هواپیمای سقوط کرده به دیوار بتنی برخورد کرد/ اسامی بازماندگان حادثه

هواپیمای ایران ۱۴۰ که صبح امروز سقوط کرد، به دیوار بتونی برخورد کرده بود. هرچند که فرمانده نیروی انتظامی گفته که موتور هواپیما پیش از سقوط آتش گرفته بود.

هواپیمای سقوط کرده یک هواپیمای آنتونوف شرکت سپاهان ایر بوده که پس از سقوط با دیوار بتنی سها برخورد کرد.

این هواپیما پس از سقوط به دیوار بتنی سها(سازمان هوایی ارتش) برخورد کرده و قطعات آن به اطراف پراکنده شده است.

بر اساس اخرین اطلاعات منتشر شده، در این حادثه 40 مسافر و 8 خدمه هواپیما فوت کردند و 7 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که 3 نفر آنها با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

تائید مرگ 46 تن در حادثه سقوط هواپیما

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور مرگ 46 تن در پی حادثه سقوط هواپیما را تایید کرد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 46 نفر در پی این حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: امدادگران اجساد 23 تن از حادثه‌دیدگان را از میان تکه‌ها و قطعات هواپیما خارج کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این هواپیما به دیوار کارخانه شیشه مینا برخورد کرده است، گفت: پنج نفر شامل اهالی و کارگران این کارخانه نیز دچار حادثه و مصدومیت شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور اضافه کرد: در حال حاضر تلاش برای خارج کردن دیگر اجساد از سوی امدادگران ادامه دارد.

نوک هواپیما در زمین فرورفته است
به گزارش فارس؛ با حضور ماموران امداد و نجات هلال احمر کار خارج کردن اجساد مسافران و خدمه هواپیما هنوز ادامه دارد به خصوص اینکه نوک هواپیما در زمین فرورفته است.

کار خارج کردن اجساد فوت شدگان حادثه صبح امروز هواپیمایی سپاهان ایر همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارشهای میدانی هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما در این حادثه زنده نمانده اند و مصدومان حادثه عابران و کارکنان کارخانه شیشه سازی مینا هستند که حدود 3 تا 7 نفر آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

 

قطعات هواپیما که به خیابان‌ها پرتاب شده بود جمع‌آوری شده است
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: :‌خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

سید جلال ملکی درباره حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: در ساعت 9:53 دقیقه صبح امروز حادثه سقوط یک هواپیما در شهرک آزادی به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام و 7 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

ملکی بیان داشت: قطعاتی از هواپیما به اطراف پرتاب شده بود و آتش‌نشانان توانستند این قطعات را جمع‌اوری و نسبت به اطفای حریق بلافاصله اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دقایق اولیه اجساد این حادثه جمع‌آوری شد و همچنان عوامل آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند.

انسداد محورهای منتهی به محل سقوط هواپیما از سوی راهور

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده را در محل سقوط هواپیما اعلام کرد.

سرهنگ حسن عابدی به ایسنا گفت: بلافاصله پس از سقوط حادثه تیم‌های راهور به محل حادثه حاضر شده و با هدف روانسازی و سرعت‌دهی به عملیات امدادگران، محدودیت‌های ترافیکی در این محل اعمال شد.

وی با بیان اینکه براین اساس از جنوب به شمال خیابان "شیشه مینا" از جاده مخصوص مسدود است و تنها خودروهای امدادی و مجاز می‌توانند تردد کنند، گفت: در شمال به جنوب نیز از اتوبان تهران کرج و سر خیابان ولیعصر(عج) محدودیت اعمال شده است.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ که خود نیز در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه مسیر جایگزین به سمت غرب خیابان ولیعصر(عج) بعد از شیشه مینا اعلام شده است، گفت: خوشبختانه مشکل ترافیکی در محل نداریم.

عابدی با بیان اینکه نیروهای راهور در محل حضور کامل داشته و در آماده‌باش هستند، گفت: تا زمان تخلیه کامل محل و اتمام عملیات امدادی، عوامل انتظامی و راهور در محل حضور خواهند داشت.

وی درخصوص وضعیت ترافیکی در دیگر محورهای منتهی به این منطقه نیز گفت: مشکل ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد.

 

آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است

سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای 40 مسافر و 8 خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، 43 نفر در این حادثه کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.

 

پروازها در مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به سانحه سقوط هواپیمایی سپاهان گفت: پروازهای فرودگاه مهرآباد بر اساس برنامه در حال انجام است.

علی رستمی به تسنیم، گفت: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد حالت عادی دارد و بر اساس برنامه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که هواپیما خارج از فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است، پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است.

 

تناقض در هویت خلبان هواپیما

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خلبان و تمام خدمه هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند.

احمد مجیدی به ایسنا گفت: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبانی و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل است این است که تمام این افراد ایرانی بوده‌اند.

وی درباره‌ی تعداد دقیق کشته‌شدگان حادثه نیز اعلام کرد: با توجه به انتقال تعداد محدودی از مجروحین به بیمارستان هنوز رقم دقیق تلفات مشخص نیست اما قطعا اکثر مسافران جان باختند.

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی وضعیت هواپیمای سقوط کرده نیز اعلام کرد: این هواپیما از نوع آنتونوف 140 که ساخته مشترک ایران و اوکراین است بوده و قطعا با مجوز پرواز کرده است.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت‌ فرودگا‌ه‌های کشور به فارس گفت: خلبان آنتونف 140 سپاهان‌ایر، لحظاتی پس از پرواز بلافاصله در تماسی کوتاه با برج مراقبت، اعلام مشکل کرده بود.

‌محمدعلی ایلخانی اظهارداشت: هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر ساعت 9:20 امروز از باند فرودگاه مهرآباد به سمت طبس پرواز می‌کند اما این هواپیما در انتهای باند و هنگام خروج از فرودگاه مهرآباد، در محل جنگل‌کاری شهرک آزادی دچار سانحه شده و سقوط می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: خلبان پرواز اوکراینی بوده است و در آخرین لحظات با برج مراقبت تماس می‌گیرد.

ایلخانی ادامه داد: البته آخرین تماس خلبان کوتاه بوده است اما هنگامی که هواپیما از زمین بلند می‌شود خلبان صحبت مختصری با برج داشت و اعلام مشکل کرد.

وی توضیح داد: خلبان هواپیما پس از بلند شدن از فرودگاه، قانوناً صحبتی با برج ندارد اما خلبان این پرواز، ظاهراً بلافاصله پس از بلند شدن، در تماسی کوتاه با برج اعلام مشکل کرده است.

 

آخرین وضعیت حادثه دیدگان انتقالی به بیمارستان امام(ره)

بنابر اعلام مسئول اورژانس یک بیمارستان امام خمینی (ره)، وضعیت عمومی سه مصدوم حادثه هوایی امروز که به این بیمارستان منتقل شده‌اند مطلوب است.

دکتر هومان حسینی نژاد، متخصص طب اورژانس و مسئول اورژانس یک و سی پی آر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امروز بیمارستان امام خمینی (ره) درباره جزئیات انتقال سه مصدوم حادثه هوایی امروز به این بیمارستان گفت: حدود یک ساعت و نیم گذشته خبردار شدیم که سه بیمار با هلی کوپتر در حال انتقال به این بیمارستان هستند، بر این اساس تیم درمانی آماده انجام اقدامات لازم شدند.

وی گفت: این سه مصدوم را در سی پی آر بیمارستان تحویل گرفتیم. مشکل عمده این مصدومان سوختگی سطحی بود که اقدامات احیای اولیه برای این بیماران انجام شده است.

به گفته حسینی نژاد، یکی از این مصدومان (آقا) تقریبا از نظر جراحی و مسائل داخلی مشکلی ندارد و اقدامات لازم برای وی انجام شده است. سوختگی‌های وی پانسمان و شکستگی‌هایش نیز آتل بندی شده است. دردهای وی نیز آرام شده و اکنون آماده اعزام به مراکز سوختگی است.

وی در توضیح اقدامات انجام شده برای مصدوم خانمی که به این بیمارستان منتقل شده گفت: این مصدوم نیزسوختگی نسبی دارد، یک لوله در راه هوایی وی قرار داده‌ایم، سوختگی‌هایش پانسمان و اقدامات اولیه احیا نیز برای وی انجام شده است. جهت انجام درمان بهتر به مراکز سوختگی اعزم خواهد شد.

وی درباره مصدوم سوم نیز گفت: این مصدوم با بی‌قراری شدید به بیمارستان آورده شد. اکنون در مرحله سی تی قرار دارد. در مجموع می‌توان گفت که علائم حیاتی هر سه مصدوم تقریبا پایدار است و شرایط تحت کنترل قرار دارد.

وی گفت: برای هر سه این مصدومان درخواست اعزام به مراکز سوختگی کرده‌ایم. مرکز سوختگی مطهری همکاری خوبی داشته است و پس از اطمینان از پایداری شرایط این مصدومان، آنها را در اسرع وقت به مراکز سوختگی اعزام می‌کنیم تا درمان مناسب را دریافت کنند.

 

اسامی بازماندگان حادثه

به گزارش فارس؛در این سانحه از مجموع 48 سرنشین هواپیما 37 نفر در دم کشته شدند و یک نفر نیز از مسافران در بیمارستان پیامبران جان خود را از دست داد. و 10 نفر از مصدومان نیز که هم اکنون در بیمارستان هستند هنوز زنده هستند.

بر اساس این گزارش اسامی زنده ها عبارتند از شهربانو شوکت، امین مزرعتی، علی دالوندی، عزت الله دالوندی، محمد قاسم مزرعتی( در بیمارستان پیامبران فوت کرد)، حمید یا تیمور خسروی، مصطفی مزرعتی، زهره شهریاری، همچنین زوجی به نام محمد عابد زاده و مریم قهرمان نیز هنوز زنده هستند که در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    نزدیک به 50 نفر از عزیزانمون تو سانحه هوایی مهرآباد تهران کشته شدند اونوقت شبکه خبر مسابقه تانک های مسکو رو نشون میده. تاسفباره.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      تبلیغ مانتوفروشی مهم تره.
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      ای اقا اگه همه ملت هم با خاک یکسان بشن اینها خم به ابروشون نمیارن .. مگه زلزله روستاهای اردبیل یادتون رفته که تلویزیون خنده بازار پخش میکرد
    • مجتبی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      94 19
      روحانی مچکریم
    • میلاد IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      46 6
      نکته اینه که تحریم ها هیچ اثری ندارن که ... هواپیمای ایرانی ساختیم بیا 46 نفرو کشتیم
  • درگز A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    50نفرآدم بی گناه کشته شدن..به خاطرچی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      به خاطر استفاده هواپيما با تكنولوژي روسي،هر چند كه اصلش در اوكراين بوده ولي همه طراح ها و مهندسين و تكنولوژي هواپيما روسي بودند
    • الف EU ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      50 1
      این تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست تحویل بگیرین....
    • خضیراوی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      11 0
      1 دهم هواپیماهای ساقط شده از روسیه است بقیه از ایر باسو بوئینگ هستند . زیاد به روسیه وامریکا نکشید. مشکل از خودماست که نمی خواهیم هواپیما نو و صفر بخریم.همش دنبال 20 سال کار کرده و حتی الان هم در مذاکرات ژنو هم دنبال قطعات هستیم نه هواپیمای نو خدا رحمت کند رفتگان سانحه.
  • نوید A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    خداوند تمام آنها را مورد غفران قراربده. انشاء اله.
  • کیوان A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    325 6
    خدا میدونه با چه سرعتی به دیوار برخورد کرده که نوک هواپیما رفته تو زمین. تلاش خلبان برای نجات جان سرنشینان به ثمر ننشست
  • بی نام US ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    تو را به خدا يك عزاي عمومي اعلام كنيد، براي چي اين حوادث بايد تكرار شود. انقدر ساده هم همه چيز فراموش شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    186 8
    امیداواریم درس عبرتی برای مسئولین بشه
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      61 2
      حتما
  • رضا A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    336 4
    توپولف رفت آنتونف جاشو گرفت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    239 6
    تا زماني که از اين آهن پاره هاي روسي در خطوط هوايي کشور استفاده بشه داستان سقوط ادامه پيدا ميکنه واقعا جاي تاسف داره که چرا کسي پاسخگو نيست
    • سجاد IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
      3 0
      این هواپیما ساخت اکراین بوده روسی نبوده
  • الهه IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    163 5
    خدا رحمتشون کنه
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      106 4
      خدا به همه لطف داره. بايد بگيد خدا مسئولين مارو هدايت کنه که با جان مردم بازي نکنن.
  • مهر IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    70 20
    الان چرا يه سري منفي دادن؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      31 5
      چون به روسیه عزیز انتقاد شده
  • شهروند IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    99 5
    درگز عزیز بخاطر چی کشته شدن به خاطر هواپیماهای زنگ زده وتکنولوژی روسی و اوکراینی.حالا کی قبول میکنه که به ارباب پوتین بر میخوره
  • رسول IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    101 4
    بله حادثه تآسف باری بود. خدا همه آنها را بیامرزد. ولی تأسف بارتر از اون اینکه سالانه غریب به 20,000 کشته در تصادفات رانندگی میدیم و صدامون در نمیاد. بچاپ ادمین جان حالم خوب نیست.
  • مژگان A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    67 6
    واقعا متآسفم که پس از این فاجعه عکس العمل منابع خبری و .... به این شکل هستش
  • مریم A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    55 5
    خداوند به بازمانده هاشون صبر بده. مرگ ناگهانی عزیزان خیلی سخته. تیر غیب که می گن همینه دیگه.
  • اكبر IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    41 2
    روحشون شاد حالا هم كارشناس شدن هيچ وقت قبلش فكر نمي كنند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    92 1
    چرا همه چیز مبهمه تو این خبر؟ نوشته هویت خدمه هواپیما مشخص نیست جل الخالق. یه هواپیما رو سر مردم داره پرواز میکنه کسی نمیدونه هویت خدمه اون چیه.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    69 0
    "پروازها در مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است" ، منظورش تاخیرات بیشتر از 1 الی 2 ساعت روتین و عادی هست حتما
  • عادل A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    54 5
    واقعا تاسف باره...دوستان فاتحه ای هدیه کنید به ارواح هموطنان تازه گذشته با ذکر صلوات...
  • سارا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    41 2
    اسامي 37 نفر کشته شده را اعلام کنيد، خواهش ميکنم.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    تا زمانی که با امریکا ر ابطه دوستانه نداشته باشیم وضع صنعت هواپیمایی از این هم بدتر میشه پس زمان و فرصت از دست ندهیم
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      6 15
      تحریم امریکا چه ربطی به روسیه دارهوالا تا یادم میاد جز یه بار که هواپیما سی ۱۳۰ که امریکایی بود سقوط کرد بقیه همه روسی بوده یعنی روسیه هم مارو تحریم کرده قطعات نمیده؟
    • amin united IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      8 36
      مرسی کامنت قبلی مارم گذاشتین :| آزادی بیان است دیگر... یه دوست گفته بود تا زمانی که با امریکا ر ابطه دوستانه نداشته باشیم وضع صنعت هواپیمایی از این هم بدتر میشه قربون شکلت اون موقه که آمریکا هواپیمای مارو با موشک زد کجا بودی؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    41 27
    این هواپیما ساخت ایرانه
  • مهدی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    65 1
    خداوند هموطنان عزیزمان را رحمت کند......ولی متاسفانه این حادثه به سرعت فراموش میشود بدون اینکه عبرتی برای مسئولان مربوطه بشود خداکنه دیگه تکرار نشه...........
  • یه بنده خدا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    90 2
    والا سایپا و ایران خودرو بیشتر از این هواپیماها دارن جون مردمو میگیرن کسی هم صداش درنمیاد اگه بنا باشه عزای عمومی اعلام کنن هر روز باید این کار رو بکنن خدارحمتشون کنه و ارزوی سلامتی برای بازماندگان.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    68 2
    "روازهای فرودگاه مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است" سقوط ها چطور ؟؟؟
  • فرزانه A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    53 5
    تور رو خدا یه فکری به حال پروازهای ایران بکنید خدا به هممون رحم کنه
  • آریا A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    77 3
    هواپیمای بنجل روسی که 50 سال کارکرده و دیگه آبشو کشیدن دادن به ایران همینه.بیچاره خلبان با این لگن چیکار کنه؟؟؟؟
  • بتيسن A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    68 2
    باعث تاسفه هر صفحه خبرى در هر پاراگراف ، تعداد مصدومان را متفاوت اعلام كرده ..يكى ميگه همه فوت شدن، اون يكى اسامى بازماندگانُ اعلام ميكنه..مينويسن خلبان ايرانى بوده دو خط بعد مي نويسن :"خلبان اين پرواز اوكراينى بوده"... يعنى اين شركتهاى هواپيمايى اسامى تيم پروازشونُ هم ندارن؟؟؟ جون خودمون و عزيزامونُ دست كيا سپرديم ....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    71 4
    ین هواپیما ساخت ایران بوده. و جالبه مثل پژوهای ایران خودرو اتش سوزی در موتور باعث سقوط شده. ایران خودرو کم جون مردم رو گرفت حالا نوبت هواپیماهای ساخت داخله
  • مبین IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    39 1
    متاسفم...
  • هموطن A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    228 5
    آقای احمدی نژاد به نظر شما آیا "تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست" ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    احمدی نژاد مچکریممممممممممممممممممممممم
  • بنده خدا A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    49 15
    هواپیما ایرانی نباید بهتر از اینم باشه ...
  • عبدالنعیم A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    128 2
    بایدازصداسیمابجای پرداختن به کشته شدن هموطنانمان برنامه عادی خودشون پخش کردن تشکر کردممنون اقای زرغامی
  • احسان IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    136 1
    زدم شبکه خبر ببینم چی میگه و حالشون چطوره...دریغ از یه خبر....یه رنگ سیاه....یه... :|
  • بی نام EU ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    جالبه اولین هواپیمایی بوده که ایران در ساختش مشارکت کرده. مرحبا به مهندسای این مملکت
    • هفت IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      21 6
      مهندسای این مملکت مخصوصا مکانیک فقط فرمول حفظ کردن و کار عملی به هیچ عنوان انجام ندادن.... نظام اموزشی مون هم مقصره
  • رها IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    146 2
    واقعا خداروشکر اینترنت هست که ما بفهمیم تو ایران و دنیا چی میگذره
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 0
    از اسامی ذکر شده مریم رهنما صحیح است .اشتباها قهرمان درج شده.اصلاح فرمایید.
  • خفن A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    5 9
    این هواپیما ساخت ایرانه ایران 140 .حالا که سقوط کرده شد انتوف 140
  • کوشا A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    3 1
    خداوند همه رفتگان را مورد آمرزش قرار بده همه چیز گره خورده وضعیت آب و برق و .... به حالت بحران رسیده باد هوا البته هست که اونم آلودست چرا احمدی نژاد و انهایی که می گفتند امام زمان امضاء زده پای حکمش و محاکمه نمی کنند مگر دروغ در اسلام جرم و گناه نیست بلایی به سرمون آورد که حالا حالا ها بفاید بکشیم تازه روزهای خوبمون
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 0
    خدارحمتشون کنه واقعاً باید تأسف خورد وای به حال این مسئولین که چه جوابی دارند در روز قیامت
  • فاطمه تبريزي A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 11
    اي آقااااااا اين نظرات چيه گزاشتين؟؟ ها مگه نميدونين همش تقصير اسكانياست اسكانيا حيا كن اين بار فرودگاههامونو رها كن
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    39 2
    سرمایه گذاری روی چنین هواپیماهایی آتش زدن ثروت ملی و جان هموطنان است.
  • محسن IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 2
    سلام.این چیزتازه ای نیست دیگه نمیدونم...خدارحمتشون کنه.بلا ایران راگرفته ادم ارزش نداره تو ایران.خدابه خوانوادهاشون صبربده چه کسی پاسخ گوهست ....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    12 0
    حالا هی مموتی می گفت، آن قدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    9 0
    یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در حوالی تهران، گفت که نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سقوط هواپیمای ایران 140 و تسلیت کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان در این حادثه، گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود، همچنین اعضای کمیسیون عمران که دو بار از مراحل ساخت هواپیما بازدید کرده بودند نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده بودند. وی اضافه کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد که امروز شاهد این حادثه تلخ باشیم.برای سازمان هواپیمایی متاسف هستم زیرا این حادثه پیش‌بینی می‌شد.منبع:ایسنا
  • افشین IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    8 1
    خدا رحمتشون کنه ولی باید کسی را که مجوز استفاده از این هواپیماهای بیخود را صادر کرده پدرش را در بیارن البته اگه مثل بقیه نندازن گردن خلبان بیچاره و واقعا ما که نمیتونیم یه پراید را بسازیم چه جوری میخوایم تکنولوژی ساخت هواپیما را داشته باشیم با جان مردم بازی نکنید
