، مبلغی بیش از 10 میلیون ریال از حسابش به صورت غیر مجاز برداشت شده است.
کارکنان پلیس فتا استان بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. پس از تحقیقات گسترده و بررسی های علمی و کارشناسانه متهم که فرزند شاکی بود شناسایی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
متهم که در ابتدا فکر نمی کرد شناسایی و دستگیر شود، در برابر مدارک و شواهد موجود، لب به سخن گشود و به سرقت از حساب پدرش اقرار کرد و گفت: مبلغی را جهت خوشگذارنی با دوستانم از پدرم خواسته بودم و پس از جواب رد پدرم، در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب وی کردم.
با تکمیل پرونده و ارسال به دادسرا، متهم جوان با قرار مناسب روانه زندان شد.

 

کشف 230 سایت اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز توسط پلیس فتای اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی 230 سایت اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز و دستگیری گردانندگان این سایت ها توسط کارآگاهان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبد الرضا آقاخانی گفت: یکی از برنامه های این پلیس در راستای مبارزه جدی و قاطعانه با مجرمان و اخلالگران در فضای سایبر، برخورد قانونی با سایت های فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی است که در این زمینه طی 9 ماهه امسال کارشناسان این پلیس موفق شدند تعداد 230 وب سایت فعال در این زمینه را شناسایی کنند. در این رابطه گردانندگان اصلی این سایت ها نیز در عملیات های ویژه پلیس فتا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها 1300 قلم از داروها و تجهیزات پزشکی غیر مجاز و تقلبی کشف و ضبط شد.
گردانندگان وب سایت های شناسایی شده در زمینه فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی افزایش قد، افزایش و یا کاهش وزن و تجهیزات پزشکی تقلبی فعالیت می کردند و در این مدت توانسته بودند با جذب مشتری های خود مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.
در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

 

گازگرفتگی 2 قربانی گرفت
گازگرفتگی در شهرهای ایران 2 کشته برجا گذاشت.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 چهارشنبه 2 بهمن شیزار 1 نفر مسموم نداشت استنشاق گاز منوکسید کربن در شیراز باز هم قربانی گرفت، در این سانحه یک زن 33 ساله بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در یک واحد مسکونی فوت کرد رعایت نکردن اصول ایمنی و نصب نامناسب دودکش بخاری
2 سه شنبه شب مشهد 1 نفر مسموم نداشت گاز منوکسیدکربن جان کودک یک سال و نیمه را گرفت،  در این حادثه مادر و کودک مشهدی بر اثر گاز گرفتگی روانه بیمارستان شدند که کودک یک سال و نیمه جان باخت و مادر او در بیمارستان بستری است نشت گاز از آبگرمکن دیواری موجود در منزل مسکونی

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =