۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
رازهای بحران مالی آمریکا افشا می شود

تیموتی گیتنر که از سال 2009 تا 2013 عهده دار وزارت خزانه داری آمریکا بود به زودی خاطراتش از دوران بحران مالی جهانی را منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عنوان کتاب خاطرات تیموتی گیتنر، وزیر خزانه داری سابق آمریکا، اعلام شد. این کتاب که قرار است طی ماه های آینده منتشر شود "آزمون استرس" نام دارد و خاطرات آقای گیتنر از دوران بحران مالی جهانی  و همچنین دوران ریاست او بر فدرال رزرو نیویورک را شامل می‏شود. تیموتی گیتنر از آغاز سال 2009 عهده دار وزارت خزانه داری آمریکا بود یعنی درست زمانی که بحران مالی به اوج خود رسیده بود. او به همراه بن برنانکی، که او هم اخیرا از ریاست فدرال رزرو کنار رفته است، تلاش گسترده ای را برای بهبود اقتصاد آمریکا پس از بحران مالی جهانی انجام دادند، تلاشی که باعث شد آقای برنانکی به عنوان چهره سال توسط مجله تایم برگزیده شود. آقای گیتنر در آخرین روزهای سال 2013 از سمتش کنار رفت. آقای گیتنر در بخشی از کتاب نوشته: "بحران مالی برای کشور ما یک آزمون استرس بود: چالشی برای قدرت عملکرد دموکراسی در زمانی که اقداماتی خلاقانه، مصمم و ناخوشایند مورد نیاز است." به نظر می‏رسد اشاره آقای گیتنر به طرح او برای خروج از بحران است، طرحی که در سال 2009 به شدت مورد انتقاد قرار گرفت اما در عمل موفقیت آمیز بودن آن به اثبات رسید. یکی از انگیزه های آقای گیتنر از نوشتن کتاب خاطراتش، ارایه تجربیات مربوط به بحران اخیر به دیگران بوده است. او نوشته که اگرچه همه بحران ها شبیه یکدیگر نیستند اما نقاط مشترک بسیاری نیز دارند و به همین خاطر درس های یک بحران می‏تواند به مقابله با بحرانی دیگر کمک کند.

اخیرا بن برنانکی، رئیس سابق فدرال رزرو، نیز اعلام کرده که قصد دارد کتاب خاطراتش را منتشر کند. او گفته که مردم دوست دارند بدانند که ما چگونه در مقاطع مختلف تصمیم گیری می‏کردیم، آن هم در شرایطی که با مجموعه ای از بی اطمینانی های اقتصادی مواجه بودیم. او گفته که می‏خواهد به خوانندگان شرح بدهد که چرا تصمیمات فدرال رزرو در زمان بحران مالی جهانی، تصمیمات درستی بوده اند.

بهبود نسبی اقتصاد آمریکا آن هم در شرایطی که اقتصاد منطقه یورو هنوز رشدی کند را تجربه می‏کند باعث شده تا بسیاری به این نتیجه برسند که سیاست های فدرال رزرو و خزانه داری آمریکا برای مواجهه با بحران درست بوده اند. بحرانی که وقایعی مانند ورشکستگی شرکت لمن برادرز یکی از روزهای فراموش نشدنی آن محسوب می‏شود و احتمالا خاطرات مقامات اقتصادی آمریکا از آن روز خواندنی خواهد بود. انتظار می‏رود که کتاب "آزمون استرس" اواسط ماه می سال جاری عرضه شود و پیش فروش آن از هم اکنون از طریق وبسایت هایی مانند آمازون آغاز شده است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    6 0
    وقتی کار دست کاردون باشه و بی سوادها برای دیگران نسخه نپیچند هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست.