آقای رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قبل از خطبه های نماز جمعه سخنانی متفاوت ،گاه متضاد و پراکنده مطرح کرده اند.قصد زیاده نوشتن ندارم،تنها چندنکته ی کوتاه.

1-تمدن های جهانی تنها برپایه اقتصاد مقاومتی ساخته نشده اند،اقتصادمقاومتی یکی از پایه های مقابله با پدیده اسراف و زندگی مترفانه است که می تواند یکی از پایه های تمدنی باشد که عبور از شرایط سخت را ممکن کند ،تمدن بر پایه آزادی و به فعلیت رسیدن همه ی استعدادها و اندیشه ها و علم بدون وجود محدودیت و انحصار شکل می گیرد(تجربیات گران بهای عصر رنسانس رایگان در اختیار ماست).باید بدانیم در آزادی و اندیشه ورزی نیروهای مثبت و منفی یا خیر و شر همزمان شروع به رشد می کنند،این فضاو بستر باید توسط حکومت طالب تمدن مهیا شود،این مردمان عصرند که باید-با اختیار- به نیروهای مثبت اقبال نشان دهند.

2-در مساله ی اعزام سپاه10 هزارنفری اسلامی برای کمک به مستضعفان جهان و کمک به دولت های اسلامی و یا تشکیل سپاه 100هزار نفری چریکی در 5 قاره ی جهان! ،بهتر است جهت آن نیروها را با هدف عمران کشور به عمق استراتژیک سیستان و بلوچستان و روستاهای هرمزگان و بوشهرو خوزستان و فقرای حاشیه نشین شهرها و روستاها ی استان های کم آب کشور تغییر دهید،سعی کنیم ایرانی شایسته بسازیم که مدل آرمانی یک زندگی مطلوب باشد.این نسخه های شما جز جنگ،تخاصم و ایجاد مشکلات برای کشور نتیجه ای ندارد و قبلا نسخه ی کوچک آن در یک دوره ی 8 ساله در شعارهای دولت نهم و دهم آزموده شده است.

3-بخش زیادی از مشکلات داخلی به ناتوانی در به کارگیری هزاران هزار استعداد جوان و پویا باز می گردد که اجازه شکوفا شدن نمی یابند. ما برای حل مشکلات کشور نیاز به تحولی اداری داریم. ما به جوشش چشمه ای نیاز داریم که ابتدا داخل را سیراب کند و سپس مازاد آن را انفاق کند.به این نکته رهبرانقلاب دقت کنید:"اقتصادمقاومتی یعنی مااگر به نیروی داخلی،به ابتکارجوان ها،به فعالیت ذهن ها و بازوها در داخل،تکیه و اعتماد کنیم.از فخر و منت دشمنان خارجی،خودمان را رها خواهیم کرد.راه درست این است.به هرجایی که ما به ابتکار و استعداد جوانانمان تکیه کردیم.آنجا ناگهان مثل چشمه ای جوشید،شکوفا شد".

4-با آدرسی که از نظم ابعاد حکومتداری در آمریکا و ژاپن می دهید لااقل پذیرفته اید که آنان عمل کننده به اخلاقند و ما تنها توصیه به اخلاق می کنیم،در حالی که در بی اخلاقی غوطه وریم. بنابراین خوب است که جای توصیه برای جنگ و الگوهای سیاست خارجی بی سرانجام،در پی مدلی از حکومتداری در داخل باشید که به نگاه اهل بیت نزدیک باشد،زیرا اهل بیت جز به رضایت مردم،عدالت ورزی، فقرزدایی و رفاه مردم برای رسیدن به معادی شایسته نمی اندیشیدند و همین آن ها را محبوب کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    3 47
    اينها الان چه تضادي را نشان مي دهد؟؟ من كه تضادي نديدم كفته اقتصاد مقاومتي يعني اسراف نكنيد و براي عبور از شرايط سخت هست ، بند بعدي گفته به جاي اينكه نيرو بفرستيد آن طرف دنيا بيايد همون نيروها را براي شكوفايي كشور استفاده كنيد ، بند بعدي گفته خيلي از مشكلات ما در اين است كه از نيروها و استعدادهاي داخلي استفاده نمي كنيم به جوانان اعتماد نداريم و در آخر هم گفته كه ديگران اخلاق را رعايت مي كنند و ما فقط دم از اخلاق مي زنيم به نظر شما چه تضادي بين اين گفته ها وجود دارد؟؟؟؟؟ شما فقط خواستيد يك تيتري رو هوا بزنيد ديگه
    • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      58 4
      دوست عزیز توجه داشته باش. این سخنان، مربوط به نویسنده بوده که دارای تضاد نیست. سخنان آقای ازغدی در نمازجمعه کاملا در تضاد با مطالب نویسنده این مطلب است.
  • بنده خدا A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    19 1
    خدا همه رو شفا بده
    • بی نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      7 19
      یکی پیدا شده که حقیقت رو بگه شما انتقاد کنید خدا حافظش باشه
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    14 4
    شمايي كه ميخاييد تضاد را مشخص كنيداول بيانات رحيم پور را نمايش بدين و بعد به تضادهاي آن
  • ابوالفضل IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    7 47
    سخنان استاد رحیم پور کاملاً درست است و هر کس مخالف ایشان باشد و در راستای تخریب ایشان حرکت کند بدون شک همدست اسرائیل است.
    • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      0 0
      تو خوبی
  • قول سدید A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    11 27
    یعنی مضحک تر از این ندیده بودم.می گوید «تمدن بر پایه آزادی و به فعلیت رسیدن همه ی استعدادها و اندیشه ها و علم بدون وجود محدودیت و انحصار شکل می گیرد» این سرمشق زندگی را از کجا آورده اید.در حالی که تمدن سعادتمندانه با گزینش استعدادها و اندیشه های درست و به فعلیت رساندن آن ها شکل می گیرد نه به فعلیت رساندن همه ی اندیشه ها.آقای عزیز عمر من و شما محدود است مگر موش آزمایشگاهی هستیم که زندگی خود را در معرض آزمون و خطاهایی قرار دهیم که ممکن است نتیجه اش بدبختی دنیا و آخرتمان باشد.وقتی وحی هست چرا باید پایه های تمدن را با تکیه بر عقل بشری درک کرد که نیاز به آزمون و خطا داشته باشد.
    • هادی اعلمی فریمان RO ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
      6 3
      مخاطب محترم:هرانسان به عنوان مخلوق خداونددارای ظرفیت بالقوه ی تمدن ساز در یکی از گروه های معماری و عمران،هنروادبیات،طب و فلسفه هنر به معنای عام ،موسیقی،کشاورزی،خدمات عمومی و..است.درتسخیری مشترک همه در خدمت هم هستیم.آزادی یعنی بستری که حکومت برای شکوفایی همه استعدادها فراهم می کند تا همه ی عقول و استعدادها شکوفا شود.گزینشی در کار نیست.دراین فرایند انسان ها با اختیار و انتخاب راه هستند که می توانند استعداد خود را ابتر یا ناکام بگذارند یا در راه های نامناسب هزینه کنند.این آزمون و خطا نیست به فعلیت رسیدن استعداد همه ی ماست.حکومت بسترساز آزادی برای این استعدادهاست.وحی قبلا صادر شده است،تمدن یعنی تکیه بر وحی صادرشده و به کارگرفتن عقل داده شده.
  • حسین EU ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    4 18
    این را هم شنیدید که از خاطرات هیلاری کلینتون می گفت کههیلاری می گوید ما در مذاکرات فهمیدیم آنها حال کار اقتصادی ندارند به همین خاطر تحریم ها را بیشتر کردیم نویسنده عزیز حرف ها را خوب درک نکردی یا دیگران برایت نقل قول کردند بعد هم شما با یک اندیشمند طرف هستی نه یاوه گو
  • ایمان IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    2 3
    ابتدا امیدوارم هموطنان بزرگوار سخنرانی جناب رحیم پورا گوش دهند وبعد نظر بدهند. اما ایراد اول شما دقیقا از کدام قسنت سخنرانی جناب رحیم پور برداشت شده؟ ایراد دوم شما دارای مغلطه است زیرا که شما میخواهید با پرداختن به یک ارزش خوب آبادانی میهنارزش خوب دیگری را کمک به مستضعفان جهان کنار بگذارید. ایراد سوم جناب رحیم پور هم بارها در مورد مشکلات داخلی صحبت کرده انداگر میخواهید لینک دانلود ها را بفرستم اما ایراد چهارم شما نشان میدهد که جنابعالی اخلاق علمی را رعایت نکرده اید چرا که بدون شناخت کافی از رحیم پور نظر داده اید زیرا ایشان سخنرانی های فراوانی راجع به سبک زندگی اهل بیت دارند که شما آن هارا نادیده گرفته اید و از کی کمک به مستضعفان فقط با جنگ معنا شده؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 3
    تجربیات گران بهای عصر رنسانس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای اعلمی واقعا رنسانس را تجربه گران بها میدانید ؟ اگر رنسانس تجربه گران بهاست پس تعالی منطقی رنسانس یعنی مدرنیسم هم از نظر شما گران بهاست ؟ اگر اینگونه است با اومانیسم که پایه ی رنسانس است چه میکنید ؟ آبا اومانیسم با اسلام قابل تجمیع است در نگاه شما ؟