۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱

طلا 47 دلار با اونس هزار دلاری فاصله گرفت.

گروه اقتصاد: بهای طلا برای سومین روز پیاپی در معاملات امروز بورس فلزات لندن کاهش یافت. روز گذشته نیز قیمت طلا بیشترین کاهش در 6 هفته گذشته را تجربه کرد تا رالی نفس گیر طلا در هفته گذشته که به حصول قیمت هزار دلاری برای هر اونس انجامید پایان یافته تلقی شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بلومبرگ، بازارهای سهام در اروپا و امریکا امروز در پی انتشار این پیش بینی که دولت ایالات متحده آمریکا مجبور نخواهد بود برای بهبود وضعیت بازار پول این کشور کنترل هایی را بر بزرگ ترین بانک های آمریکایی اعمال کند، روند رو به بهبود را طی کردند.

این در شرایطی است که شاخص جهانی MSCI بورس های جهان در سال جاری میلادی تا کنون 14 درصد افت کرده ولی در مقابل قیمت جهانی طلا در پی اقبال سرمایه گذاران به بازار فلزات 8 درصد افزایش یافته بود.

کارشناسان در پی بهبود وضعیت سهام بانک ها در جریان معاملات بازارهای سهام، رشد اخیر قیمت طلا را بسیار سریع و بی منطق ازیابی کردند.

بر این اساس در جریان معاملات امروز بورس فلزات لندن هر اونس طلا بیش از 9 دلار و 38 سنت ارزان شد و به قیمت 953 دلار و 30 سنت مبادله شد. در داد و ستدهای الکترونیکی بورس نیویورک هم هر اونس طلا در جریان مبادلات آتی ماه آوریل حدود 954 دلار و 40 سنت خرید و فروش شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =