فارس نوشت:

کارگردان مجموعه تلویزیونی «رهایی» معتقد است این سریال ۱۰ قسمتی اثری پرتحرک و تأثیرگذار است که به دلیل فیلمنامه متفاوت و نوع ساخت، تجربه‌ای تازه در ژانر پلیسی محسوب می‌شود.

مسعود تکاور گفت: پیشنهاد ساخت «رهایی» زمانی مطرح شد که متن تجربه ساخت مستندی درباره یگان ویژه و همچنین مستند «پلیس ایران» را پشت سر گذاشته بودم، در حقیقت هم ما و هم ناجا به این نتیجه رسیدیم که لازم است زحمات خدمتگذاران مردم در یگان ویژه پلیس در قالب یک سریال پر تحرک به تصویر کشیده شود.

این کارگردان گفت: تهیه کنندگی این سریال به محمدرضا شفیعی رسید، تهیه‌کننده‌ای که تجربه تولید آثار بسیار خوبی مثل «وضعیت سفید» را در کارنامه اش دارد و به دلیل نوع نگاه و کار کردنش همکاری با او بسیار دلنشین است.

او ادامه داد: یکی دیگر از انتخاب‌های خوب این سریال نویسنده اثر بود، علی طالب آبادی انتخاب خوبی برای نگارش فیلمنامه بود و توانست اثری خلق کند که هم مورد پسند ناجا و هم مورد پسند مخاطب قرار بگیرد.

تکاور گفت: فیلمنامه این اثر با دقت و وسواس خاصی نوشته شده، طالب آبادی در این اثر مثل ریاضی‌دان عمل کرده و قصه را با فرمول جذاب نوشته است، یکی از نقاط قوت فیلمنامه او تعدد قصه و شخصیت‌هاست که به ما فرصت می‌داد از حضور بازیگران بسیاری در این سریال استفاده کنیم.

این کارگردان گفت: هدف ما از ساخت «رهایی» این بود که مخاطبان خود را با نیروی انتظامی نزدیک‌تر کنیم، همه قصه‌های این اثر واقعی هستند و تلاش واقعی یگان ویژه را به تصویر می‌کشند.

به گفته وی سارقان «رهایی» خلاف دیگر آثار پلیسی بسیار توانمند و باهوش هستند و در بسیاری موارد پلیس را به دردسر می‌اندازند.

تکاور با اعلام اینکه به اعتقاد من یکی از بزرگترین اقدامات شفیعی درباره این پروژه پافشاری بر گروه بود، گفت: ما در تولید این سریال از حضور 58 بازیگر استفاده کردیم، تعداد بازیگران شاخص در این سریال کم نیست اما سعی کردیم در کنار آنها از چهره های جدید هنری نیز استفاده کنیم.

این کارگردان درباره لزوم تولید سریال‌های پلیسی گفت: مخاطبان تلویزیون گاهی برای فرار از آثار خانوادگی و .. که چه بسا از نظر قصه غنی هم هستند اما جذابیت بصری ندارند، به آثار اکشن پناه می‌برند، بنا بر این لازم است که ما در تولید محتوا برای رسانه ملی سلیقه‌های مختلف را رعایت کنیم.

مجموعه تلویزیونی «رهایی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی مسعود تکاور کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیماست که در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش در هفته ناجا تولید شده است.

دانیال حکیمی، شاهد احمدلو، حسین سلیمانی، رامتین خداپناهی، رضا توکلی، نازنین پیرکاری، افشین سنگ چاپ، الهام جعفر نژاد، سوگل طهماسبی، امیرحسین مدرس، حمیدرضا هدایتی، سیدمصطفی قدیری، دانیال حکیمی، مهدی کریمیان و همچنین میترا حجار و سام قریبیان از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

این سریال که قالبی اکشن و پلیسی دارد و به رهایی گروگان‌های گروه سارق توسط یگان ویژه ناجا می‌پردازد، سارقانی را به تصویر می‌کشد که رقیب سرسختی برای پلیس به شمار می‌روند. نیروهای ویژه پلیس برای خنثی کردن طرح و نقشه این گروه بزهکار دچار موانع فراوان می‌شوند.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به مهدی توکلی زانیانی برنامه‌ریز و دستیار یک کارگردان، فرزام گل سفیدی مدیر تصویربرداری، فرهاد عزیزی‌فرد طراح صحنه ولباس، مهدی جودی تدوین، بهنود یخچالی موسیقی، سعید احمدی مدیر صدابرداری، مهری شیرازی طراح گریم، داود جمشیدی مدیر تولید، سعید پروینی دستیار تهیه کننده، سیدرسول حاتمی مدیر تدارکات، محسن بهاری منشی صحنه، محمدحسن سعادت هندی عکاس، راضیه جباری روابط عمومی پروژه اشاره کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    5 8
    ریاضیش ضعیفه
  • مهدی A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    11 4
    اقا رهایی عالیه ... کاش امشب هم پخش میشد :
  • من IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 0
    با سلام ضمن عرض خسته نباشید در سریال رهایی نهایت تلاش و هوشیاری پلیس وِیژه نوپو نمایش داده شد و کاملا هم منطقی و عالی بود و باید هم چنین باشه و همین جا از تمامی نیروها تشکر و خسته نباشید میگیم اما به نظر شما بهتر نبود که در آخر سریال رهایی سردسته گروهک یعنی حسام، دستگیر میشد؟ به نظر شما ماموریت به این دقیقی و پر اهمیتی سردسته رو اخرش با یه افسر و بدون اسکورت با امبولانس میفرستن تا بتونه فرار کنه؟ این بخش از قسمت اخر یعنی زیر سوال بردن قدرت پلیس، یعنی رفتار بدون تدبیر که منجربه فرار متهم شه