واکنش مردم به فروش زمین اهدایی توسط شهرداری/شهروندان به چه کسی اعتماد کنند؟

کاربران به گزارشی که درباره فروش زمین اهدایی یک شهروند به شهرداری تهران صورت گرفته بود واکنشهای جالبی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واگذاری، تهاتر یا فروش، همه این الفاظ یک معنی دارد. برای کاربران خبرآنلاین، خبر فروش زمینی که مرحوم صادق عظیمی برای کتابخانه و فرهنگسرا در اختیار شهرداری تهران گذاشته بود و در ازای بدهی ۱۴۹ میلیاردی شهرداری به پیمانکار مترو به شرکت آهاب واگذار شد، مورد مهمی بود که تعداد زیادی از کاربران به آن واکنش نشان دادند.

مردمی درباره خبر زمین متعلق به مردم تهران، به کام برجسازان رفت اظهار نظر کردند. برخی نوشتند این زمین متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام بوده و برخی دیگر استدلال کردند که اینطور نیست. چون اگر اینطور بود چطور از ۲۱ سال پیش، شهرداری در آن، کتابخانه عظیمی را افتتاح کرده بود.

یکی از کاربران که خود را مطلق معرفی کرده، از خدمات خوب شهرداری تهران نوشته و اینکه این زمین در اختیار ستاد اجرایی بوده و به خاطر مترو در اختیار شهرداری قرار گرفته و باقیمانده نیز به مزایده گذاشته شده است. ولی این کاربر نگفته چطور سایت فرهنگسرا و کتابخانه مرحوم عظیمی عنوان کرده این زمین توسط این فرد خیر در اختیار شهرداری برای کارهای عام المنفعه فرهنگی قرار گرفت و تازه عباس جدیدی، معاون نظارت شورای شهر نیز در صحن علنی شورا به شهرداری اعتراض کرده بدون برگزاری مزایده، زمین و مجوزی را که ۱۰۰۰ میلیارد تومان می ارزیده به شرکت آهاب به قیمت ۱۴۹ میلیارد داده است.
کاربری به نام محمد عباس زاده جاجرم به این مسایل پاسخ داده: آگر زمين كتابخانه مصادره اي بوده پس چرا براي سال ها نام آقاي عظيمي روي كتابخانه بود؟


کاربری به نام سها، واکنش خود را در یک خط نوشته که به اندازه کافی گویاست: واقعا مصداق تضییع حق الناس و خیانت در امانت نیست؟
کاربری به نام حسینی تمام اسناد ارائه شده در گزارش را نادیده گرفته و حتی تک جمله هایی که برخی از کاربران در حمایت از شهدراری تهران نوشته بودند را فراموش کرده و نوشته این زمین متعلق به حساب ۱۰۰ کمیته امداد امام خمینی بوده!
کاربردیگری هم نوشته: متاسفانه ذره ذره مملکت زیر بنایی داره به باد میره.چیزایی رو داریم از دست میدیم که ده برابر اون زمان از دست رفته باید وقت و انرژی بزاریم تا ......
مخاطب دیگری هم دنبال پول فروش این زمین می گردد: ماشالا داره شهردار. اینا رو این همه می فروشه چیکار می کنه پولشونو؟
کاربر دیگری به شهرداری طعنه زده که اگر دنبال تملک پارک پردیسان است، می خواهد این پارک را هم بفروشد یا به برجسازان واگذار کند.
کاربر دیگری از خبر انلاین تشکر کرده و این گزارش را بی فایده دانسته: ممنون از افشا گری دیر هنگام تان و لی از مردم که کاری ساخته نیست جز اه کشیدن افسوس خوردن.
کاربر دیگری هم به شهرداری حق داده از این راهها پول دربیاورد: آخر و عاقبت هبه و بخشش و واگذاری به نهاد دولتی برای کار عامالمنفعه. آخه شهرداری که قربونش برم از زوج و فرد پلاک ماشین مردم تا طرح ترافیک و عوارض و کرایه دادن کنار خیابان جهت پارک کردن خودرو و تراکم و نوسازی هزار کوفت دیگه پول در میاره،نیاز به حبه داره برادر من؟ نوش جون شهرداری!
محمدرضا پورعباس هم نوشته: بعد از اين تجربه تلخ سواستفاده از اعتماد واقف يا بخشنده زمين دكتر عظيمي چگونه مي توان به مردم گفت كه زمين يا ملك خود را براي امور عام المنفعه وقف كنند؟ شهرداري تهران همه سنت هاي نيكوي اخلاق اجتماعي را با پول مبادله مي كند.
یک شهروند هم آرزو کرده ای کاش این گزارشها دروغ باشد: تهران داره نابود میشه باید کاری کرد،چرا همه سکوت می کنند.....گزارش خوبی بود اما کاش همش دروغ بود........
علی هم که پیداست از بر و بچه های محله قیطریه تهران است، درباره این گزارش اظهارنظر کرده: خدا از سر کسانی که پارک عظیمی را از بین بردند نگذرد. خیلی محل باصفایی بود و بچه های قیطریه برای درس خواندن کنکور در کتابخانه اش جمع می شدند. حالا یک هیولا دارد بالا می رود که وحشت انگیز است.

 

45۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    8 0
    دیگر شور کارهای شهرداری تهران از نابودی باغات و فضای سبز دراومده جا و هوا نیست ساکنین تهران نفس بکشند
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    9 0
    اینم از مدیریت جهادی که جناب شهردار خیلی دم از آن میزنند
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    5 0
    حالا پارک قیطریه را هم به این بزرگی شهرداری به برج فروشها نفروشد
  • واقف RO ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    6 0
    من مدتها از آن محل میگذشتم و سالیان دراز شاهد کتابخانه و پارک بوداب شد و شرکت آهاب حدود 4 سل است که در آنجا برج سازی میکند. که ناگهان همه چیز خراب شد. حالا هم تا دیر نشده یکی جلوی کار را بگیرد و اصلاح کند. تا دیر نشده.........
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    1 3
    باد اوده را باد می بره ببین پول کی بوده وقف کرده .می داد چهار تا جوان زندگی کنند .خسیس ها پولتون را باید اینها بخورند