نظر یک بازیگر درباره زنده‌یاد مصطفی عبداللهی

ایسنا نوشت:

میکائیل شهرستانی که از دوستان نزدیک مرحوم مصطفی عبداللهی است درباره اینکه زنده‌یاد عبداللهی اواخر عمرش چقدر کارهای رادیویی انجام داد و علاقه‌اش به رادیو تا چه حد بود، صحبت کرد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر و رادیو که به لحاظ روحی حال مساعدی نداشت و از درگذشت مصطفی عبداللهی ابراز ناراحتی می‌کرد،  گفت: هر بار که مصطفی را به کار رادیویی دعوت می‌کردم با اشتیاق می‌پذیرفت ولی درست روز تمرین نمایش همسرش با من تماس می‌گرفت و اعلام می‌کرد که مصطفی حالش بهم خورده و نمی‌تواند برای تمرین نمایش حضور داشته باشد.

وی سپس اظهار کرد: شمار کارهای رادیویی‌ مصطفی عبداللهی زیاد است ولی الان حضور ذهن ندارم که بخواهم به نام آنها اشاره کنم اما بیشتر کارهای رادیویی‌اش در کنار من بود و چندین کار رادیویی هم با زنده یاد خسرو فرخ‌زادی نیز انجام داده بود. مصطفی بیشتر روی کارهای خارج از رادیویی متمرکز بود. اولین بار حدود 18 الی 19 سال گذشته همراه خودم در رادیو متمرکز شد ولی بعد از بیماری‌اش یکسالی می‌شود که دیگر قادر نبود کار کند.

شهرستانی سپس در پاسخ به اینکه مرحوم عبداللهی بیشتر رادیو را دوست داشت یا تئاتر؟ خاطرنشان کرد: تئاتر برای مصطفی چیز دیگری بود و خانه اول و آخرش محسوب می‌شد، هرچند که کارهای رادیویی زیادی انجام داده بود. در کل او شخصیتی داشت که همیشه به کارش عشق و شناخت داشت. به نظرم تمام توان مصطفی در همه بخش‌ها از جمله تئاتر و رادیو مهجور ماند؛ ضمن اینکه امثال مصطفی عبداللهی در اطرافمان کم نیستند و همه آنها مثل او مهجور مانده‌اند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر و رادیو در پایان گفت‌وگویش با ایسنا به اجرای نمایش «در اعماق» که به کارگردانی زنده‌یاد عبداللهی ساخته شده بود اشاره کرد و یادآور شد: امشب پنجمین شب اجرای این نمایش است و چاره‌ای ندارم که با این حالم حتما بر سر صحنه حضور داشته باشم؛ چراکه من سرپرستی این نمایش را به جای مصطفی برعهده گرفتم و الان تمام غصه‌ام این است واقعا این حقش نبود که در حالت بیهوشی به نمایشش سالن بدهند.

وی همچنین اعلام کرد که فعلا تاریخ تشییع پیکر مصطفی عبداللهی مشخص نشده و کارهای اداری‌اش در حال انجام است؛ ضمن اینکه هنوز محل دفن پیکر زنده یاد عبداللهی مشخص نشده است.

مصطفی عبداللهی از بازیگران و کارگردانان باسابقه تئاتر و رادیو بود که پس از 14 سال مبارزه با بیماری سرطان در حالی که از چند هفته قبل به دلیل وخیم شدن حالش در بیمارستان بستری بود، حدود ساعت 9 صبح امروز - پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه - در بیمارستان به دیار باقی شتافت. نمایش «در اعماق» آخرین کار تئاتری وی بود که 27 اردیبهشت‌ماه در غیاب خودش که کارگردانی آن را انجام داده بود و در حالت نیمه‌ بیهوش به سر می‌برد، با حضور دوستارانش در سالن اصلی تئاترشهر افتتاح شد. میکائیل شهرستانی نیز سرپرستی این نمایش را برعهده دارد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =