مهر نوشت:

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور خودرو از دستور وزیر به خودروسازان برای توسعه محصولات تولیدی خبرداد و گفت: خودروسازها باید صاحب پلت فرم های جدید شوند و بر این اساس، پلت فرم خودروهای برقی و هیبریدی به زودی رونمایی می شود.

بیوک علیمرادلو گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت چند راهبرد اصلی را برای خودروسازان مشخص کرده است که بر اساس آن، افزایش تیراژ تولید، توسعه صادرات، توسعه محصول و افزایش کیفیت به عنوان 4 راهبرد به خودروسازان ابلاغ شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور خودرو گفت: این راهبردها در قالب دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ شده است و وزارتخانه نیز مدام اجرایی شدن آن را پیگیری می کند و مشکلات مختلف را نیز با خودروسازان حل خواهد کرد.

او گفت: کیفیت خودرو و عملکرد خودروسازان هنوز برای وزارت صنعت، معدن و تجارت قانع کننده نیست و اشکالات به صورت مداوم در جلسات شورای سیاستگذای خودرو که هر هفته برگزار می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته علیمرادلو، خودروسازان نیز به صورت مرتب در این جلسات گزارشاتی را اعلام می کنند و بخش خودرو نیز پیگیر اجرایی شدن این راهبردها است؛ البته کیفیت به صورت یک شبه اصلاح نمی شود و کار زیادی را می طلبد.

او گفت: هر بنگاهی به فراخور سیاستهای داخلی خود، تلاش کرده تا توسعه محصول را در دستور کار خود قرار دهد؛ البته طبیعتا محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد که باید با توجه به آنها، در راستای کیفیت تلاش کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکلیف وزارتخانه به خودروسازان طراحی پلت فرم های جدید است و اینکه خودروسازان باید صاحب پلت فرم شوند، در این راستا تاکید زیادی بر توسعه ساخت خودروهای برقی و هیبریدی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم به زودی پلت فرم خودروهای برقی و هیبریدی را رونمایی کنیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید DE ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    11 0
    لازم نیست خودروسازها افزایش تیراژ تولید، توسعه صادرات، توسعه محصول و افزایش کیفیت داشته باشن اینها همش شعاره همین الان این خودروهای بیکیفت رو نمیتونن سر وقت تحویل بدن حالا ما باید باورکنیم توسعه صادرات؟؟توسعه محصول؟؟ افزایش کیفیت؟؟؟ خنده داره بخدا
  • محسن A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 0
    من به دولت قویاپیشنهاد میکنم درقالب سهام عدالت یا هدفمندی یارانه ها سهام خودروسازیها رابه تمام مردم واگذارکندچون عادلانه ترین روش خصوصی سازی است بااینکاراثرتورمی توزیع یارانه هانیز ازبین میرود وسپس این سهام راملت بتوانندازطریق بورس بفروشندوخریداران نیزفقط ایرانی باشند به این ترتیب بخش خصوصی ایران که تمایل دارندسهام خودروسازی رابخرندمیتوانندبدون استفاده ازرانت وراههای خلاف دیگرسهام راباقیمت واقعی وازطریق بورس جمع آوری کنند.درنتیجه خودروسازیها خصوصی میشودودیگرنیازبه حمایت دولت هم ندارند
  • محمدرضا FI ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    6 0
    واقعا این روند آینده تاریکی در پیش دارد. راه حلش هم مشخص است: 1دست برداشتن دولت و بخش شبه دولتی که با رانت حکومتی تغذیه می شود و فروش بخش موجود به شرکت های خصوصی واقعیداخلی یا خارجی2 تشویق تولید کننده معتبر خارجی برای سرمایه گذاری در داخل کشور با ایجاد تسهیلات مالیاتی و زمین مجانی و انرژی ارزان و... بدیهی است اصرار برای زنده معرفی کردن این پروسه معیوب و از دست رفته جز اتلاف منابع ملی و تحمیل هزینه بر گرده مردم اثر دیگری ندارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    3 0
    الان 4 ماهه دولت تعرفه ی خودروهای هیبریدی و برقی رو برداشته نمیدونم چرا در عمل انجام نمیشه؟ حالا از ساخت هیبریدی داخلی دارن میگن خدا به دادمون برسه. اگه پولدار نباشی تا ابد باید جنس بد استفاده کنی
  • مرتضی US ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    6 0
    توسعه صادرات، توسعه محصول و افزایش کیفیت؟؟؟ جوک بود؟؟؟
  • علی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    3 0
    صادر هم بکنید
  • م ح IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 0
    ولله قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو . همین امروز تیتر معاون وزیر یا مشاور ایشان رو دیدیم و خندیدیم که وزارت صنعت در خصوص صنعت فرغون سازان انحصارگر هیچ کاره ست و دخالتی نمی تواند بکند و حالا این تیتر خنده دار جدید رو از وزیر نمکگیر شده رو می خونیم خداییش اول تکلیف خودتونو روشن کنین بعد حرف بزنین چرا اول از فرغون سازان اجازه نمیگیرین بعد دستور دستور دستور دستور صادر کنیدچاره کار فقط استیضاح توسط نمایندگان غیور مجلسه ولاغیر
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    4 0
    تو را خدا بی خیال پایین اوردن قیمت خودرو و بالا بردن کیفیتش بشین هر کی میاد ارزونش کنه تازه بدتر گرون میشه
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 0
    خدارو شکر مشکل خودروهم حل شد صلوات
  • علي محمد A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    2 0
    با سلام خودرو سازهاي ما تو مونتاژ خودروهاي 100سال پيش خارجي مانده اند حالا ميخواهند ابروي خودروهاي جديد راببرندتو رو خدا به خودرو سازان كاري نداشته با شيد تا همون اشغالهاي قديمي رو مونتاژ كنند برندهاي جديد رو خراب نكنند ما راضي به ضرر بيشتر انها نيستيم چرا اقاي وزير اذيتشان ميكني كه انها همش ضرر دهند گناه دارند يه هو ورشكسته مي شن ديگه جاده ها از اشغال خالي ميشه انشا الله
  • ایران A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    3 0
    خواهشا هموطنان فقط خودروی صفر نخرن وبه تحریم ادامه بدهید.با تشکر