تسنیم نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر اساس تصویب دولت متولی عرضه سبد کالا است گفت: خودروسازان حق اعتراض دارند اما فرمول شورای رقابت قانونی است و باید اجرا شود.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت صنعت برنامه‌ای را برای توزیع سبد کالا با نزدیکی ماه مبارک رمضان در دستور کار دارد یا خیر، گفت: طبق تصمیم هیئت دولت زحمت عرضه سبد کالا به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی محول شده است.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با اعلام فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز از اجرای آن ممانعت کرده و شورای رقابت نیز آنان را موظف به اجرای این فرمول کرده‌ است، آیا مکاتبات خودروسازان با وزارت صنعت به نتیجه‌ای رسیده است گفت: خودروسازان هیچ مکاتبه‌ای با وزارت صنعت نداشته‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه البته خودروسازان حق دارند مانند سایر صنایع اعتراضات خود را اعلام کنند، گفت: اما در مجموع شورای رقابت فرمول جدید را اعلام کرده است و خودروسازان باید آن را اجرا کنند.
نعمت‌زاده با بیان این که خودروسازان برای تامین نقدینگی خود برخی از اموال و دارایی‌های خود را به فروش رسانده‌اند گفت: وضعیت تولید این روزها در مقایسه با سال گذشته مثبت است که به نظر می‌رسد در آینده بتوانیم رکود موجود در این بخش را برطرف کنیم.
او گفت: البته مشکلات این روزهای صنایع مربوط به معضلات انباشته شده سال‌های گذشته است که در صورت اتخاذ تصمیمات مناسب و تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی تا حدودی مشکلات آنها را رفع می سازیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    سلام،ما از صحبتهای وزیر محترم صنعت در خصوص خودرو متوجه شدیم .همه ملت متوجه شدند که وزیر محترم قصد اینکه به این وضعیت توجه نماید و آن را سروسامان دهد،را ندارد.نمیشود قضاوت کرد ماه مبارک رمضان است و با زبان روزه بخواهی نظر بدهی که شاید بعضی از دولتی ها یا شورا باشند که با خودروسازان.......دارند.الله و اعلم