مهر نوشت:

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در خصوص رواج بازی‌های رایانه‌ای سیاسی در کشور هشدار داد و گفت: در برخی از این بازی‌ها شاهد ارائه نکاتی غیر مستقیم به کودکان درباره تولیدات هسته‌ای ایران هستیم.

محسن عرفانی چهارشنبه شب در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با عنوان «آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی» در تالار اجتماعات موسسه جوانان آستان قدس رضوی، اظهار كرد: در کشور ما در هر ساعت ۴۲ میلیون نفر از فضای مجازی استفاده می‌کنند و در این میان هر ساعت ۳ میلیون نفر شهروند خراسان رضوی از فضای مجازی استفاده می‌کنند که پرکاربرترین استان هستیم.

وی با تاكید براینكه همزمان با ورود تکنولوژی فضای مجازی به کشور در سال‌های گذشته باید فرهنگ‌سازی مناسب نیز صورت می‌گرفت؛ افزود: پرونده‌های فراوانی در این حوزه در جريان است كه نشان دهنده تخلفات در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراكز ساخت و شناخت فضاهای مجازی همه در كشورهای آمریکایی و اروپایی قراردارند، گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا ۲۰ هزار کارشناس را برای رصد روزانه فضاهای مجازی در ایران و سایر كشورها به كار گرفته است تا بر اساس نیازهای این كاربران برنامه ریزی و تولید محتوی صورت بگیرد.

سرهنگ عرفانی تاكید كرد: كاربران فضای مجازی در ایران نباید اطلاعات و تصاویر شخصی در فضای مجازی و فیس‌بوک را در معرض سوء استفاده قرار دهند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در هنگام تعمیر سیستم‌های خانگی یا موبایل نباید به هر تعمیركاری اعتماد شود و بهتر است حافظه سیستم‌های کامپیوتری در یک فایل جداگانه همچون سی‌دی و ... در منزل حفاظت شود.

سرهنگ عرفاني بيان كرد: رشد کاربران جهان در سال ۲۰۱۴ حدود ۳ میلیارد نفر است كه در یک دقیقه ۲۰۴ ایمیل ارسال، ۲ میلیون نفر در حال جستجو، یک میلیون نفر در حال لایک زدن در فیسبوک و ۲۰ کاربر قربانی کلاهبرداران و سوء‌استفاده کنندگان در اینترنت و فیسبوک هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را اينگونه برشمرد: اعتیاد به فضاي مجازي، شکستن فضای دوستی، رواج ازدواج‌های اینترنتی، ایجاد شبهه در عقاید ديني و کاهش روابط اعضای خانواده از جمله آسیب های شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی است.

به گفته سرهنگ عرفاني یکی از مهم‌ترین عوارض بازی‌های رایانه‌ای در کنار اعتیاد به آن، رواج بازی‌های رایانه‌ای سیاسی در کشور است و در برخي موارد شاهد ارائه نکاتی غیرمستقیم به کودکان درباره تولیدات هسته‌ای ایران هستيم.

وی توصيه كرد: در خريدهاي اينترنتي به محصولات تبلیغی اعتماد نكنيد و در صورت خرید اینترنتی حروف بانک مورد نظر را به دقت مورد توجه قرار دهید تا با نام بانک یکی باشد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تاكيد كرد: رمز اینترنتی بانک خود را به هیچ عنوان از کی‌بورد کامپیوتر نزنید تا توسط کلاهبرداران هک نشود.

وي گفت: دریافت بیشترین اطلاعات در کمترین زمان، هزینه کم و فرامرزی بودن آن، انتشار سریع اخبار و اطلاعات، هویت نامشخص و جعل راحت یک هویت غیرواقعی در آن، نبود امنیت اطلاعات فردی، شناسایی افراد ارزشمند (توسط دشمن)، گسترش مفاسد اخلاقی، بررسی شبکه‌های اجتماعی توسط آمریکا، سوء‌استفاده کردن و کلاهبرداری متخلفان و مجرمان به راحتی و ... بخشی از ویژگی‌های فضای مجازی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    3 0
    کدوم بازی رومیگه؟؟
  • شروین A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    17 0
    اگه برادران بازی‌هایی مثل «فتنه‌گر را بکش» یا «فلانی را سنگ بزن» یا «فلانی رو با لنگه کفش بزن» نسازن، صنعت بازی سیاسی نخواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    14 1
    من یک گیمرم دنیای گیم متعلق یه دنیای گیمه و هر چی که وارد این دنیا میشه متعلق به گیمر هاست و به کسی ربطی نداره گیمرها مثل علاقه مندان موسیقی و فیلم نیستن که ساکت بشینن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    9 0
    مفتی که نمیشه مقابله کرد این همه نخبه تو ایران بی کار میگردند.......ازشون استفاده کنید......هرچند همش در حد حرف و سخن و سخنرانیه