فارس نوشت:

وزیر نیرو با بیان اینکه موضوع انتقال آب دریا و واردات آب از سایر کشورها در حال مطالعه است،گفت: یکی از گزینه‌های جدی برای تامین آب در معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، استفاده از آب‌های ژرف است.

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان خراسان رضوی، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و قدردانی از تلاش‌ برای تامین آب و برق در این استان، گفت: با ابلاغ مصوبه‌های چهاردهمین نشست شورای‌عالی آب، زمینه‌های مناسبی برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب فراهم می‌شود.

او گفت: منابع آب زیرزمینی استان خراسان رضوی با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده و از تمام ظرفیت‌ سازه‌ای جهت استحصال آب استفاده شده است.

او با بیان اینکه موضوع انتقال آب دریا و واردات آب از سایر کشورها در حال مطالعه است، گفت: یکی از گزینه‌های جدی برای تامین آب در معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، استفاده از آب‌های ژرف است.

وزیر نیرو در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث بخش بخار نیروگاه فردوسی با استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه توسط مپنا در آینده نزدیک خبر داد و بر لزوم توجه جدی بخش برق به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد.

او در پایان دستور لازم جهت برطرف کردن موانع حضور فعال‌تر بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های CHP را صادر کرد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    9 2
    يكي از بهترين گزينه ها كه كشورهاي صنعتي هم به دنبال آن رفته اند، تصفيه فاضلابها و استفاده مجدد از آنها مي باشد.
  • حسین فجرک RU ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    2 2
    آقای دکتر چیت چیان عزیز که دوست خوب من هستی اگر این نوشته را دیدید خواهش میکنم نسبت به مدیریت اب در کشور تجدید نظر اساسی بفرمائید عربهای دور خودمان که از بی ابی شهره جهان هستند واصلا نمید دانند رودخانه وسد را با چه حروفی می نویسند نه تنها نسلشان کم نشده که ماشائالله روز به روز هم زیاد تر میشوند وبه قول دوستی که پرورش وکشت گلخانه ای دارد ونزدیک تهران هم هست ودر امارات هم گلخانه وکشت وسیع داردمیگفت حاضر است تولیداتش را ارزانتر از گلخانه های ایران به ما صادر نماید اماراتی که اب خوردن را حتی وارد می نماید این هیچ نیست غیر از اینکه انها در زمینه مدیریت سالهای زیادی از ما جلوتر هستند اگر خواستید شما را به گلخانه این دوستمان میبرم