مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 25 اسفند 1392

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان از دستگیری یک باند شکار غیر قانونی که اقدام به فروش گوشت خوک وحشی به رستورانها می کردند خبر داد و به مهر گفت: عصر دیروز شنبه نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی گلستان حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در نزدیکی تفرجگاه دوم پارک شدند.
به گفته احمد دباغیان، محیط بانان در بررسی محدوده انتشار صدای شلیک گلوله، متوجه حضور ۴ فرد مشکوک، به همراه دو خودرو و یک قبضه اسلحه شده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.
دباغیان افزود: شکارچیان غیرمجاز به محض مشاهده مامورین فرار کردند و در جریان تعقیب و گریز یکی از خودروها توقیف و یک نفر از متخلفین به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی متواری شد.
مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان تصریح کرد: در جریان بازرسی از خودروی توقیف شده لاشه ۲ گراز وحشی، یک تیغه چاقوی سلاخی و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط و ۳ نفر متهم در این زمینه بازداشت شدند. این مجرمین سابقه دار از مدتی قبل به دلیل اقدام به شکار غیرقانونی و فروش گوشت خوک وحشی، تحت تعقیب نیروهای یگان محیط زیست گلستان بوده اند.
دباغیان گفت: اعضای این باند پس از شکار غیرقانونی خوک وحشی در محدوده پارک ملی گلستان مبادرت به فروش گوشت خوک به برخی رستوران ها و اشخاص بعنوان گوشت گاو و گوسفند اهلی و یا گوشت شکار می کردند.
مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان تاکید کرد: متهمین جهت بازجویی و تکمیل پرونده در بازداشت بسر می برند و تلاش برای شناسایی و دستگیری مجرم فراری و توقیف اسلحه مربوطه ادامه دارد.

 

سناریوی زوج معتاد برای قتل پدر و مادر خود/ دستگیری قبل از سومین جنایت
پسر معتاد که برای تصاحب اموال پدرش نقشه قتل پدر و مادرش را با همدستی همسر خود اجرا کرده بود قبل از اجرای سناریوی قتل مادر زنش شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ساعت 8 صبح روز جمعه 23 اسفند مرد جوانی در تماس با پلیس از قتل هولناک پدر و مادرش خبر داد.
در ادامه تیمی از کارآگاهان در محل جنایت حاضر شده و در جریان بررسی ها متوجه شدند قربانیان مرد 65 ساله و همسر 61 ساله او هستند که با ضربه های چاقو به قتل رسیده اند.
پسر قربانیان که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: امروز صبح همراه همسرم برای عیادت از پدر و مادر به خانه شان واقع در خیابان 18 دی ساری آمدم. وقتی وارد خانه شدم با اجساد غرق در خون پدر و مادرم در حالی که با ضربه های چاقو به قتل رسیده بودند روبرو شدم.
در ادامه کارآگاهان به بررسی محل جنایت پرداخته و متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت با انگیزه سرقت دست به این جنایت زده اند از سوی دیگر به هم ریختگی وسایل خانه نشان می داد قاتلان در جستجوی وسیله ای تمامی اساسیه خانه را به هم ریخته اند.
تیم پلیسی با بررسی راه های ورود به خانه دریافت قاتلان با قربانیان خود آشنا بوده و بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده اند.
سرهنگ محمد عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: ماموران در بررسی های خود متوجه شدند پسر قربانیان به نام امیر و همسرش به مواد مخدر اعتیاد داشته و آنها قبل از آشنایی با هم ازدواج کرده و از همسران سابق خود جدا شده بودند. از سوی دیگر بررسی سابقه تماس با پلیس 110 نشان داد مرد 65 ساله چندی قبل با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و درخواست کمک کرده بود، ماموران نیز پس از حضور در محل متوجه شدند پسر معتاد با تهدید چاقو بر اثر توهم مواد مخدر قصد داشته مادرش را به قتل برساند که با حضور پلیس از محل متواری شده بود.
وی افزود: با کشف این سرنخ ها تحقیقات بر روی پسر جوان ادامه یافت و تجسس ها نشان داد وی تحت درمان یک دکتر روانشناس بوده که یک بار نزد دکتر خود اعلام کرده بود قصد کشتن پدرش را دارد.
با کشف این سرنخ ها و دلایل پلیسی خانه متهمان مورد بازرسی قرار گرفت که در آنجا بعضی از آثار صحنه جرم از جمله دوربین های مداربسته سرقت شده از خانه قربانیان، لباس خون آلود مرد معتاد و نوار چسب خونین کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران خاطرنشان کرد: با کشف این سرنخ ها تحقیقات از مرد جوان آغاز و او سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: پدرم چندین مغازه را به نام من کرده بود و عواید اجاره این مغازه ه به حساب من واریز می شد. او در سند محضری تاکید کرده بود این مغازه ها پس از مرگ او و مادرم به من برسد به همین خاطر با همسرم تصمیم گرفتیم پدر و مادرم را بکشیم تا زودتر به ارثیه خود برسم. روز حادثه به بهانه عیادت به خانه پدر و مادرم رفته و دست و پای آنها را با چسب بستیم بعد هم با همدستی همسرم آنها را با ضربات چاقو به قتل رساندیم.
سرهنگ عظیمی در ادامه خاطرنشان کرد: با این اعترافات همسر متهم نیز به همدستی در جنایت اعتراف کرد و گفت: قرار بود چند روز پس از این جنایت مادر مرا بکشیم و تمام املاکی که به ما به ارث می رسد را فروخته و از کشور خارج شویم.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: با انجام تجسس های پلیسی و تحقیقات علمی راز این جنایت در کمتر از 24 ساعت کشف و متهمان دیروز صحنه جنایت را بازسازی کرده و روانه زندان شدند.

