سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: اعضای جمعیت هلال احمر بصورت داوطلبانه جذب می شوند و قرار نیست به کسی دستمزد داده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یکی از کابران مشکلش را اینطور مطرح کرده است: بنده از نجاتگران جمعیت هلال احمر هستم. نزدیک به ده سال هست که با جمعیت به عنوان نجاتگر در پایگاه های امداد جاده ای فعالیت میکنم. در کل کشور کلا پنجاه هزار نفر مثل بنده از سه سال تا پانزده سال سابقه با جمعیت هلال کشور فعالیت میکنند .ونهایتا سیصد هزار تومان حقوق دریافت میکنند این در حالی هست که عزیزان در اورژانس جاده ای با یک سال سابقه نزدیک سه میلیون حقوق میگیرند درحالی که وظایف ما نجاتگران به مراتب سخت تر وتخصصی تر از انها میباشد چون وظیفه رهاسازی حمل و انتقال مصدومین و اتش سوزی در جاده همه و خیلی از موارد دیگر بر عهده ماست شمارا بخدا با سیصد هزار تومان درماه چطور میشود زندگی کرد خواهشا پیگیری کنید.


سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در این باره گفت: اعضای جمعیت هلال احمر بصورت داوطلبانه جذب می شوند و قرار نیست به کسی دستمزد داده شود.


او ادامه داد: همه ی نجاتگرها داوطلب هستند و به طور داوطلبانه در پایگاه ها فعالیت می کنند بنابراین قرار نیست به این افراد دستمزد داده شود.


مرتضوی گفت: مبلغی که به این امدادگرها داده می شود صرفا هزینه ایاب و ذهاب است چرا که برخی مناطق عملیاتی و پایگاه ها در مکان های کوهستانی و بین جاده است و ما با این پرداخت می خواهیم داوطلب هزینه رفت و آمد را خودش متقبل نشود.


سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: داوطلبان از نوجوانی یا جوانی جذب هلال احمر می شوند و ما برای آن ها اردو و آموزش هایی برگزار می کنیم و برای امدادگر شدن از طریق شعبه ها اقدام می کنند و دوره امداد و حتی دوره های کوه و جاده را می بینند. پس از این مراحل مجوز فعالیت می گیرند و جذب پایگاه ها می شوند.


او در پایان با بیان این که پیش از جذب برای داوطلبان توضیح داده می شود که دستمزدی دریافت نخواهند کرد گفت: ما هیچ ضمانتی به داوطلبان برای پرداخت مالی نداده ایم و این موضوع را همه داوطلبان پیش از وارد شدن به پایگاه های عملیاتی می دانند.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    1 9
    وقتی میگویند داوطلبانه مشخص است. داوطلبانه یعنی با اختیار و علاقه شخصیو بدون چشم داشت این امدادگر بعد اچندسال توجیح نشده.
  • samad A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    11 0
    مگر میشود برای پایگاه امداد جاده ای که سیصدوشصت وپنج روز سال بصورت بیست وچهار ساعته فعال هست از نیروی داوطلب استفاده کرد ،گیرم شما استفاده میکنید اما کار سازمان کاملا خلاف قانون هست .این تصمیم زمانی گرفته شده که پایگاه ها فصلی و موقت بودند وهمان قانون را برای پایگاه های دائمی که بیست وچهار ساعته در تمام طول سال فعال هست دارید اجرا میکنید .در ضمن دیگر هیچ صورتی از داوطلبانه بودن نجاتگری نمونده ،بازرسی های وقت وبی وقت انفصال چند ماهه نجاتگران بخاطر مسائل کوچک از قبیل فرم لباس وظاهر ،اجبار به حضور تمام وقت و برخوردهای زننده مسولین و یاداوری حقوق سیصد هزار تومانی ...همه نشان از تحقیر نیروی داوطلب دارد .پس لطفا با کلمات بازی نکنید .
  • حسین IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    12 0
    ما چه از نظر اسلام و چه از نظر اخلاقی بخواهیم نگاهی داشته باشیم باید به داوطلبین دستمزدی که راحتی آنان را در پی خواهد داشت پرداخت شود. هیچ انسانی وجود ندارد بخواهد مجانا کار کند زیرا انسان به ذاته منفعت طلب است و این منفعت برای گذران خرج زندگی است. آقای مرتضوی جاشونو با یکی از داوطلبین عوض کنه ببینیم نظرشون عوض میشه یا نه.
  • نقی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    12 0
    استفاده از نیروی داوطلب باعث بیکار باقی ماندن جوانان میشه. باید جلوی این وضعیت رو بگیرید چون بیکاری از در و پنجره تمام خانه ها وارد شده و جای هیچ تعللی نیست.