فیلم سینمایی «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم پایان کار هفتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز شنبه پانزدهم شهریورماه (ششم سپتامبر)‌ در ایتالیا برگزار شد، کارگردان سرشناس سینمای ایران با فیلم سینمایی «قصه‌ها» موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره را به خود اختصاص دهد. فیلم بنی‌اعتماد در رقابت با 20 فیلم سینمایی دیگر این عنوان را از آن خود کرد.

حبیب رضایی، محمدرضا فروتن، مهراوه شریفی‌نیا، گلاب آدینه، مهدی هاشمی، حسن معجونی، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، شاهرخ فروتنیان، ریما رامین‌فر، عاطفه رضوی، پیمان معادی، باران کوثری، خسرو شهراز، فاطمه معتمدآریا، صابر ابر و فرهاد اصلانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

آنچه در خلاصه داستان فیلم بنی‌اعتماد آمده عبارتست از: گذر به هفت زندگی و آدم‌هایی است که درشرایطی نه استثنایی، در موقعیت‌هایی شبیه به بسیاری از ما و آدم‌های دیگر جامعه، زندگی را سر می‌کنند.

اسامی دیگر عوامل فیلم به این شرح است: فیلم‌نامه‌نویس: رخشان بنی‌اعتماد و فرید مصطفوی مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری صدابردار: یداله نجفی چهره‌پرداز: مهرداد میرکیانی طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی تدوین: سپیده عبدالوهاب صداگذاری: امیرحسین قاسمی موسیقی: سیامک کلانتری عکاس: میترا محاسنی. 

«قصه‌ها» محصول ایران‌نوین است. سال گذشته «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و از محصولات ایران نوین موفق به کسب جایزه بخش افق‌های جشنواره ونیز شده بود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    چند روز پیش بود صدا و سیما یه بخش ساخته بود ضد این فیلم ... که توی برنامه 7 در مورد این فیلم گفت همش نا امیدی و فقر و بدبختی و بی بند باری و ... هست،کجای جامعه ما اینطوریه و فلان و فلان ... خودمون رو که نمیتونیم گول بزنیم،میدونیم که ایران روز به روز داره بدتر میشه،از این جایزه هم مثل اسکار اصغر فرهادی برداشت سیاسی میکنن
    • محسن IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      39 38
      عزیزان و دوستان چرا ما فقط هر فیلمی که گویای فقر و بدبختیامون هست رو به معرض دید ملل دیگه میگذاریم، یه بار هم از گذشته های خوبمون، از معرفت های مردم خودمون ، از خوبی های خانواده ی خودمون، از هشت سال جنگمون که باعث افتخارمون میشن نشون بدیم، درسته ما کشور جهان سوم هستیم اما نباید فراموش کرد که ما مسلمونیمالبته اگه حق قبول کنه و ایرانی هستیم پس اگه نخایم در کنار ضعف ها، خوبیهای خودمون رو به یاد بیاریم پس پیشرفت برامون معنا نداره، با تمام احترام به به این بانوی هنرمند کشور، ای کاش در آینده شاهد ساخت فیلمهایی از فرهنگ غنی سالهای پیش خودمون باشیم که متاسفانه امروز در حال مدفون شدنه، چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید...
    • احمد A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      29 3
      ما مشکل فرهنگی داریم
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      24 12
      آقا محسن شما بروید فیلم از خوبی ها بسازید ببینیم چی می سازید فیلم ساز وظیفه دارد که معضلات و مشکلات را بسازد تا شاید به گوشی مسئولی برسد و تلنگری باشد و قدمی برای رفعش بر دارند. اگر دوست دارید فیلم ها و آثار سرخوشانه و هم چیز خوب است ببینید صدا و سیما 24 ساعته برایتان پخش می کند و کسانی هم که اینگونه فیلم بسازند هم کم نداریم نمونه آن ده نمکی.
    • محسن A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
      4 1
      دوست عزیز حق با شماست، من صحبت از گل و بلبل نکردم، صحبت از فلسفه ی نقد در جامعه کردم، که متاسفانه ما در تعریفش بسی مشکل داریم، خیلی ساده ست بیان خوبی ها و بدی ها در کنار هم نه صرف یکی و دیگر هیچ میگم چشمها را باید شست به خاطر همینه، زمانی که از ضعف برای دیگران زیاد گفته بشه متاسفانه فرهنگ یک کشور زیر سوال میره، کاری با این نداریم که خیلی از فیلم ها فقط به خاطر نام بعضی ها به اسکار برده میشه، تا شما از تاریخ و فرهنگ خوب سخنی نرانی چه کسی میفهمد که تاریخ چیست و در کنارش تا شما از آسیب ها حرف نزنی چه کسی می ترسد؟ بحث اینه که بیایم با دید جدید به سینما بنگریم و فرهنگ زیبا رو ترویج بدیم تا شناخته بشیم.
  • بی نام DE ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    آفرین آفرین آفرین هم وطن ......
  • آرین US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    تبریک که واقعا این جایزه شایسته اش بود،اثر ارزشمند و فوق العاده زیبایی است...
  • بی نام US ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    تبریک به بنی اعتماد هم به خاطر جایزه و هم این که در جشنواره ازتحریم ها علیه ایران انتقاد کرد
  • بدون نام ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    تبريك به همه ايراني ها و وطن پرست ها
  • علی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    تبریک فراوان به خانم بنی اعتماد. در پایان این فیلم این جمله می آید که هیچ گاه هیچ فیلمی در کمد باقی نمی ماند. قابل توجه آقای شمقدری و بقیه رفقا و اعوان و انصار ایشان که چشم دیدن این اثر را نداشتند چه رسد به موفقیت جهانی اش.
  • وحيد IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    32 69
    اونا مي دونن به چه فيلمي براي چي و چرا جايزه بدن شما خودتونو خسته نكنيد اگه واقعا اينطور بود بايد "بچه هاي آسمان" سال 1998 اسكار ميگرفت نه اينكه به خاطر يه فيلم ضعيف نامزد شه و اون يكي اسكار بگيره اينا ميدونن كي جايزه بدن و به چه كسي با دوتا مجسمه يا جايزه و تنديس خام نشيد...
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      25 18
      بازم حسوديت شد ... امان از دست اين جماعت نظر تنگ
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      17 10
      وحید، اینا کی هستند که شما می گویید؟ 6000 عضور اکادمی که همین بازیگران و فیلم سازان و دست اندر کاران سینما امریکا هستند و رای به اسکار ها می دهند همه با هم دست در دست هم تصیمیم می گیرند که به این اسکار دهند و به ان ندهند؟ دوست من در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظریه ارائه ندهید.
    • اتنا A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      5 6
      حرف میزنی فکر کن وتحقیق بد نیست ها ما ایرانیا فقط منفی گراییم
    • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
      4 2
      ببخشید ما توو "بچه های آسمان" خوشبخت بودیم؟ اتفاقا این مثالی که میزنید حرف خودتون رو نقض میکنه.
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    23 7
    درود بر شير زن ايران زمين
  • محسن44 IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    22 7
    20/30 شرمنده شد
    • بی نام RO ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      9 40
      شرمنده باید کسانی باشند که کشور ایران وجامعه ایران را بد نشان می دهند بیشتر رسانه دنیا برعلیه ایران سیاه نمایی میکنند ومصیبیت وقتی ست که یه ایرانی حرف انهارا تکرا رکند کدام کشوری درجهان است که کشور خودرا بد جلوه دهدپس این جایزه مبارک کسانی باشه که خیانت به کشور را دوست دارند
    • بی نام DE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      16 9
      بی نام شما احتمالا نه فیلم نگاه می کنی و نه رسانه های دنیا را، اکثر فیلم های که در کشور های جهان ساخته می شود دقیقا همین معیار ها شما را دارد و به قول و معیار شما کشورشان را بد نشان می دهد اگر اهل فیلم و سینما بودید حتما متوجه می شدی.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
      10 6
      هزارویک فیلم ایرانی ِ دیگه هست که داره آسیبهای اجتماعیبه قول شما سیاه نمایی رو نشون میده. اگه اینجوره چرا اونا جایزه نمیبرن؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    17 7
    تبریک رو بیخیال کی اکران میشه بریم ببینیم؟
    • بی نام RO ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      10 17
      اگر اکران بشه بعید میدونم حتی بتوانی 5دقیقه شو تحمل کنی زیادی روی اعصاب میره شکر خدا ما چنین خانوده نداریم اگر پول دارنیستیم شکر خدا شکر خدا سالم زندگی کردیم
  • ارش EU ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    26 47
    ازبین فیلمهای ایرانی چرا فقط اونهایی که خیلی سیاهنمایی میکنن و یک جامعه فلک زده روبه مرگ رو به تصویر میکشن جایزه میبرند؟ من به شخصه منکر واقعیتهای تلخ جامعه ایران نیستم ولی دوست ندارم مردم ایران در انظار جهانی تحقیر بشن و نماد فلاکت و بدبختی باشند.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      17 6
      اون فیلمسازی هایی مردم ایران را تحقیر می کنند که وضع بد زندگی و جامعه را می بینند بعد فیلم ها سرخوشانه می سازند و چشم روی واقعیات می بندند.
  • آر IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    20 19
    امیدواریم فیلم اکران شود همه ببینیم وکل مردم قضاوت کنندآیا سیاه نمایی است یا واقع نمایی . تا جماعتی فیلم را نبینند قضاوت بیمورد است .درمورد فیلم من مادر هستم نیز میگفتند سیاه نمایی است . صفحه حوادث روزنامه را باز کنید ببینید تربیت وفرهنگ غلط سیاه است یا هشدار به جامعه سیاه نمایی .
  • سجاد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    16 6
    تبریک به خانم بنی اعتماد واقعا فیلم زیبایی بود قصه ها مخصوصا سکانس آخرش
  • دی. ان. بی A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    17 18
    با سلام . دقت کردید هر فیلمی که از بدبختی و بزرگنمای از مشکلات مردم ایران در جشنواره ها شرکت میکنه جایزه میگره ////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    9 19
    واقعا این مشکلاتی که در فیلم قصه ها نشان داده شده است را کسی نمیدانست. مشکلات با بزرگ کردن آنها حل نمیشود، افزایش امید و نشاط باعث حل مشکلات میشود. فیلم سازان عزیز باید به جای نشان دادن مشکلات جامعه، امید را برای حل مشکلات افزایش دهند.