رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایثار و جوانمردی ایرانیان در برهه‌های مختلف گفت: امروز شاهد فتوت و جوانمردی ایرانیان در مورد مردم فلسطین و غزه هستیم.

آنگونه که تسنیم گزارش کرده است،  رئیس، مسئولان و پیشکسوتان عضو فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی اکبر ولایتی دیدار و گفتگو کردند.
علی اکبر ولایتی در این جلسه با اشاره به تاریخچه پهلوانی و جوانمردی گفت: تمام تاریخ ایران با پهلوانی و جوانمردی آمیخته بوده و اسلام جوانمردی را در کشور ما نهادینه کرده است. در تاریخ این مرز و بوم شاهدیم که جوانمردان و عرفا همیشه با هم همراه بود‌ه‌اند و عرفان اسلامی یعنی همان ایثار، جوانمردی و فتوت.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه نهایت ایثار و پهلوانی همان از خود گذشتگی است، افزود: بالاترین ایثار و جوانمردی را در میان جوانان این کشور در دفاع مقدس شاهد بودیم و امروز جوانمردی ایرانیان را در مورد مردم فلسطین و غزه ملاحظه می کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسلام و ایران دو رکن اساسی فتوت و جوانمردی در تاریخ این کشور بوده و یکدیگر را به زیبایی تکمیل کرده اند و ایران فرهنگی، که به مراتب گسترده تر از ایران جغرافیایی بوده است، همیشه از فتوت و جوانمردی ایرانیان سیراب بوده و هست و به این هویت اسلامی و ایرانی باید افتخار کرد.
ولایتی در پایان یادآور شد: امروز همه ورزشکاران و به ویژه ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی باید این مهم را در نظر داشته و این فرهنگ غنی را پاس بدارند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    5 2
    يه سوال اساسي: البته قطعا چاپ نميشه، اما موقع جنگ عراق با ايران و تهاجم همه جانبه همه قدرت ها عليه ايران فلسطيني ها و اعراب كجا بودند، حتي از نظر بيانيه دادن و اظهار نظر كجا بودند
    • محسن IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      4 2
      بانظرت مخالفم.چون ماازبعدانسانی قضایارانگاه میکنیم واقوام وادیان ورنگ پوست و امثالهم که نقشی دربرتری انسانها نسبت به یکدیگرندارند.اکثر کشورهای عربی سرانشان شیوخ وشاه یادیکتاتور هایی مثل مبارک وصدام بودندوتابع نظرات امریکاوشوروی بودندومسلما ازمواضع ایران درجنگ با عراق دفاع نمیکردندومردم عادی هم که زورشان نمیرسیدتا بتواننداعلام موضع کنند.فلسطینیان هم همینطوربودندوبعضی ازسرانشان وابسته به منافع غرب وشرق بودندومردم عادی هم که تاچندی قبل باسنگ وتیرکمان بااسراییل می جنگیدندوهنوز هم بسیار مظلوم وضعیفند پس منطقا نمیتوانستند ازمادفاع کنندو...
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    5 0
    الان كرد هاي ايزدي عراق هم توسط داعش خيلي وحشيانه تر دارند قتل عام مي شوند، اينها هم مسلمانند، دليل خصومت شديد صرفا عليه اسراييل و امريكا و اروپا و نه جاي ديگر چيه