  • ع A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    15 2
    اقاي وزير استعفا استعفا استعفا
  • فاطمه IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    22 2
    وااااااااااااااااااااای....واقعا متاسفم....یه سکته ناقص زدیم به خدا
  • kahali A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    60 0
    به احترام این عزیزان از دست رفته باید عزای عمومی اعلام شود
  • نور IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 1
    بایددراین هواپیمایی روبست.بازم تکرار بازم بی توجهی تاکی
  • خ IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 12
    دوستان من 10.5 از شبکه خبر سیمای میلی اقای ضرغامی شنیدم حالا شما هرچی عقده دارید که نباید چشم بسته قضاوت کنید
  • پيمان IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    8 0
    دست و پنجتون خشك بشه با اين اشغالايي كه ميسازيد
  • ارش A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    9 1
    مسولین متشکریم ایاخودتون حاضرید سواراین اهن پاره هاشوید واقعاماشمامسولینو نداشتیم چکارمیکردیم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    33 0
    من برای گرفتن اخبار دقیق حادثه منتظر بخش خبری ساعت 14 شبکه 1 بودم و الان پای تلویزیون دارم خودم رو میخورم که مسوولین صدا و سیما اینقدر بی تفاوت از کنار مرگ هموطنان من می گذرند. حمایت از غزه ضروری است و هیچ کس در آن بحثی ندارد ولی آیا جان 8 کودک ایرانی کشته شده در این حادثه اینقدر بی ارزش است که 5 دقیقه از وقت خبر را هم نمی توان به آن اختصاص داد؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      0 0
      موافقم
  • علی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 0
    خدا به بازماندگان صبربده.جناب مهندس شکیبی چهره برتر شهرستان طبس هم داخل هواپیما بودن .این حادثه غم انگیزو به همه بازماندگان تسلیت میگم.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    10 0
    پرایدهامون روی زمین سقوط میکنند چه برسه به هواپیما
  • مموتی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    6 1
    مطمئن باشید بعد از بررسی جعبه سباه در کشور روسیه خطای خلبان علت سقوط خواهد بود...
  • وحید IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    20 1
    تاسف بار واقعا.زدم شبکه خبر داشت درمورد انتخابات ترکیه صحبت میکرد.زیرنویس هم که مثل همیشه غزه.یه شماره حساب اعلام کنید مردم پول بریزن چند تا هواپیمای درست حسابی بگیرید توروخدا....
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 17
    درتمام دنیا این اتفاقات رخ می دهد درتصادفات رانندگی بی احتیاط یهانقش اصلی را دارد
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    11 0
    من اونجا بودم صحنه خیلی بدی بود بوی گوشت سوخته میومد
    • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      2 0
      واااای چه وحشتناک
  • sa IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آقا مسئولین رو چه به سقوط هواپیما ههههههههههههههههه
  • محمد علی A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    برای رسانه ملی متاسفم
  • حسین A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    3 0
    سلام به همگی .من طبسی هستم .متاسفانه شش نفر از هماسیمون از یک خانواده تو سانحه فوت کردن .از کسانی که با مردم طبس احساس همدردی کردن کمال تشکر را دارم .میدونید مسئولان طبس چند بار گفته بودن این هواپیما قابل اطمینان نیست یه هواپیمای بهتر جایگزین کنید ولی کجا گوش شنوا . باید مسئولان شرکت هواپیمای رو به صلابه بگشن .
  • ناشناس A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    12 0
    رفیق من یکی از مهماندارهای اون هواپیما بود اینا بگم 29سالش بود 2ماه پیش بهر امیدی عروسی کرد با تمام سختی هایی که کشید با چه بدبختی خونشو ساخت آزارش به هیچکس نمی رسید مهربون خوش اخلاق خوش برخورد.خودم که از شنیدن این خبر سوختم خانوادشو که دیدم آتیش گرفتم حالا چه فایده دیگه نیستش چقدر مظلوم بود.حالا اقایون تسلیت بگن از جعبه بگن ماس مالی کنن هرطور میخوان بکنن ولی اگه اعتقادی به اون دنیایی هم اگر دارن که ندارن باید جواب پس بدن اونجا دیگه موتور اتیش گرفته یا هرچی نداره.اصلا استاندارد نبوده این هواپیما
  • محمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    7 0
    از چاله ی توپولوف در اومدیم حالا افتادیم تو چاه آنتونف
  • هديه IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    1 0
    بازم هم فاجعه