ترکاشوند: نمی دانم چه کسی از شورایی ها،اطلاعات غلط به استانداری داد

جلسه علنی شورای شهر کرج با حضورشهردار کرج،اعضای شورا و همچنین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری با موضوع ایجاد یک سرمایه گذاری در زمینی با کاربری گردشگری مطرح شد.دراین طرح علاوه بر ایجاد یک هتل ،مکان های مختلف همانند تفریحی،ورزشی،فرهنگی اجرا و در نتیجه آن برای حدود 900 نفراشتغال دائم ایجاد خواهد شد.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین-البرز: ترکاشوند در رابطه با این طرح گردشگری اظهار داشت:زمین طرح درانتهای بلوار طالقانی شمالی قرار دارد که در گذشته یک شرکت تعاونی متعلق به کارکنان وزارت و مسکن شهرسازی و با شرط اینکه آجا شهربازی احداث شود،زمین مذکور را خریداری کرد.
وی ادامه داد:دراین زمین برای چند سال یک شهربازی ایجاد شده و فعالیت می کرد و اکنون مالک فعلی قصد دارد در آن کاربری گردشگری ایجاد کند. کاربری مصوب این زمین برابر طرح تفصیلی مصوب گردشگریی باشد و در ادامه برای این گونه کاربری ها باید طرحی تصویب کرد تا به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد.
ترکاشوند افزود:طبق جلسات کارشناسی این طرح در منطقه یک شهرداری کرج ،توافق شد که حدود 216 میلیارد تومان این طرح آورده داشته باشد و بعد از انجام کمسیون ماده 5 پرداخت شود.همچنین بعد از ارایه نقشه های طرح،عوارض آن نیز دریافت می شود.
وی بیان داشت:در کمیته ای که با حضورقائم مقام وزیر درامور سرمایه گذاری در وزارت اقتصاد و دارایی ،معاونمعاون اقتصادی اداره کل اطلاعات ،مدیر راه شهر و سازی البرز ،ریییس شورای شهر و معاون عمرانی استانداری، تشکیل شد،همگی موافقت داشته که طرح مذکور بسیار عالی بوده و باید به قید فوریت اجرا شود چرا که بعد از اجرای طرح 800 تا 900 نفر اشتغال دائم ایجاد خواهد شد.
شهردار کرج همچنین اشاره داشت:در خصوص این طرح یکی از صحن شورا به معاون استاندار گفته شده که برای طرح موردنظر 400 میلیارد آورده در نظر گرفته شده ،اما شهرداری 200 میلیارد تومان را مطرح می کند .حال بیایید و به داد شورا برسید .پیرو این صحبت ها ،از بازرسی کل کشور نزد ما آمده و در نهایت به دلیل کذب بودن موضوع ، بابت این قضیه از شهرداری عذرخواهی شد.
وی اذعان داشت: تمامی اقدامات شهرداری بر اساس مصوبات شورا است و ما خودسرانه کاری را انجام نمی دهیم ،بلکه تنها مطابق مصوباتی که در کمیسیون ماده 5 مطرح شده است،شهرداری عمل می کند.
در ادامه احد الله احمدی پرگو،معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج در رابطه این طرح مهم گفت:این زمین 63 هزار مترمربع می باشد و 320 متر طول دارد.40 متر از بتدا تا انتهای ملک ،اختلاف ارتفاع داشته ودر طرح تفصیلی نیز کاریری گردشگری دارد.
وی افزود:سازمان میراث فرهنگی استان که متولی این طرح می باشد،پهنای وسیعی از تمام کاربری ها را برای طرح پیش بینی کرده که شامل هتل ،محلی برای عرضه محصولات فرهنگی،بازارچه ها،مراکز تفریحی،ورزشی و سلامت و همچنین تجاری است.
احمدی پرگو ادامه داد:این کاربری گردشگری قرار است در سه بلوک اجرا شود و علاوه بر جذب سرمایه هایی از شهر،سرمایه گذارانی از خارج کرج را نیز به خود جذب می کند.لذا این کار اقدامی بسیار بزرگ است و در کنار آن با اعمال سیاست هایی که شهرداری در نظر گرفته است،30 برابرقیمت منطقه ای برای واحدهای تجاری مد نظر واقع شده است.
این مقام مسوول همچنین بیان کرد: در رابطه با بحث پارکینگ دراین کاربری گردشگری،علاوه بر پارکینگ هایی که به طور اصولی مورد نیاز است،30 درصد پارکینگ اضافی نیز طراحی شده است.
وی به دغدغه اعضای شورا در خصوص احتمال تشدید ترافیک در منطقه و اینکه آیا مطالعات ترافیکی در خصوص طرح مذکور انجام شده است، نیزپاسخ داده و افزود: ادامه ی اتوبان همت از پایین این طرح خواهد گذشت و عبور و مرور از طریق کمربندی نیز راه دیگر برای دسترسی به این مکان گردشگری است که از طریق آن مسافرین میتوانند بدون زحمت برای مردم شهر از امکانات این محل استفاده کنند.
در حاشیه جلسه شورا امیرحسام عباسی ،عضو شورای شهربیان داشت:در شهر اقدامات بزرگی انجام می شود و اگر قرار باشد به هر شخصی که از این اقدامات حمایت می کند وصله ای چسبانده شود،نمی توان هیچ طرحی را پیش برد.اگر قرار است شخصی را زیر سوال برده و از کار وی انتقاد شود،بایستی با سند و مدرک باشود ،نمی شود فقط ادعا کرد و چیزی بلد نبود تا ادعای خود را ثابت کرد.
وی افزود:رویکردی که در کرج وجود دارد با با رویکرد شهرهای دیگر متفاوت است،در آن شهرها از سرمایه گذاری های بزرگ تمجید می شود،اما متاسفانه در کرج و بابت این طرح گردشگری که امروز توضیح داده شد،به شهرداری وصله ای چسبانده می شود که 400 میلیارد را 200 میلیارد کرده است.حال چطور می توان انتظار داشت که وقتی هنوز طرح مستند نشده به آن اتهام وارد شود،این طرح به خوبی اجرا شود.
در ادامه حواشی دیگر جلسه مسئله قطار شهری و برگزاری جلسه ای به فوریت و با حضور مدیر سازمان قطار شهری و پیمانکار مربوطه از سوی اعضای شورا نیزمطرح شد.
محمود دادگو رییس شورای شهر در این خصوص اظهار داشت:در جلسه چندی پیش سازمان قطار شهری که در حضور استاندار برگزاروقرار شد تا چند روز قبل جلسه ای مجدد جهت تعیین تکلیف تشکیل شود که با حضور وزیر درکرج مصادف و جلسه لغو شد.در جلسه آتی با این سازمان حرف های زیادی زده خواهد شد،زیرا اکنون بعد از چند سال گفته می شود ورود قطاراز میدان شهید سلطانی به قطار شهری کرج به صورت رو گذر امکان پذیر نمی باشد و نیاز است تا سه کیلومتر تونل زده و قطار را از هشتگرد به کرج برسانیم که درپاسخ این مسلئه متعجب کننده،پاسخ دادم با این اوصاف بهتر است که قطار شهری کرج به تونل وحشتی برای یکشهربازی تبدیل شود.
مریم قهرمانی عضودیگر شورای شهر بیان داشت:باید در شورا هر 45 روز یکبار روند کارکرد قطار شهری بررسی شود،چون بودجه کمی در اختیار این سازمان قرار نگرفته است که سهل انگاری می کند.همچنین در این خصوص سال گذشته شورا مصوبات خوبی داشته ،اما هیچ خروجی حاصل نشده و اکنون ما برای پرسش های مردم که چه زمانی طرح به بهره برداری می رسد،پاسخی نداریم.
وی ادامه داد:این سازمان رسالت واقعی خود را گم کرده واجرای قطار شهری را مدیریت نمی کند. زیرا شرکت سابیر که مجری طرح است،فقط بودجه را گرفته ودر نهایت کار را بر دوش پیمانکاران می گذاردو درمسائلی بیان می شود یک فاجعه برای شهر است، عنوان نمونه گفته می شود زیرگذرنزدیک به چهار راه هفت تیربا مترو تداخل دارد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =