مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 22 اسفند 1392

پرواز شماره 1085 متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که از تهران عازم مقصد زابل بود به دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید مجبور به فرود در زاهدان شد.
به گزارش مهر، پرواز شماره 1085 شرکت هواپیمایی ماهان با تعداد 85 مسافر که از تهران عازم شهرستان زابل بود صبح امروز پنجشنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید مجبور به فرود در فرودگاه بین المللی زاهدان شد.
در همین رابطه مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان علت این تغییر مسیر را وزش باد شدید و کاهش دید در منطقه فرودگاهی زابل عنوان کرد و به مهر گفت: این پرواز در ساعت 12: 8 دقیقه صبح امروز پنجشنبه مجبور به فرود در فرودگاه بین المللی زاهدان شد.
حسن اعرابی مقدم افزود: از تعداد 85 مسافر این پرواز تعداد 43 نفر در فرودگاه زاهدان پیاده شدند و این پرواز با مساعد شدن هوا در ساعت 21: 10 دقیقه صبح امروز با تعداد 42 نفر مسافر به مسیر خود ادامه داد و فرودگاه بین المللی زاهدان را به مقصد زابل ترک گفت.

 

سارق طلافروشی‌های ملایر دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از شناسایی و دستگیری سارق طلافروشی‌های این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: در پی وقوع سرقت در یکی از طلافروشی‌های شهرستان ملایر مراتب در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
ابراهیم سعیدی افزود: ماموران پلیس با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی و به دست آوردن سر نخ‌هایی از فرد سارق، وی را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به سرقت از دو طلافروشی در سطح شهر ملایر اعتراف کرد. همچنین به دنبال تحقیقات پلیس، فردی هم که طلاها را از متهم خریده بود بلافاصله دستگیر شد.
به گفته سعیدی، ماموران پلیس در بازرسی از منزل سارق تعداد زیادی ساعت مچی، فندک و تعداد چهار گوشی موبایل با مدل‌های مختلف کشف کردند. متهمان با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

 

باند 15 نفره سرقت خودرو و موتورسیکلت در آمل
فرمانده انتظامی آمل از شناسایی اعضای یک شبکه بزرگ سرقت خودروی شهرهای مازندران و توقیف 48 دستگاه انواع خودروهای سواری و موتورسیکلت به همراه 35 قطعه از قطعات اوراق شده خودرو در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمدصادق پهلوان به ایرنا گفت: عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری های 11 و 12 فرماندهی انتطامی آمل در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر سرقت خودرو و قطعات آن در سطح این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند. با بررسی های به عمل آمده و کشف تعدادی خودروی اوراق شده که بدون صاحب در نقاط خارج از محدوده شهری رها شده بود ، تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد.
فرمانده انتظامی آمل گفت: ماموران پلیس آگاهی در ادامه با انجام گشت های محسوس و نامحسوس و همچنین تعقیب و مراقبت، برخی از سارقان سابقه دار را شناسایی کردند که یک باند سرقت خودرو تشکیل داده بودند.
سرهنگ پهلوان اضافه کرد : ماموران با انجام تحقیقات بیشتر 15 نفره از اعضای این باند را به همراه 26 خودوری سواری ، 22 موتورسیکلت و 35 قطعه ازقطعات خودروهای سرقت شده در شهرهای مازندران توقیف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی وسپس با صدور قرار صادره روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی آمل گفت: 10 خودرو پس از شناسایی تحویل مالباختگان شد و بقیه وسایط نقلیه نیز با مراجعه صاحبان آنها در محل اداره آگاهی شهرستان، تحویل داده خواهد شد.

 

31 خرده فروش مواد مخدر در قزوین دستگیر شدند
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، از دستگیری 31 خرده‌ فروش و نگهدارنده مواد مخدر در این استان خبر داد و به مهر گفت: ماموران انتظامی شهرستان آوج قزوین روز گذشته طرح پاکسازی نقاط آلوده را در این شهرستان به اجرا در آورده و با دستگیری 25 فروشنده و نگهدارنده مواد مخدر 12 کیلو و 475 گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط کردند.
ولی وندایی افزود: همچنین ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین روز گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتی هشت کیلو و 146 گرم تریاک کشف و چهار نفر را در این خصوص دستگیر کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین کشف یک کیلو و 762 گرم تریاک و دستگیری دو معتاد را از دیگر اقدامات ماموران انتظامی شهرستان البرز و تاکستان برشمرد و گفت: اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

 

کلاهبرداری 60 میلیارد تومانی با فروش زمین بلاصاحب در اصفهان
باند بزرگی که با تهیه اسناد جعلی قصدفروش زمین بلاصاحب به ارزش 60 میلیارد تومان را در اصفهان داشتند منهدم شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک باند بزرگ در خصوص جعل و کلاهبرداری از شهروندان و صاحبان سرمایه و افراد متمول شهر اصفهان با فروش زمین های بلاصاحب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در این رابطه و به دلیل اهمیت فراوان موضوع، کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را در خصوص باندی که اعضای آن زمین ها، خانه های قدیمی و رها شده ای را که یا مالکان آنها فوت کرده و ورثه نداشته و یا مالکان آنها در خارج از کشور بسر می بردند و بلاصاحب بودند را شناسایی کرده و سپس به صورت کاملاً حرفه ای برای آنها اسناد و مدارک جعلی تهیه کرده و به فروش می رسانند، در دستور کار خود قرار دادند.
با تکمیل شدن تحقیقات و اطمینان از درستی موضوع، ماموران پلیس بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی متهمان را زیر نظر گرفته و در یک عملیات دقیق و منسجم توانستند این متهمان را در هنگام انجام یک معامله بزرگی که طی آن قصد داشتند تا یکی از زمین های با ارزش رها شده در شهر اصفهان را به قیمت 60 میلیارد تومان به فروش برسانند را دستگیر کنند.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه احتمال می رود این باند به روش مذکور کلاهبرداری های دیگری را نیز مرتکب شده باشند، تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد و از کسانی که زمین ها و یا ملک هایی را با اسناد و مدارک جعلی خریداری کرده اند می توانند جهت ارائه شکوائیه خود و رسیدگی به آن به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
به گفته سردار آقاخانی، اعضای این باند پنج نفر که به ترتیب 37، 47، 55 ، 62 و 66 ساله هستند، همگی اهل و ساکن اصفهان، سابقه دار و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و ظاهری بسیار متشخص و فریبنده دارند.

 

انتشار تصاویر غیراخلاقی برای سرگرمی
مدیر وبلاگی که اقدام به انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد با اقدامات پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حبیب الله رجبلی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان با بیان اینکه برابر رصد فضای مجازی و همچنین اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا گلستان، وبلاگی که اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی می‌کرد شناسایی و با تشکیل پرونده موضوع را در دستور کار قرار گرفت، گفت: ماموران با انجام تحقیقات فنی و تخصصی، نهایتاً فردی به هویت معلوم به عنوان مدیر سایت که در سطح شهرستان گرگان استان گلستان اقدام به بارگذاری مطالب و انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد شناسایی و طی هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
رجبلی در ادامه افزود: متهم در تحقیقات تخصصی بعمل آمده به بزه انتسابی خود اقرار و علت و انگیزه این اقدام خود را صرفاً جنبه سرگرمی و تفریح در فضای مجازی عنوان کرد. این فرد به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

کشف و ضبط بیش از 1.5 میلیون عدد مواد محترقه و ترقه در آذربایجان شرقی
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: بیش از یک میلیون و 500 هزار عدد انواع ترقه و مواد محترقه غیر استاندارد و خطرساز در استان کشف و ضبط شده است.
سرهنگ صابر عباسزاده به مهر گفت: از ابتدای اسفند سالجاری تا کنون نزدیک به یک میلیون و 680 هزار عدد انواع مواد محترقه و ترقه غیر استاندارد و خطرساز برای سلامت شهروندان استفاده کننده از این مواد که بیشتر کودکان و نوجوانان را دربرمی گیرد، در آذربایجان شرقی کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به آخرین محموله کشف شده از این دست تصریح کرد: آخرین مورد از کشف و ضبط این مواد خطرساز مربوط به شهرستان تبریز بود که اواسط هفته جاری و با اقدامات پلیسی، محموله ای شامل 140 هزار عدد انواع مواد آتش زا و ترقه غیراستادارد در این شهر کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش آمار کشف و ضبط این مواد در سالجاری ابراز داشت: کشف این تعداد مواد آتش زا و ترقه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 168 درصد افزایش نشان می دهد که در همین راستا تا کنون بیش از یکصد نفر دستگیر و چندین باب مغازه نیز پلمپ شده است.

 

سقوط کارگر جوان در چاه 7 متری
کارگر جوانی به دلیل بی احتیاطی به عمق 7 متری چاه درحال حفر سقوط کرد و به سختی مجروح و روانه بیمارستان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، پس از اینکه وقوع این حادثه ساعت 22 چهارشنبه شب به سامانه 125 اطلاع رسانی شد بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه 23 و همچنین گروه امداد و نجات 12 به محل حادثه در بزرگراه رسالت، خیابان کرد اعزام شدند.
مسعود فراهانی، افسر آماده منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: هنگام حضور در محل حادثه مشاهده شد که مردی 27 ساله بنام مهدی به عمق 7 متری چاه سقوط کرده و شدیدا آسیب دیده بود.
وی علت بروز این حادثه را بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی ذکر کرد و افزود: آتش نشانان بلافاصله با استفاده از سبد نجات و طناب، فرد آسیب دیده را به بیرون از چاه انتقال دادند.
فراهانی با اعلام این که تحقیقات بیشتر در این خصوص هم چنان از سوی کارشناسان درحال انجام است، خاطرنشان کرد: این شخص که از قسمت پا و کمر دچار صدمه شده بود بلافاصله توسط عوامل اورژانس برای درمان به مرکز درمانی انتقال یافت.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 2
    60میلیارد !! دمشون گرم :)
  • شهروند A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    3 0
    کلاهبرداری فروش اموال مردم استانی شده ! با دستگیری این اقایان خدمت بزرگی به مالباخته گان میشود . تشکر وقدر دانی از نیروی مخلص پلیس داریم ............