 

چاقوکشی در اورژانس بیمارستان
رئیس کلانتری 151 یافت‌آباد از دستگیری 9 نفر در پی نزاع دسته‌جمعی در اورژانس بیمارستان شهدای یافت‌آباد خبر داد.
سرهنگ حسین ذکایی‌خو با بیان اینکه در ساعت 21:20 روز شانزدهم اسفند ماه ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان نزاع و درگیری دست‌جمعی و چاقوکشی در مقابل بیمارستان شهدای یافت‌آباد قرار گرفتند، به ایسنا گفت: بلافاصله اکیپی از ماموران این کلانتری به محل اعزام شد که ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند که سه نفر به نام‌های بهزاد 20 ساله، سامان 22ساله و رامین 20 ساله از چند ناحیه از بدن به شدت مجروح شده و در بخش اورژانس بیمارستان مذکور بستری هستند.
وی ادامه داد: در همین حین برادر بهزاد که فرزاد نام داشت به همراه اقوام و دوستانش که تعداد 9 پسر جوان بودند، به سمت دو مجروح دیگر (سامان و رامین) با قمه و شمشیرحمله‌ور شدند و باعث اخلال در نظم بیمارستان شده و قصد داشتند سامان و رامین را به قتل برسانند که ماموران اقدام به جلوگیری از ورود آنها کردند.
رئیس کلانتری 151 یافت‌آباد با بیان اینکه تعداد شش نفر از این مهاجمان با چوب به طرف ماموران حمله کرده و اقدام به درگیری فیزیکی با یکی از ماموران کلانتری کردند، گفت: مامور پلیس برای دفاع از خود و مجروحان بستری شده در اورژانس ناچارا اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور کرده و با بی‌سیم تقاضای نیروی کمکی از کلانتری کرد که بلافاصله سه واحد کمکی از کلانتری‌های همجوار در محل حاضر شدند.
ذکایی‌خو با بیان اینکه ماموران این 9 نفر به نام‌های فرزاد، حمید، احسان، سهیل، اردشیر، کریم، ساسان، رشید و شایان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند، گفت: پرونده‌ای تحت عنوان بر هم زدن نظم عمومی و تخریب اموال بیمارستان برای این افراد تشکیل و به مقام قضایی ارسال شد.

 

ماجرای مرگبار فراری دادن یک زندانی
فرمانده‌ی انتظامی فارس به ایسنا گفت: دو مهاجمی که قصد فراری دادن یک زندانی را در شهر جهرم داشتند، توسط ماموران پلیس، کشته شدند.
سیروس سجادیان افزود: پس از انتقال یک زندانی به شهر جهرم، عده‌ای با برنامه‌ریزی قبلی، تلاش کردند که زندانی را در مسیر دادگاه تا زندان، فراری دهند.
وی با تأکید بر اینکه اقدام این افراد ناکام ماند، گفت: این افراد مهاجم با ایجاد درگیری، کوشیدند نیت خود را عملی کنند اما هوشیاری ماموران، مانع از این اتفاق شد.
فرمانده‌ی انتظامی فارس با یادآوری اینکه هر دو مهاجم در این درگیری، کشته شدند، خاطرنشان کرد: هیچ یک از ماموران پلیس در این حادثه آسیب ندیدند.

 

مهار شعله های آتش در کارخانه داروگر
آتش سوزی انبار کارخانه محصولات بهداشتی داروگر با حضور بیش از 170 آتش نشانان در یک عملیات نفس گیر مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 14:38 دقیقه دیروز شنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 44، 45 و تانکر آب و خودرو حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه در کیلومتر 17 بزرگراه لشکری اعزام کرد.
مهدی داوری، مدیر منطقه یک عملیات گفت: در محل حادثه یک انبار مواد اولیه کارخانه محصولات بهداشتی به مساحت حدود 1500 متر مربع دچار آتش سوزی شده بود.
با توجه به رسیدن نیروهای اول به محل حادثه و بررسی و مشاهده دود بسیار زیاد که از فاصله دور نمایان بود، ستاد فرماندهی آتش نشانی، ایستگاه های 34، 59، 16، 38، 30، 20، 27، 74، 69، 80، 100، 102، 55، خودرو بالابر 54 متری، خاور تنفسی ایستگاه 22، خاور کف، تانکر های آب، خودرو های فوماتیک، بیل مکانیکی، مینی لودر، خاور سوخت و خودرو تدارکات را در زمان عملیات که تا حدود ساعت 13:00 امروز به طول انجام به محل حادثه اعزام کرد.
وی افزود: در این آتش سوزی نیروهای عملیات به سرعت به چهار گروه تقسیم شدند و از چهار نقطه به سوی کانون آتش سوزی حمله ور شدند و با عملیات نفسگیر خود توانستند شعله های آتش را در زمان کوتاهی مهار و خاموش کرده و از گسترش آتش به سوله ها و انبار های دیگر که مملو از مواد شیمیایی و قابل اشتعال بود جلوگیری کردند.
آتش نشانان در این عملیات به دلیل نوع مواد انبار شده که از محصولات شیمیایی و قابل اشتعال در آن وجود داشت از چند نوع تجهیزات خاموش کننده(آب، کف آتش نشانی) برای مهار آتش استفاده کردند.
داوری تاکید کرد: آتش نشانان پس از مهار آتش عملیات لکه گیری را آغاز کردند که به دلیل فروکش کردن سقف سوله این عملیات روند سختی را به وجود آورده بود که با حضور خودرو های کمپرسی و لودر آتش نشانان، همزمان اقدام به جابجایی محصولات و لکه گیری کامل کردند. این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها خسارت مالی بر جا گذاشت.

 

توقیف پژو پارس با 6میلیون تومان خلافی!


پژوپارس با شش میلیون و 200 هزار تومان خلافی و 30 نمره منفی در کارنامه خود توسط ماموران پلیس راه استان اصفهان شناسایی و توقیف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی گفت: در راستای شناسایی رانندگان متخلفی که میزان خلافی آنها بیش از یک میلیون تومان است، صبح امروز ماموران پلیس راه استان اصفهان در محور اصفهان _ شیراز یک پژو پارس را با شش میلیون و 200 هزار تومان خلافی شناسایی و متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در کارنامه این خودرو 30 نمره منفی و بیش از 60 فقره تخلف ثبت شده بود گفت: این خودرو پس از متوقف شدن توقیف و به پارکینگ منتقل شد و راننده آن نیز جهت سیر مراحل قانونی و شرکت در کلاس های آموزشی به پلیس راه استان معرفی شد.

 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهيم A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    11 1
    تو اگر میدانستی.....که چه زخمی دارد .....که چه دردی دارد..... خنجر از دست عزیزان خوردن...
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    20 0
    من موندم چطوری یه نفر پدر و مادر خودشو می کشه . مگه اینها احساس ندارند.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    8 0
    گواهينامه اين افراد تا 5سال باطل
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    16 0
    از دیو و دد ملولم وانسانم ارزوست.