۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۵

28 خرداد 92 بود که ایران در پایان یک بازی دراماتیک به جام جهانی رسید. کارلوس کروش در پایان مسابقه‌ای که تماما در آن به کار روحی روانی پرداخته بود، برنده یک دوئل تمام عیار با سرمربی کره جنوبی شد. ایران توانست با گل قوچان‌نژاد به جام جهانی برسد. باخت خانگی کره جنوبی حتی می‌توانست به قیمت حضور این تیم در پلی‌آف تمام شود.

اگر ازبکستان در بازی همزمان، تنها یک گل دیگر به قطر می‌زد. ما 28 خرداد سال قبل به جام جهانی رسیدیم و از آن زمان تا کنون فقط برای هم جوک گفتیم و خندیدیم... کروش اواسط سال قبل در گفتگو با خبرورزشی گفت «می‌ترسم اگر با آرژانتین همگروه شویم، تمام بازیکنانم از دقیقه 60 به فکر این باشند که در پایان بازی خود را زودتر به مسی برسانند و پیراهن او را بگیرند. می‌ترسم بازیکنانم اصلا به فکر بازی نباشند»... جام جهانی قرعه‌کشی شد و اتفاقا ما با آرژانتین همگروه شدیم تا پشت کروش تیر بکشد... و ما همچنان در حال جوک گفتن بودیم. خلاصه سال 92 تمام شد. فروردین هم تمام شد. اردیبهشت هم از نیمه گذشت و ما هنوز هیچ کاری نکرده‌ایم. تیم‌های دیگر هم کاری نکرده‌اند. چون آنها نیازی به کار خاصی ندارند. سابه‌یا سرمربی آرژانتین چه کاری باید برای بالا بردن آمادگی مسی و ایگواین و آگرو و دی‌ماریا بکند؟ آنها 5 روز مانده به اولین بازی‌شان تازه وارد برزیل می‌شوند. چون نیاز به هیچ کاری ندارند. اما ما با بازیکنانی که استانداردشان نسبت به فوتبال روز دنیا بسیار پایین است، باید بدنسازی و تمرین ویژه کنیم. باید بدنها را شباق بزنیم تا بازیکنانمان مقابل بازیکنان 3 تیم دیگر بدوند. کروش در روزهای اخیر گفت «بازی با نیجریه برای ما مثل فینال جام جهانی است.» اما با این بدنها، آیا می‌شود این فینال را برگزار کرد؟ برخی‌ها در برابر تیم ملی ایستادند و به کروش طعنه زدند و او را اجنبی خواندند غافل از آنکه او سرمربی تیم ملی ایران است نه حریفان ما. روزها و ماهها‌ی بسیاری را پشت سر گذاشتیم. زمان زیادی را کشتیم تا رسیدیم به این روز. از یک سال تنها 40 روز باقی مانده و نمی‌دانیم در این مدت چه می‌گذرد؛ اما هر چه هست فقط همین چند روز را داریم. در تمام این مدت نوشتیم تیم ملی برای مردم مهم است و حالا التماس می‌کنیم که قدر این روزهای باقیمانده را بدانید. قرعه‌کشی پیراهن‌های جام جهانی هم مانند قرعه‌کشی جام برگزار شد و رنگ پیراهن‌ها را هم مشخص کردند. می‌ترسیم همین چند روز هم بگذرد و سربچرخانیم و ببینیم آخرین بازی ما در جام جهانی برگزار شده و کاروان ما در حال بازگشت از برزیل است... و باز ما در حال جوک باشیم.

علی جوادی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    32 12
    دقیقا قشنگ بود
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    6 28
    ایشالله که بد میبازیم تا جون خبر در آد
  • میلاد A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    15 10
    ای دنت گرم چ قشنگ گفتی
  • هادی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    13 1
    جالبتر آنکه عادل فردوسی پور مدام تگرار می کند که هیچ تیمی بازیکنانش را از حالا در اختیار ندارد.اما آنها کجا و ما کجا. در اینجا مربی تیم ملی باید کاری کند تا بازیکنان بتوانند در حد مسابقات بین المللی بدوند چون مربیان ما خواب تشریف دارند. بقیه مسایل بماند.
  • فرشاد IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    24 0
    اين آقا قبل از صعود ايران تو مصاحبه شبکه ۵ قول داد ايران به جام جهاني قطعا نميره حالا دلسوز شدن , عجيبه واقعا همه چي
  • حامد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    8 0
    فعلا که خودمون رو زدیم به ندیدن. داستان لباس تیم ملی انگار از خود تیم وامادگیش مهمتر شده .
  • افلاطونگ A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    1 0
    چی شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