پرونده۴هزارمیلیاردی برای کِرم های مجرم/دوسال ازکلاهبرداری شرکت بیوکمپوست می گذردوخبری ازدادگاه نیست

کلاهبرداری شرکت بیوکمپوست از مردم ۱۶ استان، هنوز در دستگاه قضایی است و اخیرا پرونده کلاهبرداری این شرکت از استان البرز به استان دتهران آمده و هنوز مراحل تحقیقات مقدماتی را طی می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرونده شرکت کلاهبرداری که با فروختن کرم خاکی به مردم، هزاران میلیارد به جیب زده بود، همچنان در دستگاه قضا باز است.

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم خواسته تا درباره سرنوشت پرونده این شرکت و تعیین تکلیف مالباختگان پیگیری شود.
او در کامنت خود نوشته: با سلام لطفا در خصوص پرونده حقوقي شركت سايه گستران زندگي ايرانيان با مديريت امير شريفي كه منجرب به كلاهبرداري از مردم 16 استان به تعداد 35 هزار نفر گرديده و از آغاز شكايت تا كنون كه 2 ساله ميگذره و پرونده در دادسراي ناحه 31 جرايم رايانه اي است و به نتيجه نميرسد تحقيق كنيد ...

 

پرونده کلاهبرداری ۴هزار میلیارد تومانی با هزاران شاکی
بررسی اجمالی پرونده ای که مربوط به شرکت سايه گستران زندگي ايرانيان با مدیریت امیر شریفی است، نشان می دهد این شرکت در دوره دولت سابق، شکل گرفت و در جشنواره های متعددی نیز از امیر شریفی مدیرعامل این شرکت به عنوان کارآفرین نمونه تجلیل شد.
شرکت مزبور با بهانه تولید ورمی کمپوست(کود آلی) حدود ۴هزارمیلیارد تومان از بیش از ۳۵ هزار فرد دریافت کرده است. روش کار به این صورت بوده که مالباختگان این شرکت نسبت به تولید و پرورش دو ماهه کرم خاکی تحت نظارت و پشتیبانی امیر شریفی اقدام می کردند. آنها هر سبد محتوی 12 کیلوگرم کود را با قیمت هر سبد 24 هزار تومان از شرکت مذکور می خریدند و شرکت نیز متعهد می شد در تاریخ خاتمه قرارداد هر سبد آماده بهره برداری را با قیمت 30 هزار تومان از مشتریان بخرد.
بر اساس بندی در قرارداد، سود مشارکت در پایان هر دوره که دو ماه است در ازای تحویل سبد آماده بهره برداری از سوی شرکت پرداخت خواهد شد.
برخی از سرمایه گذاران این شرکت با خرید هزاران سبد ورمی کمپوست، صدها میلیون تومان به مدیرعامل شرکت پرداخت کردند که پس از چند ماه فعالیت این شرکت، برگشت خوردن چکها آغاز شد.
با برگشت خوردن چکهای متعدد و سرگردانی طلبکاران، مشخص شد تمامی خطوط تلفن همراه که مربوط به مدیرعامل و اعضای خانواده او بوده، به همراه نشانی املاک و منازل و دفاتر، استیجاری است و اثری از آثار متهمان وجود ندارد.
تجمع متعدد مالباختگان این شرکت در مقابل نهادهای دولتی مانند ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور، وزارت جهاد کشاورزی و مراجع قضایی، باعث شد در نهایت متهمان اصلی این پرونده که پدر و پسر هستند حدود ۲ سال پیش در ملارد دستگیر شدند.
معاون دادستان کرج اعلام کرد پرونده شرکت ورمی کمپوست ملی است؛ چرا که به جز استان البرز شاکیانی از سایر استان‌های کشور از جمله لرستان، گیلان و مازنداران نیز دارد. به گفته او محل کار این متهمان در ۴۵ متری گلشهر پلمپ شده است و دستور توقیف اموال آنها صادر شده و حساب های بانکی این افراد مسدود شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز نیز گفت حدود ۵۰ میلیارد تومان از اموال شرکت توقیف شده و باید در اختیار طلبکاران قرار گیرد.

پرونده کرم های کلاهبردار روی میز قاضی
آخرین اطلاعی که سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده این شرکت داشت، در مردادماه امسال بود که در آن، غلامحسین محسنی اژه ای اعلام کرد هنوز پرونده این شرکت به دادگاه نرفته و در حال رسیدگی در دادسراست.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده کمپوست هنوز به دادگاه نرفته و هم اکنون در دست بررسی است.
غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری که رسیدگی به پرونده کمپوست به کجا رسیده است به ویژه که چندین بازپرس عوض کرده، گفت: این پرونده ابتدا در ملارد مطرح بود و بعد از مقطعی از ملارد به کرج منتقل شد و از کرج نیز به تهران آمد که در هر مقطعی بازپرس آن عوض شد و اکنون نیز در تهران بازپرس پرونده تغییر کرده است.
او پیش از این گفته بود: شکات این پرونده به بیش از 8000 نفر رسیده است، همچنین 12 نفر تحت تعقیب هستند و 9 نفر در بازداشت به سر می‌برند.
هنوز دستگاه قضایی اطلاع رسانی دقیقی درباره روند این پرونده ۲ ساله نکرده و سرویس مشکلات مردم در نشست آینده سخنگوی قوه قضاییه درباره سرنوشت این شرکت، پیگیری خواهد کرد.

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    8 1
    4هزارمیلیارد تومن؟ اونم فقط با فروش کود؟ خاک بر سره خاوری کنن پس . با اینکه توی بانک و از اعضای دولت بود فقط 3هزار میلیارد به جیب زد.
  • امید A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    10 1
    دقیقا سال 91 اوج این ماجرا بود .داخل هر طویله ای میرفتی میدیدی یه گوشه دارن کرم پرورش میدند.یه جا نشسته بودیم .یه بنده خدایی گفت زرشک و واقعا بعد از چند ماه زرشک شد
  • سید RO ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    4 3
    4هزار میلیارد نبوده بلکه حداکثر300میلیارد بوده 4هزار میلیارد اوایل مطرح شد که منظور4هزار میلیارد ریال بود ضمنا طبق حسابهای بررسی شده حدود250میلیارد تومن شکایت ثبت شده حجم پرونده هم خیلی خیلی سنگین هست و شاکیان زیاد هستند و حسابهایی که بایدبررسی شود بسیار زیاد و پیچیده هستند ضمن اینکه ظاهرا ادعاهای خلاف واقع از طرف شاکیان و متهم ها زیاد مطرح شده که این موضوع بر زمانبر شدن پرونده افزوده