خبرگزاری تسنیم نوشت:

یک کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش باران تا دوشنبه در سواحل شمال و جنوب شرق پیش‌بینی شده است، گفت: کاهش نصبت دمای از فرداشب در سواحل شمالی رخ می‌دهد.

امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور، اظهار کرد: امروز در دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امروز بعد از ظهر برای سیستان و هرمزگان افزایش ابر خواهیم داشت، گفت: برای سایر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا با شمالی‌شدن جریانات روی دریای خزر، بارش باران در گیلان مازندران رخ خواهد داد، عنوان کرد: در واقع بارندگی‌ها از فرداشب همراه با رعد و برق در سواحل شمال رخ می‌دهد.

نقشینه بیان کرد: کاهش نسبی دما حدود دو تا سه درجه تا روز دوشنبه پیش‌بینی شده و فردا بعدازظهر نیز روی ارتفاعات البرز و زاگرس، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب فارس بارش‌های خفیف رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه فردا گیلان و مازندران دو درجه خنک‌تر و دوشنبه نیز سه درجه خنک‌تر می‌شوند و اردبیل فردا شب 4 درجه کاهش دما خواهد داشت، افزود: دوشنبه برای سواحل غربی و مرکزی (گیلان و مازندران) و تا ساعت بعدازظهر برای سیستان و بلوچستان بارش باران رخ می‌دهد؛ در واقع باید بگویم بارش‌ها تا دوشنبه برای سواحل شمال و جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای شرق و جنوب کشور وزش باد و گردوخاک تا دوشنبه پیش‌بینی شده که زابل امروز بیش از 20 متر در ثانیه دید داد و کاهش دید تا دوشنبه در زابل حاکم است.

نقشینه افزود: امروز و فردا آسمان تهران صاف پیش‌بینی شده که در ساعات بعدازظهر امروز و فردا روی ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه شرق دریای عمان امروز و فردا مواجه است، گفت: بیشینه امروز و فردا و دوشنبه تهران 39 درجه سانتی‌گراد پیش‌‌بینی شده و کمینه فردا صبح 29 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز گذشته اهواز با 47 درجه و قم و خرم آباد با 43 درجه به عنوان گرم‌ترین منطقه بود که باید بگویم اردبیل دمایش به 40 درجه سانتی ‌گراد رسید که این امر کم‌نظیر بوده است، همچنین روز گذشته دمای یزد، سمنان و قزوین به 40 درجه سانتی‌گراد رسیده است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =