مهر نوشت:

محمدباقر نوبخت در جشن 2 سالگی تأسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت از پیگیری مطالبات هنرمندان پیشکسوت با همراهی و همکاری احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت که 19 شهریور در جشن دومین سالگرد تأسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور یافته بود در سخنانی درباره حضورش در این گردهمایی گفت: من سالهای زیادی را با صدا و چهره شما در رادیو و تلویزیون بزرگ شدم و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند مانند من به پاس حق‌شناسی از آن چه شما به ما هدیه کرده اید و ساعات دلنشینی را که با شنیدن و دیدن صدا و چهره شما داشته ایم باید در این جمع حضور می‌یافتم و حضور من در جمع شما به عنوان نمادی از حضور دولت تلقی می شود.

او گفت: دولت هم نسبت به شما فرهیختگان و هنرمندان تعهداتی دارد همان طور که شما کریمانه و صمیمانه هنرتان را متعهدانه به ایرانیان عزیز داخل و خارج از کشور ارائه کردید و اکنون محبوب و عزیز همه ایرانیان هستید.

نوبخت گفت: وظیفه دولت در قبال شما که تعهد خود را در قبال کشور به خوبی ایفا کرده اید، این است که به هر شکلی که می تواند این تعهدات هنری شما را در قالب تقویت موسسه هنرمندان پیشکسوت جبران کند، به همین منظور قرار است با آقای مسجدجامعی که هم چهره ای دوست داشتنی در جمع ما خدمتگزاران مردم در دولت و هم معتمد شما در جامعه هنری است، بیش از این در ارتباط باشیم تا مطالبات شما هنرمندان را هر چند ناگفته در قالب جلساتی که خواهیم داشت مطرح کرده و دولت وظایفی را که در این زمینه بر عهده دارد بهتر ایفا کند.

او از شروع برگزاری این جلسات برای رفع مشکلات هنرمندان از هفته آینده خبر داد و گفت: امیدوارم در دیدار بعدی ما و شما که امیدوارم چندان به درازا نکشد، حامل پیام و اقدامی از سوی دولت در زمینه ایفای تعهداتش در قبال شما هنرمندان پیشکسوت باشم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور یادآور شد: قانون این تکلیف را برای تقویت جامعه هنری کشور بر دوش ما گذاشته است که امیدوارم در جلسه بعدی و دیداری که خواهیم داشت، این تکالیف و مأموریت های قانونی خود را انجام یافته ببینیم اگر چه این تکالیف در طول یکی دو جلسه دیدار به اتمام نمی رسد و نیاز به فعالیت های مستمر وجود دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =