بیش از ۱۲۰ بازی مورد حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در فرآیند ساخت و عرضه قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این تعداد بازی مورد حمایت این بنیاد قرار گرفته و مابقی تولیدات نیز با توجه به نوع طرح و درخواست شرکت‌های متقاضی از حمایت‌های مجموعه یادشده بهره‌مند شدند.

بر اساس اعلام معاونت تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های بزرگ «گرشاسب»، «طلای سیاه»،«سیاوش»، «میرمهنا»، «عصر پهلوانان»، «نبرد آلواتان»، «شکست حصر آبادان»، «شبگرد»، «فریاد آزادی»، «شبان» و «ارتش فرازمینی» از آثار مورد حمایت این بنیاد به شمار می‌رود.

«سیاره خاموش»، «کایلو»، «شمشیر نادر»، «هنر سرعت»، «داستان جنگل»، «نبرد خیبر»، «گاندو»، «دزده و مرغ فلفلی»، «سیاره میترا»، «تندیس مرگ»، « قلب سیمرغ»، «آدم‌نماها»، «آسمان دژ»، «شتاب در شهر» و «خارج از سرزمین» از بازی‌های تولیدی مورد حمایت بنیاد است.

«خانم طلا»، «یه مرغ شیطون بلا»، «چریک»، «ملینا»، «کارآگاه علوی»، «نقابداران»، «خاک»، «شکار شیطان»، «سرگذشت اویار»، «دروازه‌های پارس»، «فراسفر»، «سرزمین دایناسورها»، «نبرد آرش»، «سی نپ»، «جای خالی»، «تسخیر»، «بیداری»، «سرعت شکنان»، «مربی ورزشی»، «برخورد»، «سرزمین گمشده»، «مقاومت خرمشهر» و «ابوموسی »از عناوینی بوده که در حوزه ساخت در محور حمایت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد.

همچنین ده‌ها طرح و ایده تولید در انستیتو ملی بازی‌سازی و مرکز رشد با حمایت این بنیاد در حوزه طراحی و ساخت قرار دارد. بسیاری از این طرح‌ها در مسابقات دانشجویی و جام‌های مختلف کشوری حضور داشته و توفیق‌های بسیاری برای گروه سازنده آن به همراه داشته است.

تعداد بازی‌هایی که قابلیت عرضه در نمایشگاه‌های بین‌المللی داشته و برجسته شدند ۲۵ مورد بود که از این تعداد ۷ بازی «گرشاسب»، «شبان»، «قتل در کوچه‌های تهران»، «آسمان دژ ۲»، «طلای سیاه»، «سیاره میترا» و «شمشیر نادر» با پابلیشرهای خارجی قرارداد بستند.

بسیاری از بازی‌های ساخته شده در مجامع و رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی حضوری موفق داشته و مجال عرضه در بازارهای خارجی را همچنین یافته است.

بازی‌های ایرانی «شبگرد» و «ارتش فرازمینی»در سال ۲۰۱۳ به عنوان برترین بازی‌های مستقل جهان به انتخاب کاربران، معرفی شدند. بازی ایرانی «آسمان دژ ۲» نیز در سال میلادی گذشته، عنوان بهترین بازی آنلاین مستقل جهان در مسابقات بین‌المللی آلمان کسب کرد.

همچنین بسیاری از طرح‌های بازی‌های موبایل، ایندی و بازی‌نامه‌ها با موضوع‌های «تاریخی»، «دفاع مقدس»، «سبک زندگی»، «حادثه‌ای» ، «مبارزه با صهیونیست»، «ورزش و سرگرمی» با حمایت این بنیاد در مرحله آماده‌سازی جهت تولید قرار دارد. ده‌ها بازی نیز در مرکز رشد و انستیتو ملی بازی‌سازی این بنیاد در فرآیند ساخت قرار دارد.

بازی‌های یادشده (که بیش از ۸۰ درصد تولید و عرضه بازی‌های ایرانی را شامل می‌شود) در گونه‌های مختلف ساخته شده و با توجه به زمان اندک شکل‌گیری صنعت گیم در کشور در مقایسه با کشورهای دارای سرمایه و صاحب این صنعت در جهان در مسیر پیشرفت مناسبی قرار دارد. به عقیده بسیاری از صاحب نظران تداوم توفیق‌های کسب شده به اختصاص بودجه مناسب، سرمایه گذاری اساسی و حمایت از جریان تولید گیم بستگی دارد.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =