ایسنا نوشت:

رئیس دفتر رئیس جمهور رویکرد دولت را توسعه مردم‌محور عنوان کرد و گفت: در راستای انتقال ساختاری از توسعه دولت‌محور به مردم‌محور، تشکل‌های بخش خصوصی و اتاق‌ها نقش مهمی داشته و می‌توانند سیاست‌های دولت در این تبدیل استراتژی را جامه عمل بپوشانند.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور پس از حضور در جلسه رؤسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور که در اراک برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح نتیجه این نشست و همچنین تبیین رویکرد دولت در خصوص سیاست‌های خروج از رکود اقتصادی پرداخت و گفت: طرح خروج از رکود با مشورت فعالان اقتصادی و صاحبنظران این حوزه تدوین و در جلسات کمیسیون‌های دولت و هیئت دولت بررسی شده و به تصویب رسیده است.

او گفت: این طرح روز سه‌شنبه در همایشی با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان اقتصادی دولت ارائه و تبیین می‌شود. محورهای مختلف این بسته در سمینار روز سه‌شنبه بیان می‌شود و نمایندگان بخش خصوصی در کنار مسئولان دولتی با حضور در پنل‌های تخصصی شش‌گانه به بررسی راهکارهای عملیاتی کردن این سیاست‌ها خواهد پرداخت.

نهاوندیان استان مرکزی را بواسطه وجود صنایع، موقعیت ترانزیتی ممتاز، و امکان گسترده کشاورزی دارای جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد ایران دانست و با بیان اینکه رسیدگی فوری به ظرفیت‌های معطل صنعتی این استان در اولویت قرار دارد، گفت: در بسته سیاست‌های خروج از رکود اقتصادی به تأمین منابع لازم جهت تزریق به سیستم بانکی به منظور راه‌اندازی ظرفیت‌های خالی صنعت توجه شده است.

او جلسه رؤسای اتاق‌های بازرگانی را فرصت ارزشمندی جهت ارائه گزارش اتاق‌ها از وضعیت واحدهای تولیدی، تجارت و صادرات استان‌ها عنوان کرد و گفت: هماهنگی اتاق‌ها و مقامات دولتی استان‌ها در راستای نهادینه‌سازی ارتباط مؤثرتر بین بخش دولتی و خصوصی مؤثر است.

او با تأکید بر ارتقاء جایگاه اتاق بازرگانی در نظام اقتصادی کشور در قالب تدوین قانون‌های مختلف و راه‌اندازی شورای گفت‌وگو، به عزم جدی دولت در خصوص اصلاح قوانین و مقررات مخل تولید اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید استفاده جدی‌تر از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی در مسیر خروج از رکود اقتصادی است.

نهاوندیان با بیان اینکه استانداران باید از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان نهادهای مشورتی و تخصصی در اداره استان استفاده کنند، گفت: توسعه اقتصادی به صنعت محدود نمی‌شود و ظرفیت‌هایی همچون ورزش و گردشگری نیز در این راستا می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

او در ادامه اصلاح ساختار سیستم بانکی را ضروری دانست و با بیان اینکه مزمن شدن تورم در اقتصاد ایران به توجیهی برای هزینه بالای خدمات بانکی تبدیل شده است، گفت: رقابتی نشدن خدمات بانکی باعث شده انحصاراتی در این بخش ایجاد شود و متأسفانه ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه‌داری سبب شده به جای ارائه رقابتی خدمات بانکی، بانک‌ها به رقابت با بخش خصوصی بپردازند.

نهاوندیان همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: تجربه سال‌ها مسئولیت اقتصادی نشان می‌دهد خبرنگاران شرکای فعالان اقتصادی در مسیر توسعه بوده و با انتقال درست اطلاعات و تحلیل‌های صحیح می‌توانند نقش مؤثری را در شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات ایفا کنند.

وی در پایان نقش خبرنگاران در اصلاح اقتصاد کشور را غیرقابل انکار دانست.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حکیم A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    اقای نهاوندیان از اول اقتصاد بوده مژده را بفال نیک میگیریم زیر بنای گردشگران و صنعتگران ما تسهیلاتی بوده وخواهد ماند مثل سالن غذاخوری تا غذا هست میز خالی پیدا نمی کنی غذا تمام شد خبرنگار جار میزند صنعت تعطیل تورم باد کرده رکود دستگاه تولید خورده وقتی وام گرفت خرج معیشت واجب هزینه کمر شکن است تولید نمی صرفد بلاد چین جور مارا بکشد وهاکذا سرانجام چرخ گردون میرو د ولی برمیگردد سرجاش با هزار ویک درد بیشتر ...شاید مراد از تجارت آزاد جهانی یعنی همین کشوری نفت خیزیم وگاز سوز...