۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۹

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت:قیمت مسکن در شهرهای جدید طی دو سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

جمشید نورصالحی در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود:احداث مسکن مهر در شهرهای جدید باعث شده که تاثیر پذیری قیمت مسکن در این شهرها از سایر نقاط و کلان شهرها بیشتر باشد به طوری که پس از آن افزایش شدید قیمت مسکن در سال 85 و 86 قیمت مسکن از سال 87 به بعد در شهرهای جدید روند نزولی بیشتری به خود گرفت و قیمت مسکن تا 50 درصد کاهش یافت.

نورصالحی افزود:متوسط قیمت مسکن و زمین در شهرهای جدید یکسان نیست و در استانهای مختلف متفاوت است، اما موضوعی که می توان با قاطعیت در مورد آن صحبت کرد این است که قیمت مسکن در شهرهای جدید کنترل شده است و احتمالا این روند تثبیت قیمت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه حدود دو دهه از عمر شهرهای جدید می‌گذرد و ‌17 شهر جدید دارای شرکت عمران در سطح کشور وجود دارد، گفت: با تصویب چهار شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی،شهر جدید چهارم در اصفهان،ایوانکی در سمنان و شهر جدید تیس در اصفهان تعداد شهرهای جدید به 21 شهر خواهد رسید.

وی ادامه داد: ‌30 هزار واحد مسکونی از واحدهای طرح مسکن مهر در شهرهای جدید در مرحله‌ی فوندانسیون هستند که بخش عمده‌ ای از واحدهای مسکونی مربوط به طرح مسکن مهر که احداث آنها در شهرهای جدید آغاز شده در سال ‌89 و ‌90 به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =